Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Zed240

Re: Caterham Roadsport.... ehh...

Bericht door Zed240 » 08 apr 2016, 15:43

Gefeliciteerd, mooie Volvo! Hoewel het allebei vrij nieuwe auto's zijn, kan het verschil qua rijden bijna niet groter zijn denk ik zo. :df:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 08 apr 2016, 15:47

:shocking: Schokkend, niet verwacht, maar wel een mooie Volvo zo! :thumbup: Dus nu ook geen zelf koffie meer maken als je te lang in de file moet staan? :tooth:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 08 apr 2016, 18:08

Had ik het toch goed gegokt deze defender bij m'n buren op het werk te koop staat. Blijft een gaaf ding om te zien.

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 19:24

Blijf wel zelf koffie zetten hoor. :tooth:

Ik vind het zelf ook nog altijd wen machtige wagen. Helaas geen grote geldput, anders had ik haar gewoon in de garage geschoven voor die ene mooie dag in het jaar.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2016, 19:36

Het blijft wel een mega stoer ding maar uiteindelijk wil je toch ook wel eens kunnen kiezen om zorgeloos kilometers te maken. 2x Engels voor de deur is wel een vorm van masochisme imho :tooth:

Alhoewel ik vaak denk dat mijn oude V70 het toch niet helemaal is blijft het toch wel een goede "partij". Doet het beter dan menig BMW de afgelopen jaren qua betrouwbaarheid en kosten ondanks de 3 ton+ aan kilometers op het turbo benzine blokje.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2016, 20:16

:shocking:

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 08 apr 2016, 20:46

Shocker!

Leuke kleur-combinatie die Volvo (in retro-perspectief had ik die vorig jaar zelf ook beter kunnen kiezen)! Verder zijn grote Volvo-combi's wel tof, maar toch niet mijn ding. Hebbie al weer geld gereserveerd voor boete's want het ontspannende karakter van de Defender is vast mee ingeruild :tong: .

Roy RS

Bericht door Roy RS » 08 apr 2016, 20:49

Sjeu Allen, wat ONGELOFELIJK jammer dat die geweldige en geweldig mooie modern classic je niet kon brengen wat je nodig had. Het zal wel verstandig zijn en als t niet betrouwbaar is dan heb je er niks aan als daily...maar wat n prachtige daily was het....

De volvo vind ik niks aan, maar dat zegt niks over de auto :coffee: dat heb ik met alle normale auto's

Walter

Bericht door Walter » 08 apr 2016, 21:12

.
Laatst gewijzigd door Walter op 26 jan 2017, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 21:42

Ach, ik zeg zelf helemaal niets meer. Ik zou nooit een grijze wagen kopen. Veel te saai. Altijd rdw of 4x4. Nooit een automaat. Ik zou nooit een witte auto moeten. Ik zou nooit fwd willen hebben. Kansloos aandrijfconcept.
Inmiddels in 2 maanden tijd de 4x4 wagens ingeruild op een fwd. Een grijze en een witte. Greta was ook al grijs.
Ik gok dat de eerstvolgende wel een V90 automaat wordt. :mrgreen:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2016, 21:51

Ach je wordt gewoon oud :tooth:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 08 apr 2016, 22:50

allen schreef:Ach, ik zeg zelf helemaal niets meer. Ik zou nooit een grijze wagen kopen. Veel te saai. Altijd rdw of 4x4. Nooit een automaat. Ik zou nooit een witte auto moeten. Ik zou nooit fwd willen hebben. Kansloos aandrijfconcept.
Inmiddels in 2 maanden tijd de 4x4 wagens ingeruild op een fwd. Een grijze en een witte. Greta was ook al grijs.
Ik gok dat de eerstvolgende wel een V90 automaat wordt. :mrgreen:
Zelf ben je ook aardig grijs? :tong: Snap de keuze voor zo'n V70 wel. Gekocht met verstand en niet met het hart. Gelukkig heb je de Caterham nog staan voor DF.

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 23:02

Ik heb geen grijs, maar zwart/wit haar. Past dus allemaal wel goed bij elkaar. :mrgreen:

Tom V

Bericht door Tom V » 08 apr 2016, 23:43

Allen die een auto koopt met het hoofd in plaats van het hart, dat ik dat nog mag mee maken. Voor de nader te plannen roadtrip pak je Lewinski mee mag ik aannemen?

Prima Volvo, ik snap het wel. Veel plezier ermee.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 09 apr 2016, 04:55

Als het, voor mij, te verhapstukken is doe ik met je mee :wink:
allen schreef: Ik gok dat de eerstvolgende wel een V90 automaat wordt. :mrgreen:

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 19:22

Die had ik niet verwacht, na een Transporter en een van de tofste daily's naar een V70 toe :blackeye:

Zo'n D4 blok rijd een dikke prima, zal je denk het dubbele wel schelen qua verbruik en dan nog te zwijgen over de vaste lasten.
Zelf was ik andersom wel om vanuit een Volvo naar een dagje Defender rijden, maar uiteindelijk gaat dat denk ik niet gebeuren.

Ben wel benieuwd of je nog wat aan de V70 gaat veranderen :)

allen

Bericht door allen » 09 apr 2016, 19:51

Ik zelf ook niet hoor.
Als ik m'n appje op de telefoon mag geloven was m'n gemiddelde gisteren 1 op 22. Wellicht dat dat iets te positief is, maar de paraktijkverbruik van m'n Defender lag onder de 1 op 8. :mrgreen:
Voor het eerst sinds jaren kunnen genieten van de muziek.

