
Michel
staat toch 120bhp? en geen 160 althans bij die link wat je stuurdeallen schreef:Michel: http://www.seriouswheels.com/jkl/Lotus- ... 80x960.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Net geen 160 maar een echte toerenjanker zoals wij ze iig graag zien.
Ondanks de vermogenstoename en het toerengejank waar ik zelf gek op ben, is het in realistische zin voor mij niet waard om 15-20k hiervoor bij te leggen. Misschien word oud.
----
Dat filmpje![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Price New
--
Production Total
--
Engine
1.8 liter In-line 4 cylinder, All-Aluminum, DOHC
Horsepower
120 bhp @ 5,500 rpm
Torque
124 lb-ft @ 3,500-4,500 rpm
Curb Weight
756 kg (1,665 lbs)
Miscellaneous
5 speed transaxle
0-62 mph
5.7 seconds
0-100 mph
17.2 seconds
Top Speed
125 mph
Misschien is dat zo wie zo wel de slimste aanpak.Capo_Miel schreef:Ik zie het zelfs zo, als je een S1 koopt in de UK, beide clams eraf en begin maar vast met sleutelen, zal erg veel zijn wat er moet gebeuren tenzij je echt goed , echt heeel goed gezocht heb.
Kijk... dat is nou waarom het draait in dit hele verhaal. Niks niet bagatelliseren, hier wordt de spijker nu echt op de kop geslagen! Een Elise die je in Engeland koopt kan slecht onderhouden zijn. De kans daarop is groter dan dat je hem hier koopt omdat de Engelsen anders met deze auto's omgaan.Capo_Miel schreef: Elises uit de UK zijn wel stuk minder goed onderhouden vaak. Men koopt vaak zo'n auto en het onderhoud komt er later wel keer bij als er geld is. Daarom moet je erg erg goed zoeken in de UK wil je iets fatsoenlijks hebben.
Die zijn slecht vindbaar omdat er mensen zijn die daar de markt afstruinen om juist dat soort hokken te vinden. Goedkoop inkopen, 1000 Euro erop en weg met die hap.Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?
Michel
Dat geloof ik graag....zeker als je minimaal 30 stuurhuizen op voorraad hebt liggen.YvoTuk schreef:Bert, je hebt gelijk hoor.. die informatie uit de buying guide heb ik inderdaad zelf uch jaar geleden op de website gezet. De vraag is of ik die informatie nog steeds actueel vindt.. In al die jaren ben ik iets verder gekomen dan een enthousiast die veel leest en rondkijkt. Daarbij heb ik een paar dingen opgestoken
allen schreef:en dan maar hopen dat ze de krik niet zomaar ergens onder douwen?
Waar begint elcheapo en wat vind jij duur?Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?
Michel
Zeker... en 30 ruitenwisser motoren, kachelhuizen etc. etc. Er zijn op dit moment erg veel mensen die de Elise van RHD naar LHD om willen bouwen zie je..Elise schreef: Dat geloof ik graag....zeker als je minimaal 30 stuurhuizen op voorraad hebt liggen.
Nee... dat is in negen van de tien gevallen helemaal niet slecht zelfs! Over het algemeen willen mensen die regelmatig het circuit opgaan zeker geen dure trackday verstierd zien door mechanische pech, dus juist die mensen onderhouden de auto eigenlijk nog beter dan de mensen die tien keer per jaar en alleen als het droog is en de komende vijf dagen niet regent naar buiten komen.Capo_Miel schreef: Nu kan dat laatste als een slecht iets worden ervaren maar een filmpje vinden waarin steeds bij 5500/6000 toeren geschakeld word is dat nou echt zo slecht ?
Ik krijg nog steeds de rillingen als ik denk aan de Elise eigenaar die men even hielp op Zandvoort twee jaar geleden. Zijn toe links waren losgelopen (jaja... maar niet afgebrokenallen schreef: @Yvo: en dan maar hopen dat ze de krik niet zomaar ergens onder douwen?
Die is 100% pornoElise schreef:Waar begint elcheapo en wat vind jij duur?Michel P schreef:Waar zijn de elcheapo elises s1 te vinden dan?
Michel
Wat vind je hiervan?
http://www.pistonheads.com/sales/876745.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Aanschaf 16k, 4 k BPM, stel 6k ombouw indien gewenst.......... 3k onderhoud, lach je toch om het NL aanbod qua prijzen.allen schreef: @Michel: 111R is shockingly cheap...![]()
In Lochem staat een tweedehandsje met een bedrag van 47k!!!! Op de website dan. Geen idee wat ze er vandaag voor willen hebben, maar voor het verschil kun je hem wel een paar keer ombouwen van rechts, naar links en omgekeerd.
Zow, das een luxe en el cheapo....mooi ding met hardtop en tunnel bekleed enz...nieuwe type stoelen erinMichel P schreef: Dit lijkt voor een S2 met toyo motor ook een koopje http://www.pistonheads.com/sales/886207.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Michel
Allen, ik ben er op dit moment naar aan het kijken. Ik heb al twee maanden geleden een parts manual van de Europa besteld om eens even te snuffelen, maar ja... er worden niet zoveel Europa's verkocht, dus waarom heb je dan een parts manual nodig... backorder dusallen schreef:Yvo, heb jij jezelf weleens bezig gehouden met de uitwisselbaarheid van een Elise en een Speedster onderdelen? Zie soms best weleens dingen waarvan ik me afvraag of het past. In hoeverre is bijvoorbeeld de hardtop anders? Of passen ze stiekem op beide auto's. Eliseparts heeft bijvoorbeeld een carbon hardtop voor een S2. Reverie geeft een ander frame aan voor de stoelen van een Elise S2 en een Speedster. Maar is dat eigenlijk wel echt anders? :idea:
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast