Napraten,foto's,filmpjes,Zolder 13-08-08

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Plaats reactie
René130i

Bericht door René130i » 15 aug 2008, 16:51

Elmar schreef:Hoop dat ik iedereen weer op het filmpje heb. Iig Aad staat erop. :mrgreen:
DF op Zolder
HAHaha heb 'm net pas gezien. Mooie intro :lol:

LT#1

Bericht door LT#1 » 15 aug 2008, 17:00

Sorry voor de heeel late reactie, maar ik had een stevige verkoudheid opgelopen op Zolder.. Raar he? Was typisch zomer weer, ik miste alleen sneeuw.. :lol:

Toch vond ik het een erg geslaagde (mid)dag. Thommy bedankt voor het ritje, was tof. Het smaakt naar meer, maar dan zelf rijden uiteraard. In welke hoedanigheid ben ik nog niet uit.

Mijn Corvette wordt gefixt, maar weet niet of het verstandig is daarmee te gaan bollen op een circuit. Voorlopig is de keuze makkelijk, want de reparaties zijn op dit moment aan het opstapelen :twisted: . Rijden ermee zit er dus nog even niet in.

Dimitri

Mijn foto's zijn niet echt geweldig, eigenlijk helemaal niet. Wat ik hier zie is echt vakwerk, erg mooie platen. Mijn complimenten.

Tom

Bericht door Tom » 15 aug 2008, 17:18

Wat een topfoto's staan er in dit topic! 8)

allen

Bericht door allen » 15 aug 2008, 17:28

Goedemiddag zeg! Test er eentje het onderstel van een rode M3! :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 15 aug 2008, 18:06

Over mijn momentje in de 1e chicane. Dit gebeurde in mijn 1e sessie, de video is random.
Op de video hoor je al voor ikde Elise en Speedster inhaal een vreemde resonantie. Dus ik denk dat er weer iets met mijn banden is. Net voor het inhalen hoor je een tik en schiet er iets van mijn band af. Na het inhalen van Maik kijk ik op het display naast mijn achteruitkijk spiegel voor de bandendruk. Die is OK, echter ben ik op dat moment wat te laat met remmen.
Niet bewust van de stoepranden in de chicane stuur ik dus rechtdoor....

De klap die je daarna nog hoort, is een flesje sportdrank die neerkomt op de alu traanplaat op de vloer.

De velgen moet ik nog controleren of ze recht zijn, ik had geen last van trillingen de rest van de ronden op Zolder.

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 15 aug 2008, 19:24

Tom V

Bericht door Tom V » 15 aug 2008, 19:55

Goed bezig Nauta! Heb je nog wat foto's van de witte e30?

Maik

Bericht door Maik » 15 aug 2008, 20:02

Hè hè, eindelijk 2 miezerige foto'tjes van de speedster (zie vorige pagina...). Ik wil MEER!!! :lol: :wink:

allen

Bericht door allen » 15 aug 2008, 20:02

Elmar schreef:Niet bewust van de stoepranden in de chicane stuur ik dus rechtdoor....
Mijn eerste echte circuitdagje in een auto van Bas Roos. Ik begreep hem waarschijnlijk verkeerd met als gevolg dat ik de rechter wielen vol over diezelfde drempels ging. Met m'n eigen wagen overigens ook al een keer met 4 wielen erover geweest toen m'n remmen er even doorheen zaten. Dan is het ook gelijk even naar binnen om te checken of alles nog wel netjes onder de auto zit. :lol:

Niall

Bericht door Niall » 15 aug 2008, 20:05

Nog een latere reactie van mijn kant.

Voor mij de eerste DF meeting en ik heb me kostelijk vermaakt. Ik had het geluk dat ik de eerste 2,5 uur mocht vlaggen toen er af en toe een regenbui viel en niet zoals de laatste 2,5 uur toen het met bakken uit de hemel kwam, respect voor diegene die toen moesten vlaggen.

Heb tijdens het vlaggen wel het een en ander meegemaakt. Gezien hoe hard Elmar rond ging met de M3 en Aad er stuierend achter aan(sorry Aad), man wat gingen die mannen hard. Tijdje daarna klapte van de 106 de koelwaterslang waardoor in die bocht overal koelvloeistof lag, net na die gebeurtenis kwam Rene driftend uit de bocht ervoor naderhand bleek dit per ongeluk, ye right :lol: . Maar toen ik begon de vlaggen met geel, ging die bijna weer in de drift vanwege de harde remactie :lol:

Toen de 2,5 uur vlaggen voorbij waren kon ik eindelijk zolder gaan verkennen en 5 minuten later was de hemel geopend, dus ik kon m'n pret op met die fwd koppelbeul diesel. Elke bocht die ik sportief nam gleed ie van de baan af en in de 1ste chicane begon ie zelfs in z'n drie te spinnen :) . Maar na een tijd wende het wel en had ik leuke rondes gereden totdat ik Aad weer tegenkwam in de grintbak. Ik stoppen en vroeg of het ging. Ja ik sta hier al 10 minuten en ik heb niemand gezien, niet gek gezien hoe het regende. Dus ik terug naar binnen maar de marshals waren al onder weg. Ik zei tegen lisette, Aad zit in de gintbak en haar antwoord was meteen, dat wordt een nieuwe splitter aan de voorkant :D

Daarna weer wat rondjes gereden tot kort voor sluiting en toen kwam ik erachter dat de remmen al heel wat minder werden. Dus auto neergezet en gewacht tot we gingen eten, onderweg naar wheels viel de remdruk helemaal weg en ik dacht rij ik de hele dag schadevrij en rijd ik op het parkeerterrein de auto kapot, maar gelukkig deden ze het net op tijd weer. Dus morgen even nieuwe vloeistof erin persen.

Bij wheels lekker gegeten en gelachen, zeker toen Aad bij de bar wou gaan roken en erachter kwam dat het de Blue Oyster barwas van Zolder. Hij had spontaan geen zin meer om te roken :lol:

Na het eten naar huis met een rustige 130 en 1op 20, auto is nooit zo zuinig geweest, blijkt dus dat door het afstampen van m'n dieseltje hij een stuk zuiniger is geworden totdat de uitlaat en turbo weer vol roet zit :?

Maar nog een grote bedankje voor de organisatie, was super :D

Luco

Bericht door Luco » 15 aug 2008, 21:04

Scotsman schreef:
Bij wheels lekker gegeten en gelachen, zeker toen Aad bij de bar wou gaan roken en erachter kwam dat het de Blue Oyster barwas van Zolder. Hij had spontaan geen zin meer om te roken :lol:
Normaal bukt Aad al als die een vent aan ziet komen :lol: :twisted:
Nu ineens doet die preuts, de homo :D :D

MX5T

Bericht door MX5T » 15 aug 2008, 21:33

Elmar schreef:Ton,
Rode lijnen zijn snelheid.
Blauwe lijnen zijn Laterale G-krachten (bochten).
Groene lijnen zijn Longitudinale G-krachten (rem en accel.).
Waar is het nulpunt van die blauwe A-lat en die groene A-long. Als ik die blauwe lijn moet geloven heb je geen meter rechtuit gereden. Na 6 sek had je in de 1e Linkse volgens mijn interpretatie van het lijnenspel al een leuk momentje......maar uiteindelijk vertelt de klok het hele verhaal en 1.51,1 is erg goed met zo'n zware auto-rijdercombinatie 8)

Metchu

Bericht door Metchu » 15 aug 2008, 22:04

Jongens, ziet er uit als een spectaculaire dag... baal er echt onwijs van dat ik er niet bij kon zijn (op het laatste moment) :(

@ ivar, ZUUR ouwe! :( maar inderdaad, hoort bij het spelletje..

@ de rest volgende keer sluit ik me weer aan bij het feestje 8)

elogiov6

Bericht door elogiov6 » 15 aug 2008, 22:32

Lekkere foto´s Mark, volgende meeting heb ik wel weer met normale 17inch velgen achter......

Paul Broere
Auto: Porsche Taycan / BMW Z4M / Mx5

Bericht door Paul Broere » 15 aug 2008, 22:41

@ Scotsman:

we hebben nog een tijdje bij elkaar in de buurt gereden in de regen... ik reed eerst wat rustig (beetje aan het driften) maar later gingen we allebei wel sneller geloof ik.
Je reed alleen op wegbanden?
het was leuk!

HSR

Bericht door HSR » 15 aug 2008, 23:37

elogiov6 schreef:Lekkere foto´s Mark, volgende meeting heb ik wel weer met normale 17inch velgen achter......

Hey Elogio,

Ik zag je op een gegeven moment vlaggen daar in de stromende regen. Volgens mij lachte je als een boer met kiespijn in die hoosbuien. Het ging inderdaad behoorlijk hard met de E34, en dat op ordinaire straatbandjes in de stromende regen.

