Officieel: BMW 5 Serie
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Robin in de markt voor een 5?
-
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Wie weetRico schreef:Robin in de markt voor een 5?

http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 87#p553787" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Rico schreef:Ja logisch als jij die voorkant in je binnenspiegel ziet is het balen dat je naar rechts toe moetmaar voorkant was een tegenvaller voor me,





Feit is dat het mooi spul is, echter je zit wel erg hoog in de M5 das weer anders dan in de M6 echter van die laatste hoor je vreemd genoeg weinig meer...
-
- Berichten: 55099
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Nou niet echt...alhoewel....ik vind 'm heel netjes ingetogen en die motor=top en die prijs....maar'tis geen M3 natuurlijk, aan de andere kant andersom ook niet...Ik rijd 18000km per jaar, nonsense dus....Rico schreef:Robin in de markt voor een 5?
- JP
- Berichten: 34233
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Officieel: BMW 5 Serie
EEK

Meer; http://shows.autospies.com/gallery/2011 ... 149/page1/" onclick="window.open(this.href);return false;
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Die 0-100 tijd voor de 535i 306pk (6 seconden) valt me wat tegen. Een 530d met "slechts" 245pk doet het in 6,3 sec.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Gewoon een dikke mooie kar...................alleen dat "rookglas" streepje over de koplamp en dat rare extra knipperlicht wat daar zit vind ik niets.............
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Die kont van die 550i



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
yeahTom Westendorp schreef:Die kont van die 550i![]()

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ben even de weg kwijt bij de huidige type aanduidingen bij BMW.. Maar die 550i is zeker geen atmo meer toch ?
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Tom Westendorp schreef:Die kont van die 550i![]()
Nou zeg...............ik zie liever de kont van een Latina................


- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
V8 dubbel turbo dacht ik...................Rico schreef:Ben even de weg kwijt bij de huidige type aanduidingen bij BMW.. Maar die 550i is zeker geen atmo meer toch ?
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Officieel: BMW 5 Serie
tss... was ook te mooi om waar te zijn.. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
ik denk dat je de 550i ook moet zien als snelle uitvoering en toch luxe waar voorheen vaak mensen een M5 voor kochten als touring e.d. kunnen ze nu de 550i kopen, snel en luxe en comfortabel, dan is die dikke power laag in toeren door turbo's juist fijn/goed, de M5 zal wat meer ruig moeten worden zonder de 400<>500pk keuze maar gewoon power on tap en lichter en minder comfortabel en meer sportief waar de M van Motorsport in zit en niet zo van MarketingRico schreef:tss... was ook te mooi om waar te zijn..

M5 krijgt dan ook wel die turbo's maar zal veel sneller reageren op gasrespons e.d. more to the point begreep ik

is dus maar een 4.4.The 550i GT is powered by a 4.4-liter, 400-horsepower twin turbo V8
zitten die turbo's nou binnen de V ipv buiten de motor

Ja dus....The N63 is an interesting engine in that it houses the two turbos within the ‘V’ of the engine and relegates the inlet manifolds to the sides of the block - its also known as a reverse-flow engine. In this configuration the twin-turbocharged V8 remains a relatively compact package.
A notable feature is the air-to-water intercoolers which are more efficient than the more common air-to-air type
Laatst gewijzigd door GTRene op 21 jan 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ik hoop echt dat dit een fase is, dat ze straks weer massaal terug gaan naar atmo! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
zal mij benieuwen 8)News about this new 2011 BMW M5 are telling us that this car will come with a chassis built full from aluminum so that it will be very light also because it will include optionally other accessories built from carbon fiber which is great.
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ja wij gaan wel terug....................maar niet meer naar atmo, wel naar electriek en alles wat nog bedacht moet worden...........
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
verhaal over turbo-lag iets ingekort, maar komt er op neer door de nwe opstelling is er zo goed als geen turbo-lag
en dus de uitlaat zijde andersom en in de binnen de V inclu de turbo's...amazing.




ongelofelijk hoe een kunstwerk BMW er van gemaakt heeft...bijna onmogelijk mogelijk gemaaktit’s simplistic form, a turbo uses discharged exhaust gases to pressurize intake gases, thus producing more power. There is tremendous energy in the flow of expelled exhaust gas leaving the engine. This is where the turbo kicks in – pun intended.
For the sake of brevity, this article will not delve deeply into the technical makeup of a turbo, but we will consider the basics as they relate to turbo lag.
During the ‘Exaust Phase’ of a four cycle engine, the exhaust valves open and the piston forces the combusted fuel/air mixture out of the cylinder with a plunging movement. Since at the same time as this cylinder is being plunged of exhaust gases, another cylinder on the crankshaft is in it’s power stroke, this exhaust gas is expelled with the full force of the engine’s power. The inertial energy of the flywheel also plays into this. The force of expelled exhaust gases is what “spools” or spins the turbo.
A turbo essentially has two halves, an exhaust turbine and a compressor turbine. The exhaust gas always acts upon the turbo first. The exhaust turbine translates the motion and pressure of the fluid hot gases into rotational inertia. The subsequently spinning half-shaft is connected to the drive shaft of the intake compressor, and this in turn compresses the intake gases from below atmospheric pressure to well above.


