BMW M3 GTS
- Downforce Hans
Re: BMW M3 GTS
@ Romo,
Nou, je rembalans kan je aardig op orde krijgen door met andere blokken achter te expirimenteren dus om het nu gelijk aan half werk op te hangen vind ik een beetje ver gaan.
De besparing die je hebt door deze set te kopen kan je mooi, als je dat zou willen, in schijven en klauwen voor achter kunnen steken,waardoor je toch 1250 euro minder uitgeeft aan een komplete set.
Grtz,Hans
Nou, je rembalans kan je aardig op orde krijgen door met andere blokken achter te expirimenteren dus om het nu gelijk aan half werk op te hangen vind ik een beetje ver gaan.
De besparing die je hebt door deze set te kopen kan je mooi, als je dat zou willen, in schijven en klauwen voor achter kunnen steken,waardoor je toch 1250 euro minder uitgeeft aan een komplete set.
Grtz,Hans
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat neem ik direct van je aan, maar das het punt niet.
Ik wil niet met 2 verschillende producten onder mijn kar rijden; of alles origineel, of alles Brembo.............dat bedoelde ik met 1/2 werk................
Ik wil niet met 2 verschillende producten onder mijn kar rijden; of alles origineel, of alles Brembo.............dat bedoelde ik met 1/2 werk................
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ook even het filmpje bekeken. Echt heel gaaf!!! Wat is dit een begerenswaardige auto!!!!
- Kasteel
Prijsje?Downforce Hans schreef:Het is een complete set klauwen adapters rvs remleidingen en schijven maar wel alleen voor de vooras.romo schreef:Downforce Hans schreef:Dat ik graag iemand met een BMW aan goede remmen wil helpen.............
Als ik je goed begrijp;
Alleen voorremmen? 15" is bij benadering 380mm toch?
Of is het een complete set?
Zo ja, wat wil je er voor hebben?
Het is wonderbaarlijk hoe licht het is, het weegt de helft van wat er standaard onder mijn corvette zit.
- Joop
Erg goed gemaakt deze promo...Andre schreef:http://www.bmw.tv/com/article/BMW+M3+GT ... hannelID=2
...nou nog eentje op volle snelheid, zeg: over de Ring met dat hok!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Over remmerijproblemen gesproken, Junior Strous op 'ons'M3 forum met z'n brakes in de hens...
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=319949" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=319949" onclick="window.open(this.href);return false;
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
oeps......................roodgloeiend die schijven.....................
Anyway, het BMW plaatje zit nog op zijn plek..................................ik ken er eentje die de plaatjes deed smelten.......................
Doet zo`n Brembo BBK set dat nu wel goed??
Of staan die ook te fikken?

Anyway, het BMW plaatje zit nog op zijn plek..................................ik ken er eentje die de plaatjes deed smelten.......................

Doet zo`n Brembo BBK set dat nu wel goed??
Of staan die ook te fikken?
- RVV
Beetje vreemd verhaal of ook weer niet... maar hij rijd podium, is technisch.. doet alles zelf.. en toch is die verbaast dat standaard straatremmen op een killing baan als Spa naar zijn grootje worden getrapt..
Ik had hem dat van te voren wel kunnen vertellen.
Ik had hem dat van te voren wel kunnen vertellen.
-
Als z'n schijven nog rood staan als de auto al in de pits staat ben je gewoon een domme l*l dat je de boel niet afgekoeld hebt. Kan hij nog zo hard mauwen maar tegen dergerlijke stommiteit is niets bestand, ook het grootste BBK niet.Robin schreef:Over remmerijproblemen gesproken, Junior Strous op 'ons'M3 forum met z'n brakes in de hens...
En als hij in 6 ronden nieuwe blokken afslijt tot een dikte van nog geen 3mm kun je er vergif op innemen dat die blokken niet ingeremd zijn. Dan slijten ze idd als een dolle en wordt alles VEEL te heet. Gek he? Heb met M5 & M5 touring meerdere malen 20min sessies op CPZ gedaan met passagiers, met standaard schijven en blokken. Geen problemen, en dat spul staat ook gewoon rood insturen Tarzan. Sterker nog, de schijven van de M5T zijn nog de originele na twee MaartenMemorials en 40k+ straat. Gewoon inremmen en koelen, dan kun je best wat lol met origineel spul hebben.
Natuurlijk kun je met de 6k Movits/AP/whatever veel harder en langer ankeren, maar daar pas je dan toch je verwachtingspatroon op aan????
Laatst gewijzigd door steve smith op 09 nov 2009, 01:29, 3 keer totaal gewijzigd.
-
Ik heb daar gereageerd.
een 1600kg auto plus passagier en 2 dagen rammen met een single piston caliper. Het is werkelijk ongelooflijk dat ze het nog zo lang uit hebben gehouden.
Die junior heeft natuurlijk ronde na ronde maximaal getrapt. Je gaat natuurlijk niet het circuit op om de vangrail moeren te tellen. hahah.
Zelfs met een dik remsysteem is het nog oppassen. De Kilo s zijn killing voor een remsysteem. Je kan ook 6 piston remklauw naar ze grootje trappen als je hele dag doorpomp met ca. 1700kg.
En hier komt nog bij dat hij op semi s rijdt. Das nog veel erger hij had beter op slicks kunnen rijden. Zijn remweg wordt door de semi s langer zijn grip midbend is lager dus hij moet de auto nog meer dood remmen staat langer op ze remmen. Nog meer hitte.
En dan doorrammen nog met bijna versleten remblokken das nog meer hitte in de remklauw.
Remmen gaan kapot door veel kg en lange remwegen.
Kijk maar bij de GT4 races. Ook porsche hebben remproblemen. Remmen die anders zo fantastisch zijn in de boekjes wijsheden. De straat GT3 die daar voor gebruikt worden zijn al zwaarder dan de cup versies en dan moeten ze ook nog ballast meenemen. Banden en remmen hebben het dan heel zwaar ook bij een porsche GT3.
een 1600kg auto plus passagier en 2 dagen rammen met een single piston caliper. Het is werkelijk ongelooflijk dat ze het nog zo lang uit hebben gehouden.
Die junior heeft natuurlijk ronde na ronde maximaal getrapt. Je gaat natuurlijk niet het circuit op om de vangrail moeren te tellen. hahah.
Zelfs met een dik remsysteem is het nog oppassen. De Kilo s zijn killing voor een remsysteem. Je kan ook 6 piston remklauw naar ze grootje trappen als je hele dag doorpomp met ca. 1700kg.
En hier komt nog bij dat hij op semi s rijdt. Das nog veel erger hij had beter op slicks kunnen rijden. Zijn remweg wordt door de semi s langer zijn grip midbend is lager dus hij moet de auto nog meer dood remmen staat langer op ze remmen. Nog meer hitte.
En dan doorrammen nog met bijna versleten remblokken das nog meer hitte in de remklauw.
Kijk maar bij de GT4 races. Ook porsche hebben remproblemen. Remmen die anders zo fantastisch zijn in de boekjes wijsheden. De straat GT3 die daar voor gebruikt worden zijn al zwaarder dan de cup versies en dan moeten ze ook nog ballast meenemen. Banden en remmen hebben het dan heel zwaar ook bij een porsche GT3.
-
Kortom heb ik 't nog knap gedaan op Assen 'n half jaartje terug.
Geen rode schijven, maar de center 'BMW'embleempjes in de voorwielen plopten er door de hitte gewoon uit in de pitstraat.
Rossi heeft al met de GTS mogen rijden begrijp ik:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=319929" onclick="window.open(this.href);return false;

Geen rode schijven, maar de center 'BMW'embleempjes in de voorwielen plopten er door de hitte gewoon uit in de pitstraat.

Rossi heeft al met de GTS mogen rijden begrijp ik:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=319929" onclick="window.open(this.href);return false;
- Sperdy
^juk...Fernando schreef:

