Stop de KM heffing NU! pag. 16 begint de ellende.

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat is onze privacy en individuele vrijheid nog waard ?

Niks, ik ben bereid om mijn mobiele vrijheid op te offeren voor een hoger doel.
3
1%
Zal niet zo'n vaart zal lopen en heb alle vertrouwen in onze overheid.
6
3%
Ik accepeteer het maar, je hebt toch geen keus.
25
12%
Dit gaat veel te ver mijn privacy en mobiele vrijheid is me heel veel waard.
54
26%
Totaal onacceptabel, dit mag nooit doorgaan, mijn privacy KAN ik niet opgeven.
70
34%
Keiharde acties zijn op zijn plaats, ik zal me met hand en tand verzetten.
49
24%

Totaal aantal stemmen: 207

Geelhoed

Re: Stop de KM heffing NU! Wat is onze vrijheid nog waard?

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:06

Tristan schreef:
Geelhoed schreef:
Andre schreef:En 95 procent rijdt lease. Baas betaald
minder dan 10% rijdt lease.
30% rijdt auto die niet met prive-geld is betaald.
Ik dacht minder dan 10% maar dat is achterhaald:
http://statline.cbs.nl/StatWeb/publicat ... 2,G1&STB=T" onclick="window.open(this.href);return false;

Code: Selecteer alles

Totaal personenauto's    7391903
Op naam bedrijf           873091
Op naam particulieren,   6518812

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 14:06

Geelhoed schreef:Oeps, ik vrees dat ik fout gelezen heb, sorry.
Met 33000 zit je boven het gemiddelde. (14000 voor benzine 26000 voor diesel)

De kosten qua wegenbelasting zullen ongeveer evenredig stijgen. Dus als je twee keer zoveel als het gemiddelde rijdt dan betaal je ook twee keer de wegenbelasting. De BPM is een lastiger verhaal, daar kan ik nog niets voor uitrekenen.
Maar duurder wordt het wel voor je.

Daar was ik al bang voor.

Ik ben nu geen debet aan de problemen op de weg qua drukte/overlast spits ed. maar ik mag er straks wel voor opdraaien :? en door de slechte aansluitingen in het openbaar vervoer heb ik wonend op het platteland ook geen andere keuze om de auto te blijven gebruiken.

Voor elk extra ritje, moet ik extra gaan bloeden.. ritjes naar de supermarkt, van het ene dorp naar het andere dorp voor noodzakelijke boodschappen/doktersbezoek/tandarts etc.. alle kilometers die ik eigenlijk niet wil maken, maar noodzakelijkswijs niet onder uit kom.. betekend extra betalen..

Dit geld niet voor mij maar voor heel vele mensen die niks met randstad/file/spits problemen te maken hebben, maar er wel voor mogen opdraaien.

Onrechtvaardig.

en dan nog eens het ringeloren, je privacy... straks geen kilometer meer te hard kunnen rijden, want de extra boetes liggen al op de loer..

Het is potverdomme gewoon schandelijk...

Maar ik pak ze wel terug hoor... ik ga straks gewoon voor de Knot methode, alles op de bank laten staan, hybride kut edition.. dan maar geen autoplezier meer..

(pakt de nieuwste motorcatalogus erbij)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2008, 14:10

Ik ben nu geen debet aan de problemen op de weg qua drukte/overlast spits ed. maar ik mag er straks wel voor opdraaien

Ja het loyaliteit beginsel doet ook hier zijn intrede.............................................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:13

Rico v Velzen schreef: Ik ben nu geen debet aan de problemen op de weg qua drukte/overlast spits ed. maar ik mag er straks wel voor opdraaien :?
Jij gaat toch geen spitsheffing betalen?
Zie het anders zo, jaren lang hebben de weinig rijders voor de kilometers die jij boven het gemiddelde hebt gereden betaald (voor aanleg en onderhoud) en nu wordt dat recht getroken zonder dat je dat hoeft terug te betalen. Mooi toch?

Andre

Bericht door Andre » 11 sep 2008, 14:15

Reageren op mijn vraag hoe het met de liefhebbers zit krijg ik geen antwoord op. Daar heb je namelijk geen positief antwoord op. Die is er namelijk niet. Voor ons liefhebbers wordt het onbetaalbaar dat hele km gebeuren praat ik nog niet eens over de privacy.

