De EU
- RVV
Re: De EU
Vanavond had ik een etentje met 6 mensen die ik ken vanuit het sportgebeuren. Een daarvan is een alleraardigst, slank en, knappe Turkse dame die vaak op de racefiets zit. Niet bepaald het prototype van een Turkse vrouw zoals we gewend zijn (slecht Nederlands sprekend, stevig lang gewaad en hoofddoek). Ze is als jaren getrouwd met een nuchtere Groninger. Desalniettemin is ze wel praktiserend moslima. (Net de ramadan achter de rug). Wat ben ik blij dat ik de haat ontbeer zoals sommigen hiero richting mensen die praktiserend moslim zijn. Je zou toch compleet verzuren als je tegen je zin in met een moslim zou moeten praten.
-
Slank, knap. Lekker oppervlakkige criteria.. De relevantie van deze post ontgaat me dan ook. Tenzij we bij Hollands next top model zitten.
Nu weer ontopic naar "EU".
Ondertussen in EU kandidaat lidstaat Turkije weer in de problemen ("staatsgreep"). Vraag me af hoe de EU-elite gaat spinnen dat zo`n instabiel land toch toetredingsgesprekken mag voeren. Ondertussen maar wijzen op het VK "economisch, politiek, grondwettelijk ingestort"... Jaja... Meer EU zal de oplossing zijn.
Nu weer ontopic naar "EU".
Ondertussen in EU kandidaat lidstaat Turkije weer in de problemen ("staatsgreep"). Vraag me af hoe de EU-elite gaat spinnen dat zo`n instabiel land toch toetredingsgesprekken mag voeren. Ondertussen maar wijzen op het VK "economisch, politiek, grondwettelijk ingestort"... Jaja... Meer EU zal de oplossing zijn.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Met het wegvallen van de UK, komen de groeiplannen in gevaar.
Dus krijgt ome Erdo een douw, en wordt Turkije klaargestoomd voor een snelle EU deelname.
Ukraine zal ook niet lang meer duren.
Dus krijgt ome Erdo een douw, en wordt Turkije klaargestoomd voor een snelle EU deelname.
Ukraine zal ook niet lang meer duren.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
RVV schreef:Vanavond had ik een etentje met 6 mensen die ik ken vanuit het sportgebeuren. Een daarvan is een alleraardigst, slank en, knappe Turkse dame die vaak op de racefiets zit. Niet bepaald het prototype van een Turkse vrouw zoals we gewend zijn (slecht Nederlands sprekend, stevig lang gewaad en hoofddoek). Ze is als jaren getrouwd met een nuchtere Groninger. Desalniettemin is ze wel praktiserend moslima. (Net de ramadan achter de rug). Wat ben ik blij dat ik de haat ontbeer zoals sommigen hiero richting mensen die praktiserend moslim zijn. Je zou toch compleet verzuren als je tegen je zin in met een moslim zou moeten praten.
Mijn inziens word er vooral gehamerd op het niet uitbreiden/importeren van de islam. Je hebt goede gelovige en slechte. Of dat nou moslims, christenen, budisten of hindoestanen zijn doet er niet toe.
Ik ken ook heus moslims waar ik het prima mee kan vinden net zoals jij met die dame, net zo goed als er Nederlanders zijn die ik minder vertrouw dan sommige moslims.
https://mobile.twitter.com/sheikwatch kijk daar bijvoorbeeld eens, er zitten echt wel hele rote appels tussen waar niet tegen opgetreden word.
Nou is het christendom mij van huis uit meegegeven, ook daar zitten mensen tussen die zo opkijken tegen bijvoorbeeld de dominee dat dit veel invloed heeft op hun.
Dan kan zo'n sheik ook heel veel invloed hebben op personen die in de islam geloven met alle gevolgen van dien.
