
Lotus Elise Motorsport S1
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ja Ruben, niet iedereen is zo rijk als jij! Cayman is veel te duur als speelhok en het dak kan er niet af! Ik gok dat het geluid van een Boxter S leuker is dan de net zo karakterloze Z4. Net niks is nog altijd beter dan echt niks. :drinking: 

-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Mooie omschrijving Emiel. Geldt volgens mij deels voor elke luxeauto die neigt naar een leuk speelding (130i enzovoort). Het is goed, maar het is soms net allemaal te makkelijk, te gefilterd, te weinig feedback.Emiel schreef:Niels, dank jeHoewel het eigenlijk inderdaad ook een condoleance had mogen zijn. Nu mogen we natuurlijk niet overdrijven maar het is bijdeze nogmaals gezegd dat het een zwaar afscheid was
Zoals Allen zegt is lightweight ontzettend verslavend. Ik moet gewoon mijn prioriteiten bijstellen in de zin van , dan maar niet ermee op vakantie (vriendin met rugklachten) , dan maar lekker sleutelen in de winter ipv rijden, etc.
De Evo was, en is nog steeds, een sublieme auto. Maar :
a) het moet echt hard (circuit) gaan wil het leuk zijn
b) het is te gemakkelijk spelen en hard rechtdoor , tja daar heb je hem niet voor. Landspeed records doen ze op de zoutvlakte
c) running costs vs funfactor/bruikbaarheid
Niet dat ik een hele goede chauffeur ben, maar het gewicht naar voren laten schuiven, de kont omgooien, etc. of netjes afremmen, laat insturen en het gas er op zetten , het word saai bij die auto. Dat heeft overigens niks met het AYC te maken maar meer met het gemak waarmee alles gaat. De stuur bekrachtiging , de rembekrachtiging, de awd/4wd, de hoeveelheid vermogen, etc.
Ook het rijden in de sneeuw is leuk maar het had gaat te makkelijk allemaal, nogmaals word saai.
Om die reden ga je dingen veranderen, vermogen van 0,7 bar naar 1,45bar, andere schokdempers wil je ook, etc.
Resultaat is dat de running costs nog hoger worden en de snelheden nog verder omhoog moeten wil je zelfde "thrill" en voldoening krijgen als in een lightweight. Hoe hoger de snelheden hoe hoger het onderhoud, hoe hoger het risico op een hele harde klapper. Dus rolkooi nodig, exit straat gebruik dan eigenlijk, etc. etc. etc.
Eigenlijk is het als beste te omschrijven dat er gewoon geen karakter in die auto zit. Hij gaf ontzettend veel fun, en dat was ook te lezen als ik posten, maar als ik in een lightweight stap of in een echt speciale auto waar bijv. bloed zweet en tranen in zitten (gerestaureerde klassieker, kitkar, etc) dan word ik echt enthousiast, en dat was er niet.
- JP
- Berichten: 34399
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Volgens mij heeft deze GTRene al een keer (of 10) gepost;
275BHP 1.8T 20V TURBO S1 ELISE (1998)



http://pistonheads.com/sales/1338866.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
275BHP 1.8T 20V TURBO S1 ELISE (1998)
http://pistonheads.com/sales/1338866.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Rene weet zelf ook vaak niet dat hij iets voor de negende keer post, dus ga gerust door hoor... 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
allen schreef:Rene weet zelf ook vaak niet dat hij iets voor de negende keer post, dus ga gerust door hoor...


-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.

Die audi Elise eigenaar heeft 7 auto's. Ik moet echt nog harder studeren en betere baan vinden

Staat ook een Duratec te koop, het is jammer dat ding zo standaard is, anders was wel interresant.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Wel een mooie basis 

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Met een geldboom in de tuin wel. Maar hij is ook wat overpriced 
Iedere keer als ik auto verkoop besluit ik mijn budget te verkleinen dus tja , deze keer moet ik daar toch eens over nadenken, moet misschien maar eens wat vergroot worden

Iedere keer als ik auto verkoop besluit ik mijn budget te verkleinen dus tja , deze keer moet ik daar toch eens over nadenken, moet misschien maar eens wat vergroot worden

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ik ben benieuwt wat het wordt, welke keus je ook maakt, ik zou wel voor een NA blok gaan. Dat hoort gewoon in zo'n auto 

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ik zie niet in waarom. Tig Exiges en Elises met SC. Uiteindelijk ontkom je er niet aan als je wat meer vermogen wilt waarbij het gewicht laag moet blijven.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Het kan ook prima, maar ik zou zelf het liefst een NA motor hebben, hangt het mooist aan het gas IMHO. Tuurlijk als je echt forse vermogens wilt onkomt je niet aan druklading. Maar een duratec of een dikke vtec lijkt me geweldig!
- Niels
- Berichten: 22511
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ik mis tot nu toe altijd nog een stuk comfort en praktische bruikbaarheid bij een lightweight (en warmte in een Caterham
) maar ik snap wel dat je er verslaafd aan kunt worden/zijn. Puurder wordt autorijden namelijk niet en dan is zo'n Evo te wollig en gemakkelijk waarschijnlijk
Zo'n Evo zie ik hier nog wel eens als weinige Japanners op de oprit staan als fun auto 8)