The time required for the exhaust flow to overcome the rotational inertia of the turbine rotor and subsequently produce boost at a given rpm threshold is perceived as a ‘delay’ in power – this is turbo lag. This factor cannot be completely eliminated, but can be reduced and optimized. (For example, “E-Turbos” use electric motors to spool the turbos from idle up to the boost threshold at a consequence of increased weight and complexity).
Fluid dynamics also come into play as gases have a property of ‘elasticity’ when they are compressed or vacuumed. As a gas is compressed there is a factor of time – it cannot be compressed instantly. This time loss further plays into turbo lag, though it is marginal. This factor cannot under any circumstances be eliminated, though it can be minimized through intelligent engineering. Note the innovative placement of the turbos within the ‘V’ banks of the new S63 ///M engine on the X5/6 M vehicles, thus significantly reducing the distance between the exhaust valves and the exhaust turbine. This virtually eliminates the time factor in the compression of gas over distance, greatly reducing turbo lag. The layout also compliments the engine’s highly compact dimensions. The patented exhaust manifold routing two cylinders from each bank together into the turbo also plays an inventive role in nearly eliminating lag through consistent pulse pressures to the turbo, even at idle. The result, virtually no turbo lag from idle to redline, under any sudden throttle load.
Is there a relevant advantage to turbocharged performance engines over naturally aspirated performance engines?
In a Normally Aspirated engine, the intake air is ’sucked’ through the intake manifold, piping and air-filter, and this vacuum results in negative pressure (below atmospheric pressure of 14.7psi @ sea level) in the intake manifold. Boost pressure can vary greatly, but for simplicity of illustration we will say that a turbo is compressing air into the engine at 10 pounds per square inch. Atmospheric pressure is a constant at 14.7psi @ sea level. Therefore we add our boost pressure to 14.7psi (or 1 atm) and arrive at an intake manifold pressure of approximately 24.7psi (subtract parasitic vacuum losses through the intake system of a few psi, varying by car). The combined boost plus atmospheric pressure reading from inside the intake manifold would then be written 24.7psia (psi absolute). The boost measurement itself would be written as 10psig (psi gauge).
InteressantAs you can see from the above illustration, a turbocharged engine with approximately 10psi boost has almost twice the intake pressure of a NA engine. Naturally, this plays into the engine’s development of power and efficiency

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Eerst maar eens "voelen" en dan geloven.verhaal over turbo-lag iets ingekort, maar komt er op neer door de nwe opstelling is er zo goed als geen turbo-lag
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Eerst gaat het over dikke konten, dan vervolgens over voelen.....................het loopt hier uit de hand geloof ik................................... 

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ha, die Leen;

Had je al eens verteld geloof ik,sorry....Leen schreef:Ha die Hans,
Die 530DGT is van m'n collega ,
Ik zelf wacht tot de nieuwe 535d met m-pakket leverbaar is ,( denk sept , okt ofzo )
Mijn vader kan helaas geen auto meer rijden ..... Macula Degeneratie ( nog 15% zichtvermogen ) en daarboven enkele Tia's gehad in 2009

-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Ha, die GTRene;
Die omgekeerde cilinderkoppen zijn niet echt nieuw, de 750i heeft sinds het huidige dezelfde motor. Mooie constructie en het zal gerust goed werken BMW kennende, maar ik kan me voorstellen dat het uit oogpunt van temperatuursbeheersing nog een hele puzzel is geweest om die uitlaten en die twee haardrogers zo op te sluiten tussen de cilinderbanken. Ongetwijfeld goed voor de respons, maar een nachtmerrie als het op koelen aankomt. Mooi dat ze dat soort problemen toch niet uit de weg gaan. Opvallend dat de later in de 760i geïntroduceerde twinturbo V12 dan weer gewoon de conventionele setup heeft. Zal wel te maken hebben met de ruimte vanwege de kleinere blokhoek (60 graden bij de V12, 90 bij de V8).
Die omgekeerde cilinderkoppen zijn niet echt nieuw, de 750i heeft sinds het huidige dezelfde motor. Mooie constructie en het zal gerust goed werken BMW kennende, maar ik kan me voorstellen dat het uit oogpunt van temperatuursbeheersing nog een hele puzzel is geweest om die uitlaten en die twee haardrogers zo op te sluiten tussen de cilinderbanken. Ongetwijfeld goed voor de respons, maar een nachtmerrie als het op koelen aankomt. Mooi dat ze dat soort problemen toch niet uit de weg gaan. Opvallend dat de later in de 760i geïntroduceerde twinturbo V12 dan weer gewoon de conventionele setup heeft. Zal wel te maken hebben met de ruimte vanwege de kleinere blokhoek (60 graden bij de V12, 90 bij de V8).
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Officieel: BMW 5 Serie
zou kunnen met de blokhoek maar neem ook aan V8 of V12 dat zijn dan aan weerszijden ook weer 2 extra uitlaten die weggefrommeld moeten worden en aangesloten op met zo weinig ruimte, dus denk ook dat de setup dan in het geding zou komen...vind het al knap dat ze 4 pijpen met zo weinig ruimte zo kregen...laat staan 2x 6
echt een kunstwerkje

echt een kunstwerkje

- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Officieel: BMW 5 Serie
Prachtblok om te zien, maar dat zijn ze allemaal daar....................
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten