Nederland gaat naar de haaien
- tomgtr
- Berichten: 10887
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik kan me zo voorstellen dat als er een vrachtwagen 78 rijdt het voor de doorstroming en veiligheid beter is als je die met 90 inhaalt.
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
BronEuropa
In Europa zijn snelheidsbegrenzers voor vrachtwagens verplicht door middel van de richtlijn 92/6/EEC van 10 februari 1992.[2] Sinds 1995 is de snelheidsbegrenzer voor alle zware voertuigen verplicht. De maximumsnelheid voor vrachtwagens in Europa varieert van 80 tot 97 km/h. De begrensde snelheid varieert dan ook per land en per vrachtwagen. In sommige vrachtwagens is dit slechts 82 km/h, maar 88 km/h of 90 km/h is ook gangbaar. De EU-richtlijn gaat uit van 90 km/h, lager mag ook, maar alleen als alleen gereden wordt in een land waar de maximumsnelheid voor vrachtwagens 80 km/h is. In het Verenigd Koninkrijk is de maximumsnelheid voor vrachtwagens 97 km/h, maar vanwege de begrenzer van 90 km/h kunnen de meeste vrachtwagens deze snelheid niet halen.
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Het hele verschil is dat ik zelf verantwoording af moet leggen voor mijn snelheid.eBoonstra schreef: 14 nov 2019, 12:33 Nou, hele discussie. Ben het met Estoque, Arthur en Ybo eens, maargoed, ik ben het wel van Luco gewend. Vervelend wederom dat mijn verhaal onder het vergrootglas de vinger op het miniscuul kleinste plekje gelegd word, en door een individuele beleving verkeerd geïnterpreteerd wordt. Maargoed, hier nog maar een keer dan:
Wij jutten geen chauffeurs op en verplichten ze ook zeker niet om de maximumsnelheid te rijden, het enige wat wij de chauffeur verplichten is om met een veilige rijstijl zijn of haar werkzaamheden uit te voeren. Uiteraard kan op een lange afstand meer kilometers gemaakt worden met 90 km/u dan met 80 km/u, maar itt. wat je mij nu weer voor de voeten gooit jutten wij geen chauffeur op en is de chauffeur zelf verantwoordelijk voor zijn snelheidsovertredingen.Luco schreef: 14 nov 2019, 08:24Maar je rekent dus voor je chauffeurs met 90 km maar ze moeten zelf de bekeuringen betalen als ik het goed begrijp.
En ja, dat ze een paar kilometer per dag meer rijden kunnen kan in sommige situaties voordelig voor ons (als werkgever) uitpakken. Rij je zelf met je X5 altijd netjes 130 km/u? Kan het mij prima voorstellen dat je soms wel iets harder rijden moet, en ik zal je daar ook niet tot verantwoording om roepen.
Jij zegt dat de chauffeur verantwoordelijk is maar tegelijkertijd zeg je dat als ze 90 rijden verder kunnen komen dan bij 80, dat is toch dubbel, dan zeg je dat je ze niet opuit, maar uiteindelijk (bewust of onbewust) doe je dat naar mijn mening dan wel, als je er dan voordeel bij hebt als ze 90 rijden dan zou ik ook de bekeuring betalen.
Ik heb het nergens over verantwoording roepen of gevaarlijk of wat dan ook, vind het alleen dubbel
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien


Nogmaals Luco, dat is hoe je het zelf interpreteert, hoe jij en ik daar over denken verschillen van elkaar. Nogmaals, het enige wat wij een chauffeur verplichten is dat hij of zij veilig deelneemt aan het verkeer. Een chauffeur moet inderdaad van adres A naar adres B, als iedere ander chauffeur daar 90 minuten over zou doen verplichten wij echt geen chauffeur om daar 85 minuten over te moeten doen. En als dat 100 of 120 minuten zou duren is dat ook zeker geen probleem, veiligheid gaat voorop.
Laatst gewijzigd door Eeuwe op 14 nov 2019, 12:57, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 8587
- Lid geworden op: 28 jun 2008, 11:03
Re: Nederland gaat naar de haaien
Helemaal duidelijkeBoonstra schreef: 14 nov 2019, 12:44
BronEuropa
In Europa zijn snelheidsbegrenzers voor vrachtwagens verplicht door middel van de richtlijn 92/6/EEC van 10 februari 1992.[2] Sinds 1995 is de snelheidsbegrenzer voor alle zware voertuigen verplicht. De maximumsnelheid voor vrachtwagens in Europa varieert van 80 tot 97 km/h. De begrensde snelheid varieert dan ook per land en per vrachtwagen. In sommige vrachtwagens is dit slechts 82 km/h, maar 88 km/h of 90 km/h is ook gangbaar. De EU-richtlijn gaat uit van 90 km/h, lager mag ook, maar alleen als alleen gereden wordt in een land waar de maximumsnelheid voor vrachtwagens 80 km/h is. In het Verenigd Koninkrijk is de maximumsnelheid voor vrachtwagens 97 km/h, maar vanwege de begrenzer van 90 km/h kunnen de meeste vrachtwagens deze snelheid niet halen.

Nooit geweten dat er nog zoveel verschil in die maximale snelheden zat voor vrachtwagens.
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Prima, ik vond het er raar staan en ik weet dat bv bij verse groente en fruit rijden zulke dingen dus wel gestimuleerd worden, begrenser eraf, zwaar overladen enz enzeBoonstra schreef: 14 nov 2019, 12:50![]()
![]()
Nogmaals Luco, dat is hoe je het zelf interpreteert, hoe jij en ik daar over denken verschillen van elkaar. Nogmaals, het enige wat wij een chauffeur verplichten is dat hij of zij veilig deelneemt aan het verkeer. Een chauffeur moet inderdaad van adres A naar adres B, als iedere ander chauffeur daar 90 minuten over zou doen verplichten wij echt geen chauffeur om daar 85 minuten over te moeten doen.
- Eeuwe
- Berichten: 4969
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja klopt Luco, er zijn enkele takken in het transport die mijn inziens het imago bevuilen. Bij bvb. versgoederen wordt anders gedacht als de manier hoe wij graag de goederen van A naar B willen hebben.
Begrenzer er af is echt iets van jaren geleden trouwens hoor, tegenewoordig kunnen ze dat maanden later nog traceren en dreigt het voor een vervoerder meteen om zijn vergunning kwijt te raken, dus dat komt praktisch niet meer voor.
Begrenzer er af is echt iets van jaren geleden trouwens hoor, tegenewoordig kunnen ze dat maanden later nog traceren en dreigt het voor een vervoerder meteen om zijn vergunning kwijt te raken, dus dat komt praktisch niet meer voor.

-
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Nederland gaat naar de haaien
De schijventijd 

- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja econimisch misdrijf, net ls te zwaar beladen wordt echt zwaar bestraft, mar het gebeurd nog steeds en sommige weten precies waar de wwwgpunten liggen en pssen de routes erop aan
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja met een passer de rusttijd invullen, of laten vallen en dan erop gaan staan
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Re: Nederland gaat naar de haaien
In 754 werd bij Dokkum Bonifatius door mensen, die de natuur vereerden, vermoord.
Nu het christendom hier op zijn laatste benen loopt, hebben wij weer mensen die de natuur willen vereren.
Nu het christendom hier op zijn laatste benen loopt, hebben wij weer mensen die de natuur willen vereren.
- HarryC
- Berichten: 764
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
Re: Nederland gaat naar de haaien
Heb een jaar of 10 in de Logistiek gewerkt, wat toen een item was dat wij chauffeurs confronteerde met hun verbruik. Gemiddeld was 1 op 3.2 dacht ik, maar er waren ook chauffeurs bij die wel 1 op 4.4 haalden. Met vergelijkbare auto en vergelijkbare rit natuurlijk.
Vertaal je dit naar het huidige stikstof probleem zou een toerenbegrenzer dan niet meer opleveren dan een verlaging van de maximale snelheid??
Vertaal je dit naar het huidige stikstof probleem zou een toerenbegrenzer dan niet meer opleveren dan een verlaging van de maximale snelheid??
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Nederland gaat naar de haaien
Leuk. Dus niet alleen een toerenbegrenzer, een snelheidsbegrenzer, maar ook nog een flank- en bandbreedtebewaking op de acceleratiecurve. Met een volledig elektrische truck is dat overigens zo gepiept... Dan nog adaptieve cruisecontrol verplichten en: tadaa! geautomatiseerd treintje rijden voor vrachtverkeer is een feit.
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ik snap je analogie ware het niet dat die Friezen daar(ik ben getogen in Dokkum btw, gewoond van m'n ongeveer 1e-21e) andere Goden vereerden dan wat/wie Bonifatius voor ogen had: Jezus/God/Bijbel/RK.alt schreef: 14 nov 2019, 14:06 In 754 werd bij Dokkum Bonifatius door mensen, die de natuur vereerden, vermoord.
Nu het christendom hier op zijn laatste benen loopt, hebben wij weer mensen die de natuur willen vereren.
Bonifatius en zijn gevolg deden dat 'bekeren' nogal met érg harde hand (zoals te doen gebruikelijk in die tijd, met speer en zwaard).... Maar die Friezen beantwoordden die harde hand met een nog hardere:RIP Boni.
-
- Berichten: 180
- Lid geworden op: 02 sep 2008, 18:15
- Locatie: E36 M3 / E65 745 / E36 323 / Megane RS III
Re: Nederland gaat naar de haaien
En wat nou als je tussen de vrachtwagens een soort van stang of koppeling maakt?HJ2 schreef: 14 nov 2019, 14:14 Leuk. Dus niet alleen een toerenbegrenzer, een snelheidsbegrenzer, maar ook nog een flank- en bandbreedtebewaking op de acceleratiecurve. Met een volledig elektrische truck is dat overigens zo gepiept... Dan nog adaptieve cruisecontrol verplichten en: tadaa! geautomatiseerd treintje rijden voor vrachtverkeer is een feit.
In de toekomst misschien een keer stalen rails ipv asfalt?
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Dat heet trein
- Arthur
- Berichten: 42891
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Nederland gaat naar de haaien
'Waar zouden we zijn zonder de trein'.
-
- Berichten: 3372
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:55
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ja, mooi man...
- Luco
- Berichten: 29318
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Nederland gaat naar de haaien
Eerder op de plaats van bestemming

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: Nederland gaat naar de haaien
Zodat ze elkaar niet met 0.1kmph hoeven inhalen
-
- Berichten: 54897
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nederland gaat naar de haaien
Gouwe Ouwe. Toendertijd dacht ik: Wilders hou je even gedeisd man.
Nu denk ik éven anders over de hypocriet die daar Minister President staat te wezen.
Rutte zat hier 100% fout door toedoen van Pechtold.
Nu denk ik éven anders over de hypocriet die daar Minister President staat te wezen.
Rutte zat hier 100% fout door toedoen van Pechtold.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Nederland gaat naar de haaien
De Nederlandse politiek in een notendop.///Joost schreef: 14 nov 2019, 09:56 Die immigranten hebben helemaal geen auto, dus dat heeft ook geen impact.
Zo, nu eerst even...
-
OnlineHJ2
- Berichten: 3686
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Nederland gaat naar de haaien

Is dus niet nodig. Alle technologie is al aan boord om de stang overbodig te maken, dus MET behoud van autonomie voor de eerste / laatste kilometers...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Nederland gaat naar de haaien
Bron ANWB.
Wie met de auto een rondrit door een Europees land wil maken, doet er verstandig aan om in Rusland te gaan toeren. Een liter euro 95 kost daar 58 cent en diesel is nog eens 2 cent goedkoper. Nederland kent het hoogste tarief voor de benzine, met een adviesprijs van 1,72 voor euro 95 en zelfs 1,79 voor euro 98.
De dieselprijs van 1,30 per liter is ook nog relatief duur, maar daarin zijn Groot-Brittanië, Denemarken, Italië, Ierland,, Noorwegen, Zweden en Zwitserland toch nog net eventjes duurder.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geertmans en 16 gasten