Dexter

Bericht door Dexter » 16 aug 2008, 00:46

Euhhh, mocht het zo zijn dat er foto's van mijn site in deze draad zijn gelinkt welke ineens anders geworden zijn......dat kan kloppen.
Ik heb er nog een paar tussenin gezet dus de nummering is enigszins veranderd.... :roll:
Gewoon even je link wijzigen en het is alweer voor mekaar. :wink:

[img:1280:850]http://www.creativephotoart.nl/DFZolder ... der-47.jpg[/img]

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 16 aug 2008, 01:12

Ook nog even Vimeo kwaliteit, same video's

Spin Ringmazda:
http://vimeo.com/1535437

Samenvatting dag:
http://vimeo.com/1535424

Aad

Bericht door Aad » 16 aug 2008, 01:32

Scotsman schreef: Bij wheels lekker gegeten en gelachen, zeker toen Aad bij de bar wou gaan roken en erachter kwam dat het de Blue Oyster barwas van Zolder. Hij had spontaan geen zin meer om te roken :lol:
Was ook lekker stom van ons, we hadden het kunnen weten heel de parking stondt vol met oude Renaultjes 5 , we zeiden nog " heel die tent zit vol met wijfen " :roll:

Luco

Bericht door Luco » 16 aug 2008, 08:07

Aad Hoogendoorn schreef:
Scotsman schreef: Bij wheels lekker gegeten en gelachen, zeker toen Aad bij de bar wou gaan roken en erachter kwam dat het de Blue Oyster barwas van Zolder. Hij had spontaan geen zin meer om te roken :lol:
Was ook lekker stom van ons, we hadden het kunnen weten heel de parking stondt vol met oude Renaultjes 5 , we zeiden nog " heel die tent zit vol met wijfen " :roll:
En jij had de grootste tieten Aad :D

elogiov6

Bericht door elogiov6 » 16 aug 2008, 09:51

inderdaad Hugo, heb ontzettend genoten van alle auto´s die voorbij kwamen. En het zoeken naar grip van de achterwielaangedreven auto´s na de bocht was helemaal geweldig.Dat het regende vonden wij dus niet erg.

Toen jij de eerste keer op volle snelheid aankwam, zei ik tegen Emilia: WTF dat redt hij nooit!pak alvast de gele vlag maar... Vervolgens zie ik jou redelijk vol in de ankers gaan en zonder drama de bocht ingaan..........

Elmar

Bericht door Elmar » 16 aug 2008, 10:01

Altijd al het vermoeden gehad dat Aad van de mannenliefde was. Waarom denk je anders dat ie altijd zijn "collega" Lizette van zijn vrouw mee mag nemen....

Dieseltourist schreef:
Waar is het nulpunt van die blauwe A-lat en die groene A-long. Als ik die blauwe lijn moet geloven heb je geen meter rechtuit gereden. Na 6 sek had je in de 1e Linkse volgens mijn interpretatie van het lijnenspel al een leuk momentje......maar uiteindelijk vertelt de klok het hele verhaal en 1.51,1 is erg goed met zo'n zware auto-rijdercombinatie 8)

Het midden van de grafiek (dus bij ca. 92 km/h) is de nul lijn voor G-krachten. Maximale waarde wat ie in de grafiek kan aangeven is 2.

HSR

Bericht door HSR » 16 aug 2008, 11:08

elogiov6 schreef:inderdaad Hugo, heb ontzettend genoten van alle auto´s die voorbij kwamen. En het zoeken naar grip van de achterwielaangedreven auto´s na de bocht was helemaal geweldig.Dat het regende vonden wij dus niet erg.

Toen jij de eerste keer op volle snelheid aankwam, zei ik tegen Emilia: WTF dat redt hij nooit!pak alvast de gele vlag maar... Vervolgens zie ik jou redelijk vol in de ankers gaan en zonder drama de bocht ingaan..........
:D , Leuk om te horen! Volgende keer wil ik een rondje mee in de Alfa, dat blijft stiekem toch wel mijn favoriete auto. 8)

Aad

Bericht door Aad » 16 aug 2008, 11:49

Mark Nauta schreef: Eerlijk zeggen!!!........hoeveel van jullie hebben er overwogen hem van de bandenstapel te rijden..... ;).
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/zolder/MPN_2407copy.jpg[/img]
Kijk hem daar liggen onze " lachende manderijn " en eenmaal terug nog zegen " vielt niet mee dat vlaggen tussen al die buien door" :?

HSR

Bericht door HSR » 16 aug 2008, 16:37

Aad Hoogendoorn schreef:
Mark Nauta schreef: Eerlijk zeggen!!!........hoeveel van jullie hebben er overwogen hem van de bandenstapel te rijden..... ;).
[img:700:465]http://www.marknauta.nl/extra/zolder/MPN_2407copy.jpg[/img]
Kijk hem daar liggen onze " lachende manderijn " en eenmaal terug nog zegen " vielt niet mee dat vlaggen tussen al die buien door" :?
Dat heb ik helemaal niet gezegd :shock: . Ik heb hoogstends 5 keer geroepen dat ik zo tevreden was met de SportMaxx voorbanden. Is overigens ook leuk te zien op dat filmpje van Steven, de snelheid bij turn-in van de E34 ligt echt significant veel hoger dan bij andere regenrijders. En aangezien ik helemaal niet goed kan rijden ligt dat toch echt aan de bandjes. :D :wink:

Plaats reactie