Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
- Erik dB
Re: Driften op Papenburg ik heb er weer zin aan.
Veel plezier heren! Bij mij komt het niet echter lekker uit deze maand, maar hopelijk hoekt Compakkie de volgende keer weer lekker mee!
- Anton
Wat is Wiebe laat ! Normaal begint ie een week van te voren al
't Witte Wief staat op de trailer, dus Papenburg , here we come! :banaan:

't Witte Wief staat op de trailer, dus Papenburg , here we come! :banaan:
- GarreTT
Wiebe was zijn password vergeten
:
hmmm:

-
Ik dacht de auto gister klaar te hebben.
Bij een kleine testrit vanmiddag hoorde ik een appart geluid rechts voor vandaan komen.
Wat bleek de motor lag van de motorsteun af.
Na heel wat zweetdruppels toch nog klaar gekregen pfoeii.
Heb er zin in zie jullie morgen

Bij een kleine testrit vanmiddag hoorde ik een appart geluid rechts voor vandaan komen.
Wat bleek de motor lag van de motorsteun af.
Na heel wat zweetdruppels toch nog klaar gekregen pfoeii.
Heb er zin in zie jullie morgen

- Marius
Het was weer mooi, heb me weer prima vermaakt.
Jammer voor Arjen dat zijn viscofan besloot geen onderdeel meer te zijn van de auto waardoor uiteindelijk de radiator geploft is. Hopelijk is de motor niet inwendig beschadigd.
Jammer voor Arjen dat zijn viscofan besloot geen onderdeel meer te zijn van de auto waardoor uiteindelijk de radiator geploft is. Hopelijk is de motor niet inwendig beschadigd.
-
OnlinePeter-Paul
Ook weer terug, duurde iets langer omdat de geallieerde de Waalbrug hadden bezet.
Was voor deze dag nog een beetje huiverig of het wel goed zou komen, en ik geen vertragende factor zou zijn voor de rest. Dat viel gelukkig erg mee. Wel een paar keer goed hard eraf gestuiterd, waar op Papenburg gelukkig ruimte voor is.
Na de gewenning in de ochtend, ging het in de loop van de dag steeds beter. Begin steeds meer gevoel met de E36 te krijgen, dus zo'n dag als vandaag werpt zeker zijn vruchten af. Eigelijk de hele dag gereden, en in de namiddag een achterband gewisseld omdat deze langzaam slap werd, en toen we klaar waren rond was band nr 2 ook aan het leeglopen
. Veel geleerd vandaag, en nu snel naar me mand!!
Dick en consorten, bedankt voor deze mooie en leerzame dag!!!
Was voor deze dag nog een beetje huiverig of het wel goed zou komen, en ik geen vertragende factor zou zijn voor de rest. Dat viel gelukkig erg mee. Wel een paar keer goed hard eraf gestuiterd, waar op Papenburg gelukkig ruimte voor is.
Na de gewenning in de ochtend, ging het in de loop van de dag steeds beter. Begin steeds meer gevoel met de E36 te krijgen, dus zo'n dag als vandaag werpt zeker zijn vruchten af. Eigelijk de hele dag gereden, en in de namiddag een achterband gewisseld omdat deze langzaam slap werd, en toen we klaar waren rond was band nr 2 ook aan het leeglopen

Dick en consorten, bedankt voor deze mooie en leerzame dag!!!

- Knot
Moet zeggen dat het er erg netjes aan toe ging, afstand, respect voor elkaar, werd netjes geveegd, zo zien we het graag, prima sfeertje!
Wel geinig dat we de lange linkerbocht achterin na het rechte stukje weer gesproeid hadden, die had ik zelf nog niet geprobeerd maar je moet m er toch redelijk hard ingooien (120 teller ofzo), 1e keer ging goed, kwam prachtig uit, daarna een keer volle pijp in de grintbak omdat ik iets te laat overgooide en toen toch nog maar een 3e keer netjes gedaan om af te sluiten. Weer een trucje geleerd
Jammer van de mankementjes aan het koelsysteem van de e36 en de tik in de volvo 242, hoop dat het allemaal (voor weinig) hersteld kan worden.
Wel geinig dat we de lange linkerbocht achterin na het rechte stukje weer gesproeid hadden, die had ik zelf nog niet geprobeerd maar je moet m er toch redelijk hard ingooien (120 teller ofzo), 1e keer ging goed, kwam prachtig uit, daarna een keer volle pijp in de grintbak omdat ik iets te laat overgooide en toen toch nog maar een 3e keer netjes gedaan om af te sluiten. Weer een trucje geleerd

