Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie

Wel of geen auto kopen in het huidige economische klimaat ?

Ja, zonder voorbehoud, ik was het toch al van plan.
41
34%
Ja, maar ik neem alle tijd en koop niet de eerste de beste auto die ik leuk vind.
38
31%
Nee, tenminste niet binnen een jaar, eerst maar eens afwachten hoe het loopt.
16
13%
Nee, zeker de komende 3 á 4 jaar niet. Mijn huidige auto is nog goed genoeg.
17
14%
Nee, ik rij hem op tot aan het hek van de sloperij.
10
8%

Totaal aantal stemmen: 122

2000USA

Re: Autohandel in zwaar weer (geen roddel en achterklap aub)

Bericht door 2000USA » 20 jan 2009, 13:11

Tristan schreef:Vandaar dat we maar niks horen over wanneer de DBS afgeleverd wordt. :hmmm:
Tijd om de deposit terug te halen.... :?

Daan

Bericht door Daan » 20 jan 2009, 19:36

Heb 2 weken terug nog een nagelnieuwe C230 Avantgarde uit 1e kwartaal 2008 met 12000km verkocht voor 23K onder de nieuwprijs. Ruim voldoende gezakt volgens mij
Damn, en niet effe contact opgenomen met mij :wink:

Maaruh, zal best dat ik verkeerd kijk. Ben in NH wel bij de meeste dealers langs geweest en kijk wekelijks op gaspedaal.nl. Misschien moet ik toch elders gaan zoeken. Heb je een website waar je voorraad staat Fabian? Of zeg ik nu iets doms :?

Daan...

Fabian

Bericht door Fabian » 20 jan 2009, 20:54

Daan schreef:
Heb 2 weken terug nog een nagelnieuwe C230 Avantgarde uit 1e kwartaal 2008 met 12000km verkocht voor 23K onder de nieuwprijs. Ruim voldoende gezakt volgens mij

Maaruh, zal best dat ik verkeerd kijk. Ben in NH wel bij de meeste dealers langs geweest en kijk wekelijks op gaspedaal.nl. Misschien moet ik toch elders gaan zoeken. Heb je een website waar je voorraad staat Fabian? Of zeg ik nu iets doms :?

Daan...
je hebt PB :wink:

ErikS

Bericht door ErikS » 21 jan 2009, 10:03

Ik ben ook wel benieuwd waar jij nou inzit Fabian,
Doe je mij ook ffkes een PB tje?!;)

Hans

Bericht door Hans » 21 jan 2009, 11:53

Doe mij ook maar.

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jan 2009, 12:19

Hans schreef:Doe mij ook maar.
ook onderweg !

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 jan 2009, 17:04

Is het geheim dan, Fabian?
Ik meen me te herinneren waar jij werkt :wink:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jan 2009, 19:28

Ja maar, ik mocht hier niet spammen van de mods. :wink: De laatste keer werd de link gewoon weggehaald, dus :spam:

Alfistroel

Bericht door Alfistroel » 21 jan 2009, 20:17

Fabian schreef:Ja maar, ik mocht hier niet spammen van de mods. :wink: De laatste keer werd de link gewoon weggehaald, dus :spam:
Nou Fab, kom morgen maar werken :D

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jan 2009, 21:16

Alfistroel schreef:
Fabian schreef:Ja maar, ik mocht hier niet spammen van de mods. :wink: De laatste keer werd de link gewoon weggehaald, dus :spam:
Nou Fab, kom morgen maar werken :D
nee nee, ik ga morgen denk ik even wat concurrenten bezoeken :wink:

RVV

Bericht door RVV » 21 jan 2009, 23:48

Je bent nu toch ook niet aan het spammen :wink:

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jan 2009, 01:35

De prijzen zijn interessant genoeg daar.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jan 2009, 18:40

Hoewel, ik zeg nou wel dat de prijzen interessant genoeg zijn........

Vergelijk deze twee maar eens:
http://www.usedcarscentre.nl/web/site/d ... n=12-TZ-TT
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5763068

Voor (bijna) hetzelfde geld rijd je in een nieuwe!

Kasteel

Bericht door Kasteel » 22 jan 2009, 20:07

Fabian schreef:
Daan schreef:

Daan...
je hebt PB :wink:
Kan ik ook een verzoekje doen voor een pb voor de site :P

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jan 2009, 20:46

Snipe schreef:Hoewel, ik zeg nou wel dat de prijzen interessant genoeg zijn........