Ha Fernando, leuke poging maar wat mij betreft geen retro gedoe op moderne (non retro) autos. Dat gaat nergens over.
En ik ben het niet eens met Robin vwb. wit/zwart of muisgrijs. Maar geef dit Affengeile racehok een goeie kleur!!!! Rood, blauw, geel, oranje. Maakt het uit, maar in Godsnaam, doe wat met die kleur, daar schreeuwt deze auto om wat mij betreft.
Mag je zonder kenteken niet op de Ring?, ook niet als je tijdelijk met van die 'groene' kentekens rijdt (zeg maar die je bij de dealer mee krijgt bij een proefritje en zo).
- Arthur
- Auto: Nr.51
Denk dat je met die groene platen niet eens in het buitenland mag rijden.
- Downforce Hans
Ik dag ook al een reactie van jou te zien, dat adevo kwam me bekend voor.
Ben het wel met Steve Stiff eens wat betreft het koelen van zijn remmen voor dat hij de pits in komt.
Grtz,Hans
Ben het wel met Steve Stiff eens wat betreft het koelen van zijn remmen voor dat hij de pits in komt.
Grtz,Hans
-
Andre schreef:Ik heb daar gereageerd.
No sorry doesn't apply to me, I'm a mechanic my self. I teach and coach drivers, I own my own Championship winning race team. And engineer my own car. And i won championships in touring cars.
SKRD?
-
Ik hou niet van oranje(ben republikein)Ferdinand schreef:En ik ben het niet eens met Robin vwb. wit/zwart of muisgrijs. Maar geef dit Affengeile racehok een goeie kleur!!!! Rood, blauw, geel, oranje.
Ik hou niet van blauw(vanwege die enveloppen)
Ik hou niet van rood(behalve op 'n 458)
Ik hou niet van geel(wereldwijd zijn veel taxi's geel)
-
Robin schreef:Ik hou niet van oranje(ben republikein)Ferdinand schreef:En ik ben het niet eens met Robin vwb. wit/zwart of muisgrijs. Maar geef dit Affengeile racehok een goeie kleur!!!! Rood, blauw, geel, oranje.
- Erik K.
Arthur schreef:Denk dat je met die groene platen niet eens in het buitenland mag rijden.
Daarmee mag je inderdaad maar heel beperkt rijden, meen enkele km's van de dealer verder niet.
- Tristan
Hij een eigen team? Dacht 't niet. Hij rijdt voor een team, dat is wat anders. Beetje uit de hoogte, imho....No sorry doesn't apply to me, I'm a mechanic my self. I teach and coach drivers, I own my own Championship winning race team. And engineer my own car. And i won championships in touring cars.
- Fabian
Even OT:Arthur schreef:Denk dat je met die groene platen niet eens in het buitenland mag rijden.
Gebruik handelaarskenteken
Het gebruik van het handelaarskentekenbewijs is beperkt tot:
voertuigen die tot uw bedrijfsvoorraad behoren;
voertuigen die voor herstel of bewerking bij u zijn gebracht;
voertuigen waarvoor (nog) geen kenteken is afgegeven (en fysiek tot uw (bedrijfs)voorraad behoren).
Het gebruik van het handelaarskenteken moet direct verband houden met de door uw bedrijf opgegeven bedrijfsactiviteiten. Dit betekent dat het handelaarskenteken bijvoorbeeld niet mag worden gebruikt voor uitleendoeleinden.
Meenemen bij gebruik handelaarskentekenplaten
Als u met een handelaarskenteken rijdt, moet u altijd het originele handelaarskentekenbewijs bij u hebben, dus geen kopieën. Ook moeten de platen op de daarvoor bestemde plaats zijn bevestigd.
Toegestaan gebruik handelaarskentekenplaten
U mag de handelaarskentekenplaten alleen in Nederland gebruiken. Er zijn echter drie uitzonderingen waaraan wel beperkingen zijn verbonden:
België
Luxemburg
Duitsland
België en Luxemburg
In België en Luxemburg mogen handelaarskentekens uitsluitend voor het afleveren of ophalen van een voertuig in het kader van koop en verkoop van het voertuig gebruikt worden. Het handelaarskenteken mag in die landen dus niet worden gebruikt voor een proefrit.
Duitsland
Sinds eind september 2007 is het gebruik van het Nederlandse handelaarskenteken ook toegestaan in Duitsland. Beide landen zijn het na intensief overleg eens geworden over de volgende voorwaarden:
Alleen bedrijfsauto’s mogen met een Nederlands handelaarskenteken in Duitsland rijden.
Deze bedrijfsauto’s mogen daar alleen rijden in direct verband met opbouw, ombouw of herstelwerkzaamheden die daarmee te maken hebben. Een schriftelijke bevestiging van de werkplaats moet bij het voertuig aanwezig zijn waarmee dit kan worden aangetoond.
In de bedrijfsauto moet naast de voertuigpapieren een geldig verzekeringsbewijs (de groene kaart) aanwezig zijn.
Alleen in Nederland mag u, in het kader van de bedrijfsvoering, handelaarskentekenplaten voeren op een voertuig dat zwaarder is dan 3.500 kg en geen Eurovignet heeft.
Bewaren handelaarskentekenbewijs en kentekenplaten
Als u het handelaarkentekenbewijs niet gebruikt moet u het bewaren in een goed afsluitbare voorziening. Ook de handelaarskentekenplaten moeten na een rit van het voertuig verwijderd worden en deze moeten in een goed afsluitbare voorziening worden opgeborgen.
- Sperdy
Ik hou niet van grijs (alle lullige gezinsauto's in Nederland zijn grijs)Robin schreef:Ik hou niet van oranje(ben republikein)Ferdinand schreef:En ik ben het niet eens met Robin vwb. wit/zwart of muisgrijs. Maar geef dit Affengeile racehok een goeie kleur!!!! Rood, blauw, geel, oranje.
Ik hou niet van grijs (het pak van Balkenende is grijs)
Ik hou niet van grijs (de mening van Balkenende is grijs)
Ik hou niet van grijs (de doden zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (muizen zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (het haar van Beatrix is grijs)
Ik hou niet van grijs (het weer in Nederland is meestal grijs)
Ik hou niet van grijs (accounantsordners zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (de pak van een accountant is bovendien ook grijs)
Ik hou niet van grijs (rioolbuizen zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (Smittak kabels zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (PVC plakband is grijs)
Ik hou niet van grijs (depressieve mensen zijn grijs)
edit: (tip van Arthur) Ik hou niet van grijs (alle volkswagens Golf zijn grijs)
Laatst gewijzigd door Sperdy op 09 nov 2009, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Een VW Golf is ook vaak grijs?