- Michele
De aanslag vond plaats op 14 juli, nationale feestdag, en op de Promenade des Anglais, locatie van de beau monde en alles waar chic Frankrijk voor staat. Bovendien tijdens een vuurwerkshow waar de hele stad op af kwam. Maximale aandacht en slachtoffers gegarandeerd. De pleger van dit delicht hield van couscous. Toeval? Ga toch weg.... Als je je huwelijk niet meer ziet zitten ga je naar de hoeren en springt van een brug of je legt je vrouw om. Of stuurt haar drie whatsappjes met `ik wil scheiden` hetgeen in kebabiland voldoende is. Maar je jaagt geen 80+ mensen de dood in tijdens de nationale feestdag op een locatie waar je je normaal nooit vertoont. En zeker niet met een tientonner vol (namaak) wapens.
- GTRene
zijn we in NL ? dacht toch ff Turkije na het zien van die beelden...
http://nos.nl/artikel/2117897-gespannen ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://nos.nl/artikel/2117897-gespannen ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij het Turkse consulaat in Rotterdam heerst een gespannen sfeer. Honderden Nederlandse Turken hebben zich daar verzameld in reactie op de coup in Turkije. De demonstranten roepen leuzen en zingen het volkslied. Een van de demonstranten riep door een luidspreker dat premier Rutte afstand moet nemen van de coup. De menigte scandeerde hierop "Allahu akbar", wat God is groot betekent.
Een cameraploeg van de NOS werd aangevallen door een groep jongeren. Volgens verslaggever Robert Bas kreeg een cameraman klappen en werd hun auto beschadigd. "Er heerst hier een sterk sentiment tegen de westerse media", zegt hij.
De NOS-ploeg is weggevlucht en inmiddels veilig.
- RVV
Je mist mijn punt. Net als bombali....Eric Z schreef:RVV schreef:Vanavond had ik een etentje met 6 mensen die ik ken vanuit het sportgebeuren. Een daarvan is een alleraardigst, slank en, knappe Turkse dame die vaak op de racefiets zit. Niet bepaald het prototype van een Turkse vrouw zoals we gewend zijn (slecht Nederlands sprekend, stevig lang gewaad en hoofddoek). Ze is als jaren getrouwd met een nuchtere Groninger. Desalniettemin is ze wel praktiserend moslima. (Net de ramadan achter de rug). Wat ben ik blij dat ik de haat ontbeer zoals sommigen hiero richting mensen die praktiserend moslim zijn. Je zou toch compleet verzuren als je tegen je zin in met een moslim zou moeten praten.
Mijn inziens word er vooral gehamerd op het niet uitbreiden/importeren van de islam. Je hebt goede gelovige en slechte. Of dat nou moslims, christenen, budisten of hindoestanen zijn doet er niet toe.
Ik ken ook heus moslims waar ik het prima mee kan vinden net zoals jij met die dame, net zo goed als er Nederlanders zijn die ik minder vertrouw dan sommige moslims.
https://mobile.twitter.com/sheikwatch kijk daar bijvoorbeeld eens, er zitten echt wel hele rote appels tussen waar niet tegen opgetreden word.
Nou is het christendom mij van huis uit meegegeven, ook daar zitten mensen tussen die zo opkijken tegen bijvoorbeeld de dominee dat dit veel invloed heeft op hun.
Dan kan zo'n sheik ook heel veel invloed hebben op personen die in de islam geloven met alle gevolgen van dien.
Haat zit tussen je eigen oren. Als je alles wat met de islam te maken heeft haat dan kun je niet meer op een normale manier met mensen omgaan die islamiet zijn. Doe ja dat wel dan ben je hypocriet naar jezelf. De islam kent zijn stereotypen waar in dit topic maar ook elders ongekend op wordt gehamerd. Persoonlijk kijk ik eerst naar de mens zelf. Wat voor geloof hij aanhangt interesseert me totaal niet. Is de mens een prettig persoon dan wil ik er mee omgaan. Nu kan het zijn dat het uitdragen van het geloof een reden is dat ik een bepaald persoon niet prettig vind maar dan ga ik er ook niet mee om.
