992, G21, 971
- alt
Re: Arjan’s Model S en 991.2 GTS
Die gele rand van het scherm schijn te komen van een goedkoper display.
-
- Auto: tja welke zal het worden?
Wel grappig te lezen dat de dfers toch er op terug komen van al die leaseconstructiesArjandeV schreef: 20 jan 2021, 17:27
Als zelfstandig ondernemer slaat het imo nergens op om een auto in de zaak te pleuren die je eerst al zelf betaalt, en vervolgens nog eens in 4 jaar tijd volledig bruto nog een keer betaalt aan bijtelling. Kijk voor werknemers etc snap ik het wel hoor, maar een 330iA touring met m-pakketje, kost bij directlease voor 48 maanden en 20.000km per jaar ruim 1100€ ex btw per maand. Vervolgens heb je een auto met een catalogus prijs 63.000€. Bijtelling is 571€ netto per maand.
In die 48 maanden betaal je dus:
In de zaak: €52.800 ex BTW (waardoor je dus potentieel 26.000€ minder aan je eigen salaris kan uitkeren)
Bijtelling: € 27.408.
Totaal kost die auto je dus als ondernemer ruim 53.000€ in die 4 jaar NETTO! Sure, dan heb je je afschrijving etc alles erbij in, je benzine kosten kan je lekker in de zaak drukken (kost je netto nog steeds de helft), maar dan, dan heb je dus na 4 jaar als zzp'er 53k ingeleverd en dan heb je niks.. weggegooid.. Of zie ik dat verkeerd?
Vind leasen/ergens aan vast zitten altijd een stomme keuze bla bla zakelijke kosten dit dat. Als het geld bij elkaar spaard is het je eigen auto en ook aftrelbaar ipv zitten pochen met een "huur," auto dat doen de mocro's ook met de AMG's
Mag er stiekem wel van genieten die lui die zich nu ondanks corona achter de oren krabben hoe die auto op de oprit nu moet worden betaald. Want tja half NL zit nu thuis te werken kijkend naar leasebak op de oprit. Dit had ook je financiële buffer kunnen zijn.
@arjan. Zal die oramge rand lekker laten zitten en het accepteren dat scheelt hoop grijze haren

- ASW
Apart om te lezen dat je daar genot uit haalt..Jeffrey026 schreef: 22 jan 2021, 06:42 Mag er stiekem wel van genieten die lui die zich nu ondanks corona achter de oren krabben hoe die auto op de oprit nu moet worden betaald.
- MarkS
Volgens mij snapt ie ook niet hoe voor de meeste NLers een lease auto (auto vd zaak) werkt maar goed. Vreemd bericht idd.
-
Toch snap ik het leasen wel hoor. Als ondernemer kijk je gewoon waar je geld het meest rendeert. Dat kan dus een investering in je eigen bedrijf zijn. Dan kan je dus beter een lease contract aangaan en het geld zakelijk beter gebruiken dan dat het vast zit in een auto.ASW schreef: 22 jan 2021, 13:35Apart om te lezen dat je daar genot uit haalt..Jeffrey026 schreef: 22 jan 2021, 06:42 Mag er stiekem wel van genieten die lui die zich nu ondanks corona achter de oren krabben hoe die auto op de oprit nu moet worden betaald.
Dat heeft niets met uiterlijke schijn te maken maar kan dus prima een verstandige financiële beslissing zijn.
Zo doen de vloggers het ook. Financieren met minimale aanbetaling, snel wisselen en veel filmpjes erover maken. Best een leuk business model.
- Martijn_bmw
+1 En vooral de opmerking dat de leaseauto je buffer had kunnen zijn... Juist die leaseauto zorgt ervoor dat er geen cash in je auto zit en je een buffer (kan) hebben. Anders zit die buffer vast in je zelf gekochte autoASW schreef: 22 jan 2021, 13:35Apart om te lezen dat je daar genot uit haalt..Jeffrey026 schreef: 22 jan 2021, 06:42 Mag er stiekem wel van genieten die lui die zich nu ondanks corona achter de oren krabben hoe die auto op de oprit nu moet worden betaald.

-
Idd Martijn.
Maar uiteindelijk is er niet 1 beste oplossing. Iedereen moet doen wat hij prettig vind en financieel het beste bij hem past.
Maar uiteindelijk is er niet 1 beste oplossing. Iedereen moet doen wat hij prettig vind en financieel het beste bij hem past.
- ASW
Dit moet ieder voor zich bepalen vanzelfsprekend. Persoonlijk ben ik hier afgelopen jaren wel anders tegenaan gaan kijken. Ik was altijd op zoek naar het volgende stapje totdat ik ruim 250k had vastzitten in een auto (AMG GT-R) die me minder plezier bood dan eerdere veel goedkopere speeltjes. Lesson learned en weer verder.Martijn_bmw schreef: 22 jan 2021, 15:25 En vooral de opmerking dat de leaseauto je buffer had kunnen zijn... Juist die leaseauto zorgt ervoor dat er geen cash in je auto zit en je een buffer (kan) hebben. Anders zit die buffer vast in je zelf gekochte auto![]()
-
Maar je bevestigt het nu toch juist?ASW schreef: 22 jan 2021, 15:50Dit moet ieder voor zich bepalen vanzelfsprekend. Persoonlijk ben ik hier afgelopen jaren wel anders tegenaan gaan kijken. Ik was altijd op zoek naar het volgende stapje totdat ik ruim 250k had vastzitten in een auto (AMG GT-R) die me minder plezier bood dan eerdere veel goedkopere speeltjes. Lesson learned en weer verder.Martijn_bmw schreef: 22 jan 2021, 15:25 En vooral de opmerking dat de leaseauto je buffer had kunnen zijn... Juist die leaseauto zorgt ervoor dat er geen cash in je auto zit en je een buffer (kan) hebben. Anders zit die buffer vast in je zelf gekochte auto![]()
- ASW
Ik snap niet goed wat je bedoeld met "maar je bevestigt het".
Ik geef aan dat ik vind dat iedereen hier op zijn eigen manier naar mag kijken. Ik keek er zelf altijd op de ouderwetse manier tegenaan (alles wat ik koop heb ik uit mijn eigen spaarpot) en nadat ik een keer heel veel centen in een auto had zitten, begrijp ik dat dit niet heel handig is. Al helemaal als de fun er ook nog eens niet door toeneemt. Wat bedoel jij? Ik bevestig toch niks maar geef louter mijn zienswijze? Of bevestig ik iets voor jou?
Ik geef aan dat ik vind dat iedereen hier op zijn eigen manier naar mag kijken. Ik keek er zelf altijd op de ouderwetse manier tegenaan (alles wat ik koop heb ik uit mijn eigen spaarpot) en nadat ik een keer heel veel centen in een auto had zitten, begrijp ik dat dit niet heel handig is. Al helemaal als de fun er ook nog eens niet door toeneemt. Wat bedoel jij? Ik bevestig toch niks maar geef louter mijn zienswijze? Of bevestig ik iets voor jou?
- MarkS
Het lijkt alsof je er anders tegenaan kijkt dan Martijn zoals je op zijn post reageert. Maar jullie beweren feitelijk hetzelfde. Je moest het gewoon heel goed lezen. 

- ASW
Ach so, nu snap ik het. Ik ben het niet oneens met Martijn 

-
- Auto: tja welke zal het worden?
Als je het geld dan als ondernemer zo graag zakelijk wil investeren dan kan je ook een oud brik rijden ipv 1500 of meer voor je auto te moeten betalen pm kan je dat extra sparen toch?. Zijn zat auto,'s voor een appel en een ei die jou prima van A naar B brengen. Het hele leven bestaat uit Keuzes en nog meer keuzes!mark323ti schreef: 22 jan 2021, 14:23Toch snap ik het leasen wel hoor. Als ondernemer kijk je gewoon waar je geld het meest rendeert. Dat kan dus een investering in je eigen bedrijf zijn. Dan kan je dus beter een lease contract aangaan en het geld zakelijk beter gebruiken dan dat het vast zit in een auto.ASW schreef: 22 jan 2021, 13:35Apart om te lezen dat je daar genot uit haalt..Jeffrey026 schreef: 22 jan 2021, 06:42 Mag er stiekem wel van genieten die lui die zich nu ondanks corona achter de oren krabben hoe die auto op de oprit nu moet worden betaald.
Dat heeft niets met uiterlijke schijn te maken maar kan dus prima een verstandige financiële beslissing zijn.
Zo doen de vloggers het ook. Financieren met minimale aanbetaling, snel wisselen en veel filmpjes erover maken. Best een leuk business model.
Alles wat ik heb is eigen op klein stukje hypotheek op woning na. Dit maakt mij stuk onafhankelijker en kan in geval van nood door verkoop van "luxe" speeltjes heel wat maandjes overleven in deze mindere periode of mijn uurloon laten zakken als het het moet om aan het werk te blijven.
-

Maar, wat nou als je de auto via een leaseconstructie hebt en er een hypotheek op je huis zit.. en er genoeg geld aanwezig is om deze morgen af te tikken maar iemand dat bewust niet doet. Hoe werkt dat in jouw ogen? Er zijn meer dan genoeg redenen om heel bewust te lenen.
Zo had ik bijvoorbeeld in jouw situatie de laatste ton niet afgelost maar een appartement gekocht voor de verhuur.. keuzes

-
Iedereen zijn eigen keuzes. Kopen met eigen geld is altijd een goede maar ook safe keuze.
Maar Wimo je hebt wel een punt. Als je je vermogen wil laten groeien is het een goede keuze je hypotheek niet af te lossen maar in een andere woning voor verhuur te stoppen. Schuld is ook een hefboom. Met bijv 70k eigen geld kan je een woning bezitten die bijv 350k waard is. Leverage is het toverwoord.
Maar we dwalen nu wel erg ver af. Sorry Arjan!
Maar Wimo je hebt wel een punt. Als je je vermogen wil laten groeien is het een goede keuze je hypotheek niet af te lossen maar in een andere woning voor verhuur te stoppen. Schuld is ook een hefboom. Met bijv 70k eigen geld kan je een woning bezitten die bijv 350k waard is. Leverage is het toverwoord.
- ADV
Haha no worries, interessante discussie.. tegenwoordig is de rente zo laag dat je rendement niet schrikbarend hoeft te zijn om lucratiever te lenen voor je auto en te investeren in iets dat rendement geeft dan je geld te gebruiken voor een auto
- ADV
Nou omdat het een beetje stil was heb ik nog maar een auto erbij gekocht. Duurt even voordat hij klaar is, maar dan heb je ook wat.. Het is een blauw witte propellor 

- Vliet
Nu hoor je er weer bij hier
Maar wat voor motorblok ligt er onder die propellor?

-
Ik denk een 3 liter in een 1 serie...
- ADV
Geen 3 liter, wel 6 cil
En ook geen 1-serie 

- Vliet
Maak van die 70K maar 100K en van die 350k --> 250K. Dan zit je ongeveer in de richting waarop gefinancierd wordt voor de verhuur.... Maar schuld is niet altijd slecht inderdaad, als het maar inkomen genereert onder aan de streepmark323ti schreef: 23 jan 2021, 15:42 Iedereen zijn eigen keuzes. Kopen met eigen geld is altijd een goede maar ook safe keuze.

- Tristan
Wel heel breed begrip aangezien de 6-cil van 2 ltr tot 3,8 ltr zijn geleverd. 

- Vliet
E39 520i?

- Knot
- ADV
170 jonguh
Maar hij is van een aantal DF'ers geweest
Maar hij is van een aantal DF'ers geweest