Vergelijk deze twee maar eens:
http://www.usedcarscentre.nl/web/site/d ... n=12-TZ-TT
http://www.autotrack.nl/owa_dima/owa/at ... id=5763068

Voor (bijna) hetzelfde geld rijd je in een nieuwe!
dat is een belachelijke stunt, maar goed, inderdaad in dat kader bezien ben ik te duur.

Als je mijn aanbod (incl garantie en rijklaarmaken!) vergelijkt met de rest van NL echter sta ik bovenaan:

http://www.gaspedaal.nl/?merk=Alfa-Rome ... 1&x=36&y=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Tom

Bericht door Tom » 22 jan 2009, 21:13

Die GT is wel ERG goedkoop!
Daar moeten ze toch flink op inleveren?

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jan 2009, 21:27

Fabian schreef: dat is een belachelijke stunt
I know, kredietcrisis rules 8)

.....maar verder zijn de prijzen inderdaad oké.

Voor wat betreft die nieuwe GT, da's ook nog bij Kroymans. Prettig voor de overige dealers, dat de importeur ze tegen dumpprijzen de deur uit doet.....

Arthur

Bericht door Arthur » 22 jan 2009, 21:57

Een 'nieuwe' van 2009 met een kenteken uit 2007?
90-XG-ZD

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jan 2009, 22:11

Wel aangevraagd, niet geregistreerd.

Arthur

Bericht door Arthur » 22 jan 2009, 22:17

Tja, voor dat geld het overwegen waard, misschien.
Toch heb je weer wat uit te leggen bij verkoop of inruil.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 jan 2009, 22:22

Op internet zie je veel demo's van een jaar oud voor een (veel) hogere prijs... En ook gebruikte kosten ongeveer evenveel die wél sinds 2007 gebruikt zijn.

Niall

Bericht door Niall » 23 jan 2009, 11:31

Gisteren was het echt prijs :mrgreen:

Was bij mijn maat op bezoek geweest en hij vroeg aan me of ik even naar de KIA en VW/Audi kon gaan om onderdelen op te halen en weg te brengen. Ik in de auto, kom bij de VW/Audi aan even 5 minuten door de showroom gestruind om bij de balie te komen, gevolg van zo een grote glazen paleis. Verkoper zat volgens mij http://www.russianbride.com" onclick="window.open(this.href);return false; te kijken of zo, want mij had ie niet gezien.
Kom ik bij de balie aan staan er een 3 man receptioniste en een paar verkopers met elkaar te babbelen over een klant die zijn keramische remschijven aan gort heeft gereden binnen 3 maanden, en die verwacht garantie. Ze hadden mij makkelijk gezien, maar niemand zegt iets. Sta ik bijna 10 minuten te wachten, zeg er eentje. Kom je voor de magazijn, ik ja. Dan moet je even op de bel drukken, ja maar ik kom even een ruildeel afgeven. Nee dan moet je toch de magazijn hebben :?

Ik bellen komt de man aan, kijkt even naar de doos en zegt is goed. houdoe.

Daarna ik naar de buren(KIA) om een set remblokken op te halen, loop ik naar de balie. Meteen wat kan ik voor je doen, nou ik kom onderdelen halen voor .... hij ik weet er niets van maar ik zal even kijken. In de tussentijd komt er een verkoper langs gelopen onderweg naar een potentiele klant, hij goedemorgen, is er niemand die je helpt. Ik er wordt gekeken voor onderdelen, hij ok en loopt verder.
Minuut later komt de recpetionist terug met de onderdelen, ik afrekenen. Zei tegen hem, hier is het gezellig druk en word je meteen geholpen terwijl bij de buren ze je niet zien staan.

Moraal van het verhaal is, voor hetzelfde geld kwam ik 50k stukslaan op een auto en bij de VW/Audi wordt je niets eens opgemerkt terwijl bij de KIA je meteen geholpen wordt. :bag:

Verder was de werkplaats bij VW/Audi voor de komende week gevuld en daarna leeg en bij KIA en bij mijn maat is ie voor maand volgeboekt.

Ze zitten liever te internetten in deze slechte tijden bij de VW/Audi dan potentiele klanten helpen :goodnight:

En nee ik was niet als een straatrover gekleed :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jan 2009, 12:12

ANWB waarschuwt leden vanwege faillissementen
23-01-2009 11:09

De ANWB brengt het advies uit aan zijn leden voorzichtig te zijn bij het kopen of in onderhoud brengen van hun auto. In het AD van vandaag zegt de bond dat klanten van bedrijven die in surseance van betaling raken of failliet gaan, in de problemen kunnen komen. “We geven onze leden het advies bij aankoop van een nieuwe auto hun oude auto pas in te ruilen en de nieuwe te betalen bij overhandiging van de sleutel”, aldus ANWB-woordvoerder Markus van Tol. “Auto’s die in ouderhoud zijn, staan natuurlijk op naam van de consument. Maar als die auto wordt weggehaald door de curator, moet hij worden teruggevorderd.”