- Luco
voor diegene die echt iets aan de immigratie willen doen
http://pvv.nl/index.php/vacatures/8761- ... 12015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: waarschijnlijk doe je het allemaal voor niks, want als de grote blonde leider verantwoording moet nemen rent die hard weg
maar ja dat past dan wel weer bij ......................................
http://pvv.nl/index.php/vacatures/8761- ... 12015.html" onclick="window.open(this.href);return false;
PS: waarschijnlijk doe je het allemaal voor niks, want als de grote blonde leider verantwoording moet nemen rent die hard weg

maar ja dat past dan wel weer bij ......................................
- Macboy
Wat altijd zo grappig is aan die anti-Islam mensen hier als je een tegengeluid laat horen zoals Rico en Rutger dat ze dan reageren met hoe verschrikkelijk het is wat er is gebeurd. Alsof Rico en Rutger die aanslagen goedpraten lol. Alsof er ook maar iemand is die hier rondloopt met de gedachte ach hoort er allemaal bij die aanslagen.
Waar het om gaat is dat terrorisme en aanslagen gevoed zijn door de Islam, maar dat maakt niet dat elke moslim dus voor terrorisme is. Als je dat onderscheid niet kunt maken - en daar ook nog de EU de schuld van gaat geven - dan wordt het moeilijk communiceren.
Als Rutger 300 woorden gebruikt om iets uit te leggen en Andres tegenargument is "zal allemaal wel" tja dan is het niveau hier toch wel aardig bedenkelijk nietwaar ?
Maar goed mooiere vorm van tunnelvisie kan je niet bedenken. En helemaal bij Hielke. Eerst allemaal van de daken schreeuwen dat terrorisme en aanslagen zijn ontstaan door de EU immigratie politiek om vervolgens de lijst grammaticaal te gaan afschieten omdat het niet vergelijkbaar zou zijn lol.
En helemaal leuk als ze straks gaan ontkennen dat ze dat niet hebben gezegd. Ja als ze persoonlijk aangevallen worden kunnen ze opeens wel heel precies zijn in wat ze wel en niet bedoelen. Maar als een ander dat doet dan hoeven ze zelf niet op te letten.
Blijft een heerlijk draadje dit
Waar het om gaat is dat terrorisme en aanslagen gevoed zijn door de Islam, maar dat maakt niet dat elke moslim dus voor terrorisme is. Als je dat onderscheid niet kunt maken - en daar ook nog de EU de schuld van gaat geven - dan wordt het moeilijk communiceren.
Als Rutger 300 woorden gebruikt om iets uit te leggen en Andres tegenargument is "zal allemaal wel" tja dan is het niveau hier toch wel aardig bedenkelijk nietwaar ?
Maar goed mooiere vorm van tunnelvisie kan je niet bedenken. En helemaal bij Hielke. Eerst allemaal van de daken schreeuwen dat terrorisme en aanslagen zijn ontstaan door de EU immigratie politiek om vervolgens de lijst grammaticaal te gaan afschieten omdat het niet vergelijkbaar zou zijn lol.
En helemaal leuk als ze straks gaan ontkennen dat ze dat niet hebben gezegd. Ja als ze persoonlijk aangevallen worden kunnen ze opeens wel heel precies zijn in wat ze wel en niet bedoelen. Maar als een ander dat doet dan hoeven ze zelf niet op te letten.

- Macboy
Dus even samenvattend: ook ik vind het verschrikkelijk wat er gebeurt en ben bang voor wat er komen gaat. Maar de oplossing is niet de grenzen dicht en weg uit de EU. Hitler zat ook niet in de EU en was ook geen moslim maar kon prima paar miljoen mensen uitroeien. Dat was ook geen gelovige. Als mensheid hebben we er bizar weinig van geleerd. Er moet een menselijke oplossing gevonden worden. Heb daar wel wat voor aangedragen maar werd lacherig om gedaan. Snap ik ook.
Maar grenzen dicht en lekker driften en een BBQ en biertje op zijn tijd terwijl de wereld om je heen instort is toch echt geen oplossing voor het wereldprobleem. Afzonderen is makkelijk en goed voor je eigen kinderen. Maar op deze wereld zijn er ook andere kinderen die je vast niet gaat adopteren. Het zou toch fijn zijn als we ervoor kunnen zorgen dat iedereen het goed heeft.
