Geelhoed schreef:Oeps, ik vrees dat ik fout gelezen heb, sorry.
Met 33000 zit je boven het gemiddelde. (14000 voor benzine 26000 voor diesel)
De kosten qua wegenbelasting zullen ongeveer evenredig stijgen. Dus als je twee keer zoveel als het gemiddelde rijdt dan betaal je ook twee keer de wegenbelasting. De BPM is een lastiger verhaal, daar kan ik nog niets voor uitrekenen.
Maar duurder wordt het wel voor je.
Daar was ik al bang voor.
Ik ben nu geen debet aan de problemen op de weg qua drukte/overlast spits ed. maar ik mag er straks wel voor opdraaien

en door de slechte aansluitingen in het openbaar vervoer heb ik wonend op het platteland ook geen andere keuze om de auto te blijven gebruiken.
Voor elk extra ritje, moet ik extra gaan bloeden.. ritjes naar de supermarkt, van het ene dorp naar het andere dorp voor noodzakelijke boodschappen/doktersbezoek/tandarts etc.. alle kilometers die ik eigenlijk niet wil maken, maar noodzakelijkswijs niet onder uit kom.. betekend extra betalen..
Dit geld niet voor mij maar voor heel vele mensen die niks met randstad/file/spits problemen te maken hebben, maar er wel voor mogen opdraaien.
Onrechtvaardig.
en dan nog eens het ringeloren, je privacy... straks geen kilometer meer te hard kunnen rijden, want de extra boetes liggen al op de loer..
Het is potverdomme gewoon schandelijk...
Maar ik pak ze wel terug hoor... ik ga straks gewoon voor de Knot methode, alles op de bank laten staan, hybride kut edition.. dan maar geen autoplezier meer..
(pakt de nieuwste motorcatalogus erbij)