Officieel: BMW 5 Serie

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie

BMW introduceert nieuwe 5 Serie

Mooi
108
72%
Laat maar zitten
9
6%
Eerst 'in het echt' zien
34
23%
 
Totaal aantal stemmen: 151

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 20 jan 2010, 11:55

Robin in de markt voor een 5?

Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Tom » 20 jan 2010, 11:59

Rico schreef:Robin in de markt voor een 5?
Wie weet :mrgreen:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 87#p553787" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 20 jan 2010, 12:02

Rico schreef:
maar voorkant was een tegenvaller voor me,
Ja logisch als jij die voorkant in je binnenspiegel ziet is het balen dat je naar rechts toe moet :mrgreen:
:roflol: lol...ik rijd te weinig, dat is me "helaas" nog nooit gebeurt dat ik voor een M5 opzij moest...ik heb er wel eens 1 ingehaald maar die deed niet mee :hammer: en achter 1 aan gereden die de lucht uit z'n longen schreeuwde op de A31 DLD tijdens een DF dagje daar :hosanna: k kon der niet voorbij natuurlijk, maar kon der wel bij blijven tot 3 + 10 op de klok wat ik best vreemd vond, op dat stuk van de ene afrit naar de andere reed ie me niet weg :hmmm: magoed ik weet niet hoe die reed, misschien in 400pk modus :mrgreen:
Feit is dat het mooi spul is, echter je zit wel erg hoog in de M5 das weer anders dan in de M6 echter van die laatste hoor je vreemd genoeg weinig meer...

Robin
Berichten: 55099
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Robin » 20 jan 2010, 12:34

Rico schreef:Robin in de markt voor een 5?
Nou niet echt...alhoewel....ik vind 'm heel netjes ingetogen en die motor=top en die prijs....maar'tis geen M3 natuurlijk, aan de andere kant andersom ook niet...Ik rijd 18000km per jaar, nonsense dus....

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34233
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door JP » 21 jan 2010, 10:31

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

EEK :shocking:

Afbeelding

Meer; http://shows.autospies.com/gallery/2011 ... 149/page1/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 10:48

Die 0-100 tijd voor de 535i 306pk (6 seconden) valt me wat tegen. Een 530d met "slechts" 245pk doet het in 6,3 sec.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 11:08

Gewoon een dikke mooie kar...................alleen dat "rookglas" streepje over de koplamp en dat rare extra knipperlicht wat daar zit vind ik niets.............

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Petrolhead Tom » 21 jan 2010, 12:14

Die kont van die 550i :love: :thumbup:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 12:42

Tom Westendorp schreef:Die kont van die 550i :love: :thumbup:
yeah :thumbup: 550i beste bak, vind de nwe 5 mooi in balans rondom, ziet er netjes uit zo op de foto's.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 12:42

Ben even de weg kwijt bij de huidige type aanduidingen bij BMW.. Maar die 550i is zeker geen atmo meer toch ?

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 12:42

Tom Westendorp schreef:Die kont van die 550i :love: :thumbup:

Nou zeg...............ik zie liever de kont van een Latina................ :mrgreen: :roflol:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 12:43

Rico schreef:Ben even de weg kwijt bij de huidige type aanduidingen bij BMW.. Maar die 550i is zeker geen atmo meer toch ?
V8 dubbel turbo dacht ik...................

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 12:45

tss... was ook te mooi om waar te zijn.. :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 13:03

Rico schreef:tss... was ook te mooi om waar te zijn.. :bag:
ik denk dat je de 550i ook moet zien als snelle uitvoering en toch luxe waar voorheen vaak mensen een M5 voor kochten als touring e.d. kunnen ze nu de 550i kopen, snel en luxe en comfortabel, dan is die dikke power laag in toeren door turbo's juist fijn/goed, de M5 zal wat meer ruig moeten worden zonder de 400<>500pk keuze maar gewoon power on tap en lichter en minder comfortabel en meer sportief waar de M van Motorsport in zit en niet zo van Marketing :mrgreen:
M5 krijgt dan ook wel die turbo's maar zal veel sneller reageren op gasrespons e.d. more to the point begreep ik :hmmm:

Afbeelding
The 550i GT is powered by a 4.4-liter, 400-horsepower twin turbo V8
is dus maar een 4.4.

zitten die turbo's nou binnen de V ipv buiten de motor :hmmm: heel ander systeem en uitlaatzijde dus ook daar? interessant.

