Andre schreef:
Er staat volgens mij nog een nieuwe valencia orange bij Bmw dealer de Maasche in Echt. Vraag naar Claude!
Een 1M voor hooligan avonturen en de A45 AMG als familie racer en 4wd sneeuwploeg das een fijne combinatie.
BMW M135i
-
m3e30_chris
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW M135i
Die is een paar maanden terug daadwerkelijk op kenteken gezet en door de koper opgehaald 
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M135i
Nee is gecancelled. Ik had Claude gister nog aan de telefoon.
-
m3e30_chris
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW M135i
Verkoop (zojuist gebeld) zegt dat de auto reeds maanden weg is ... 
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M135i
Moet ik even voor je bellen. Ik heb al een sms gestuurd zodra ik bericht heb doe ik je wel PM.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: BMW M135i
Een A45 AMG heeft de M135ix naast zich staan. Beiden AWD en automaat standaard. Beiden gelijk geprijsd rond de 60k.
De echte prijspakker is de handbak M135i voor 53k.
Die test van Autocar kan je amper serieus nemen. Ben erg benieuwd naar de wat meer serieuze tests. Die A45 AMG vind ik wel cool en zou ik graag willen uitproberen. Erg benieuwd hoe die aanvoelt.
Maar die handbak en 6-cilinder
De echte prijspakker is de handbak M135i voor 53k.
Die test van Autocar kan je amper serieus nemen. Ben erg benieuwd naar de wat meer serieuze tests. Die A45 AMG vind ik wel cool en zou ik graag willen uitproberen. Erg benieuwd hoe die aanvoelt.
Maar die handbak en 6-cilinder
-
Robin
- Berichten: 56449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M135i
Amper serieus Ilija? Ik heb Steve Sutcliffe hoog hoor.
Ook al gaat de Merc met de eer strijken.
De 7500km olie intervallen zijn ideaal voor jouw kilometrage natuurlijk. Dát dan weer wél.

Ook al gaat de Merc met de eer strijken.
De 7500km olie intervallen zijn ideaal voor jouw kilometrage natuurlijk. Dát dan weer wél.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M135i
Leg eens uit?Macboy schreef:
Die test van Autocar kan je amper serieus nemen.
- WJ
- Berichten: 12046
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: BMW M135i
omdat golf > m135i
Zo'n golf met JD pakket lijkt mij ook wel wat. Hou je nog centjes over voor wat leuks ook.
Zo'n golf met JD pakket lijkt mij ook wel wat. Hou je nog centjes over voor wat leuks ook.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M135i
6IL anytime, Merc heeft een absurde verhouding hoewel zeer compact en das een dikke pre.
Verder vind ik het weer zo`n appelen en peren test, nietszeggend, wat moet die GTI daar? Geheel andere klasse, zowel motorisch als prijs, een AMG tegen een pseudo ///M?? WTF, gaat nergens over. Kortom; een groot rommeltje, leuk voor het vermaak maar geen enkele toegevoegde waarde.
1M vond ik anders maar mooi goedkoop tov M3, matter of perception
Verder vind ik het weer zo`n appelen en peren test, nietszeggend, wat moet die GTI daar? Geheel andere klasse, zowel motorisch als prijs, een AMG tegen een pseudo ///M?? WTF, gaat nergens over. Kortom; een groot rommeltje, leuk voor het vermaak maar geen enkele toegevoegde waarde.
1M vond ik anders maar mooi goedkoop tov M3, matter of perception
-
Robin
- Berichten: 56449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M135i
Dat bedacht ik me begin van de middag ook:)romo schreef:.
1M vond ik anders maar mooi goedkoop tov M3, matter of perception
Het is maar hoe men er tegenaan kijkt.
De oer Golf GTI maakte een hoop snle duur(der) spul 'overbodig' toendertijd.
De 1M anno nu ook. En dat geldt zeer zeker voor de M135i en A45 AMG. Geen twijfel.
(Neemt niet weg dat ik anytime een 991 GT3, Turbo S, GT R , 458 etc verkies boven dit spul in theorie!)
De supergoeie GTI (prijs/prestaties)komt niet helemaal tot z'n recht anno 2013. Een 330d rijdt 'm al goed zoek zegmaar:)
OK die is duurder etc etc.
- Joy
- Berichten: 10900
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW M135i
Ik denk dat ik zelf de Golf GTI zou kiezen. De BMW en Mercedes zijn geweldenaars in hun segment maar door hun prijs zijn het ook eigenlijk geen hot-hatches meer. Hot-hatches met prijzen van een Audi A7 vind ik niet meer in verhouding staan.
