Marktplaats anekdotes

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Maarten Godschalk

Re: Marktplaats anekdotes

Bericht door Maarten Godschalk » 20 apr 2010, 14:02

Koos Buurman schreef:Ik had destijds mijn Focus TDdi wagon op MP gezet. Binnen 10 minuten een telefoontje van een vage gast. "Hee, Koos, met Berry " Als of we jaren in de klas hadden gezeten met elkaar... Hij wat ouwenelen over de Focus: "aircootje? Doet t ook? Kilometerstand? 3 ton? das wel veel Koos, das heel veel..."

Uitgelegd dat dat allemaal in de advertentie stond en als hij zaken wilde doen dan kon dat maar geen onnozele vragen stellen. Vraagt 'ie: "zeg waarom doe je doe auto weg? heb je geld nodig ofzo? Of heb je schulden?" Dus ik van wat hem dat aanging en waarom hij dat vroeg. Zegt 'ie: " nou ja, als jij nou bij iemand schulden hebt, dan geeft je ons de naam en adres van die lui, en dan gaan wij met een paar man dat voor je oplossen. En dan nemen wij je auto wel mee, voor een geschikt bedrag. Iedereen blij toe, of niet dan?"

Uitgelegd dat dat niet de bedoeling was en als hij wat wilde, dan moest ie dat maar laten horen. Snel opgehangen en mijn nummer van marktplaats gehaald. Sinds die tijd krijgen ze alleen mijn nummer na fatsoenlijk en herhaaldelijk emailcontact. Mafkezen...
Berry? :hosanna:

2000USA

Bericht door 2000USA » 30 jul 2010, 09:47

Schopje:

GSMtje op MP gezet, krijg ik deze mail:

I want to buy this item for my wife. Please specify how you want to be paid, I prefer paypal because it is fast and safe. I live in Berlin, Germany. If you don't have paypal you can visit www.paypal.nl, read about paypal and create an account with them. It is easy and safe!Thanks and please reply.
me soon

Deze reactie is afkomstig van;
Naam: alex

E-mailadres: alexmanjaki@yahoo.com

Moet ik daar nu weer mee. Paypal zou nou juist wel een veilige optie moeten zijn, maar op de een of andere manier stinkt het.

GlennN

Bericht door GlennN » 30 jul 2010, 10:51

Niet zo ingewikkeld toch?

de man wil de gsm kopen .
Hij betaalt het liefst via paypal.

Jij als verkoper kan dat accepteren of de man laten weten dat je liever op een andere manier de betaling en transactie wil afhandelen.
Als hij accoord gaat dan is die serieus in de markt voor wat je verkoopt en accepteert je voorwaarden.

suc6, G

2000USA

Bericht door 2000USA » 30 jul 2010, 13:00

Kan zijn, maar waarom gaat een Duitser (of Macedonier als ik die naam zo zie), een niet bijzonder telefoontje van 40 euro op een NL-website kopen. Misschien "Don't know, don't care", maar ik krijg er argwaan bij.

anyways, ding staat er net een dagje op, dus ik kijk het wel even aan.

Kgroot.nl
Auto: Volkswagen ID4 & Golf MK2

Bericht door Kgroot.nl » 30 jul 2010, 14:13

Niet reageren..
Zijn weer oplichters.
Ik krijg zo vaak dat soort reacties op een telefoon die ik op marktplaats heb staan ;)

2000USA

Bericht door 2000USA » 02 aug 2010, 14:07

Klopt, inmiddels meerdere reacties binnen, waaronder:
- genoemde meneer in Berlijn (geen reactie)
- mr James Taylor, die een telefoon wil kopen voor een vriend die op religieuze missie naar Nigeria is, en me graag extra wil vergoeden, door het 4 voudige te betalen
- ene Suzy uit de UK die wel blijft bieden, maar geen reactie geeft.

Ach, we shall see. Het schijnt trouwens zo te zijn dat Paypal ook niet meer is wat het geweest is: creditcard-fraude etc.

Roy

Bericht door Roy » 02 aug 2010, 16:44

Dat houd je altijd met betalingen. Ik vind PayPal heel erg handig bij online shops bijvoorbeeld.

Marco R.

Bericht door Marco R. » 02 aug 2010, 18:54

Dan heb ik liever iDEAL, maargoed dat is iets voor/van NL shops.

Roy

Bericht door Roy » 02 aug 2010, 19:01

Ik bedoelde ook meer internationale aankopen inderdaad.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 nov 2010, 08:57

Er kwam gisteren iemand voor een bezichtiging. Het is voor een Russische vriend van hem in de VS zei hij. De mailtjes waren in het Engels gegaan en hij sprak met een Amerikaans accent. Gisteren kwam hij aan en het bleek een Turk te zijn. Hij is aardig blond met lichte ogen en daar zag ik het niet aan. Het gesprek ging door in het Turks.