Jammer van de mankementjes aan het koelsysteem van de e36 en de tik in de volvo 242, hoop dat het allemaal (voor weinig) hersteld kan worden.
- Marius
Ging supergoed voor zover ik kan beoordelen, was mooi om samen op te rijden!Peter-Paul Haars schreef:Was voor deze dag nog een beetje huiverig of het wel goed zou komen, en ik geen vertragende factor zou zijn voor de rest.
Ja die is gaaf he! Jammer dat de trekkerrijder niet genoeg water heeft zodat hij dat 's ochtends ook kan doen.Knot schreef:Wel geinig dat we de lange linkerbocht achterin na het rechte stukje weer gesproeid hadden
- Knot
Misschien 25 oktober een regenbui, dat heb ik nog nooit meegemaakt.
Rechte stuk pendelen wil ik ook wel een keer proberen (tot het fout gaan, dan niet meer wegens gevaar en rotzooi en het eigenlijk niet mogen doen), maar dan wel in de regen ipv de auto te mishandelen.
Rechte stuk pendelen wil ik ook wel een keer proberen (tot het fout gaan, dan niet meer wegens gevaar en rotzooi en het eigenlijk niet mogen doen), maar dan wel in de regen ipv de auto te mishandelen.
- Jeroen
De Volvo 242 en de E36 waren niet de enige auto's die stuk gingen: ik heb mijn E30 gisteren kapot achter moeten laten op het parkeerterrein van ATP. De auto staat nu dus nog in Duitsland
Het sperdifferentieel heeft het waarschijnlijk begeven. Ik ben nu nog bezig met hoe ik de auto weer in NL krijg....
Afgezien daarvan was het een leuke dag; ik had helaas wel erg veel onderstuur. Wellicht een verkeerde bandenspanning voor, i.c.m. met een te zachte stabi achter, ik heb hier anders echt nooit last van.
De lange bocht linksachter was meesterlijk om te doen; idd 120 teller of zo, schuingooien, en dan de andere kant op, en remmend indriften, volgens mij maak je dan zo een meter of 30 die je al vóór de bocht schuin gaat, en dan tel ik de eerste bocht niet mee. Is maar een keer of 2 echt goed gelukt, maar wel gaaf.

Afgezien daarvan was het een leuke dag; ik had helaas wel erg veel onderstuur. Wellicht een verkeerde bandenspanning voor, i.c.m. met een te zachte stabi achter, ik heb hier anders echt nooit last van.
De lange bocht linksachter was meesterlijk om te doen; idd 120 teller of zo, schuingooien, en dan de andere kant op, en remmend indriften, volgens mij maak je dan zo een meter of 30 die je al vóór de bocht schuin gaat, en dan tel ik de eerste bocht niet mee. Is maar een keer of 2 echt goed gelukt, maar wel gaaf.
- FreudeamFahren
Hij was zeker weer top gister.
Had iemand iets anders verwacht? Er waren dit keer weinig "bijzondere" auto's. Paar e36jes (van sloper 325 tot mega buck DRT M3), paar e30jes, één RHD Supraatje, de oranje Skyline weer, paar Siërra's, één e46 M3. Maar ook zeker niet druk en TOP discipline. Er werd knap geveegd, zowel met de auto's als de bezems.
Mijn auto hield zich goed. Inremmen is the name of the game, alles aan elkaar de uitdaging. En dat gaat steeds mooier. Ook een paar keer giga hard eraf, inclusief mega stofwolk en zand op de achterbank, in mijn haar, mijn mond en achter de kraag
De overgang van de Querspange naar de Mobilkurve werd 's middags zoals vaker opgemerkt hier boven ook nat gemaakt. Prachtige dingen meegemaakt daar. De Querspange zelf helemaal in 4, de kont remmend om laten komen en op 't moment dat hij door 't remmen bijna helemaal recht staat een shiflock van 4 naar 3 en door de Mobilkurve in, gevolgd door een klein pendeltje richting Agip. Dikke, dikke schik. Ik wilde dat graag ook een keer doen met Jeroen op de bijrijders stoel. Dat resulteerde in een giga 360, midden op 't asfalt. Gelukkig was ik zo bijdehand om even terug te schakelen midden in de spin naar 2, dus ik kon zo door, zonder ook maar een seconde stil gestaan te hebben. Jeroen pieste zich bijna in de broek van het lachen
Sachs naar Opel naar Zieleingang was ook weer helemaal geweldig. Ik vraag me nog steeds af of Opel naar Zieleingang ook zonder pendeltje kan. Volgende keer zijn er weer fotograven bij als we dat willen. Prima plan lijkt me 
Ook nog een aantal DF'ers de hand geschut.
- Hugo: voor de 2e keer? Volgende keer moet die e34 mee hoor...
- Pescatore: prima passagier, zeker gezien het feit ik in de ochtend meestal niet bepaald op dreef ben. Later op de middag nog een paar rondjes bij elkaar in de buurt gedrift al zijn de Sierra's en hun bestuurders maar lastig uit elkaar te houden soms...
- Peter-Paul: in de weg rijden? Jij?
Prima leercurve!
- Marius: dank voor de rondjes aan het eind van de middag: erg interessant om een e46 kort na een 36 mee te maken: dat diff is toch wel ERG trick en 8000 toeren zijn nooit verkeerd
Tsjah Jeroen, jammer van de e30
We zijn dus met 3 man in de M3 naar huis geblazen. Cruisend tussen 180 en 220 ben je zo thuis, zeker als je afentoe ook even de begrenzer bij 265 toucheert. 17:00 exit Papenburg, 19:00 de auto in Arnhem achter 't hek. Inclusief tussenstop bij mijn ouders om mijn slaapspullen in te laden. En inclusief Jeroen droppen op Arnhem CS. Ik wil nog steeds gisteren een e39 M5 ipv vandaag een M3, maar tsjonge jonge wat doet de M3 z'n best om me op andere gedachten te brengen 