De Golf is dichter bij zijn roots gebleven en weet door besturing, onderstel, diff en zijn lage gewicht toch indruk te maken. Dat er dan mindere plastics etc gebruikt worden dan de auto's die 20 mille meer kosten, ja ach.
De Golf is dichter bij zijn roots gebleven en weet door besturing, onderstel, diff en zijn lage gewicht toch indruk te maken. Dat er dan mindere plastics etc gebruikt worden dan de auto's die 20 mille meer kosten, ja ach.
- JP
- Berichten: 35275
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW M135i
De nieuwe GTi is ook niet meer een bang for buck bargain. Prijzen net onder de €34k, voor een 3deurs en heb je nog geen lak of afleverkosten die er zeker nog bijkomen.
-
Robin
- Berichten: 56449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M135i
Ik snap je punt ook, maar een hot hatch is een hot hatch. Daar zou een prijs niks mee te maken moeten hebben. Het zijn qua model hatchbacks en ze zijn hot.Joy schreef:Ik denk dat ik zelf de Golf GTI zou kiezen. De BMW en Mercedes zijn geweldenaars in hun segment maar door hun prijs zijn het ook eigenlijk geen hot-hatches meer. Hot-hatches met prijzen van een Audi A7 vind ik niet meer in verhouding staan.
De Golf is dichter bij zijn roots gebleven en weet door besturing, onderstel, diff en zijn lage gewicht toch indruk te maken. Dat er dan mindere plastics etc gebruikt worden dan de auto's die 20 mille meer kosten, ja ach.
Dat 'n A7 of 5 serie ook verkrijgbaar is in die PRIJS is een overlapping.
Voor 'n Golf GTI heb je ook 'n 316d F30.
Voor 'n 1M heb je ook 'n Cayman etc:)
De Golf komt er prima uit inderdaad. Kudos. Maar haakt niet aan in de pk wedloop. Dat hoeft ook niet natuurlijk.
Maar de oergolf GTI liet veel zwaardere jongens toendertijd z'n achterbumper zien. Dat is nu niet helemaal meer zo. Want die ingenieurs van die zwaardere jongens zitten ook niet meer te slapen natuurlijk:)
Wil je nu iets wat die zware jongens het leven zuur maakt. Golf R. En die is beduidend duurder.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M135i
Ik vind de CLA AMG al geen mooie auto, maar met stickers is het nog beroerder.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes- ... spak-59993" onclick="window.open(this.href);return false;

Mbt hot-hatches. I love 'em. De hoeveelheid fun voor je euro factor is gewoon optimaal. Natuurlijk is een Porsche net wat sneller, maar betaalbare, goede en scherpe hot-hatches (Focus RS, Megane RS, Clio RS vorige model, Subaru BRZ) komen qua rijplezier echt wel akelig in de buurt van volbloed sportwagens. Hooguit zou je kunnen opmerken dat de Subaru/Toyota en Clio wat underpowered zijn.
Tweede categorie hot-hatches zijn de wat meer allrounders. Denk aan Golf GTI/R, BMW M135i en Focus ST. Dit vind ik ook fantastische auto's. Ze bieden nog steeds meer dan gemiddeld rijplezier (tandje minder scherp dan eerder genoemde auto's) maar ook voor dagelijks gebruik zijn ze prima inzetbaar.
Afhankelijk van je voorkeur kun je dan bepalen wat voor soort hot-hatch je neemt. Bij mijzelf een soort golfbeweging. Van scherp (130i) naar allround (GTI 6) naar weer scherp (Megane RS cup). Dus hierna zou de M135i een goed vervolg zijn
Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes- ... spak-59993" onclick="window.open(this.href);return false;
Mbt hot-hatches. I love 'em. De hoeveelheid fun voor je euro factor is gewoon optimaal. Natuurlijk is een Porsche net wat sneller, maar betaalbare, goede en scherpe hot-hatches (Focus RS, Megane RS, Clio RS vorige model, Subaru BRZ) komen qua rijplezier echt wel akelig in de buurt van volbloed sportwagens. Hooguit zou je kunnen opmerken dat de Subaru/Toyota en Clio wat underpowered zijn.
Tweede categorie hot-hatches zijn de wat meer allrounders. Denk aan Golf GTI/R, BMW M135i en Focus ST. Dit vind ik ook fantastische auto's. Ze bieden nog steeds meer dan gemiddeld rijplezier (tandje minder scherp dan eerder genoemde auto's) maar ook voor dagelijks gebruik zijn ze prima inzetbaar.