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
er zijn al leuke "betrouwbare" duratec's te koop met 275pk NA zal wel een screemer zijnTom Westendorp schreef:Het kan ook prima, maar ik zou zelf het liefst een NA motor hebben, hangt het mooist aan het gas IMHO. Tuurlijk als je echt forse vermogens wilt onkomt je niet aan druklading. Maar een duratec of een dikke vtec lijkt me geweldig!

ik heb nog ergens een lijstje van die motoren en prijzen...zal het eerdaags wel in het lightweight draadje gooien als ik er aan denk, echt interessant....ook qua prijs.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Comfort en sport/light kunnen prima samen gaan, zelfs in een Cup uitvoering zie ook de Lotus Exige 260 Cup interieurs (met en zonder airbag)Niels schreef:Ik mis tot nu toe altijd nog een stuk comfort en praktische bruikbaarheid bij een lightweight (en warmte in een Caterham) maar ik snap wel dat je er verslaafd aan kunt worden/zijn. Puurder wordt autorijden namelijk niet
heerlijk, hier kan ik mee leven 8)
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
NA of SC , maar geen turbo, althans niet voor mij in een lightweight.
Std. rover blokje rijd geweldig, overal wat trekkracht etc. maar pk of 25 extra zou wel mogen. Maar duratec schijnt het geweldig te doen lees je her en der, maarja als je niet ver genoeg leest doet de Honda dat ook
Achja, gewoon kopen en rijden, en als er iets stuk gaat pas gaan aanpassen naar Duratec of iets.
Dit keer paar dagen/weken alles de tijd geven en eens rustig nadenken.
Als ik logisch nadenk komt er gewoon een std elise met andere schokdempers , uitlaat en k&n filtertje , een afneembaar kleiner stuur, druk thermostaat en lucht-olie koeler met thermostaat. Gewoon rijden en lol hebben, driving-fun voorop , en daar is geen 350pk voor nodig
Kan ik voor pak en beet 10k komend jaar circuit dagen gaan rijden her en der en nog eens wat Nordschleiffe en een ijsje halen met dak open.
Std. rover blokje rijd geweldig, overal wat trekkracht etc. maar pk of 25 extra zou wel mogen. Maar duratec schijnt het geweldig te doen lees je her en der, maarja als je niet ver genoeg leest doet de Honda dat ook

Achja, gewoon kopen en rijden, en als er iets stuk gaat pas gaan aanpassen naar Duratec of iets.
Dit keer paar dagen/weken alles de tijd geven en eens rustig nadenken.
Als ik logisch nadenk komt er gewoon een std elise met andere schokdempers , uitlaat en k&n filtertje , een afneembaar kleiner stuur, druk thermostaat en lucht-olie koeler met thermostaat. Gewoon rijden en lol hebben, driving-fun voorop , en daar is geen 350pk voor nodig

Kan ik voor pak en beet 10k komend jaar circuit dagen gaan rijden her en der en nog eens wat Nordschleiffe en een ijsje halen met dak open.
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Welkom terug bij de skelters Emiel
Dat is toch allemaal sneller gegaan dan ik gedacht had :idea:
We zien je wel op Clastres in april

Dat is toch allemaal sneller gegaan dan ik gedacht had :idea:
We zien je wel op Clastres in april

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Cup260 is een prachtig hok hoor, maar die zie je me niet voor het circuit gebruiken. Dat is toch meer een wagen voor iemand met een groot budget imho.
Een Elise van 10-15k zal ook vast wel pijn doen als je die total loss rijdt, maar dat is dan kun je tenminste nog lachen als je heel uitstapt.
Een Elise van 10-15k zal ook vast wel pijn doen als je die total loss rijdt, maar dat is dan kun je tenminste nog lachen als je heel uitstapt.

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Ach ipv wielophagpuntenn lijmen gaan we dan gewoon aluminium laten lassen als dat lukt.
Dan maar onverkoopbaar of verkopen aan target international , die hebben toch al genoeg barrels staan
Maar op het circuit ga ik wel meer "marge" houden als met de Evo.
Elise is compleet anders rijden weer.
Dan maar onverkoopbaar of verkopen aan target international , die hebben toch al genoeg barrels staan