Als EU zich afsluit zal de Islam eromheen groeien. En ook een leger vormen. Dan kunnen de Arabische landen de EU ook aanvallen. Een derde Wereldoorlog is zo geschied. Dan roepen wij toch ook niet "zie je wel dat het niet geholpen heeft?". Nee dat doen we niet. Want we weten wat de risicos zijn.
Dan moeten jullie ook niet "zie je wel" gaan roepen als er in Nederland een aanslag plaatsheeft. Want dat is precies wat er hier een keer gaat of zal kunnen gebeuren. Dat kan je niet tegenhouden. Een aanslag betekent dus niet dat jullie gelijk hebben gekregen. Het gaat niet om gelijk of ongelijk. Het gaat om denken in oplossingen en niets maar dan ook niets wat ik vanuit Friesland heb gehoord klinkt als een oplossing.
Daarom EU en daarna een Wereldunie en alle religie uitroeien
Maar grenzen dicht en lekker driften en een BBQ en biertje op zijn tijd terwijl de wereld om je heen instort is toch echt geen oplossing voor het wereldprobleem. Afzonderen is makkelijk en goed voor je eigen kinderen. Maar op deze wereld zijn er ook andere kinderen die je vast niet gaat adopteren. Het zou toch fijn zijn als we ervoor kunnen zorgen dat iedereen het goed heeft.
Als EU zich afsluit zal de Islam eromheen groeien. En ook een leger vormen. Dan kunnen de Arabische landen de EU ook aanvallen. Een derde Wereldoorlog is zo geschied. Dan roepen wij toch ook niet "zie je wel dat het niet geholpen heeft?". Nee dat doen we niet. Want we weten wat de risicos zijn.
Dan moeten jullie ook niet "zie je wel" gaan roepen als er in Nederland een aanslag plaatsheeft. Want dat is precies wat er hier een keer gaat of zal kunnen gebeuren. Dat kan je niet tegenhouden. Een aanslag betekent dus niet dat jullie gelijk hebben gekregen. Het gaat niet om gelijk of ongelijk. Het gaat om denken in oplossingen en niets maar dan ook niets wat ik vanuit Friesland heb gehoord klinkt als een oplossing.
Daarom EU en daarna een Wereldunie en alle religie uitroeien

-
Ik ga eerst voor de oplossing van Macedonië:)
Eerst Totale immigratie stop!
Immigranten die er zijn krijgen onderdak en eten. En dus geen geld en geen gratis WiFi. Het is opvang ontvluchten oorlogen. Wil je meer moet je Nederlands leren en werk zoeken.
Opvang is tijdelijk. Wil je een verblijfsvergunning of ned paspoort. Eerst slagen voor Nederlandse taal cursus en werk hebben. Leun je financieel op de maatschappij dan krijg je geen Nederlandse status.
Immigranten die hier te gast zijn met criminele activiteiten land uit.
Immigranten/status houders met criminele activiteiten ook het land uit. Geld ook voor dubbele nationaliteiten.
Verplicht Nederlands spreken immigranten ook in moskeeën en anders slot op de moskee en slopen.
Werken voor de poen. Recht op uitkeringen krijg je pas als je minimaal 15 jaar hebt bijgedragen aan de maatschappij als immigrant.
Er worden geen gratis huizen weggegeven. Je zit als immigrant altijd in de opvang. Wil je een eigen huur huis. zul je Nederlands moeten leren en zorgen dat je werk krijgt en met geld verdienen kan je vanuit de opvang je omhoog werken.
Dakloze immigranten en underground opruimen. Terug naar land van herkomst!
Denk wel dat het een klusje word:)
Maar je zult maatregelen moeten nemen. Dit gaat zo niet langer je helpt je eigen land op langere termijn omzeep..
Eerst Totale immigratie stop!
Immigranten die er zijn krijgen onderdak en eten. En dus geen geld en geen gratis WiFi. Het is opvang ontvluchten oorlogen. Wil je meer moet je Nederlands leren en werk zoeken.
