Caterham Roadsport / Defender 130

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
allen

Re: Caterham Roadsport.... Defender 130

Bericht door allen » 01 mar 2016, 16:04

Denk niet dat ze akkoord gaan om de wagens 1 op 1 on te ruilen? :tooth:
Als alles volgens de planning gaat heb ik morgen m'n tractor met een nieuwe intercooler terug.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 mar 2016, 16:50

dat denk ik ook niet nee :tooth:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 14 mar 2016, 22:03

http://www.autoblog.nl/nieuws/lego-neem ... ctie-85456" onclick="window.open(this.href);return false;

allen

Bericht door allen » 14 mar 2016, 22:14

Had het gelezen. Hoop niet dat ze meerdere kleuren gaan uitbrengen van de wagen... :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2016, 00:27

mooi voor je zoontje Allen, kan die vast leren opbouwen :mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 16 mar 2016, 00:23

:clap:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 16 mar 2016, 11:23

GTRene schreef:mooi voor je zoontje Allen, kan die vast leren opbouwen :mrgreen:
:lollerdelol:

allen

Bericht door allen » 16 mar 2016, 12:03

Hij oefent momenteel noodgedwongen met een andere klassieker. Kan je vertellen dat hem dat nog niet zo goed af gaat. Dak, deuren en bumpers breken om de haverklap af... :bag:

Afbeelding

Lewinsky heeft overigens pas de nieuwe Avon ZZS banden mogen ontvangen. Tevens is ze even uitgelijnd en is de hoogte goed ingesteld. Verrassend dat de hoogte zelfs met mijn lichtgewicht postuur in de wagen nog iets aangepast moest worden. Echt uitwegen heb ik maar niet meer gedaan. Heb altijd wel wat rommel in de wagen liggen en op het circuit zal ik hoogstwaarschijnlijk niet veel meer te vinden zijn.

Even in de lijn der verwachting dat bij mij dingen nooit zonder slag of stoot gaan, waren de velgen na anderhalve week door de spuiter bij VdK afgeleverd. Hoogstwaarschijnlijk te laat gespoten en vast en zeker niet opgewarmd geweest na het spuiten. De lak bleek nog niet helemaal hard.
Daar de velgen toch nog eens terug moesten hebben we maar wat foto's ervan gemaakt, de banden er opgegooid en de werkzaamheden uitgevoerd die gepland stonden voor de dag.
M'n geduld word blijvend getest maar opgeven staat niet in mijn woordenboek!
Op de terugweg heb ik mogen ervaren hoe prettig het is als je weer vertrouwen hebt in zwart rubber. :df:

De Defender is de afgelopen tijd waterdicht gebleken. Hopen dat het zo blijft. De laatste facturen, allemaal met het eindbedrag 0, laten een dermate lange lijst met werkzaamheden en onderdelen zien dat ik vermoed dat ze heel de wagen maar opnieuw hebben opgebouwd. Nog een dag of 4, dan is de garantie ervan verlopen. Spannende tijden! :mrgreen:

ErikS

Bericht door ErikS » 16 mar 2016, 12:50

Dak, deuren en bumpers breken om de haverklap af...
Zeker weten dat 't dan niet op 't echie lijkt? :tong:

allen

Re: Caterham Roadsport.... eh...

Bericht door allen » 08 apr 2016, 11:14

Gekocht voor het leven. Compleet aangepast naar m'n zin, wereldreizen in het vooruitzicht, bla bla bla bla... Ineens onverwacht binnen twee weken ingeruild. :shocking:

Had het graag anders gezien, maar de wagen blijkt na 3 jaar rijden simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor m'n werk. Ze bleef doorgaans wel rijden, maar te vaak moest ik terug naar de dealer voor lekkages, etc... Tikkeltje vervelend, gezien deze in Rotterdam zat en het bij halen en brengen toch vaak gecombineerd ging met filerijden. Dat laatste kost onnodig tijd en begon steeds meer te irriteren.
Misschien maar eens kijken welke dealers in Dordt zitten. Even bij de C300h van Mercedes gekeken. Nette wagen om te zien zo'n station. Wel erg brede stoelen.
Van Joy de vraag of ik weleens een Volvo had overwogen. Zo'n oude mensenkar? Ach, toch eens kijken. Kleine van school opgehaald en even langsgereden.
Jonge verkoper, alles behalve opdringerig en nam ook de tijd voor m'n zoontje. 1.000 Soorten vruchtensapjes waar hij rustig uit mocht kiezen en daarna bood hij aan om een nieuwe wagen mee te nemen voor een proefrit.
Volgetankt en wel en we mochten er zo lang over doen als we wilden. Snap wel waarom.
Dan krijg je de tijd om te ontdekken hoe goed die stoelen zijn (zal alles wel zijn na Greta).
Hij mocht me verrassen met een inruilprijs en een full options V70 benzineversie met automaat die daar stond. Voor de zekerheid wilde ik nog wel een handbak proberen.
In de middag gebeld of ik er een probleem mee had om er eentje uit de showroom te testen. Was de enige die ze hadden staan en een diesel ipv benzinemotor.
Wederom konden we de wagen zo lang mee als we wilden.
Vond dat ding onverwacht zo lekker rijden dat ik diezelfde wagen maar gekocht heb. Iets minder opties, maar ook fors goedkoper en bijna 1 op 1 overstappen.
Nu alleen hopen dat deze minder vaak stuk gaat, want anders stap ik over op het openbaar vervoer.

Greta ga ik missen, maar voor de vakantieplannen die ik had boek ik tzt wel een 'zelf rijden reis'. Wel de lusten, niet de lasten. Diep onder de indruk van het brandstofverbruik momenteel. :tooth:

Afbeelding

GTRene

Re: Caterham Roadsport.... ehh...

Bericht door GTRene » 08 apr 2016, 11:25

dus nu aan de diesel?
wel een aardige overstap van zo'n soort landrover naar de volvo, zal ook wel wat verstandiger zijn :D

mooie kar, gefeliciteerd :thumbup:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 apr 2016, 11:27

Verrassing :)
Een witte met zwarte wielen... Snap nu die goede deal :tooth:
Veel plezier ermee :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 08 apr 2016, 11:34

Gefeliciteerd met deze wel heeeeuuuuul verstandige keuze :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 apr 2016, 11:41

idd verrassing, maar begrijpelijk :D

toch cool dat je de ervaring hebt van een paar jaar rijden met zo'n landrover :thumbup:

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 11:52

Idd, die ervaring pakken ze niet meer van me af. Heb er mooie herinneringen aan overgehouden.
Rene, ik ben bij een diesel gebleven. ;)
Dacht dat een benzineversie bij zo'n normale auto beter zou zijn, alleen is het koppel van een diesel toch prettiger.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 08 apr 2016, 12:02

Prima keuze hoor. Ik heb ook nog steeds een zwak voor V70. Alleen werd ik toen bij de jong door een ontzettende eikel geholpen dus ben weg gegaan toen. Iets te opdringerig. Mooie bak zeg. Misschien minder cool dan de defender maar hier ga je zo van genieten!

Tristan

Bericht door Tristan » 08 apr 2016, 12:10

Goede keuze en zo in wit / zwart echt meer dan prima te pruimen en zeker geen saaie auto.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 08 apr 2016, 12:30

Gefeliciteerd Allen..........had maar eerder naar me geluisterd........maar dat zal jij nu ook wel denken. :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 12:46

Thnx heren!

Hans, ik dacht dat ik dat toch al eerlijk had toegegeven? Nog even een keertje wat extra zeezout in de wonden wrijven is dan wel een beetje laag van je. :bag: :tooth:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 08 apr 2016, 13:09

Het is je vergeven zolang de Caterham erbij blijft.

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2016, 13:21

Stoer ding zo, met die zwarte spiegels & velgen!

Prima keuze, jammer van de wereldreizen. Heb de tripjes richting Schotland ed altijd met plezier gelezen!
Geen idee om er een naast te kopen? En dan een korte belastingvrije?

:tooth:

Mark 320iS

Bericht door Mark 320iS » 08 apr 2016, 14:05

Mooi ding! Mooie strakke best wel tijdloze auto, model heeft me altijd wel aangesproken. Gefeliciteerd, veel plezier ermee.

allen

Bericht door allen » 08 apr 2016, 15:00

Zo'n ding spookt al een tijd door m'n hoofd, dus wie weet dat ik nog eens op zoek ga. Maar eerst even op adem komen, De laatste dingen aan Lewinsky doen en daarvan proberen te genieten.
De V70 ga ik ook nog eens een roadtrip zonder bestemming mee maken. Eens zien hoe dat bevalt. Zal in ieder geval makkelijk zijn om daar m'n bed in op te maken. :tooth:

Afbeelding

ErikS

Bericht door ErikS » 08 apr 2016, 15:12

allen schreef:Zo'n ding spookt al een tijd door m'n hoofd, dus wie weet dat ik nog eens op zoek ga. Maar eerst even op adem komen, De laatste dingen aan Lewinsky doen en daarvan proberen te genieten.
De V70 ga ik ook nog eens een roadtrip zonder bestemming mee maken. Eens zien hoe dat bevalt. Zal in ieder geval makkelijk zijn om daar m'n bed in op te maken. :tooth:
Toch een prachtige manier om je dromen dan toch nog waar te maken. ;-)
Eerst Snurky weer even vet mesten. ;-)

dvh

Bericht door dvh » 08 apr 2016, 15:30

Één probleemauto is meer dan genoeg.
Gefeliciteerd met de Volvo :-) Nette wagen.. En als dagelijkse auto moet je gewoon iets betrouwbaars hebben..

Plaats reactie