@ rico

Yep en ik pak een e36 3.0 compleet nieuw opgebouwd van 25 jaar oud. Vrij van km adminstratie. En geef geen knaak meer uit aan nieuwe dure auto s.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 11 sep 2008, 14:16

Geweldig, maar Rico ( met hem velen ) is nog steeds duurder uit........................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:19

Over het hoofd gezien!
Andre schreef:Geelhoed.

Popmo romo en ik met de M3 hoe komen wij er van af. En die porsche liefhebber met een 10 jaar ouwe porsche en die liefhebber met een ford mustang en die liefhebber met rally kanon mitsubishi evo en subaru en die liefhebber die graag met zijn auto op het circuit rijdt en die liefhebber die zijn 10 jaar oude gepoetste ferrari even op zondag wil uitlaten. Met een gps kastje op het voorruit.

Laat me niet lachen.

Het is een doorn in het oog van de overheid dat wij liefhebbers ook nog graag willen genieten.
Liefhebbers gaan er op voorruit. Zij betalen immers niet de volledige MRB meer maar slechts voor de 3000km die ze maken.

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 14:20

http://www.anker-immo.nl/nl/aanbod/default.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Mooi huisje.. (even willekeurig opgezocht) 10 minuten langer rijden naar mijn werk.. 1,5 ton goedkoper dan wat mijn huis nu waard is.

Wat kost een mooi gebruikte Porsche GT3 ook al weer in die heimatt ?

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 14:21

Geelhoed schreef:Jij gaat toch geen spitsheffing betalen?
Zie het anders zo, jaren lang hebben de weinig rijders voor de kilometers die jij boven het gemiddelde hebt gereden betaald (voor aanleg en onderhoud) en nu wordt dat recht getroken zonder dat je dat hoeft terug te betalen. Mooi toch?
Onzin, de veelrijders hebben ook al dik betaald middels de accijnzen.

romo

Bericht door romo » 11 sep 2008, 14:22

Rico v Velzen schreef:http://www.anker-immo.nl/nl/aanbod/default.htm

Mooi huisje.. (even willekeurig opgezocht) 10 minuten langer rijden naar mijn werk.. 1,5 ton goedkoper dan wat mijn huis nu waard is.

Wat kost een mooi gebruikte Porsche GT3 ook al weer in die heimatt ?

Ik heb er al eens over gedacht, het blijft een zeer serieuze optie, ook voor mij...........................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:23

romo schreef:Geweldig, maar Rico ( met hem velen ) is nog steeds duurder uit........................
Ja en dan? Er zijn meer mensen die goedkoper uit zijn dan die duurder uit zijn.
En als je meer gebruik maakt van de weg moet je daar ook meer voor betalen.

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 14:26

Geelhoed schreef:
romo schreef:Geweldig, maar Rico ( met hem velen ) is nog steeds duurder uit........................
Dat doe ik toch al? Ik betaal me suf aan die benzine-accijns. De kilometerheffing is er al lang.

edit: En als het om de extra spitsheffing gaat; dan maak ik juist minder gebruik van de weg omdat ik simpelweg stilsta omdat er gewoonweg geen goede wegen gebouwd zijn.
Laatst gewijzigd door Marius op 11 sep 2008, 14:27, 1 keer totaal gewijzigd.

romo

Bericht door romo » 11 sep 2008, 14:26

Geelhoed schreef:
Wat doen we nu dan?

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:29

romo schreef:
Geelhoed schreef:
Wat doen we nu dan?
Jij betaalt hetzelfde of je nu 2000km rijdt of 80000. Of je over de A13 rijdt of tussen Boerenhol en Nummer Een.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:30

Marius schreef: Dat doe ik toch al? Ik betaal me suf aan die benzine-accijns. De kilometerheffing is er al lang.
Pagina of wat terug lezen aub

romo

Bericht door romo » 11 sep 2008, 14:30

Geelhoed, wees eens eerlijk, jij kunt toch ook zien dat dit (absurd complexe systeem) niet bedacht is om het voor de autogebruiker allemaal transparanter en eerlijker te maken.

Dat kan allemaal veel makkelijker, dat men ( politiek) niet wil heeft alles te maken met het vingertje en de obsessief-compulsieve afwijking die de overheid in zich heeft.
Een burger met deze afwijking sturen we normaliter naar een psychiater..............................

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:41

Het is gemaakt om de kosten afhankelijk te maken van het gebruik. Dat dat eerlijker is is duidelijk.
Bovendien biedt het voordelen in verkeersafhandeling en niet alleen om dat men afgeschrikt wordt door die 5 cent per kilometer.