- Kasteel
Vind het ook een beetje onzinnig om een std straatauto ver te gaan pushen en dan klagen over dat de std remmen het niet aankunnen. Wat had hij dan verwacht van het std systeem? Vind het ook niet zo wijs om het niet ff rustig te laten koelen door een paar rondjes ff rustig te doen.Downforce Hans schreef:Ik dag ook al een reactie van jou te zien, dat adevo kwam me bekend voor.
Grtz,Hans
Had hij ook nog de std blokken? (niet dat het probleem dan weg gebleven was overigens)
Dit is imho ook geen bewijs van beperkte endurance kwaliteiten, maar het bewijs dat het niet hufterproof is.
-
Ferdinand schreef:Ik hou niet van grijs (alle lullige gezinsauto's in Nederland zijn grijs)Robin schreef:Ik hou niet van oranje(ben republikein)Ferdinand schreef:En ik ben het niet eens met Robin vwb. wit/zwart of muisgrijs. Maar geef dit Affengeile racehok een goeie kleur!!!! Rood, blauw, geel, oranje.
Ik hou niet van grijs (het pak van Balkenende is grijs)
Ik hou niet van grijs (de mening van Balkenende is grijs)
Ik hou niet van grijs (de doden zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (muizen zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (het haar van Beatrix is grijs)
Ik hou niet van grijs (het weer in Nederland is meestal grijs)
Ik hou niet van grijs (accounantsordners zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (de pak van een accountant is bovendien ook grijs)
Ik hou niet van grijs (rioolbuizen zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (Smittak kabels zijn grijs)
Ik hou niet van grijs (PVC plakband is grijs)
Ik hou niet van grijs (depressieve mensen zijn grijs)
edit: (tip van Arthur) Ik hou niet van grijs (alle volkswagens Golf zijn grijs)
Ja dit is grijs en als je vindt dat dit niet grijs is, mijn auto is ook niet grijs, maar erg lichtblauw.

- romo
Grijs en zwart zijn voor mij de kleuren..........................met een lichte voorkeur voor grijs...................(puur omdat de lijnen nog mooier uitkomen en ik minder door de wasstraat hoef)
Blijkens recent onderzoek is grijs ook de veiligste kleur, sommige verzekeraars bieden een korting op de verzekerings premie als ie grijs is.................
Blijkens recent onderzoek is grijs ook de veiligste kleur, sommige verzekeraars bieden een korting op de verzekerings premie als ie grijs is.................