Opvang is tijdelijk. Wil je een verblijfsvergunning of ned paspoort. Eerst slagen voor Nederlandse taal cursus en werk hebben. Leun je financieel op de maatschappij dan krijg je geen Nederlandse status.
Immigranten die hier te gast zijn met criminele activiteiten land uit.
Immigranten/status houders met criminele activiteiten ook het land uit. Geld ook voor dubbele nationaliteiten.
Verplicht Nederlands spreken immigranten ook in moskeeën en anders slot op de moskee en slopen.
Werken voor de poen. Recht op uitkeringen krijg je pas als je minimaal 15 jaar hebt bijgedragen aan de maatschappij als immigrant.
Er worden geen gratis huizen weggegeven. Je zit als immigrant altijd in de opvang. Wil je een eigen huur huis. zul je Nederlands moeten leren en zorgen dat je werk krijgt en met geld verdienen kan je vanuit de opvang je omhoog werken.
Dakloze immigranten en underground opruimen. Terug naar land van herkomst!
Denk wel dat het een klusje word:)
Maar je zult maatregelen moeten nemen. Dit gaat zo niet langer je helpt je eigen land op langere termijn omzeep..
- Luco
inderdaad we leven nog in de middeleeuwen.
Wordt lastig Andre, iets met rechten van de mens, of ga je ook alle nederlanders die drie maanden hebben "gewerkt" maar inmiddels 30 jaar hun hand ophouden er ook uit trappen, dan ben ik voor
Wordt lastig Andre, iets met rechten van de mens, of ga je ook alle nederlanders die drie maanden hebben "gewerkt" maar inmiddels 30 jaar hun hand ophouden er ook uit trappen, dan ben ik voor

- GTRene
Robin schreef:Is dát jouw oplossing?Macboy schreef:Daarom EU en daarna een Wereldunie en alle religie uitroeien
BAM!![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
[/thread]

ook eens met Andre, magoed dat kan ook weer wat passen bij bovenstaande.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ik heb geen grondige haat aan de islam hoor, ben er wel kritisch naar. Kan ook prima omgaan met zulke mensen. Maar aan de persoon kan je toch niet zien hoe extreem ze over bepaalde dingen denken? Juist die extreme moeten ze aanpakken, maar zoals je in dat linkje kunt zien komt er toch wel wat haat predikend volk zonder problemen de EU in.RVV schreef:Je mist mijn punt. Net als bombali....Eric Z schreef:RVV schreef:Vanavond had ik een etentje met 6 mensen die ik ken vanuit het sportgebeuren. Een daarvan is een alleraardigst, slank en, knappe Turkse dame die vaak op de racefiets zit. Niet bepaald het prototype van een Turkse vrouw zoals we gewend zijn (slecht Nederlands sprekend, stevig lang gewaad en hoofddoek). Ze is als jaren getrouwd met een nuchtere Groninger. Desalniettemin is ze wel praktiserend moslima. (Net de ramadan achter de rug). Wat ben ik blij dat ik de haat ontbeer zoals sommigen hiero richting mensen die praktiserend moslim zijn. Je zou toch compleet verzuren als je tegen je zin in met een moslim zou moeten praten.
Haat zit tussen je eigen oren. Als je alles wat met de islam te maken heeft haat dan kun je niet meer op een normale manier met mensen omgaan die islamiet zijn. Doe ja dat wel dan ben je hypocriet naar jezelf. De islam kent zijn stereotypen waar in dit topic maar ook elders ongekend op wordt gehamerd. Persoonlijk kijk ik eerst naar de mens zelf. Wat voor geloof hij aanhangt interesseert me totaal niet. Is de mens een prettig persoon dan wil ik er mee omgaan. Nu kan het zijn dat het uitdragen van het geloof een reden is dat ik een bepaald persoon niet prettig vind maar dan ga ik er ook niet mee om.
-
OnlineHielke
Rico,
Ben je hypocriet als je de Islam uit onze samenleving wilt verbannen maar intussen toch op een normale manier met moslims (werk, supermarkt, zorg, dagelijkse leven) omgaat? Dan ben ik dat, en dan moet dat maar.