Op termijn even zoeken naar een lage compressorkoelkast en tekenen we weer een dubbele vloer uit waarop ik kan slapen. Volvo heeft een originele acculader als accesoire. Dus kunnen we de accu ook weer op spanning houden als we langer stil staan. Aansluiting daarvan zit netjes weggewerkt in de bumper.

Ferdi

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 20:39

Ben erg benieuwd naar de plannen.
Misschien ook mogelijk om parkeerverwarming op die acculader te activeren zodat je de boel gelijk elektrisch kan verwarmen?

Doe zelf 1 op 15,5 met een oude 5 cilinder diesel en geartronic, beiden niet het meest modern dus jij gaat dat nog wel verbeteren :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 09 apr 2016, 20:48

Standkachel zit er al op. Gisteren voor de lol uitgeprobeerd. Ging bijna dood bij het openen van een deur en had de grootste moeite om uit te zoeken hoe ik dat ding per direct uit kon zetten. :mrgreen:

Ferdi

Bericht door Ferdi » 09 apr 2016, 21:07

Met de Volksw eeehmm Volvo app :tooth:

allen

Bericht door allen » 02 mei 2016, 21:40

We zijn met de V70 bijna 5.000 kilometer verder, dus een update:

Met de ruil van de Defender was het voor mezelf toch wel de vraag of ik niet heel snel spijt zou krijgen van de ruil. Welnu, tot op de dag van vandaag doet het toch een beetje pijn als ik zo'n ding zie staan of rijden. Het blijft natuurlijk een geweldig ding kwa looks, de onthaastende manier van rijden en het vrijheidsgevoel dat ik er altijd bij had. Zo nu en dan pakte ik er wat onverharde wegen mee, zette haar aan de kant en genoot dan van een maaltijd en wat drinken voor ik weer doorging. De ene keer lekker relaxen achterin de bak, de andere keer toverde ik wat Helinox stoeltjes tevoorschijn die we altijd mee hadden onder een van de achterstoelen.
De V70 geeft niet half de totaalbeleving van Greta, maar ik durf nu wel te zeggen dat het voor m'n dagelijkse kilometers absoluut de betere keuze is. Geen spijt van de ruil.

Lange afstanden afleggen doet de wagen met het grootste gemak. Voel tot nog toe geen drang om hard te rijden. Rond de 140 vind ik het allemaal wel best. Regelmatig rijd ik zelfs rustiger. In alle gevallen is de wagen heerlijk stil. De stoelen zitten ook fantastisch. De eerste autostoel die ik heb mogen ervaren waarbij ik na 600 kilometer gewoon net zo moe uitstap als ik ben ingestapt.
Inmiddels ook wat gespeeld met de instellingen van de auto. Daarover straks meer. Het is niet allemaal even fijn. Ik heb nagedacht om de ruiten te tinten ivm m'n zoontje en de zomer. Echter zie ik bij veel wagens een lelijk dun licht randje lopen. Voor mij een absolute afknapper. Even aankijken hoe de kleine zich houdt met alleen de horren erin geklikt.
Niet rekening houdend met zuinig rijden, maar gewoon naargelang ik me voel heb ik een gemiddeld verbruik van bijna 1 op 18. Absurd. Daar ga ik een hoop geld mee besparen. :mrgreen:

Goed, een paar dingen blijven na 3 weken wennen. Wellicht vanwege het feit dat ik vroeger lang BMW's heb gereden, maar de cruise control zit nu aan de linkerkant op het stuurwiel. Bedien nog weleens de radio ipv de cc nu. :bag:
De elektronische handrem is ook wennen. Wie het bij Volvo heeft verzonnen dat induwen aantrekken is en omgekeerd...
De standkachel blijkt in de praktijk een prachtuitvinding, de stuurverwarming ook. Stoelverwarming is niet m'n ding en na het spelen met de instellingen heb ik er zelfs een hekel aan gekregen. Je kunt van alles aanvinken dat automatisch aan gaat wanneer de temperatuur onder de 7 graden duikt. Je stapt dan de wagen in, start en rijdt weg. binnen 15 seconden wil je het uitschreeuwen van de pijn omdat de stoelverwarming op vol vermogen staat. Wellicht dat het leuk was geweest als je hem zo kon programmeren dat hij bij die temperaturen hooguit een minuutje op de laagste stand kon laten verwarmen, maar dat is niet mogelijk. Na twee keer een noodkreet is dat weer snel uitgezet.
Kofferklep met geheugenfunctie. Leuk? Nee. Vol met m'n kop tegen de rand opgelopen.
Wit is achteraf (tezamen met knalrood) de leukste kleur voor een V70. Anders wordt het snel te saai om te zien. Minder is wel dat het de komende jaren flink poetsen wordt. Net zo besmettelijk als een wit overhemd, maar die hoef ik tenminste niet zelf te wassen.

Update van Lewinsky dan:

Er is geen update. :dood:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 mei 2016, 21:45

1 op 18??? Dat formaat auto??? Dat meen je niet! Dat is Aygo territory...

vester86

Bericht door vester86 » 02 mei 2016, 22:00

Diesel en rustig rijden is dat prima te halen, ook voor zo'n relatief forse volvo.

Een ayho op diesel (bestaan die?? ) zal richting de 1:30 gaan

Riceaux

Bericht door Riceaux » 02 mei 2016, 22:33

Cruise control zit bij de F30 ook links op het stuur. Bij de E90 met een hendel aan de linkerkant van het stuur. Dus ik begrijp dat de laatste BMW die je reed van voor 2004 was? :tooth:
Wel extreem zuinig voor zo'n formaat auto!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 02 mei 2016, 22:46

Mocht je de defender zoeken moet je langs prins auto in alblasserdam rijden. Staat daar meestal voor de deur geparkeerd.

Plaats reactie