Hij is geboren en opgegroeid in de VS en heeft een meisje ontmoet in Istanbul, die In Den Haag woonde. Het leek hem leuk om tijdelijk hier te zitten en heeft een baan gezocht in Nederland. Momenteel werkt hij hier
Hij is een liefhebber van oude BMW's en zijn broer heeft een bedrijf die zie weer opknapt in de VS. Op de Iphone hebben we de website van hem bekeken.

Zelf heeft hij hier geen auto en heeft de auto van zijn werkgever geleend. Een rechts gestuurde e46 M3 met een compressor op Engels kenteken. Ik heb er niet naar gevraagd en ook niet bekeken(ik had niet al te veel tijd). Het leek een CSL te zijn.
Verder hebben we het nog wat koetjes en kalfjes gehad en is hij vertrokken.

Het zijn niet allemaal vreemde lui :mrgreen: en het is wel leuk om af en toe en gesprek aan te knopen. :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 nov 2010, 18:51

2000USA schreef:Klopt, inmiddels meerdere reacties binnen, waaronder:
- genoemde meneer in Berlijn (geen reactie)
- mr James Taylor, die een telefoon wil kopen voor een vriend die op religieuze missie naar Nigeria is, en me graag extra wil vergoeden, door het 4 voudige te betalen
- ene Suzy uit de UK die wel blijft bieden, maar geen reactie geeft.

Ach, we shall see. Het schijnt trouwens zo te zijn dat Paypal ook niet meer is wat het geweest is: creditcard-fraude etc.
Klopt...Laatst heb ik ook nog een verhaal gelezen waarbij opgelicht wordt via Paypal en je ineens zit te kijken met een negatief Paypal saldo.
Paypal gebruik ik alleen met eBayers met goede feedback of webshops waar ik al ervaringen mee heb.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 14:27

Ar schreef:Er kwam gisteren iemand voor een bezichtiging. Het is voor een Russische vriend van hem in de VS zei hij. De mailtjes waren in het Engels gegaan en hij sprak met een Amerikaans accent. Gisteren kwam hij aan en het bleek een Turk te zijn. Hij is aardig blond met lichte ogen en daar zag ik het niet aan. Het gesprek ging door in het Turks.

Hij is geboren en opgegroeid in de VS en heeft een meisje ontmoet in Istanbul, die In Den Haag woonde. Het leek hem leuk om tijdelijk hier te zitten en heeft een baan gezocht in Nederland. Momenteel werkt hij hier
Hij is een liefhebber van oude BMW's en zijn broer heeft een bedrijf die zie weer opknapt in de VS. Op de Iphone hebben we de website van hem bekeken.

Zelf heeft hij hier geen auto en heeft de auto van zijn werkgever geleend. Een rechts gestuurde e46 M3 met een compressor op Engels kenteken. Ik heb er niet naar gevraagd en ook niet bekeken(ik had niet al te veel tijd). Het leek een CSL te zijn.
Verder hebben we het nog wat koetjes en kalfjes gehad en is hij vertrokken.

Het zijn niet allemaal vreemde lui :mrgreen: en het is wel leuk om af en toe en gesprek aan te knopen. :)
Ik kon het verhaal goed volgen, tot je laatste zin waarin je zegt dat het niet allemaal vreemde lui zijn. Als ik dit zo lees dan klinkt het toch echt niet helemaal gezond of ligt dat aan mij ? Of heeft ie de auto ook gekocht ? Zo nee, dan zou ik toch de komende dagen goed opletten ...

Ar

Bericht door Ar » 22 nov 2010, 16:51

Het was niet voor een auto. Wat ik bedoel is dat je ook fijne/leuke lui tegenkomt. Je hoort vaak alleen de meer negatieve verhalen.

Sytze

Bericht door Sytze » 22 nov 2010, 20:47

Marktplaats..... :mrgreen:

Tijd geleden alles van een andere hobby te koop gezet.
Kreeg ik een mailtje van een persoon die mij zijn nummer gaf en in de mail typte dat ik hem maar ff moest bellen :bag: .
Daarna plaatste hij een bod die na één uur weer verwijderd werd met als reden: Meneer reageert niet op mijn mails.
Alsof iedereen om het uur zijn inbox checkt :hammer:

Daarna iemand die alles in één keer wou kopen,ik een mail op stellen met wat ik allemaal had en wat het allemaal koste,daarna een totaal prijs etc etc.

Krijg ik mail terug dat ik gek ben en dat ik blij moet zijn dat ik er de helft voor krijg :stom: .

Zelfde verhaal toen ik mijn auto op marktplaats tegenkwam.
Ik een keurige mail sturen met een ''heel'' verhaal en aan het eind de vraag of de auto inmiddels niet verkocht is.
Krijg ik bericht terug:

JA HIJ STAAT ER NOG.

Okeee :hmmm:

Ach op die paar keer na toch altijd wel normaal dingen kunnen kopen en verkopen op marktplaats :thumbup:

daNpy

Bericht door daNpy » 22 nov 2010, 22:22

Heb een bod van 7,50 uitgebracht op een vraagprijs van 10,-, krijg vandaag een mail dat mijn bod verwijderd is met als reden: "U reageert niet op email(s)".

Ik heb ook heul geen email gehad... :bag:

Macboy

Bericht door Macboy » 22 nov 2010, 23:02

Ar schreef:Het was niet voor een auto. Wat ik bedoel is dat je ook fijne/leuke lui tegenkomt. Je hoort vaak alleen de meer negatieve verhalen.
lol dat was ook erg duidelijk ja :)

Oof
Auto: Op zoek naar de volgende

Bericht door Oof » 23 nov 2010, 03:11

Redelijk wat auto's gekocht en verkocht op marktplaats 20>
Mooiste verhaal.
Samen met een vriend naar een behoorlijk aangepaste Volvo V70 2.4T kijken in Nijmegen. Zelf reed ik toen een standaard 2.4T Awd. Daar aangekomen beide auto's naast elkaar gezet en de motorkap open om de verschillen te zien. Verkoper direct enthousiast over het feit dat ik ook een soortgelijke auto had en met twee autoliefhebbers te maken had. Dus proefrijden en rijden en rijden, zegt die wil anders ook even in Duitsland rijden kan je direct kijken wat het snelheid potentieel is. Prima 200 of zoiets aangetikt en weer rustig naar Nederland de hele weg ouwehoeren over Volvo's. Een bod gedaan kerel ging akkoord en mijn vriend zou nog bellen over hoe wat en waar. Wat doet die koekebakker belt 3 dagen niet. Toevallig een andere koper in de buurt en de auto niet gekocht. Hij heeft er nog steeds spijt van.

Eigenlijk alle particuliere gekochte en verkochte Volvo's waren wel aardige en redelijke mensen.

Edit

Volvo 360 te koop in Valkenswaard van alle plaatsen. 350 euro geboden en wij er naar toe. Nette auto maar de snelheidsmeter deed het niet 100 euro contant in mijn handen genomen en ze ging akkoord. Wel jammer dat ik uiteindelijk 200 in totaal kwijt was aan broodjes, koffie en benzine.

Volvo 850 T5 Getuned naar 370 pk. Aardige gast zei trap hem maar vol in anders weet je ook niet wat je koopt. Wou hem graag hebben toevallig dag erna mijn eerste driftdag met een gehuurde E30 325i. Mag je raden wat het eindelijk geworden is.

Slechtste ervaring: Een Volvo V70R Awd bij een garage die alleen op marktplaats adverteert. Kwamen aan in een Classic mini (Weet ook niet meer waarom ik daar toen in reed) Bakje koffie peukje prima. Verkoper rijden ik ernaast. Na 2 minuten omkeren en weer de garage in. Dus koop je hem: Wij van even op de brug onderhoud opvragen en dan een langere proefrit, alles goed is verkocht. Dat kon allemaal niet nu kopen of niet. Bedankt voor de koffie en tot ziens.

Ar

Bericht door Ar » 23 nov 2010, 19:25

Macboy schreef:
Ar schreef:Het was niet voor een auto. Wat ik bedoel is dat je ook fijne/leuke lui tegenkomt. Je hoort vaak alleen de meer negatieve verhalen.
lol dat was ook erg duidelijk ja :)
:mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 24 nov 2010, 04:02

Wat vinden jullie eigenlijk van dat bieden op Marktplaats? Ik vind het maar klets. Als je iets wilt kopen bel je toch gewoon op en je gaat kijken??!! Dat bieden (en vooral die veel te lage bedragen tov de vraagprijs) heeft toch niemand iets aan?
Zodra ik iets te koop aanbied en er wordt op geboden, maar verder geen contact opgenomen, dan weet ik al dat het niet serieus is. En in 99.99% van de gevallen klopt dit ook.

Zjeraaar

Bericht door Zjeraaar » 24 nov 2010, 09:45

///Joost schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van dat bieden op Marktplaats? Ik vind het maar klets. Als je iets wilt kopen bel je toch gewoon op en je gaat kijken??!! Dat bieden (en vooral die veel te lage bedragen tov de vraagprijs) heeft toch niemand iets aan?
Zodra ik iets te koop aanbied en er wordt op geboden, maar verder geen contact opgenomen, dan weet ik al dat het niet serieus is. En in 99.99% van de gevallen klopt dit ook.
inderdaad de grootste onzin die er is, stel dat je 10k vraagt voor een auto dan is het eerste bod standaard € 6500,- of iets dergelijks.. en vervolgens reageert men nergens meer op.

Ik heb het ook andersom gehad, iets te koop zien staan, daarop bieden (een redelijke prijs), na mailen en daarop niks meer horen. Geeft al wel aan hoe serieus men het moet nemen. Ik bel bij interesse altijd even, dan hoor je snel genoeg of het goed zit. Al een aantal dingen via marktplaats gekocht en verkocht en nooit echt problemen of rare situatie`s gehad.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 24 nov 2010, 13:03

Ik heb laatst op een auto geboden, waarna ik een mailtje kreeg van de aanbieder die akkoord ging met het bod... vervolgens wat mail contact over de auto gehad en daarna wilde ik de auto even gaan bekijken. Wilde ik daar een afspraak voor maken en nu reageert hij opeens niet meer op mijn mailtjes.. :? Ik heb ook nog even gebeld, maar toen zei hij dat hij niet thuis was en het druk had en me wel even zou mailen...

Dat was nu een week geleden... Nou laat maar dan. Wel jammer, want het was een mooie auto. :'(

Michel P

Bericht door Michel P » 24 nov 2010, 13:20

///Joost schreef:Wat vinden jullie eigenlijk van dat bieden op Marktplaats? Ik vind het maar klets. Als je iets wilt kopen bel je toch gewoon op en je gaat kijken??!! Dat bieden (en vooral die veel te lage bedragen tov de vraagprijs) heeft toch niemand iets aan?
Is natuurlijk sterk afhankelijk wat er te koop aan word geboden. Duurdere zaken dan heb je mogelijk nog wat specifieke vragen die je per mail of telefoon kunt stellen, en daarna kun je bij interesse bieden. Bij duurdere zaken heb ik bij voorkeur even per mail contact. Maar heb gisteren geboden op een boekje van 3 euro, ja a, een bedrag van niets, en daar valt weinig over te vragen als de staat z.g.a.n. is. Dan krijg je een mail met rekeningnummer en het totaal bedrag van het boek met verzendkosten en boek je dat over, en krijg je het per post in de regel gewoon binnen.

Michel

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 nov 2010, 17:03

ErikMartijn schreef:Ik heb laatst op een auto geboden, waarna ik een mailtje kreeg van de aanbieder die akkoord ging met het bod... vervolgens wat mail contact over de auto gehad en daarna wilde ik de auto even gaan bekijken. Wilde ik daar een afspraak voor maken en nu reageert hij opeens niet meer op mijn mailtjes.. :? Ik heb ook nog even gebeld, maar toen zei hij dat hij niet thuis was en het druk had en me wel even zou mailen...

Dat was nu een week geleden... Nou laat maar dan. Wel jammer, want het was een mooie auto. :'(

Heldere zaak toch?
iemand heeft een tientje meer geboden, you lose, omdat de verkoper zich schaamt dat hij een tientje meer wil vangen en niet meer durft te communiceren.

Ik ben dol op Marktplaats.Veel vrijheid (bieden) en psychologie van de koude grond maken het tot een goede basis voor leuke dealtjes! Wat mij betreft blijft alles zoals het is hoor. Als zowel koper als verkoper ben ik helemaal tevreden.

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 24 nov 2010, 17:13

HJ2 schreef:
ErikMartijn schreef:Ik heb laatst op een auto geboden, waarna ik een mailtje kreeg van de aanbieder die akkoord ging met het bod... vervolgens wat mail contact over de auto gehad en daarna wilde ik de auto even gaan bekijken. Wilde ik daar een afspraak voor maken en nu reageert hij opeens niet meer op mijn mailtjes.. :? Ik heb ook nog even gebeld, maar toen zei hij dat hij niet thuis was en het druk had en me wel even zou mailen...

Heldere zaak toch?
iemand heeft een tientje meer geboden, you lose, omdat de verkoper zich schaamt dat hij een tientje meer wil vangen en niet meer durft te communiceren.

Ik ben dol op Marktplaats.Veel vrijheid (bieden) en psychologie van de koude grond maken het tot een goede basis voor leuke dealtjes! Wat mij betreft blijft alles zoals het is hoor. Als zowel koper als verkoper ben ik helemaal tevreden.
Had hij me beter gewoon kunnen vertellen want die paar tientjes meer waren voor mij ook geen punt geweest. Ik sta trouwens nog steeds bovenaan de biedingen op marktplaats en de auto staat er dus ook nog op... Is nog niet verkocht dus...

HJ2

Bericht door HJ2 » 24 nov 2010, 17:52

Jaaa! Je hebt wel gelijk... maar je krijgt het alleen nooit :-)
Ik zou hem iig mailen dat je het niet wilt laten stuklopen omdat iemand anders een tientje meer biedt :thumbup:

Plaats reactie