Ik heb het in het verleden al een aantal keren gezegd en ik zeg het nog een keer. De mens is van nature goed. Hoe zou je anders kunnen verklaren dat de ruime meerderheid van moslims (en christenen) op een normale manier (negeren) met de vele haatdragende passages in hun boeken met daarin fabelen omgaan. Ik benader, bejegen of behandel in de dagelijkse praktijk een moslim niet anders dan wie dan ook. Er zitten schatten van mensen tussen, mensen die de kernwaarden in zorg jegens familie, waarden die in onze westerse maatschappij onder druk staan en waarden die ik hoog heb, daadkrachtig verdedigen. Maar dit neemt het besef niet weg dat wanneer slechte mensen slechte dingen willen doen, ze met de huidige letterlijke interpretatie van de Koran er makkelijk toe bewogen kunnen worden de rechtvaardigheid van hun slechte handelen in dat boek der fabelen te vinden. En daar blijft het niet bij. Een niet onaanzienlijk deel van de islamieten laat zich ook in de contacten met andersdenkenden, anders geaarden, niet gelovigen, en vrouwen door de kwade passages in hun boeken leiden. Alles en iedereen moet ondergeschikt aan die geschriften worden gemaakt. En in dat geval spreken we, analoog aan het nationaal socialisme van de Nazi's in '33-'45 van een ideologie. Eentje die haaks staat op zo'n beetje al onze westerse kernwaarden. Waren alle Nazi's ten tijde van WW2 slechte mensen? Natuurlijk niet. Al geloofden ze in de mantra's van de grote leider, het gros was meeloper, product van de tijd. Maar wel zo verweven met het wereldbeeld van Hitler en het Nationaal Socialisme dat er van kritiek, weerwoord, laat staan weerstand of verzet geen sprake kon zijn. Net zoals er van publieke kritiek, weerwoord of verzet heden ten dage in de moslimgemeenschappen in ons Westen, Noord-Afrika, het Midden-Oosten, het verre Oosten, kortom waar dan ook ter wereld waar moslimgemeenschappen wonen, geen sprake kan zijn. De moord- en slachtpartijen worden stilzwijgend goedgekeurd.
En was er nou sprake van enige verbetering, nam de zelfkritiek nou toe, maakten de jongeren van derde en vierde generaties allochtonen nu een inhaalslag vwb integratie en secularisatie, dan was er hoop. Maar in plaats daarvan groeien we steeds verder uit elkaar. Neemt de wederzijdse argwaan en frustratie toe. En wat dan? In dat geval benoemen we de beestjes zoals ze zijn. Wij zijn de gastheren, wij hebben onze welvarende westerse democratische, geseculariseerde samenlevingen gemaakt tot wat ze zijn. Voor aanhangers van een ideologie die haaks op deze verworvenheden staat is, als de verschillende kampen steeds verder uit elkaar groeien, en waarbij door het intolerante kamp het gebruik van geweld wordt geaccepteerd, niet langer plaats.
Ben je hypocriet als je de Islam uit onze samenleving wilt verbannen maar intussen toch op een normale manier met moslims (werk, supermarkt, zorg, dagelijkse leven) omgaat? Dan ben ik dat, en dan moet dat maar.
