Het was iig tientallen jaren gebruikelijk dat de CAO loonstijging ongeveer gelijk op ging met de inflatie.Arthur schreef: 08 mar 2022, 05:50Moet de 'baas' dat dan betalen met een loonsverhoging?Martijn_bmw schreef: 07 mar 2022, 21:41 ^^ het is idd én, én, én wat je in een paar maanden extra kwijt bent zonder een cent loonsverhoging.
Of dat terecht is... zijn meerdere manieren om naar te kijken idd.
Erg zwart/wit. > Ik woon en Baarn en ben begonnen in bij een leasemij in Baarn.Enzo schreef: 07 mar 2022, 22:33 Ik vind het hele principe van de lease-auto en benzine/kostenvergoeding zo’n vreemd gebeuren. Je kiest er toch zelf voor om een baan te nemen waarbij je op de weg moet zitten of gaat toch zelf een X aantal kilometers vanaf je werk wonen?
Waarom moet de baas daarvoor opdraaien?
Die "baas" vond het nodig de club te verkopen aan een grotere leasemij die het vervolgens integreerde in het moederbedrijf in Almere.
Die weer onderdeel waren van DLL Eindhoven. Zo bleef ik op papier bij dezelfde werkgever en zelf niet verhuisd maar ging mijn w-w afstand van 2km naar 70km (Almere) of 230km (als ik naar Eindhoven moest) per dag.
Andersom heb ik ook collega's die van Almere naar Groningen zijn verhuist, dan vind ik het idd een ander verhaal... eigen keuze om goedkoper te willen gaan wonen waarom zou de werkgever voor die w-w kosten moeten opdraaien. Maar als de werkgever van standplaats veranderd niet meer dan normaal dat dat gecompenseerd wordt toch...