Afhankelijk van je voorkeur kun je dan bepalen wat voor soort hot-hatch je neemt. Bij mijzelf een soort golfbeweging. Van scherp (130i) naar allround (GTI 6) naar weer scherp (Megane RS cup). Dus hierna zou de M135i een goed vervolg zijn
Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M135i
Een Subaru BRZ zie je toch niet als een hothatch 
-
Robin
- Berichten: 56449
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M135i
Goed verhaal chris, maar ik zie net als Rico een BRZ niet als 'n hothatch(model)
2x meer rijplezier (voor mij) wel:)
Voor mij is de vorm van aandrijving best (heel) belangrijk als funfactor, maar begrijp me niet verkeerd, 3x liever 'n Megane RS dan any 1 serie(behalve M135i)
Hangt van de Porker af(Turbo S, GT3, Cayman S, Carrera GT LOL) , maar 3x meer rijplezier zal inderdaad misschien moeilijk gaan, het is weer die verdomde prijs die ons parten speelt.sitechris schreef: Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
2x meer rijplezier (voor mij) wel:)
Voor mij is de vorm van aandrijving best (heel) belangrijk als funfactor, maar begrijp me niet verkeerd, 3x liever 'n Megane RS dan any 1 serie(behalve M135i)
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M135i
RVV schreef:Een Subaru BRZ zie je toch niet als een hothatch
True, dat is inderdaad geen hot-hatch. Mss had ik begrip hot-hatch breder moeten pakken. Driving fun tussen de 30 - 60k. Een Astra OPC of Megane RS is officieel wel een hatchback, maar ze zijn net zo onpraktisch als een coupé. Op de achterbank wil je ook niet zitten
We reden van de week met mijn (gechipte) RS achter een E46 M3 op de Ring, maar die reed op de rechte stukken niet van ons weg, we bleven keurig op het achterbumpertje hangen. Mijn instructeur reed die ronde, dus het kostte hem daarna niet heel veel moeite om er langs te gaan, maar het moraal van verhaal is wel duidelijk. 10 jaar geleden moest je dus een M3 kopen voor heel veel euries. Nu koop je een hot-hatch, wel of een klein chippie erin en gaan met die banaan. Of een M135i. Die is in rechte lijn wrsnl sneller dan de M3 E46 is.
- JP
- Berichten: 35275
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: "No Risk, full poes"
Re: BMW M135i
Zo'n Astra OPC is toch qua DF wel miskend. Tuurlijk de nieuwprijs van rond € 47k is té, maar nu met 1 jaar op de teller (en gemiddeld 10kkm) staan ze al te koop voor €35k..... 
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M135i
Ik ga even licht off-topic:
De OPC was wel even mijn eerste keus. Ik heb vorig jaar op de Autobahn een rode in mijn binnenspiegel gehad. Toen was de auto nog niet uit, wrsnl was dit een persauto of testauto van Opel zelf. Ik was verbijsterd. Wat een dik ding in je binnenspiegel. Qua 'uberholprestige' vergelijkbaar met een 1M Coupe. Ook zo'n hooligan. Heb ff eromheen gecirkeld en ik was ff flink verliefd. Dat het een Opel is boeit me verder niets. Ik heb niets met het merk, maar ook niets ertegen. Ik koop niet een auto vanwege het logo.
De aanschafprijs van de OPC (44k) is stevig, maar het gat met bv de Megane RS (35k) of Golf GTI is minder groot als je bedenkt dat je bij de RS en de GTI flink wat moet bijbestellen op de optielijst om op gelijke hoogte te komen. Dan is het gat nog maar 3k in mijn geval (RS vs OPC). Jammer alleen voor de Opel dealer dat de inruil ruk was en dat een proefrit niet mogelijk was. Zoals wel vaker in dit segment.
En ik snap Opel niet. Je weet dat dit soort auto's puur dienen als imagobuilder. Zorg dan dat er een paar op de weg komen en zorg of voor een goede vanafprijs of stimuleer als importeur de inruil een beetje. Nu is de Astra OPC miskend omdat ook niemand de auto kent en gereden heeft. Om te zien is het een prachtige auto. Het kan 'jan modaal' mss verleiden om toch voor de gewone Astra te gaan. Alleen zie je ze nooit rijden.
De OPC was wel even mijn eerste keus. Ik heb vorig jaar op de Autobahn een rode in mijn binnenspiegel gehad. Toen was de auto nog niet uit, wrsnl was dit een persauto of testauto van Opel zelf. Ik was verbijsterd. Wat een dik ding in je binnenspiegel. Qua 'uberholprestige' vergelijkbaar met een 1M Coupe. Ook zo'n hooligan. Heb ff eromheen gecirkeld en ik was ff flink verliefd. Dat het een Opel is boeit me verder niets. Ik heb niets met het merk, maar ook niets ertegen. Ik koop niet een auto vanwege het logo.