Ik heb het in het verleden al een aantal keren gezegd en ik zeg het nog een keer. De mens is van nature goed. Hoe zou je anders kunnen verklaren dat de ruime meerderheid van moslims (en christenen) op een normale manier (negeren) met de vele haatdragende passages in hun boeken met daarin fabelen omgaan. Ik benader, bejegen of behandel in de dagelijkse praktijk een moslim niet anders dan wie dan ook. Er zitten schatten van mensen tussen, mensen die de kernwaarden in zorg jegens familie, waarden die in onze westerse maatschappij onder druk staan en waarden die ik hoog heb, daadkrachtig verdedigen. Maar dit neemt het besef niet weg dat wanneer slechte mensen slechte dingen willen doen, ze met de huidige letterlijke interpretatie van de Koran er makkelijk toe bewogen kunnen worden de rechtvaardigheid van hun slechte handelen in dat boek der fabelen te vinden. En daar blijft het niet bij. Een niet onaanzienlijk deel van de islamieten laat zich ook in de contacten met andersdenkenden, anders geaarden, niet gelovigen, en vrouwen door de kwade passages in hun boeken leiden. Alles en iedereen moet ondergeschikt aan die geschriften worden gemaakt. En in dat geval spreken we, analoog aan het nationaal socialisme van de Nazi's in '33-'45 van een ideologie. Eentje die haaks staat op zo'n beetje al onze westerse kernwaarden. Waren alle Nazi's ten tijde van WW2 slechte mensen? Natuurlijk niet. Al geloofden ze in de mantra's van de grote leider, het gros was meeloper, product van de tijd. Maar wel zo verweven met het wereldbeeld van Hitler en het Nationaal Socialisme dat er van kritiek, weerwoord, laat staan weerstand of verzet geen sprake kon zijn. Net zoals er van publieke kritiek, weerwoord of verzet heden ten dage in de moslimgemeenschappen in ons Westen, Noord-Afrika, het Midden-Oosten, het verre Oosten, kortom waar dan ook ter wereld waar moslimgemeenschappen wonen, geen sprake kan zijn. De moord- en slachtpartijen worden stilzwijgend goedgekeurd.
En was er nou sprake van enige verbetering, nam de zelfkritiek nou toe, maakten de jongeren van derde en vierde generaties allochtonen nu een inhaalslag vwb integratie en secularisatie, dan was er hoop. Maar in plaats daarvan groeien we steeds verder uit elkaar. Neemt de wederzijdse argwaan en frustratie toe. En wat dan? In dat geval benoemen we de beestjes zoals ze zijn. Wij zijn de gastheren, wij hebben onze welvarende westerse democratische, geseculariseerde samenlevingen gemaakt tot wat ze zijn. Voor aanhangers van een ideologie die haaks op deze verworvenheden staat is, als de verschillende kampen steeds verder uit elkaar groeien, en waarbij door het intolerante kamp het gebruik van geweld wordt geaccepteerd, niet langer plaats.
- GTRene
goed verhaal Hielke.
in Belgie ging het al net zo gek toe met die Erdogan aanhangers gekte/sekte.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ngen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
in Belgie ging het al net zo gek toe met die Erdogan aanhangers gekte/sekte.
http://www.hln.be/hln/nl/957/Binnenland ... ngen.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- RS-Ron
Ik denk dat één van de problemen zit in het feit dat er mondiaal twee verschillende dominante stromingen/culturen zijn. 1 de westerse 2 de islamitische. Nou wil het feit dat de dominantie van het christelijk geloof de laatste 40 jaar binnen de westerse cultuur bijna geheel is verdwenen. Dat komt door de verlichting en is wat mij betreft prima. We kunnen nu vaststellen dat de islamitische cultuur nog een paar eeuwen achter loopt wat betreft de verlichting van de islam. Dit brengt meteen het gegeven met zich mee dat de islam binnen deze cultuur enorm dominant is. Feit is ook dat de islamitische cultuur erg snel groeit de komende jaren.Macboy schreef:Wat altijd zo grappig is aan die anti-Islam mensen hier als je een tegengeluid laat horen zoals Rico en Rutger dat ze dan reageren met hoe verschrikkelijk het is wat er is gebeurd. Alsof Rico en Rutger die aanslagen goedpraten lol. Alsof er ook maar iemand is die hier rondloopt met de gedachte ach hoort er allemaal bij die aanslagen.
Op dit moment worden steeds meer westerse mensen zich bewust van het feit dat het vermengen van deze twee culturen in westerse landen begint te leiden tot frictie tussen deze culturen. De westerse cultuur loopt tegen het feit aan dat ze te maken hebben met personen met een heel andere mindset. De westerling denkt dat hij te maken heeft met een cultuur die dezelfde basisprincipes hanteerd als de westerse. Dat is niet zo. De westerling kan dan twee dingen doen, inschikken en zijn, nog niet zo lang, verkregen vrijheden stuk voor stuk inleveren of afdwingen dat zijn vrijheden leidend zijn en blijven. Tot zover zeg ik volgens mij niets geks, anders hoor ik dat graag.
