BMW E30 M3 Lachssilber
- Knot
Re: BMW E30 M3 uit de UK: op NL bodem en gekeurd
Ziet er goed uit Tristan!
-
Ik heb nog een originele einddemper liggen (waar je waarschijnlijk niks aan hebt..) 

- Tristan
Nee, want was al aan het oriënteren voor een RVS uitlaatsysteem maar zit er al onder en klinkt erg goed moet ik zeggen. Luid maar zeker niet schreeuwerig.
- Chris van S.
+1 niets meer aan doen.Tristan schreef:Nee, want was al aan het oriënteren voor een RVS uitlaatsysteem maar zit er al onder en klinkt erg goed moet ik zeggen. Luid maar zeker niet schreeuwerig.

- Petrolhead Tom
Ga je er nog een carbon airbox opzetten? 

- Tristan
Ik twijfel. Is niet goedkoop en heel erg veel pk's haal je er niet uit met een verder standaard motor.Tom Westendorp schreef:Ga je er nog een carbon airbox opzetten?
- Joost
Maar het klinkt wel super!!!
- Macboy
Tristan gefeliciteerd man ! Wanneer kenteken binnen denk je ? Max 3 weken ?
Ik zou de auto alleen verlagen, geen gezicht zo !

Ik zou de auto alleen verlagen, geen gezicht zo !
- Petrolhead Tom
Ik denk ook dat je het voornamelijk voor het geluid moet doen! En denk dat de motor nog mooier aan het gas hangt.Tristan schreef:Ik twijfel. Is niet goedkoop en heel erg veel pk's haal je er niet uit met een verder standaard motor.Tom Westendorp schreef:Ga je er nog een carbon airbox opzetten?
- Tristan
Zeker, geluid is misschien wel het leukst. Het is alleen niet kwestie van airbox erop en klaar. Je moet rijden op andere motormanagement om luchtmassameter weg te schrijven en andere injectoren monteren. Al met al niet echt een goedkope mod. Maar misschien komt 'ie er ooit wel op. Heb geen haast, modificaties mondjes maat doen. Eerst lekker genieten van de auto.Joost schreef:Maar het klinkt wel super!!!
-
Er is ook een carbon nepper van de standaard box die de originele kelken gebruikt, en de originele electronica. Zelfde vorm als standaard. Maar wel wat extra muziek..... En de onderste helft van de luchtfilterkast van de Sportevo helpt ook.Tristan schreef:Zeker, geluid is misschien wel het leukst. Het is alleen niet kwestie van airbox erop en klaar. Je moet rijden op andere motormanagement om luchtmassameter weg te schrijven en andere injectoren monteren. Al met al niet echt een goedkope mod. Maar misschien komt 'ie er ooit wel op. Heb geen haast, modificaties mondjes maat doen. Eerst lekker genieten van de auto.Joost schreef:Maar het klinkt wel super!!!
- GTRene
als je er toch niet mee op het track gaat kan meer geluid wel, maar tegenwoordig niet overal wenselijkTristan schreef:Zeker, geluid is misschien wel het leukst. Het is alleen niet kwestie van airbox erop en klaar. Je moet rijden op andere motormanagement om luchtmassameter weg te schrijven en andere injectoren monteren. Al met al niet echt een goedkope mod. Maar misschien komt 'ie er ooit wel op. Heb geen haast, modificaties mondjes maat doen. Eerst lekker genieten van de auto.Joost schreef:Maar het klinkt wel super!!!

http://www.m-teile.de/bmw-m3-e30-gruppe ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
achja je kan zoveel kanten op met zo'n blokje, geloof dat ze er zelfs 330pk uit kunnen halen NA ? das best veel en ja met hogere toerentallen e.d. maar das wel weer heel ver vooruit.
eerst maar eens genieten en dan voel je vanzelf wel wanneer de drang naar anders ofzo komt 8)

- Tristan
Zoiets heb ik ergens wel gelezen maar heb verder geen ervaringen gelezen. Immers, de luchtaanvoer wordt veranderd en weet niet hoe dat reageert met de standaard LMM en management.steve smith schreef:Er is ook een carbon nepper van de standaard box die de originele kelken gebruikt, en de originele electronica. Zelfde vorm als standaard. Maar wel wat extra muziek..... En de onderste helft van de luchtfilterkast van de Sportevo helpt ook.Tristan schreef:Zeker, geluid is misschien wel het leukst. Het is alleen niet kwestie van airbox erop en klaar. Je moet rijden op andere motormanagement om luchtmassameter weg te schrijven en andere injectoren monteren. Al met al niet echt een goedkope mod. Maar misschien komt 'ie er ooit wel op. Heb geen haast, modificaties mondjes maat doen. Eerst lekker genieten van de auto.Joost schreef:Maar het klinkt wel super!!!
- Niels
- Auto: Prius+
Als je alleen de sound wil dan moet je iets kopen waarbij je met de LMM kunt blijven rijden. Zoiets zou ik nog wel op de E36 willen hebben 8) Je wint dan geen extra vermogen maar je kunt dan gewoon met je standaard ECU e.d. blijven rijden. Voor de E36 heb ik het wel eens gezien maar ik kan het niet zo terug vinden
Ik heb ook wel eens een foto gezien van een airbox waarbij een alu ring was gemonteerd bij de inlaat van de airbox en daar was een LMM in geschroeft. Ben je ook klaar natuurlijk.

-
Die verandert juist niet omdat het exact dezelfde vorm blijft, enkel het materiaal en dus klank verandert. DFer Jeroen e21 rijdt met zo'n box op z'n 320iS....Tristan schreef:Zoiets heb ik ergens wel gelezen maar heb verder geen ervaringen gelezen. Immers, de luchtaanvoer wordt veranderd en weet niet hoe dat reageert met de standaard LMM en management.steve smith schreef:Er is ook een carbon nepper van de standaard box die de originele kelken gebruikt, en de originele electronica. Zelfde vorm als standaard. Maar wel wat extra muziek..... En de onderste helft van de luchtfilterkast van de Sportevo helpt ook.Tristan schreef: Zeker, geluid is misschien wel het leukst. Het is alleen niet kwestie van airbox erop en klaar. Je moet rijden op andere motormanagement om luchtmassameter weg te schrijven en andere injectoren monteren. Al met al niet echt een goedkope mod. Maar misschien komt 'ie er ooit wel op. Heb geen haast, modificaties mondjes maat doen. Eerst lekker genieten van de auto.
- Bert ///M3
Die ken ik wel maar dan ben je niet klaar... volgens mij gaat de LMM dan direct in de box, en omdat de vorm anders is meet die dus niet alle lucht die langs komt, heb je alsnog een foutief mengsel.Niels schreef:Ik heb ook wel eens een foto gezien van een airbox waarbij een alu ring was gemonteerd bij de inlaat van de airbox en daar was een LMM in geschroeft. Ben je ook klaar natuurlijk.
- Niels
- Auto: Prius+
Ik heb nu airbox-en gezien die met een onderdruk sensor werken als LMM welke ergens in de box gemonteerd zit vlakbij de ingang. Een dergelijk systeem zal een aanpassing nodig hebben voor het motormanagement verwacht ik. Bij het systeem waarbij je gebruik kan maken van de standaard LMM weet ik niet of de ECU binnen de toleranties het oppakt. Ik verwacht dat de ingang een grotere diameter heeft en ik weet niet precies hoe de LMM de luchthoeveelheid bepaald. Als de LMM min of meer alleen de luchtsnelheid meet dan zul je ook dan de ECU moeten laten aanpassen d.m.v. een chip.
Een rollenbank test is altijd noodzakelijk imho om te kijken of ie niet te arm draait na zo'n aanpassing
Een rollenbank test is altijd noodzakelijk imho om te kijken of ie niet te arm draait na zo'n aanpassing

- Tristan
Binnen hoeveel dagen hadden diegene hun kentekenbewijs in de bus liggen?
- Fabian
IK zat precies rond de kerstperiode (3 jaar terug) en duurde 4 dagen.
- Chris van S.
Bij de alpina dit jaar duurde het ook zeker 5 werkdagen na betaling van de BPM.
-
bel ze maar even , veel kans dat er iets mis is gegaan zoals bij mij en bij de rest van diegene.Tristan schreef:Binnen hoeveel dagen hadden diegene hun kentekenbewijs in de bus liggen?
Bij meerdere op DF waren ze vergeten de papieren op te sturen vanuit het RDW station naar hoofdkantoor.
MAAR op Dinsdag BPM betaald is Zaterdag in huis over algemeen.
- Tristan
Heb dinsdag aangifte gedaan (geen BPM betaald), dus kan ze het nu of morgen wel in de bus ligt. Was gewoon even benieuwd hoe lang het duurt.
- Chris van S.
Er zijn genoeg kentekenplaten boeren open op zaterdag omg. rotterdam voor (luxe) platen. 
Mits je morgen direct wilt rijden natuurlijk

- Ernst
Prachtige wagen! Erg gaaf ook om hem zelf op te halen in het buitenland. 

- Tristan
Slecht weer!Chris van S. schreef:Er zijn genoeg kentekenplaten boeren open op zaterdag omg. rotterdam voor (luxe) platen.