Lotus Elise topic (uitgebreid)

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 09 feb 2009, 16:24

Idd wel erg dure stoel stickseltjes op de gele Elise :mrgreen:

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door GTRene » 09 feb 2009, 17:05

allen schreef:Michel: http://www.seriouswheels.com/jkl/Lotus- ... 80x960.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Net geen 160 maar een echte toerenjanker zoals wij ze iig graag zien.
Ondanks de vermogenstoename en het toerengejank waar ik zelf gek op ben, is het in realistische zin voor mij niet waard om 15-20k hiervoor bij te leggen. Misschien word oud. :bag:



----
Dat filmpje :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:
staat toch 120bhp? en geen 160 althans bij die link wat je stuurde :wink: :mrgreen: en inderdaad lol @movie :roflol:
Price New
--
Production Total
--
Engine
1.8 liter In-line 4 cylinder, All-Aluminum, DOHC
Horsepower
120 bhp @ 5,500 rpm
Torque
124 lb-ft @ 3,500-4,500 rpm
Curb Weight
756 kg (1,665 lbs)
Miscellaneous
5 speed transaxle
0-62 mph
5.7 seconds
0-100 mph
17.2 seconds
Top Speed
125 mph
Laatst gewijzigd door GTRene op 09 feb 2009, 17:05, 1 keer totaal gewijzigd.

Elise
Berichten: 8869
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 09 feb 2009, 17:05

Capo_Miel schreef:Ik zie het zelfs zo, als je een S1 koopt in de UK, beide clams eraf en begin maar vast met sleutelen, zal erg veel zijn wat er moet gebeuren tenzij je echt goed , echt heeel goed gezocht heb.
Misschien is dat zo wie zo wel de slimste aanpak.
Gewoon de goedkoopste die je kunt vinden nemen (vooropgesteld dat deze geen chassis schade heeft natuurlijk) en die weer helemaal opbouwen.
Complete onderstel vernieuwen, blok reviseren etc.etc.

Op het eind weet je dan wel precies wat je hebt.
Bijvoorbeeld onderstaande :clap:

Voor
Afbeelding

Na
Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 09 feb 2009, 17:18

Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?

Michel

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 09 feb 2009, 17:22

Capo_Miel schreef: Elises uit de UK zijn wel stuk minder goed onderhouden vaak. Men koopt vaak zo'n auto en het onderhoud komt er later wel keer bij als er geld is. Daarom moet je erg erg goed zoeken in de UK wil je iets fatsoenlijks hebben.
Kijk... dat is nou waarom het draait in dit hele verhaal. Niks niet bagatelliseren, hier wordt de spijker nu echt op de kop geslagen! Een Elise die je in Engeland koopt kan slecht onderhouden zijn. De kans daarop is groter dan dat je hem hier koopt omdat de Engelsen anders met deze auto's omgaan.

Dat is precies de reden waarom ik een hekel heb aan die zogenaamde voorlichting. Als je even simpelweg kijkt naar de 340R die vorige week uit Schotland is gekomen... die auto is tien jaar oud, maar hij is nieuw! Nu heeft dat natuurlijk ook zo zijn nadelen, maar ik bedoel maar.. je kunt het ook goed treffen.

Voor wat betreft het kijken naar een Elise in Engeland... de goedkoopste? Zou ik niet doen... er is een andere factor die erg belangrijk is... gewoon even de tijd nemen!
Er staan echt nog steeds van die juweeltjes, net als die 340R in Engelse garages. Als de markt een prijs van ommenabij de 8k pond dicteert en je kunt zo'n auto voor 9 oppikken zou ik daar veel liever voor kiezen dan dat hok van 7k met een zwart gerot chassis, krokante draagarmen etc. etc.

Een Elise is niet alleen de rij eigenschappen, het is uiteindelijk ook de charme van de technische oplossing: een gelijmd aluminium chassis. Toch wel leuk als dat dan ook nog zichtbaar is.

Bert, je hebt gelijk hoor.. die informatie uit de buying guide heb ik inderdaad zelf uch jaar geleden op de website gezet. De vraag is of ik die informatie nog steeds actueel vindt.. In al die jaren ben ik iets verder gekomen dan een enthousiast die veel leest en rondkijkt. Daarbij heb ik een paar dingen opgestoken :)

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 09 feb 2009, 17:31

Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?

Michel
Die zijn slecht vindbaar omdat er mensen zijn die daar de markt afstruinen om juist dat soort hokken te vinden. Goedkoop inkopen, 1000 Euro erop en weg met die hap.