Ik denk dat er veel minder sprake is van haat dan dat jij stelt. Ik denk dat het geen haat is maar, uitzonderingen daargelaten, meer common sence. Als je merkt dat de samenleving worstelt met de huidige hoeveelheid aanwezigen die een ander dan westerse cultuur aanhangen, is het dan haat als je aangeeft dat we misschien even pas op de plaats moeten maken met nieuwe instroom ?
We zouden bijvoorbeeld eerst eens moeten beginnen met het afdwingen van een verlichte islam in Nederland/Europa. Iets zegt mij dat het dan niet handig is om tijdens dat proces de deur open te zetten voor grote hoeveelheden personen die de middeleeuwse versie aanhangen. Laten we eerst eens dealen met de huidige aanwezige cultuur. Wat mij betreft kunnen die kiezen voor de verlichte islam of een klassieke. Aan de klassieke zitten wel consequenties verbonden. Als die je niet aanstaan staat het je vrij je koffers te pakken. Heeft niets met haat te maken volgens mij.
Waar we ons op voor moeten bereiden is het feit dat het afdwingen van een verlichte islam niet zinder slag of stoot zal gaan. Zoals ik al eerder aangaf, een deel van de moslims is er oprecht blij mee. Een ander deel zal met geweld tegen iedereen en zijn moeder reageren. Het laatste deel doet niets, helpt niet mee met het realiseren van de verlichting en maar gaan ook geen vrachtwagens huren. Op die laatste groep moet je investeren, je zal ze uiteindelijk voor een keuze moeten stellen. Is dat vreemd of iets van haat ofzo ? Volgens mij niet, de weigerambtenaar moest uiteindelijk ook kiezen of kabelen........... En terecht.
Gr Ron
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja 't was zo'n aardige jongen aldus de buren.
http://www.nu.nl/buitenland/4294227/isl ... in-nice-10" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/buitenland/4294227/isl ... in-nice-10" onclick="window.open(this.href);return false;
- alt
Mijn mening over de mohammedanisme in de EU.
In de tijd dat ik s'avonds & s'nachts heel veel met de auto reed, was ik op den duur klaar me het luisteren naar de muziek.
Dus het werd de beruchte Hilversums waar ik ging luisteren.
Twee maal een gereformeerde dominee gehoord die vertelde over emigranten welke naar de USA waren gegaan na de beide wereldoorlogen.
De generatie van na W1 ging op zondag 3 maal naar de kerk.
Rijdt geen auto, koopt niet op zondag.
De generatie van na W11 ging met de auto 1 maal naar de kerk.
Blijft na de kerkdienst b.v.b. bbqen, winkelt, gaat naar pretparken.
Beide generaties zijn van Dutch reformed church, maar hebben hun eigen kerkgebouw.
Wat ik hier mee wil zeggen, de emigranten in NL het tijdsbeeld meenemen van hun moederland in de tijd toen zij NL binnenkwamen & dat tijdsbeeld gaan romantiseren.
In de tijd dat ik s'avonds & s'nachts heel veel met de auto reed, was ik op den duur klaar me het luisteren naar de muziek.
Dus het werd de beruchte Hilversums waar ik ging luisteren.
Twee maal een gereformeerde dominee gehoord die vertelde over emigranten welke naar de USA waren gegaan na de beide wereldoorlogen.
De generatie van na W1 ging op zondag 3 maal naar de kerk.
Rijdt geen auto, koopt niet op zondag.
De generatie van na W11 ging met de auto 1 maal naar de kerk.
Blijft na de kerkdienst b.v.b. bbqen, winkelt, gaat naar pretparken.
Beide generaties zijn van Dutch reformed church, maar hebben hun eigen kerkgebouw.
Wat ik hier mee wil zeggen, de emigranten in NL het tijdsbeeld meenemen van hun moederland in de tijd toen zij NL binnenkwamen & dat tijdsbeeld gaan romantiseren.