BMW Performance

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rodney

Re: BMW Performance Parts

Bericht door Rodney » 03 mar 2009, 23:15

Als je nog wat ervaringen zoekt met bestellen enzv, en wat nou wel of niet past:

http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=577" onclick="window.open(this.href);return false;

Performance tuning :
http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=11&t=566" onclick="window.open(this.href);return false;

:wink:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 mar 2009, 09:04

Maakt die PP uitlaat eigenlijk veel lawaai bij een koude start? Een koude 135i Schnitzer uitlaat klinkt als een Lambo Gallardo met afgezaagde pijp.. :bag: Extreem veel lawaai. Het verschil tussen koud en warm is bijna dag en nacht. Warme uitlaat is ok. Alleen toch een waarneembare dreun bij +/- 120km/u in 6. En dat is klote.

M-bitious

Bericht door M-bitious » 04 mar 2009, 09:28

Ja, de koude start maakt relatief veel lawaai. Bij mij (135) geeft de PP geen gedreun, maar onder de 2.000 rpm klinkt hij behoorlijk zwaar/diep, maar net niet storend.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 04 mar 2009, 11:43

Same here, koude start brultie behoorlijk. Van de week nog even gechecked met de buren, die hebben er 's ochtends geen last van als ik kwart over 7/half 8 wegrij :mrgreen:

Hij is vrij snel warm, daarna valt het reuze mee. De brom is nu de motor wat ingereden is (of uitlaten?) beter hoorbaar bij 160 km/u cruise snelheid, maar de radio overstemt het geluid op normaal geluidsniveau. Als je de radio uit hebt hoor je de uitlaat als je goed luistert, simple as that.

Heb je nu een Schnitzel er onder liggen? Die lijkt me namelijk een stuk "asocialer" (luider) dan de PP uitlaat.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 04 mar 2009, 13:46

ha Maus335i, ik heb geen idee of de Schnitzel luider is. Volgens Schnitzer is de PP luider!? :hmmm: Ik erger mijzelf heel snel aan verkeerd uitlaat kabaal. Op een circuit maakt het niet uit natuurlijk, maar op de weg gaat dat zo ontzettend vaak fout. Mooi geluid vind ik bijv. de Pagani Zonda of de Porsche Carrera GT. Ferrari's en Lambo's gaan soms ook goed. Maar dan wel de af-fabriek versies. Maar auto's van mijn type (toch aanmerkelijk lichtere motoren) kan het al snel een dreun en sjonnie worden. Gek genoeg vond ik de snerp van de vorige M3 wel weer mooi. Ik heb liever hoog en scherp (snerp), dan laag en dreun. Denk dat dat het is..
We zouden die uitlaten eens naast elkaar moeten horen: PP en Schnitzer

Rodney

Bericht door Rodney » 04 mar 2009, 14:05

Official real life pics van de 3 performance :

http://www.bmwe90forum.nl/viewtopic.php?f=6&t=366" onclick="window.open(this.href);return false;

Beetje naar beneden scrollen :wink:

Tom

Bericht door Tom » 04 mar 2009, 14:15

Op de een of andere manier vind ik het meer sportiviteit uitstralen dan een M3 :oops:

Rodney

Bericht door Rodney » 04 mar 2009, 14:19

Is ook,

ik zou ook liever een 335i rijden dan een m3.

maar dat gebeurt toch nooit :mrgreen:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 12 mar 2009, 11:48

Ferdinand schreef:ha Maus335i, ik heb geen idee of de Schnitzel luider is. Volgens Schnitzer is de PP luider!? :hmmm: Ik erger mijzelf heel snel aan verkeerd uitlaat kabaal. Op een circuit maakt het niet uit natuurlijk, maar op de weg gaat dat zo ontzettend vaak fout. Mooi geluid vind ik bijv. de Pagani Zonda of de Porsche Carrera GT. Ferrari's en Lambo's gaan soms ook goed. Maar dan wel de af-fabriek versies. Maar auto's van mijn type (toch aanmerkelijk lichtere motoren) kan het al snel een dreun en sjonnie worden. Gek genoeg vond ik de snerp van de vorige M3 wel weer mooi. Ik heb liever hoog en scherp (snerp), dan laag en dreun. Denk dat dat het is..
We zouden die uitlaten eens naast elkaar moeten horen: PP en Schnitzer
Eigenlijk wel ja! Kijk eens op de kalender van DF, ik ben regelmatig te vinden op driftdagen, (binnenkort ook) zandvoort en uiteraard de VLF DVD releaseparty en pokeravonden :mrgreen: Misschien heb je tijd/zin om eens langs te komen, kunnen we ze naast elkaar zetten!

Ik overweeg misschien het remsysteem van BMW performance. Vorige week had ik even 230 op de teller staan en bij een remproef vond ik de vertraging echt heel erg tegenvallen. Het kan mn verbeelding zijn geweest, dus ga het zeker opnieuw proberen, maar als ik me niet heb vergist voel ik me niet lekker/veilig met de standaard remmen en dat soort snelheden. Zeker als ik het simpele circuitwerk ga overwegen wil ik goed kunnen doorremmen natuurlijk.

Iemand een idee wat dat remsysteem zou moeten kosten?