De aanschafprijs van de OPC (44k) is stevig, maar het gat met bv de Megane RS (35k) of Golf GTI is minder groot als je bedenkt dat je bij de RS en de GTI flink wat moet bijbestellen op de optielijst om op gelijke hoogte te komen. Dan is het gat nog maar 3k in mijn geval (RS vs OPC). Jammer alleen voor de Opel dealer dat de inruil ruk was en dat een proefrit niet mogelijk was. Zoals wel vaker in dit segment.
En ik snap Opel niet. Je weet dat dit soort auto's puur dienen als imagobuilder. Zorg dan dat er een paar op de weg komen en zorg of voor een goede vanafprijs of stimuleer als importeur de inruil een beetje. Nu is de Astra OPC miskend omdat ook niemand de auto kent en gereden heeft. Om te zien is het een prachtige auto. Het kan 'jan modaal' mss verleiden om toch voor de gewone Astra te gaan. Alleen zie je ze nooit rijden.
Laatst gewijzigd door sitechris op 29 jun 2013, 13:51, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M135i
Chris duidelijk verhaal! Inderdaad, qua power stelt een e46 M3 niet heel bijzonder veel voor tov de auto's die je opnoemt aan de andere kant, wel nog steeds knap dat een auto die qua uitvoering al 13 jaar oud is nog steeds het mannetje is als het op power aan komt. Het blijft ook een beetje appels met peren vergelijken. En toch blijft het een benchmark die e46 M3 als het gaat om vergelijken (qua power).
De Opel Astra vind ik een beetje te "slick" qua looks. Niet mijn ding.
De Opel Astra vind ik een beetje te "slick" qua looks. Niet mijn ding.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M135i
Tuurlijk blijft de E46 M3 de maatstaf. Een icoon beter gezegd. Zonder twijfel. Daar kunnen de moderne snelle jongens nooit tegenop. Maar ook.....een 1M wordt een klassieker, een M135i niet.
- romo
- Berichten: 27172
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M135i
sitechris schreef:Ik vind de CLA AMG al geen mooie auto, maar met stickers is het nog beroerder.
http://www.autoblog.nl/nieuws/mercedes- ... spak-59993" onclick="window.open(this.href);return false;
Mbt hot-hatches. I love 'em. De hoeveelheid fun voor je euro factor is gewoon optimaal. Natuurlijk is een Porsche net wat sneller, maar betaalbare, goede en scherpe hot-hatches (Focus RS, Megane RS, Clio RS vorige model, Subaru BRZ) komen qua rijplezier echt wel akelig in de buurt van volbloed sportwagens. Hooguit zou je kunnen opmerken dat de Subaru/Toyota en Clio wat underpowered zijn.
Tweede categorie hot-hatches zijn de wat meer allrounders. Denk aan Golf GTI/R, BMW M135i en Focus ST. Dit vind ik ook fantastische auto's. Ze bieden nog steeds meer dan gemiddeld rijplezier (tandje minder scherp dan eerder genoemde auto's) maar ook voor dagelijks gebruik zijn ze prima inzetbaar.
Afhankelijk van je voorkeur kun je dan bepalen wat voor soort hot-hatch je neemt. Bij mijzelf een soort golfbeweging. Van scherp (130i) naar allround (GTI 6) naar weer scherp (Megane RS cup). Dus hierna zou de M135i een goed vervolg zijn
Beide soorten hot-hatches waardeer ik zeer. Een Porker is vast leuker, maar kost het driedubbele. Echt niet dat je 3 keer meer rijplezier hebt.
Tjezus, ik kwam net zo`n Merc IRL tegen, nog net mijn kar niet ondergekotst, maar ik ben nu wel blind..........
Zouden ze moeten verbieden............
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: BMW M135i
Denk het ook Chris.
Die Mercedes vond ik op papier een mooie auto. Maar idd IRL is het een hele grote tegenvaller.
Die Mercedes vond ik op papier een mooie auto. Maar idd IRL is het een hele grote tegenvaller.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 5072
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
Re: BMW M135i
Ik heb de gewone CLA bij Abn amro tennistoernooi al een keer IRL gezien. It's even worse IRL.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW M135i
Ik werd op de Autobahn laatst ingehaald door zo'n CLA wat een draak van een auto!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: wackywim en 18 gasten