Volgens de ANWB was het nodig dit advies uit te brengen. “Het is natuurlijk niet onze bedoeling de autobranche het leven zuur te maken, maar we moeten opkomen voor de belangen van onze leden. Bij een faillissement komen zij op de laatste plaats onder de schuldeisers, en zijn dan misschien hun geld kwijt. We zijn de afgelopen tijd zo’n tien keer per week gebeld door bezorgde leden, het leeft dus wel degelijk onder hen.”

Terecht
Mr. Christiaan Glas van Trip Advocaten, curator van de failliete Toyota-dealer Royal, vindt dat de ANWB een terechte waarschuwing geeft. “Als een consument een aanbetaling doet op een nieuwe auto en deze door een faillissement niet geleverd wordt, dan komt de vordering van de consument bij de overige vorderingen en is het afwachten in hoeverre er geld overblijft om de aanbetaling terug te betalen.” Bij Royal deed zich volgens Glas nog een andere situatie voor. “Een klant had zijn inruilauto al ingeleverd en kreeg tot de levering van zijn nieuwe auto een leenauto mee. Maar zowel de leen- als inruilauto waren eigendom van Royal toen het bedrijf failliet ging. En de financieringsmaatschappij heeft er dan pandrecht op. Deze klant viste dus achter het net. Maar situaties als deze komen niet vaak voor, meestel wordt er bij autobedrijven pas betaald bij aflevering.”

Bangmakerij
Woordvoerder Paul de Waal van de Bovag vindt het jammer dat de ANWB de waarschuwing heeft uitgesproken: “Het is onnodige bangmakerij. Het komt zelden voor dat consumenten een aanbetaling doen op een auto zoals in het AD staat. En een auto die in onderhoud is, is nog steeds eigendom van de consument.”

http://www.automotive-online.nl/home/57 ... enten.html

Kennelijk verwachten ze nog wel een paar dealers die de handdoek in de ring gaan gooien.

Tom

Bericht door Tom » 23 jan 2009, 12:15

We zijn de afgelopen tijd zo’n tien keer per week gebeld door bezorgde leden, het leeft dus wel degelijk onder hen.
Zo, wel 10 keer per week? poeh hee :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 23 jan 2009, 16:22

Daily update....

VW-dealer Van Strien sluit deuren
23-01-2009 13:38
Volkswagen/Audi-dealer Van Strien in Goes heeft de deuren gesloten. Dit bevestigen medewerkers van het bedrijf. Het is nog onduidelijk of het bedrijf faillissement aan gaat vragen.

Ook bij Volkswagen-importeur Pon hebben ze nog geen inzicht in de situatie bij Van Strien. Pon onderzoekt momenteel de situatie bij het dealerbedrijf. "Indien nodig ondernemen we uiteraard stappen. Maar voorlopig is het onze topprioriteit dat Volkswagen- en Audi-klanten niet de dupe worden", aldus woordvoerder Jacques Geijsen.

Fiat- en Alfa Romeo-dealer Huiden's gesloten
23-01-2009 15:07
Fiat-, Lancia- en Alfa Romeo-dealer Huiden's Autobedrijf in Gouda sluit op 1 maart de deuren. Voor de vijftien medewerkers is ontslag aangevraagd. Dat bevestigen medewerkers van het bedrijf.

Eigenaar Kees Huiden, die nog niet bereikbaar is voor commentaar, heeft volgens een van zijn medewerkers zelf besloten de bedrijfsactiviteiten te beëindigen. Naast de slechtere marktomstandigheden zouden er 'onregelmatigheden' plaatsgevonden hebben die hebben geleid tot dit besluit. Wat deze onregelmatigheden inhouden, wil het bedrijf niet zeggen.

Er is nog geen zicht op een eventuele overname. Bij Fiat Nederland zegt een woordvoerder dat er gezocht wordt naar een opvulling van het rayon.

Beiden van automotive-online.nl.

Hoeveel Alfa-dealers zouden er over blijven?
Op dit moment zijn er 74, waarvan 25 alleen service.

Wel frappant: in Veenendaal is er een nieuwe bij gekomen, Bert Stemerdink, officiële opening in februari, terwijl daar ook al een dealer was.

Plaats reactie