Juist de in Engeland wat duurdere Elises verkopen minder goed. Dat kan twee redenen hebben; de eigenaar verdomt het om zijn auto tegen een ***prijs te verkopen en vindt dat ie het gewoon waard is (succes! :mrgreen: ) of... omdat het gewoon echt een mooi exemplaar is. Zo'n laatste... is zeker de moeite waard.

Uiteindelijk ben je er altijd zelf bij als je zo'n auto koopt. Als je op kenmerken let (zoals een schoon chassis) kan je tot een veel betere keuze komen dan dat je met je hoofd in de 'standaard problemen' zit.

Echt.. er is/komt nog een hoop moois te koop in Engeland, maar je moet er wel moeite voor doen.

Je kan ook een opdracht aan iemand geven. Will Blackham is iemand die je wat dat betreft om een boodschap kan sturen. Als je hem de kenmerken geeft van wat jij wil houdt ie de markt voor je in de gaten en komt ie vanzelf ergens mee af. Maar... geduld is een schone zaak en ALTIJD zelf controleren. Leer jezelf in en ga dan pas op pad (met een krik in de achterbak)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door allen » 09 feb 2009, 17:33

http://www.lotusdriversguide.com/Genealogy/Elise.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Ajb Rene. Als hij 120 pk had gehad, had ik nog geen 3 seconden bij zo'n badteil gekwijld. :idea:


@Yvo: en dan maar hopen dat ze de krik niet zomaar ergens onder douwen? :mrgreen:

Elise
Berichten: 8869
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 09 feb 2009, 19:20

YvoTuk schreef:Bert, je hebt gelijk hoor.. die informatie uit de buying guide heb ik inderdaad zelf uch jaar geleden op de website gezet. De vraag is of ik die informatie nog steeds actueel vindt.. In al die jaren ben ik iets verder gekomen dan een enthousiast die veel leest en rondkijkt. Daarbij heb ik een paar dingen opgestoken :)
Dat geloof ik graag....zeker als je minimaal 30 stuurhuizen op voorraad hebt liggen.

Elise
Berichten: 8869
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 09 feb 2009, 19:22

allen schreef:en dan maar hopen dat ze de krik niet zomaar ergens onder douwen?
Afbeelding

Elise
Berichten: 8869
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 09 feb 2009, 19:24

Of wat denk je hiervan

Afbeelding

Gebruikersavatar
Aram
Berichten: 1508
Lid geworden op: 05 jan 2007, 16:42
Locatie: n ʞuɐp 'ʞnɹʞ uɾıɯ do ƃnɹǝʇ uǝʌǝ uɐp ǝɯ ʇǝz 'uǝzǝl ʇunʞ ʇıp ǝɾ slɐ

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Aram » 09 feb 2009, 19:27

Dat moet wel in Amerika zijn. :)

Elise
Berichten: 8869
Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Elise » 09 feb 2009, 19:44

Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?

Michel
Waar begint elcheapo en wat vind jij duur?

Wat vind je hiervan?
http://www.pistonheads.com/sales/876745.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Emiel » 09 feb 2009, 20:57

Ik zou persoonlijk ook nooit de goedkoopste kopen. Tenzij je geld genoeg hebt om alles wat aan de alu badkuip vast zit te vervangen.

Ik heb hem via Will Blackham gekocht en hij is van een oud Seloc lid geweest en heb dus zijn complete post historie na kunnen pluizen en zelfs filmpjes van hem gezien waar hij op Nordschleiffe rijd.

Nu kan dat laatste als een slecht iets worden ervaren maar een filmpje vinden waarin steeds bij 5500/6000 toeren geschakeld word is dat nou echt zo slecht ?
De auto's zijn tenslotte gemaakt voor "sportief" rijden.

Ja hij heeft wat meer gelopen als de andere 135R's die te koop stonden, maar hij is 2x per jaar een weekend op nordschleiffe geweest, wat circuitdagen gedaan en bijna dagelijks bereden.

Een goed gebruikte auto dus. Dat heb ik liever als een auto die 5 jaar in een garage heeft gestaan en enkel buiten komt met mooi weer. Alles wat stuk kon gaan aan mijn auto is stuk geweest en gerepareerd. De schokdempers zijn gedaan, uitlaat, radiateur, remschijven, remslangen, en weet ik veel wat nog allemaal meer.
Hij heeft bij de vorige eigenaar iedere keer netjes zijn a/b/c service gehad bij plans motorsport. Alles aantoonbaar. Zelfs de Nitron revisie in 2008.