Mijn auto hield zich goed. Inremmen is the name of the game, alles aan elkaar de uitdaging. En dat gaat steeds mooier. Ook een paar keer giga hard eraf, inclusief mega stofwolk en zand op de achterbank, in mijn haar, mijn mond en achter de kraag

- Pescatore: prima passagier, zeker gezien het feit ik in de ochtend meestal niet bepaald op dreef ben. Later op de middag nog een paar rondjes bij elkaar in de buurt gedrift al zijn de Sierra's en hun bestuurders maar lastig uit elkaar te houden soms...
- Peter-Paul: in de weg rijden? Jij?

- Marius: dank voor de rondjes aan het eind van de middag: erg interessant om een e46 kort na een 36 mee te maken: dat diff is toch wel ERG trick en 8000 toeren zijn nooit verkeerd

Tsjah Jeroen, jammer van de e30

- Mathieu
Jeroen,
Heb jij gewoon buitenlandservice via je/de ANWB pas?
Heb jij gewoon buitenlandservice via je/de ANWB pas?
- FreudeamFahren
Zetten die hem niet bij de eerste de beste garage over de grens af? Misschien is het handiger om Offenga te vragen om hem op te halen en de diagnose te laten stellen? Dichtbij, kennis van zaken en prima tarief.
-
Jaaaaa dat was weer een lekker dagje driften!! :banaan:
Niemand heeft me in de weg gereden, dus dat was perfect! Ook tof dat in de middag wat meer gesproeid werd dan de vorige keer, zoals die s-bocht.
Ik heb me in ieder geval weer prima vermaakt! En leuk om weer wat DF-mensen te zien.
Niemand heeft me in de weg gereden, dus dat was perfect! Ook tof dat in de middag wat meer gesproeid werd dan de vorige keer, zoals die s-bocht.
Ik heb me in ieder geval weer prima vermaakt! En leuk om weer wat DF-mensen te zien.
Rottig voor je! Er was niemand met een plaatsje vrij op een trailer?Jeroen schreef:ik heb mijn E30 gisteren kapot achter moeten laten op het parkeerterrein van ATP. De auto staat nu dus nog in DuitslandHet sperdifferentieel heeft het waarschijnlijk begeven. Ik ben nu nog bezig met hoe ik de auto weer in NL krijg....
Onderstuur, daar had ik ook nogal last van. Maar ik heb dan ook "Barum" banden voor. En dat op velgen met de verkeerde ET-waarde, waardoor in de drift mijn banden tegen de wielkasten komen. Toch eens een keer andere velgen op zetten (met goede banden).Jeroen schreef:Afgezien daarvan was het een leuke dag; ik had helaas wel erg veel onderstuur. Wellicht een verkeerde bandenspanning voor, i.c.m. met een te zachte stabi achter, ik heb hier anders echt nooit last van.
- Jeroen
Mijn nieuwe vriend Jacob Offenga gaat het inderdaad regelen
Heb hem gebeld, de auto wordt naar Franeker gebracht, en daar zien we wel weer verder. De ANWB, daar heb ik een broertje dood aan, die helpen je namelijk niet als je een 'race' auto hebt. Uit ervaring, helaas. En daarbij komt nog, dat het niet iets is wat je even onderweg maakt. Ik denk dat ik er prima uit ga komen zo.
Slaapverwekkend, en een prima bed, zo'n M3 8)

