Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Maik
- Erik K.
Nog even een cool filmpje van de nieuwe M3, met vooral veel motor geluiden:
http://www.windingroad.com/multimedia/m ... 008-bmw-m3
http://www.windingroad.com/multimedia/m ... 008-bmw-m3
- Jelmer850i
- Carl Coussens
- RVV
Ja Jelmer dat zal wel maar bij de 1 serie vind ik het veel mooier. , Dash van de 3 serie met navigatie vind ik gewoon lelijk en daar kijk je altijd tegen aan.Jelmer850i schreef:Eenmaal met wil je echt niet meer zonder hoor...Rico v Velzen schreef:Even een vraag ? Kan de e92 M3 ook zonder navigatie worden geleverd ? dus zonder de "kamelen" bult.
- Macboy
- RVV
Dat betekent dat BMW NL je dwingt om leer en satnav te nemenMacboy schreef:Rico. Reden dat de M3 in Duitsland zoveel goedkoper is, omdat ie geen satnav heeft standaard en geen leer.
Bij elkaar is dit al EUR 6000 in Duitsland ...
In Nederland wordt het een ander verhaal denk ik ...

Erg vreemd omdat dat ook niet "verplicht" was op een e46 M3.
Als ik dan toch eentje wilde kopen, dan haalde ik beslist 1 uit duitsland zonder vol leer en satnav.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik ken al deze platen natuurlijk via E90post. Ook daar de opmerking over de laaghangende en in het oog springende einddemper. Commentaar van BMW; noodzakelijk om een goed airflow te creëren en daarmee ook een goede werking van de diffusor te garanderen. FWIWRebel schreef:Ik blijf me wel storen aan de uitlaat.....terwijl andere merken dit prachtig wegwerken cq inbouwen lijken deze potten er als allerlaatste ondergemonteerd, omdat ze ze vergeten waren. Jammer, maakt de achterkant onnodig rommelig.
[img:1024:768]http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW_M ... 24x768.jpg[/img]
Ik vind het wel de mooiste kleur voor deze auto.
-
Csl zo goed of de nieuwe niet goed genoeg?
Jammer dat er geen serieuze testen mee zijn gedaan qua tijden enzo...
http://www.petrolhead.nl/2007/08/video_ ... m3_csl.php
Jammer dat er geen serieuze testen mee zijn gedaan qua tijden enzo...
http://www.petrolhead.nl/2007/08/video_ ... m3_csl.php
- GTRene
alleen een M5 hoort fully loaded te zijn vind ik...de M3 en M6 zou je in basis kale uitvoering moeten kunnen krijgen, dat zijn toch de namen met race verleden...Robin schreef:Een M3 hoort fully loaded te zijn, is mijn idee. Geld is punt 2, maar weinigen zitten in de wederverkoop te wachten op een kale broeder, of er moet CSL op staan. 8)
- RVV
Mannen hou toch op over dat wederkoop verhaal, je koopt toch een auto voor jezelf en niet voor de volgende eigenaar ?
Tuurlijk snap ik dat een dealer straks liever een volle inruilt. Maar als je dar nu zwaar voor wilt bloeden (financieel)?!
Als je voor 15000 euro aan extra opties neemt krijg je daar na 2 jaar nog maar 3000 euro meer aan inruil voor terug (tov een kale). HOOGUIT.
En dan moet je iets nemen wat je al niet mooi vind (2 e bult) er verplicht tegen aan kijken 2 jaar lang en dan alleen om de dealer tevreden te stellen?
Kijk vol leer is wel handig, geen must.
Tuurlijk snap ik dat een dealer straks liever een volle inruilt. Maar als je dar nu zwaar voor wilt bloeden (financieel)?!
Als je voor 15000 euro aan extra opties neemt krijg je daar na 2 jaar nog maar 3000 euro meer aan inruil voor terug (tov een kale). HOOGUIT.
En dan moet je iets nemen wat je al niet mooi vind (2 e bult) er verplicht tegen aan kijken 2 jaar lang en dan alleen om de dealer tevreden te stellen?
Kijk vol leer is wel handig, geen must.
-
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Niet mee eens; Met het ontwikkelen van de CSL wilde BMW terug naar de oorspronkelijk hardcore style, daar de M3 tot een GT verworden was/isRico v Velzen schreef:Ik vind het ook geen appels met peren, die CSL legt gewoon de zere vinger op de juiste plek.
Die CSL eigenaar zegt gewoon dat het een e39 M5 is die e92 M3.
Als zodanig beschouwd zijn het dus 2 verschillende auto`s, met een ander karakter en met een andere verkoop doelstelling.
Dus idd appel met peren

Een E46 M3 kan je gaan vergelijken met een E9x M3
Een E46 M3 CSL kan alleen vergeleken worden met de komende E9x M3 CSL.............................meer is er niet van, simpel as that
- Sander S.
njah ..
je kunt alles met elkaar vergelijken. Alleen de uitkomst word dan nogal voorspelbaar.
Zo zal de E46 M3 CSL ongetwijfeld de winnaar zijn op het circuit. Op het gebied van rijcomfort en techniek zal de E92 M3 de E46 CSL domineren.
Als BMW echter echt goed hun best gaat doen op de E92 M3 CSL, dan gaat het nog heel spannend worden.
je kunt alles met elkaar vergelijken. Alleen de uitkomst word dan nogal voorspelbaar.
Zo zal de E46 M3 CSL ongetwijfeld de winnaar zijn op het circuit. Op het gebied van rijcomfort en techniek zal de E92 M3 de E46 CSL domineren.
Als BMW echter echt goed hun best gaat doen op de E92 M3 CSL, dan gaat het nog heel spannend worden.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Een goede werking van de diffusor garanderen? Ik vind dat allemaal van die stoere marketingpraat. Zelfs een Clio Sport heeft tegenwoordig zo'n ding, zegt genoeg lijkt me...romo schreef:Ik ken al deze platen natuurlijk via E90post. Ook daar de opmerking over de laaghangende en in het oog springende einddemper. Commentaar van BMW; noodzakelijk om een goed airflow te creëren en daarmee ook een goede werking van de diffusor te garanderen. FWIWRebel schreef:Ik blijf me wel storen aan de uitlaat.....terwijl andere merken dit prachtig wegwerken cq inbouwen lijken deze potten er als allerlaatste ondergemonteerd, omdat ze ze vergeten waren. Jammer, maakt de achterkant onnodig rommelig.
[img:1024:768]http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW_M ... 24x768.jpg[/img]
Ik vind het wel de mooiste kleur voor deze auto.
Alle Japanse hokken zoals de EVO (tot de acht) en STI hebben geen diffusor en lopen getuned zoals de mijne 280+ Geen last van instabiliteit of andere narigheid hoor, gewoon een goed onderstel kopen, fatsoenlijke banden eronder en klaar.
Ben heel benieuwd naar de CSL variant, dat moet echt wat worden!
Laatst gewijzigd door Bram op 01 sep 2007, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.