De auto kwam goed uit de HPI check, heb alle ophang punten op het chasis nagekeken gehad, etc.

Dat dan de radiateur stuk gaat, tja dat is nou eenmaal een slijtage deel, shit happens.

Iedere sport auto die je koopt, of dat nou een Evo Lancer , een espirit of een Detomaso is, je zult er met open ogen in moeten stappen en jezelf moeten realiseren dat het geld kost, one way or the other.

Ik persoonlijk heb de keuze gemaakt, een auto met wat meer km's zodat alles vervangen is wat stuk kan gaan of wat std. niet voldoet.

Ik dacht : Een blok vervangen/reviseren kan altijd nog hoewel de k-series, op wat kleine ongemakken na, toch betrouwbaar zijn. Een stuk lijmen op je badkuip word een stuk lastiger ;)




Elise : Zou je me 1 ding willen uitleggen ?

Allereerst ,
Ik ken niemand hier persoonlijk, jou niet (bedankt voor je PM over seloc! ) , Allen niet, Yvo niet, etc. etc. ondanks dat, heeft hij, mijn inziens, goede eerlijke adviezen gegeven toen ik hem eens sprak via internet. Nu ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen en kan ik redelijk goed sleutelen en dingen dus inschatten. Wat hij vertelde klonk logisch of moet ik eerst mijn neus voor stoten voor ik het aan neem ( aard van beestje, hopelijk breekt de neus niet nog een keer ;) )

Iedere (web)winkel heeft onderdelen die geweldig zijn, die wat minder zijn, die te duur zijn of misschien spot goedkoop in vergelijking met andere aanbieders.

Yvo zegt dat stuurhuis slijtage wel mee lijkt te vallen. Wat schiet hij er mee op om dat te zeggen ? Ik bedoel hij zou er meer bij gebaat zijn om te zeggen dat stuurhuizen erg slechte onderdelen zijn en preventief vervangen moeten worden om gevaar voor eigen leven te voorkomen , dan zou hij er 30 per maand verkopen. Maar dat hoor ik hem niet zeggen. Ergens mis ik dus iets. Dus als je zo vrij zou willen zijn, ik snap het niet ? Als je je bezwaard voelt mag het gerust via PM.

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 09 feb 2009, 21:39

Elise schreef: Dat geloof ik graag....zeker als je minimaal 30 stuurhuizen op voorraad hebt liggen.
Zeker... en 30 ruitenwisser motoren, kachelhuizen etc. etc. Er zijn op dit moment erg veel mensen die de Elise van RHD naar LHD om willen bouwen zie je..

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 09 feb 2009, 21:48

Capo_Miel schreef: Nu kan dat laatste als een slecht iets worden ervaren maar een filmpje vinden waarin steeds bij 5500/6000 toeren geschakeld word is dat nou echt zo slecht ?
Nee... dat is in negen van de tien gevallen helemaal niet slecht zelfs! Over het algemeen willen mensen die regelmatig het circuit opgaan zeker geen dure trackday verstierd zien door mechanische pech, dus juist die mensen onderhouden de auto eigenlijk nog beter dan de mensen die tien keer per jaar en alleen als het droog is en de komende vijf dagen niet regent naar buiten komen.

Net wat ik schreef over die 340R. Top auto, die auto is helemaal spiksplinternieuw! Als ik had geweten dat ie in die staat was had ik ook nog overwogen die auto te kopen. Maar.. je moet met zo'n auto wel rekening houden met het feit dat er nooit serieus mee gereden is.
Banden... die zijn dus ook nog steeds nieuw.. veel profiel en zo hard als beton... niet goed dus. Een auto die veel stil staat heeft het niet naar de zin, dus zal je in het begin veel dingen tegen komen. Heb ik bij de mijne in het begin ook gehad. De meest gekke dingen gingen kapot. Erg? Welnee.. je gaat door een soort leercurve en na een tijdje is het autootje ultra betrouwbaar!

De ideale combo is dus iets tussen absolute concours staat en een trackday monster in. Als je een eigenaar kan vinden die van tijd tot tijd een trackday doet maar die zichbaar zuinig is op zijn auto is de kans groot dat je de juiste auto getroffen hebt.

Maar nogmaals.. geduld is daarbij een schone zaak.

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 09 feb 2009, 21:51

allen schreef: @Yvo: en dan maar hopen dat ze de krik niet zomaar ergens onder douwen? :mrgreen:
Ik krijg nog steeds de rillingen als ik denk aan de Elise eigenaar die men even hielp op Zandvoort twee jaar geleden. Zijn toe links waren losgelopen (jaja... maar niet afgebroken ;)) iemand kwam met een krikje.. zonder plateau, want die paste niet onder de Elise.