Maar op het circuit ga ik wel meer "marge" houden als met de Evo.
Elise is compleet anders rijden weer.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Is ook wel zo, je moet je wel in kunnen houden, trouwens hoe zou het zijn met die onfortuinlijke Exige eigenaar van een tijdje terug met een DF uitje...is dat ding al weer klaar of?allen schreef:Cup260 is een prachtig hok hoor, maar die zie je me niet voor het circuit gebruiken. Dat is toch meer een wagen voor iemand met een groot budget imho.
Een Elise van 10-15k zal ook vast wel pijn doen als je die total loss rijdt, maar dat is dan kun je tenminste nog lachen als je heel uitstapt.
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
GTRene schreef:zou dit wel kloppen? als het klopt is ie heel goedkoop....14.500,-euro voor een 2004 LHD S2
http://www.tweedehands.nl/autos/autos/l ... 65608.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Hi,
Hope you speak english.
The 2004 Lotus Elise is still for sale.I`m a private seller.
The price is EUR 14.500. The vehicle is in great conditions, clear title. Never smoked in, no accidents,registered in Holland/Netherlands.
I sell it due the financial problems,I need this money for a business in United States.
Inspections and verifications made on time with papers. Oil has been changed 2 weeks ago.
Best Regards,
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Succes
(lekker laten staan)
@emiel, waarom geen Exige S1, als je auto zoekt met karakter is dat er wel 1 en hij blijft lekker zijn waarde.. wel het originele roverblokje erin laten..
want die past het beste de Exige. Voor mij nooit het Duratec blokje wel veel koppel maar niet het karakter wat het vlpd blok wel heeft 8)

@emiel, waarom geen Exige S1, als je auto zoekt met karakter is dat er wel 1 en hij blijft lekker zijn waarde.. wel het originele roverblokje erin laten..
want die past het beste de Exige. Voor mij nooit het Duratec blokje wel veel koppel maar niet het karakter wat het vlpd blok wel heeft 8)
- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Vlpd = Very Low Protein Diet? Past wel bij de Lotus
Het VHDP blokje hoort er gewoon bij, en hoe meer er omgebouwd worden des te meer de originelen hun waarde uiteindelijk behouden.

Het VHDP blokje hoort er gewoon bij, en hoe meer er omgebouwd worden des te meer de originelen hun waarde uiteindelijk behouden.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
oja..
die bedoel ik..

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
Hans, dat heeft o.a. met budget te maken. Ik wil en kan geen 23k stuk slaan op een S1 Exige en met een, naar mijn mening, tijdbom rondrijden (VHPD) Dan moet ik diep in de buidel tasten en dan blijft er niks over voor achterstallig onderhoud.
Daarnaast de al huidige waarde stijging waarvan ik betwijfel of dat realiteit is.
Vorige jaar stonden de S1 exiges te koop voor 17/18, nu voor 22 GBP. Ze verkopen niet echt voor die prijs en blijven lang te koop staan.
De zilvere die te koop staat is vorig jaar voor 17500 van de hand gegaan en staat nu voor 21995 te koop.
Ben gewoon een zeikerd, wil niet teveel betalen en toch wat leuks hebben, maar uiteindelijk willen we dat allemaal, enkel met andere budgetten
Dan is het beter om die S1 Exige van marktplaats te kopen met turbo technics etc. , maar 25k , de auto is het vast wel waard, maar zoveel wil en kan ik op dit moment niet verantwoord spenderen.
Anderhalf jaar terug mijn/ons eerste huis gekocht, vrijstaand. Gaat ook geld in zitten en ik ben terug aan het studeren in de avond uren wat ook geld kost. Prioriteiten.
Of lang sparen en dan iets kopen of nu kopen en rijden en gaande weg wat spenderen links en rechts. Keuze die ik nog moet maken, maar aangezien ik nu leef wil ik nu genieten, en ik weiger geld te lenen voor achterstallig onderhoud, motorische problemen , etc.
Daarnaast de al huidige waarde stijging waarvan ik betwijfel of dat realiteit is.
Vorige jaar stonden de S1 exiges te koop voor 17/18, nu voor 22 GBP. Ze verkopen niet echt voor die prijs en blijven lang te koop staan.
De zilvere die te koop staat is vorig jaar voor 17500 van de hand gegaan en staat nu voor 21995 te koop.
Ben gewoon een zeikerd, wil niet teveel betalen en toch wat leuks hebben, maar uiteindelijk willen we dat allemaal, enkel met andere budgetten

Dan is het beter om die S1 Exige van marktplaats te kopen met turbo technics etc. , maar 25k , de auto is het vast wel waard, maar zoveel wil en kan ik op dit moment niet verantwoord spenderen.
Anderhalf jaar terug mijn/ons eerste huis gekocht, vrijstaand. Gaat ook geld in zitten en ik ben terug aan het studeren in de avond uren wat ook geld kost. Prioriteiten.
Of lang sparen en dan iets kopen of nu kopen en rijden en gaande weg wat spenderen links en rechts. Keuze die ik nog moet maken, maar aangezien ik nu leef wil ik nu genieten, en ik weiger geld te lenen voor achterstallig onderhoud, motorische problemen , etc.
-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Evo verkocht, terug naar Lightweight.
De blauwe S1 met nitrons en dergelijke is verkocht, en niet aan mij. Dus die word het sowieso niet 