Ik heb het grootste deel van de rit liggen pitten, dan gaat het nog snellerWe zijn dus met 3 man in de M3 naar huis geblazen. Cruisend tussen 180 en 220 ben je zo thuis, zeker als je afentoe ook even de begrenzer bij 265 toucheert. 17:00 exit Papenburg, 19:00 de auto in Arnhem achter 't hek. Inclusief tussenstop bij mijn ouders om mijn slaapspullen in te laden. En inclusief Jeroen droppen op Arnhem CS

- GarreTT
Het was inderdaad weer schitterend gister
De eerste rondjes was eerst weer even wennen. Vooral omdat Wanli's nogal wat beter glijden dan Maxxis. Maar gelukkig ging het al gauw beter. Natuurlijk nog wel eens een schuiver maar ik heb aanmerkelijk minder geveegd dan de vorige keer. Ik geloof dat ik zo ongeveer de hele dag in de auto gezeten heb en heb niet veel mensen gesproken kom ik nu achteraf achter. Gauw ingeschreven voor de volgende keer 8) En voor die tijd nog proberen te achterhalen waar wat nieuwe bijgeluiden vandaan komen. In de achteras zitten allemaal nieuwe rubbers dus ik verdenk de versnellingsbak steun. En de motor liep gisteren bij thuiskomst stationair wat raar, trilling door de auto. Maar ik denk kleine probleempjes vergeleken bij de andere 3 deelnemers.
Sterkte met de reparaties.

- FreudeamFahren
GareTT, dus jij was er in die strakke e36! Mooie ombouw. Paar kuipjes, wat lager op de pootjes. Zag er goed uit!
@ Jeroen
@ Jeroen
Ik lees een sollicitatie om de volgende keer helemaal met de bus te gaan? PrrrrrimaSlaapverwekkend, en een prima bed, zo'n M3

- GarreTT
Dankje, ik ben er ook erg blij mee. Wat een lol met zo'n oud hok. Circuit, Ring, Driften en normaal op de weg. Alles gaat prima. 8)
- Marius
Gewoon lid worden van de ADAC (dat kan ook als NL'er). Europese dekking (het 'plus' lidmaatschap) met dezelfde garanties als ANWB voor de helft van het geld.Jeroen schreef:De ANWB, daar heb ik een broertje dood aan,
http://www.adac.de/mitgliedschaft/tarif ... ageId=6049" onclick="window.open(this.href);return false;
edit: plus gratis afslepen op de nurburgring.
-
FreudeamFahren schreef:
- Peter-Paul: in de weg rijden? Jij?Prima leercurve!
- Marius: dank voor de rondjes aan het eind van de middag: erg interessant om een e46 kort na een 36 mee te maken: dat diff is toch wel ERG trick en 8000 toeren zijn nooit verkeerd![]()
Het was zeker een hele geslaagde dag. Enorm genoten van de Sierra van Coen , dat is toch wel de meeste lol voor het minste geld. De E34 is er de volgende keer ook zeker bij. Hij staat momenteel nog bij hydroline.nl. Er was een probleempje met het stuurhuis wat ze nu aan het oplossen zijn. Indien je er als techneut zijne meer over wil weten moet je me eventjes een PB'tje sturen. An sich wel leuke materie.
- Jeroen
Da's een goede tip Marius, die hou ik even in mijn achterhoofd.
Kreeg zojuist een telefoontje: er is al iemand onderweg om de auto op te halen. Gaat snel zo, goed geregeld.
Kreeg zojuist een telefoontje: er is al iemand onderweg om de auto op te halen. Gaat snel zo, goed geregeld.
- Marius
Zo een dikke 3 week en dan kunnen we weer!
Auto alweer klaar jeroen?

- Jeroen
Nou, klaar niet, maar rijden kan ie weer. Het diff is gesneuveld, en ik ben nog in dubio of het het laat reviseren, of een ander sperdiff koop. Onder de auto zit nu een open diff zodat de auto iig weer rijdt. Nu nog tijd vinden om de auto uit Friesland te halen, want hij staat nog bij Offenga. Waarschijnlijk aankomende zaterdag.
Over 3 weekjes ben ik er niet bij, ivm een bruiloft in het buitenland. Ook leuk
Over 3 weekjes ben ik er niet bij, ivm een bruiloft in het buitenland. Ook leuk

- Marius
Reviseren, dan weet je wat je hebt. (ik weet niet hoe dat zit met prijzen overigens)
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
En met welke wagen ben jij van plan om te gaan ???Marius schreef:Zo een dikke 3 week en dan kunnen we weer!![]()
Ik mag toch hopen dat dat niet de M wordt