Krikje eronder.. auto omhoog, iemand steekt zijn handen uit richting achterwiel... KRRAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAKKK en de auto stond weer op de grond... maar de krik stond nog net zo hoog... holy *** :'(

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door allen » 09 feb 2009, 23:06

Yvo, heb jij jezelf weleens bezig gehouden met de uitwisselbaarheid van een Elise en een Speedster onderdelen? Zie soms best weleens dingen waarvan ik me afvraag of het past. In hoeverre is bijvoorbeeld de hardtop anders? Of passen ze stiekem op beide auto's. Eliseparts heeft bijvoorbeeld een carbon hardtop voor een S2. Reverie geeft een ander frame aan voor de stoelen van een Elise S2 en een Speedster. Maar is dat eigenlijk wel echt anders? :idea:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 09 feb 2009, 23:43

Elise schreef:
Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?

Michel
Waar begint elcheapo en wat vind jij duur?

Wat vind je hiervan?
http://www.pistonheads.com/sales/876745.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Die is 100% porno :shock: heb ik al op lopen fappen :bag: goede kleur, type 160 wat wil je nog meer, ja dat die over 6 maand nog te koop staat. In mijn ogen de meest begeerlijke S1 qua uitvoering.

Dit lijkt voor een S2 met toyo motor ook een koopje http://www.pistonheads.com/sales/886207.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel

Emiel
Berichten: 4219
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Emiel » 10 feb 2009, 08:38

Zo zie ik het dus ook Yvo :)
Ik heb beide gehad, auto's/motoren in nieuwstaat en auto's/motoren die goed gebruikt waren. Beide hebben minnen en plussen,. Ook wel eens een motor gekocht (mijn 1ste...) in een ver verleden die meer als gebruikt was, tja dan moet je ook realistisch zijn en het ding terug verkopen en je verlies accepteren. Geld in zoiets stoppen is een bodemloze put mijn ziens.

Als je gaat kijken wat een el cheapo S1/S2 kost en wat de onderdelen dan allemaal nog extra kosten (schokdempers/koppakking/radiateur/remschijven/onderstel onderdelen, etc..etc..), dan had je beter een goed gebruikte kunnen kopen en daar nog de noodzakelijke dingen aan kunnen doen.

Maargoed iedereen denkt daar anders over, godzijdank. Zou saai worden anders.


Michel : Van een hardcore 160 naar een S2 met electrische ramen :shocking:

Hij heeft wel de stoelen die ik wil hebben, maar er moet dan wel blauw alcantara op.
Wil 4 punts gordels gebruiken en in de std. stoelen is dat net veilig voor mijn vriendin ivm het afglijden van de gordels langs de stoelen af. (voor mij is het geen probleem ivm postuur)

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door allen » 10 feb 2009, 08:46

Persoonlijk ben ik een voorstander van 5 / 6 punts gordels. Dan voorkom je altijd dat de gordel iets omhoog kruipt en je lever naar Mars stuurt bij een eventuele aanrijding. Het is net ff wat meer werk bij het instappen.

@Michel: 111R is shockingly cheap... :shock:
In Lochem staat een tweedehandsje met een bedrag van 47k!!!! Op de website dan. Geen idee wat ze er vandaag voor willen hebben, maar voor het verschil kun je hem wel een paar keer ombouwen van rechts, naar links en omgekeerd. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 10 feb 2009, 09:47

allen schreef: @Michel: 111R is shockingly cheap... :shock:
In Lochem staat een tweedehandsje met een bedrag van 47k!!!! Op de website dan. Geen idee wat ze er vandaag voor willen hebben, maar voor het verschil kun je hem wel een paar keer ombouwen van rechts, naar links en omgekeerd. :mrgreen:
Aanschaf 16k, 4 k BPM, stel 6k ombouw indien gewenst.......... 3k onderhoud, lach je toch om het NL aanbod qua prijzen.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door GTRene » 10 feb 2009, 10:29

Michel P schreef: Dit lijkt voor een S2 met toyo motor ook een koopje http://www.pistonheads.com/sales/886207.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Michel
Zow, das een luxe en el cheapo....mooi ding met hardtop en tunnel bekleed enz...nieuwe type stoelen erin :thumbup: is wel een pers e.d. auto geweest, maar neem aan dat onderdelen e.d. voor deze eigenaar niet zo'n probleem waren :mrgreen:
Nette prijs, zo hou je dik over eventueel voor nog meer aanpassingen na jou smaak :mrgreen:
bv als je NA blijft van 1.8 naar 2.0L brengen, iets van 230pk? kunnen ze er dan uithalen met wat aanpassingen geloof ik

