Gekocht voor het leven. Compleet aangepast naar m'n zin, wereldreizen in het vooruitzicht, bla bla bla bla... Ineens onverwacht binnen twee weken ingeruild.
Had het graag anders gezien, maar de wagen blijkt na 3 jaar rijden simpelweg niet betrouwbaar genoeg voor m'n werk. Ze bleef doorgaans wel rijden, maar te vaak moest ik terug naar de dealer voor lekkages, etc... Tikkeltje vervelend, gezien deze in Rotterdam zat en het bij halen en brengen toch vaak gecombineerd ging met filerijden. Dat laatste kost onnodig tijd en begon steeds meer te irriteren.
Misschien maar eens kijken welke dealers in Dordt zitten. Even bij de C300h van Mercedes gekeken. Nette wagen om te zien zo'n station. Wel erg brede stoelen.
Van Joy de vraag of ik weleens een Volvo had overwogen. Zo'n oude mensenkar? Ach, toch eens kijken. Kleine van school opgehaald en even langsgereden.
Jonge verkoper, alles behalve opdringerig en nam ook de tijd voor m'n zoontje. 1.000 Soorten vruchtensapjes waar hij rustig uit mocht kiezen en daarna bood hij aan om een nieuwe wagen mee te nemen voor een proefrit.
Volgetankt en wel en we mochten er zo lang over doen als we wilden. Snap wel waarom.
Dan krijg je de tijd om te ontdekken hoe goed die stoelen zijn (zal alles wel zijn na Greta).
Hij mocht me verrassen met een inruilprijs en een full options V70 benzineversie met automaat die daar stond. Voor de zekerheid wilde ik nog wel een handbak proberen.
In de middag gebeld of ik er een probleem mee had om er eentje uit de showroom te testen. Was de enige die ze hadden staan en een diesel ipv benzinemotor.
Wederom konden we de wagen zo lang mee als we wilden.
Vond dat ding onverwacht zo lekker rijden dat ik diezelfde wagen maar gekocht heb. Iets minder opties, maar ook fors goedkoper en bijna 1 op 1 overstappen.
Nu alleen hopen dat deze minder vaak stuk gaat, want anders stap ik over op het openbaar vervoer.
Greta ga ik missen, maar voor de vakantieplannen die ik had boek ik tzt wel een 'zelf rijden reis'. Wel de lusten, niet de lasten. Diep onder de indruk van het brandstofverbruik momenteel.