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mar 2009, 12:01

* pakt bier en nootjes *

Tristan

Bericht door Tristan » 12 mar 2009, 12:02

Probeer eerst eens andere remblokken. Scheelt al een stuk nl.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 mar 2009, 13:48

Maus335i schreef:Eigenlijk wel ja! Kijk eens op de kalender van DF
Ha Maus335i. Ik ben er 19 april bij, de toertocht door het Groningse landschap. Dan kunnen we mooi even vergelijken die PP en Schnitzer auspoefen. Die PP remmen zou ik niet doen. Schiet je niets mee op. Andere remblokken? Lijkt me zeker een goede tip! Trouwens gisteren een tussensprintje gedaan met een m3v8. Excuse le mos, maar een gepimpte 135i is echt veel sterker in tussensprints, woow. Denk dat een standaard 135i/335i ook nog een heel eind mee komt (o jee, hier komen weer reacties op.. lol).

:df:

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 mar 2009, 14:12

BMW PP parts:
Afbeelding

puk

Bericht door puk » 12 mar 2009, 15:19

Tristan schreef:Probeer eerst eens andere remblokken. Scheelt al een stuk nl.

welk merk blokken zou je adviseren tristan? ik overweeg eigenlijk een compleet andere set maar dat loopt flink in de papieren.

Tristan

Bericht door Tristan » 12 mar 2009, 15:27

Hawk, Ferodo of Carbon Lorraine. Voor dagelijks gebruik niet al te harde blokken nemen, deze vreten je schijven op nl. Dus bv. Ferodo DS 2500 zal al een aanzienlijke verbetering geven.

puk

Bericht door puk » 12 mar 2009, 16:16

Tristan schreef:Hawk, Ferodo of Carbon Lorraine. Voor dagelijks gebruik niet al te harde blokken nemen, deze vreten je schijven op nl. Dus bv. Ferodo DS 2500 zal al een aanzienlijke verbetering geven.

ds2500 zitten bij mij op de z3 en bevallen goed.als dat het beste alternatief is gaan ze ook op de touring bedankt voor de tip :thumbup:

Rodney

Bericht door Rodney » 12 mar 2009, 17:11

Beste maurice,

Er is geen performance remsysteem voor de 335i. Het af-fabriek remsysteem voor de 335i is al van een vele male hogere kwaliteit.

Ter illustratie, het perfomance remsysteem voor de 1-serie is het systeem dat af-fabriek op de 135i zit....

Dus helaas....

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 12 mar 2009, 17:28

Die remmen vielen toch nogal tegen bij heftig gebruik?

Iets met die zuigers ofzo die wegsmolten?

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mar 2009, 17:55

Rodney, bel je BMW ook even om het door te geven? Het PP-remsysteem voor de 3 Serie is namelijk per abuis in hun brochure terecht gekomen.

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/accessor ... logue.html

Sperdy

Bericht door Sperdy » 12 mar 2009, 17:59

^ zie aantal posts terug. Er was 1 race-amerikaan die andere aftermarket race-schijven en harde blokken zette op de 6 pistons BMW PP remmen. Toen klapte de boel in elkaar. De afstelling klopte van geen kant meer. Die racer had overigens met de standaard 135i remmen helemaal geen problemen alleen voldeed de remkracht niet voor serieus heftig circuit gebruik (fading en de hele zooi, maar het ging niet stuk). Logisch, want daar zijn ze ook niet voor gemaakt. PP remmen zijn inderdaad de 135i remmen. De PP remmen zijn net zo goed - of slecht zo u wilt - als alle andere consumentenremmen die op auto's 'af fabriek' worden afgeleverd. Is niets mis mee. Verwacht van dergelijke PP prdukten overigens niet dat het serieuze produkten zijn voor het echte race-werk. Tuurlijk niet. Gewoon lekker dure BMW marketing allemaal. Wordt toch wel verkocht..

Rodney

Bericht door Rodney » 12 mar 2009, 18:06

Snipe schreef:Rodney, bel je BMW ook even om het door te geven? Het PP-remsysteem voor de 3 Serie is namelijk per abuis in hun brochure terecht gekomen.

http://www.bmw.nl/nl/nl/owners/accessor ... logue.html
Hoi snipe, het was niet bedoelt om het over te brengen alsof ik alles weet [ wat iedereen denkt en dat is dom toch? ]
En dat weet ik ook niet.

Ik heb het aan iemand gevraagt die bij bmw werkt.
Hij heeft het opgezocht en het is niet mogelijk voor de 335i.

Snipe

Bericht door Snipe » 12 mar 2009, 18:09

Nou, die zal het wel weten dan. Maar je ziet het, het staat even goed wel in de brochure.

Rodney

Bericht door Rodney » 12 mar 2009, 18:13

Snipe schreef:Nou, die zal het wel weten dan. Maar je ziet het, het staat even goed wel in de brochure.
Ik hoop van wel :mrgreen:

Maar het is wel een zooitje met die parts,
Iemand met een 2006 325i wou een PP einddemper maar dat was volgens de dealer niet mogelijk want dat paste niet.

Later bleek het dus wel te kunnen maar door enige aanpassingen te verrichten :?

Max V

Bericht door Max V » 12 mar 2009, 18:13

Die brochure is vast gemaakt in opdracht van en door BMW...

Dus het is het woord van BMW tegen het woord van een medewerker van BMW... wie gaat er winnen denk je? :mrgreen:

Rodney

Bericht door Rodney » 12 mar 2009, 18:19

Maximus schreef:Die brochure is vast gemaakt in opdracht van en door BMW...

Dus het is het woord van BMW tegen het woord van een medewerker van BMW... wie gaat er winnen denk je? :mrgreen:
:mrgreen:

Ik probeer maurice alleen te helpen, maakt me niet uit wie er wint :wink:

Plaats reactie