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 14:41

Geelhoed schreef:Pagina of wat terug lezen aub
Had ik gelezen, argumentatie niet overtuigend. Weer die blinde vlek ;-)

Zijsprongetje:
Iemand dit artikel destijds nog gelezen?
http://www.8200rpm.com/images/ari/ari_vatanen_pag_5.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

edit: vooral de middelste kolom
Laatst gewijzigd door Marius op 11 sep 2008, 14:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 14:44

Marius schreef:
Had ik gelezen, argumentatie niet overtuigend.
Tja, dan ligt het niet aan mij.

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 14:48

Geelhoed schreef:Het is gemaakt om de kosten afhankelijk te maken van het gebruik. Dat dat eerlijker is is duidelijk.
Bovendien biedt het voordelen in verkeersafhandeling en niet alleen om dat men afgeschrikt wordt door die 5 cent per kilometer.
De kosten zijn al afhankelijk van het gebruik
- de accijns
- de verloren tijd in de file die vooral betaald wordt door de werkgevers of ten koste gaat van eigen tijd.

Toch is er voor een grote groep geen motivatie om het rijgedrag (tijdstip) aan te passen. Waarom dat nu opeens wel zo zou zijn is mij een raadsel. Wishfull thinking lijkt me dat; zonder visie zoals zoveel zaken.
Wat mij helemaal tegenstaat is dat er niet een oplossing komt waarbij het wegennet de verkeersbehoefte kan afhandelen. Daar zijn inmiddels liquide middelen genoeg voor, tenzij die zijn uitgegeven aan andere dingen? (zie artikelen hierboven bv )
Het introduceren van een nieuw systeem dat op een andere manier dan het huidige de gebruiker alleen maar afstraft heeft in mijn ogen helemaal geen zin behalve het zogenaamd doen alsof er een oplossing komt ipv klantgericht te denken-> Het eigenlijk probleem oplossen; ruimte/capaciteit creeren.

Maw, er wordt gewoon een soortgelijk digitaal systeem geintroduceerd wat er eigenlijk al analoog bestaat. Dat is dus geen oplossing voor de problemen. EN daarnaast is er dan nog het privacy vraagstuk waar ik al genoeg over geschreven heb.

Marius

Bericht door Marius » 11 sep 2008, 14:50

Geelhoed schreef:
Marius schreef:
Had ik gelezen, argumentatie niet overtuigend.
Tja, dan ligt het niet aan mij.
Typisch ambtenaren antwoord, met alle respect.

Hans

Bericht door Hans » 11 sep 2008, 15:05

Geelhoed schreef:
Jij betaalt hetzelfde of je nu 2000km rijdt of 80000. Of je over de A13 rijdt of tussen Boerenhol en Nummer Een.
200 liter benzine x 1.60 of 8000 liter benzine x 1.60 ja beide betalen evenveel. :hmmm:

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2008, 15:13

Straks zul je allemaal van die slimmerikken zien, die kastjes kraken, zoals nu stroom word getapt bij de buren voor een hennepplantage.

Gaat als een lopend vuurtje rond.. alles wat werkt met gegevens signalen door de lucht kan onderschept worden en door de juiste slimmerikken versleuteld worden.

Nu moet je druk maken over iemand die met jouw nummerplaat ergens in Limburg is geflitst.. terwijl jij in Delfzijl woont..

Straks rijden er mensen met jouw gegevens rond... onbeperkt.. en jij mag betalen... heeft iemand daar al aan gedacht ?

Maar ach het systeem zal feilloos en eerlijk werken.. daar hebben we alle vertrouwen in...

toktoktok wakker worden..

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 11 sep 2008, 15:21

Hans schreef:
Geelhoed schreef:
200 liter benzine x 1.60 of 8000 liter benzine x 1.60 ja beide betalen evenveel. :hmmm:
:please:
Voor het gebruik van de weg.

Als je rookt of drinkt betaal je ook accijns, moet daarom de wegenbelasting ook maar worden afgeschaft?

En waarom zou ik met mijn grasmaaier of speedboot voor jouw extra wegkilometers moeten betalen?

Andre

Bericht door Andre » 11 sep 2008, 15:22

CD konden niet gekopieerd
DVD al helemaal niet
Bluray no way.
Stinger lasershields ze zijn er nog steeds.
etc. etc. etc.

Alles wat digitaal/electronisch is en zeker wat door de lucht gaat is met de juiste kundige mensen te kraken. En dat zal gebeuren met de km heffing.

Jij als automobilist bent aansprakelijk dat zal lekker wezen.

Plaats reactie