Afbeelding
The N63 is an interesting engine in that it houses the two turbos within the ‘V’ of the engine and relegates the inlet manifolds to the sides of the block - its also known as a reverse-flow engine. In this configuration the twin-turbocharged V8 remains a relatively compact package.

A notable feature is the air-to-water intercoolers which are more efficient than the more common air-to-air type
Ja dus....
Laatst gewijzigd door GTRene op 21 jan 2010, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Petrolhead Tom » 21 jan 2010, 13:18

Ik hoop echt dat dit een fase is, dat ze straks weer massaal terug gaan naar atmo! :hmmm:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 13:26

News about this new 2011 BMW M5 are telling us that this car will come with a chassis built full from aluminum so that it will be very light also because it will include optionally other accessories built from carbon fiber which is great.
zal mij benieuwen 8)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 13:34

Ja wij gaan wel terug....................maar niet meer naar atmo, wel naar electriek en alles wat nog bedacht moet worden...........

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 13:44

verhaal over turbo-lag iets ingekort, maar komt er op neer door de nwe opstelling is er zo goed als geen turbo-lag
it’s simplistic form, a turbo uses discharged exhaust gases to pressurize intake gases, thus producing more power. There is tremendous energy in the flow of expelled exhaust gas leaving the engine. This is where the turbo kicks in – pun intended.

For the sake of brevity, this article will not delve deeply into the technical makeup of a turbo, but we will consider the basics as they relate to turbo lag.

During the ‘Exaust Phase’ of a four cycle engine, the exhaust valves open and the piston forces the combusted fuel/air mixture out of the cylinder with a plunging movement. Since at the same time as this cylinder is being plunged of exhaust gases, another cylinder on the crankshaft is in it’s power stroke, this exhaust gas is expelled with the full force of the engine’s power. The inertial energy of the flywheel also plays into this. The force of expelled exhaust gases is what “spools” or spins the turbo.

A turbo essentially has two halves, an exhaust turbine and a compressor turbine. The exhaust gas always acts upon the turbo first. The exhaust turbine translates the motion and pressure of the fluid hot gases into rotational inertia. The subsequently spinning half-shaft is connected to the drive shaft of the intake compressor, and this in turn compresses the intake gases from below atmospheric pressure to well above.
ongelofelijk hoe een kunstwerk BMW er van gemaakt heeft...bijna onmogelijk mogelijk gemaakt :mrgreen: en dus de uitlaat zijde andersom en in de binnen de V inclu de turbo's...amazing. :clap:

Afbeelding
The time required for the exhaust flow to overcome the rotational inertia of the turbine rotor and subsequently produce boost at a given rpm threshold is perceived as a ‘delay’ in power – this is turbo lag. This factor cannot be completely eliminated, but can be reduced and optimized. (For example, “E-Turbos” use electric motors to spool the turbos from idle up to the boost threshold at a consequence of increased weight and complexity).

Fluid dynamics also come into play as gases have a property of ‘elasticity’ when they are compressed or vacuumed. As a gas is compressed there is a factor of time – it cannot be compressed instantly. This time loss further plays into turbo lag, though it is marginal. This factor cannot under any circumstances be eliminated, though it can be minimized through intelligent engineering. Note the innovative placement of the turbos within the ‘V’ banks of the new S63 ///M engine on the X5/6 M vehicles, thus significantly reducing the distance between the exhaust valves and the exhaust turbine. This virtually eliminates the time factor in the compression of gas over distance, greatly reducing turbo lag. The layout also compliments the engine’s highly compact dimensions. The patented exhaust manifold routing two cylinders from each bank together into the turbo also plays an inventive role in nearly eliminating lag through consistent pulse pressures to the turbo, even at idle. The result, virtually no turbo lag from idle to redline, under any sudden throttle load.
Afbeelding

Is there a relevant advantage to turbocharged performance engines over naturally aspirated performance engines?