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 10 feb 2009, 10:48

allen schreef:Yvo, heb jij jezelf weleens bezig gehouden met de uitwisselbaarheid van een Elise en een Speedster onderdelen? Zie soms best weleens dingen waarvan ik me afvraag of het past. In hoeverre is bijvoorbeeld de hardtop anders? Of passen ze stiekem op beide auto's. Eliseparts heeft bijvoorbeeld een carbon hardtop voor een S2. Reverie geeft een ander frame aan voor de stoelen van een Elise S2 en een Speedster. Maar is dat eigenlijk wel echt anders? :idea:
Allen, ik ben er op dit moment naar aan het kijken. Ik heb al twee maanden geleden een parts manual van de Europa besteld om eens even te snuffelen, maar ja... er worden niet zoveel Europa's verkocht, dus waarom heb je dan een parts manual nodig... backorder dus :protest:
Een Europa is dus gewoon een speedster met een andere bodykit, dus daar verwacht ik wel het e.e.a. uit te kunnen halen :)

Het klopt idd dat de Speedster andere seatframes heeft. Om Elise S1 en vroege S2 stoelen te kunnen gebruiken heb je een conversie nodig of een compleet nieuwe set frames. Inmiddels heb ik conversie setjes liggen (ook omdat die nodig zijn voor de RHD > LHD conversie... zeker een stuk of 30 ;)) Voor het passenger seatframe is binnen een paar weken een alternatief te verwachten.
Overigens, de stoelen van de nieuwe auto's (YotaLises) zijn wel weer gelijk aan de Speedster!

Volgens mij zijn de softtops niet uit te wisselen, er zit bij mijn weten een paar cm verschil in, maar dat zal Mark (of Arno :)) je zo kunnen vertellen omdat die regelmatig met elkaar op pad zijn.

Gebruikersavatar
YvoTuk
Berichten: 96
Lid geworden op: 01 feb 2009, 10:27

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door YvoTuk » 10 feb 2009, 10:57

Met het kopen van S2 en Toyota Elises moet je wel in het achterhoofd houden dat de ombouw een probleem kan vormen!

Op dit moment zijn er al drie dashbaord extrusies niet meer leverbaar(*). Als je dan naar die extrusies gaat kijken blijft dat het er eigenlijk vier zijn. (een partnummer bestaat uit twee op elkaar geschroefde extrusies)

Lotus heeft tot 2007 deze dashboards geleverd en op het moment is het devies eigenlijk simpel "lekker laten staan".

Voor de S1 is de top dash extrusie niet meer leverbaar, maar daar heb ik diep ademgehaald en geinvesteerd in een matrijs... Ik kan nu een middengestuurde Elise bouwen van een meter of 8 breed :clap: Maar.. die worden dus weer leverbaar.

Enige onderdeel wat voor de S1 nog een probleem vormt is het paneeltje waar de schakelaars in zitten. Die is eveneens niet meer leverbaar. Als lap oplossing kan je daar zelf wat in rommelen (het lastige is dat je echt vierkante gaten nodig hebt), maar ik ben serieus aan het kijken naar een CNC machine om dit soort paneeltjes te kunnen frezen in kleine oplagen.


(*) Lotus geeft om juridische redenen aan dat deze partnummers op backorder staan. Ze moeten nl officieel een x aantal jaren onderdelen blijven leveren. De realiteit is echter dat ze van leverancier gewisseld zijn en de matrijzen bij de oude leverancier hebben laten staan. Die claimt inmiddels dat ze weg zijn en Lotus wil voor spares geen nieuwe matrijzen laten maken :(

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: Lotus Elise topic (uitgebreid)

Bericht door Michel P » 10 feb 2009, 11:31

Yvo,

Super info, al stemt mij de inhoud niet echt vrolijk.

Typisch engels lijkt wel, en dan maar klagen over die fransen met hun franse slag......... Jammer dat de onderdelenvoorziening zo slecht is. Als je van leverancier wisselt kan, maar dan de geen onderdelen meer kunnen leveren aan van gefabriceerde en verkochte auto's is triest. Bij schade kun je dus bedrogen uitkomen. Ook als je al een LHD bezit!

Eigenlijk is een conversie naar LHD bij een S2 z.g.a. uitgesloten, en blijft de S1 over als je persee een LHD wenst.

Michel

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast