Andre schreef:
Er staat volgens mij nog een nieuwe valencia orange bij Bmw dealer de Maasche in Echt. Vraag naar Claude!
Een 1M voor hooligan avonturen en de A45 AMG als familie racer en 4wd sneeuwploeg das een fijne combinatie.
Andre schreef:
Er staat volgens mij nog een nieuwe valencia orange bij Bmw dealer de Maasche in Echt. Vraag naar Claude!
Een 1M voor hooligan avonturen en de A45 AMG als familie racer en 4wd sneeuwploeg das een fijne combinatie.
Leg eens uit?Macboy schreef:
Die test van Autocar kan je amper serieus nemen.
Dat bedacht ik me begin van de middag ook:)romo schreef:.
1M vond ik anders maar mooi goedkoop tov M3, matter of perception
Ik snap je punt ook, maar een hot hatch is een hot hatch. Daar zou een prijs niks mee te maken moeten hebben. Het zijn qua model hatchbacks en ze zijn hot.Joy schreef:Ik denk dat ik zelf de Golf GTI zou kiezen. De BMW en Mercedes zijn geweldenaars in hun segment maar door hun prijs zijn het ook eigenlijk geen hot-hatches meer. Hot-hatches met prijzen van een Audi A7 vind ik niet meer in verhouding staan.
De Golf is dichter bij zijn roots gebleven en weet door besturing, onderstel, diff en zijn lage gewicht toch indruk te maken. Dat er dan mindere plastics etc gebruikt worden dan de auto's die 20 mille meer kosten, ja ach.
Hangt van de Porker af(Turbo S, GT3, Cayman S, Carrera GT LOL) , maar 3x meer rijplezier zal inderdaad misschien moeilijk gaan, het is weer die verdomde prijs die ons parten speelt.sitechris schreef: Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
RVV schreef:Een Subaru BRZ zie je toch niet als een hothatch
sitechris schreef:Ik vind de CLA AMG al geen mooie auto, maar met stickers is het nog beroerder.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes- ... spak-59993" onclick="window.open(this.href);return false;
Mbt hot-hatches. I love 'em. De hoeveelheid fun voor je euro factor is gewoon optimaal. Natuurlijk is een Porsche net wat sneller, maar betaalbare, goede en scherpe hot-hatches (Focus RS, Megane RS, Clio RS vorige model, Subaru BRZ) komen qua rijplezier echt wel akelig in de buurt van volbloed sportwagens. Hooguit zou je kunnen opmerken dat de Subaru/Toyota en Clio wat underpowered zijn.
Tweede categorie hot-hatches zijn de wat meer allrounders. Denk aan Golf GTI/R, BMW M135i en Focus ST. Dit vind ik ook fantastische auto's. Ze bieden nog steeds meer dan gemiddeld rijplezier (tandje minder scherp dan eerder genoemde auto's) maar ook voor dagelijks gebruik zijn ze prima inzetbaar.
Afhankelijk van je voorkeur kun je dan bepalen wat voor soort hot-hatch je neemt. Bij mijzelf een soort golfbeweging. Van scherp (130i) naar allround (GTI 6) naar weer scherp (Megane RS cup). Dus hierna zou de M135i een goed vervolg zijn
Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
Gebruikers op dit forum: RJK en 8 gasten