In a Normally Aspirated engine, the intake air is ’sucked’ through the intake manifold, piping and air-filter, and this vacuum results in negative pressure (below atmospheric pressure of 14.7psi @ sea level) in the intake manifold. Boost pressure can vary greatly, but for simplicity of illustration we will say that a turbo is compressing air into the engine at 10 pounds per square inch. Atmospheric pressure is a constant at 14.7psi @ sea level. Therefore we add our boost pressure to 14.7psi (or 1 atm) and arrive at an intake manifold pressure of approximately 24.7psi (subtract parasitic vacuum losses through the intake system of a few psi, varying by car). The combined boost plus atmospheric pressure reading from inside the intake manifold would then be written 24.7psia (psi absolute). The boost measurement itself would be written as 10psig (psi gauge).
Afbeelding
As you can see from the above illustration, a turbocharged engine with approximately 10psi boost has almost twice the intake pressure of a NA engine. Naturally, this plays into the engine’s development of power and efficiency
Interessant :thumbup:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door RVV » 21 jan 2010, 13:50

verhaal over turbo-lag iets ingekort, maar komt er op neer door de nwe opstelling is er zo goed als geen turbo-lag
Eerst maar eens "voelen" en dan geloven.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 17:20

Eerst gaat het over dikke konten, dan vervolgens over voelen.....................het loopt hier uit de hand geloof ik................................... :roflol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 17:27

:mrgreen:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 21 jan 2010, 21:30

Ha, die Leen;
Leen schreef:Ha die Hans,

Die 530DGT is van m'n collega ,

Ik zelf wacht tot de nieuwe 535d met m-pakket leverbaar is ,( denk sept , okt ofzo )

Mijn vader kan helaas geen auto meer rijden ..... Macula Degeneratie ( nog 15% zichtvermogen ) en daarboven enkele Tia's gehad in 2009 :-(
Had je al eens verteld geloof ik,sorry.... :oops:

Hansv (Hans van Velzen)
Berichten: 721
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
Locatie: IJmuiden

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door Hansv (Hans van Velzen) » 21 jan 2010, 21:40

Ha, die GTRene;

Die omgekeerde cilinderkoppen zijn niet echt nieuw, de 750i heeft sinds het huidige dezelfde motor. Mooie constructie en het zal gerust goed werken BMW kennende, maar ik kan me voorstellen dat het uit oogpunt van temperatuursbeheersing nog een hele puzzel is geweest om die uitlaten en die twee haardrogers zo op te sluiten tussen de cilinderbanken. Ongetwijfeld goed voor de respons, maar een nachtmerrie als het op koelen aankomt. Mooi dat ze dat soort problemen toch niet uit de weg gaan. Opvallend dat de later in de 760i geïntroduceerde twinturbo V12 dan weer gewoon de conventionele setup heeft. Zal wel te maken hebben met de ruimte vanwege de kleinere blokhoek (60 graden bij de V12, 90 bij de V8).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door GTRene » 21 jan 2010, 22:20

zou kunnen met de blokhoek maar neem ook aan V8 of V12 dat zijn dan aan weerszijden ook weer 2 extra uitlaten die weggefrommeld moeten worden en aangesloten op met zo weinig ruimte, dus denk ook dat de setup dan in het geding zou komen...vind het al knap dat ze 4 pijpen met zo weinig ruimte zo kregen...laat staan 2x 6 :mrgreen:
echt een kunstwerkje :clap:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Officieel: BMW 5 Serie

Bericht door romo » 21 jan 2010, 22:31

Prachtblok om te zien, maar dat zijn ze allemaal daar....................

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten