Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%
 
Totaal aantal stemmen: 149

Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 01 sep 2007, 10:55

Mooie bak, die M3 coupe, zelfs in saai grijs.

[klein beetje offtopic]
Sowieso is de E92 een mooi model. Ik zag laatst bij Kamsteeg de nieuwe A5 van audi voor het eerst in het echt en ik moet zeggen.... in het echt valt die mij tegen, dan vind ik de E92 toch duidelijk mooier.
[/kbo]

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 sep 2007, 10:59

Nog even een cool filmpje van de nieuwe M3, met vooral veel motor geluiden:
http://www.windingroad.com/multimedia/m ... 008-bmw-m3

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 11:07

Even een vraag ? Kan de e92 M3 ook zonder navigatie worden geleverd ? dus zonder de "kamelen" bult.

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 sep 2007, 11:11

Robin schreef:Wat een allerjeesust stoer ding. Fok maar of met je E46 M3 CSL fetish, dit is m.


:lol:

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 01 sep 2007, 11:13

Rico v Velzen schreef:Even een vraag ? Kan de e92 M3 ook zonder navigatie worden geleverd ? dus zonder de "kamelen" bult.
Eenmaal met wil je echt niet meer zonder hoor...

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Bericht door Erik K. » 01 sep 2007, 11:15

Wil je liever een drommedaris dan? ;)

Rebel
Berichten: 4800
Lid geworden op: 04 feb 2006, 12:46

Bericht door Rebel » 01 sep 2007, 11:15

Ja Rico....alles wat lekker is heeft twee bulten

Gebruikersavatar
Carl Coussens
Berichten: 286
Lid geworden op: 10 jun 2007, 09:37
Locatie: Moerbeke (Geraardsbergen)

Bericht door Carl Coussens » 01 sep 2007, 11:21

Rebel schreef:Ja Rico....alles wat lekker is heeft twee bulten

Zo geraak ik wel overtuigd van het nut van de GPS

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 12:47

Jelmer850i schreef:
Rico v Velzen schreef:Even een vraag ? Kan de e92 M3 ook zonder navigatie worden geleverd ? dus zonder de "kamelen" bult.
Eenmaal met wil je echt niet meer zonder hoor...
Ja Jelmer dat zal wel maar bij de 1 serie vind ik het veel mooier. , Dash van de 3 serie met navigatie vind ik gewoon lelijk en daar kijk je altijd tegen aan.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 01 sep 2007, 14:02

Rico. Reden dat de M3 in Duitsland zoveel goedkoper is, omdat ie geen satnav heeft standaard en geen leer.

Bij elkaar is dit al EUR 6000 in Duitsland ...

In Nederland wordt het een ander verhaal denk ik ...

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 14:31

Macboy schreef:Rico. Reden dat de M3 in Duitsland zoveel goedkoper is, omdat ie geen satnav heeft standaard en geen leer.

Bij elkaar is dit al EUR 6000 in Duitsland ...

In Nederland wordt het een ander verhaal denk ik ...
Dat betekent dat BMW NL je dwingt om leer en satnav te nemen :?

Erg vreemd omdat dat ook niet "verplicht" was op een e46 M3.


Als ik dan toch eentje wilde kopen, dan haalde ik beslist 1 uit duitsland zonder vol leer en satnav.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2007, 15:37

Rebel schreef:Ik blijf me wel storen aan de uitlaat.....terwijl andere merken dit prachtig wegwerken cq inbouwen lijken deze potten er als allerlaatste ondergemonteerd, omdat ze ze vergeten waren. Jammer, maakt de achterkant onnodig rommelig.


[img:1024:768]http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW_M ... 24x768.jpg[/img]
Ik ken al deze platen natuurlijk via E90post. Ook daar de opmerking over de laaghangende en in het oog springende einddemper. Commentaar van BMW; noodzakelijk om een goed airflow te creëren en daarmee ook een goede werking van de diffusor te garanderen. FWIW

Ik vind het wel de mooiste kleur voor deze auto.

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Bericht door 330d » 01 sep 2007, 15:45

Csl zo goed of de nieuwe niet goed genoeg?

Jammer dat er geen serieuze testen mee zijn gedaan qua tijden enzo...

http://www.petrolhead.nl/2007/08/video_ ... m3_csl.php

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2007, 15:47

Repost en idd; appels en peren dus.............................

Robin
Berichten: 55181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 01 sep 2007, 15:55

Een M3 hoort fully loaded te zijn, is mijn idee. Geld is punt 2, maar weinigen zitten in de wederverkoop te wachten op een kale broeder, of er moet CSL op staan. 8)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Bericht door GTRene » 01 sep 2007, 15:59

Robin schreef:Een M3 hoort fully loaded te zijn, is mijn idee. Geld is punt 2, maar weinigen zitten in de wederverkoop te wachten op een kale broeder, of er moet CSL op staan. 8)
alleen een M5 hoort fully loaded te zijn vind ik...de M3 en M6 zou je in basis kale uitvoering moeten kunnen krijgen, dat zijn toch de namen met race verleden...

Robin
Berichten: 55181
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 01 sep 2007, 16:01

Daarom zei ik, alleen de CSL. Een M3 is een GT in mijn beleving.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2007, 16:11

Robin schreef:Daarom zei ik, alleen de CSL. Een M3 is een GT in mijn beleving.
+1

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 16:27

Mannen hou toch op over dat wederkoop verhaal, je koopt toch een auto voor jezelf en niet voor de volgende eigenaar ?

Tuurlijk snap ik dat een dealer straks liever een volle inruilt. Maar als je dar nu zwaar voor wilt bloeden (financieel)?!

Als je voor 15000 euro aan extra opties neemt krijg je daar na 2 jaar nog maar 3000 euro meer aan inruil voor terug (tov een kale). HOOGUIT.

En dan moet je iets nemen wat je al niet mooi vind (2 e bult) er verplicht tegen aan kijken 2 jaar lang en dan alleen om de dealer tevreden te stellen?

Kijk vol leer is wel handig, geen must.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 16:28

En een M3 is al een GT sinds de e36, da's geen nieuws natuurlijk :wink:

330d
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 jul 2006, 18:26

Bericht door 330d » 01 sep 2007, 16:30

Repost en idd; appels en peren dus.............................
Oeps, sorry. Niet voorbij zien komen.
Maar ok, persoonlijk vind ik het niet zo zeer echt appels en peren vergelijken. Ben gewoon benieuwd met de nieuwe M3 met ruim 60pk meer qua rijden en tijden vergeleken met de Csl.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 01 sep 2007, 16:32

Ik vind het ook geen appels met peren, die CSL legt gewoon de zere vinger op de juiste plek.

Die CSL eigenaar zegt gewoon dat het een e39 M5 is die e92 M3.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27064
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 01 sep 2007, 16:38

Rico v Velzen schreef:Ik vind het ook geen appels met peren, die CSL legt gewoon de zere vinger op de juiste plek.

Die CSL eigenaar zegt gewoon dat het een e39 M5 is die e92 M3.
Niet mee eens; Met het ontwikkelen van de CSL wilde BMW terug naar de oorspronkelijk hardcore style, daar de M3 tot een GT verworden was/is
Als zodanig beschouwd zijn het dus 2 verschillende auto`s, met een ander karakter en met een andere verkoop doelstelling.
Dus idd appel met peren :wink:

Een E46 M3 kan je gaan vergelijken met een E9x M3

Een E46 M3 CSL kan alleen vergeleken worden met de komende E9x M3 CSL.............................meer is er niet van, simpel as that

Gebruikersavatar
Sander S.
Berichten: 3013
Lid geworden op: 18 dec 2006, 13:21
Locatie: leerdam

Bericht door Sander S. » 01 sep 2007, 16:43

njah ..

je kunt alles met elkaar vergelijken. Alleen de uitkomst word dan nogal voorspelbaar.

Zo zal de E46 M3 CSL ongetwijfeld de winnaar zijn op het circuit. Op het gebied van rijcomfort en techniek zal de E92 M3 de E46 CSL domineren.

Als BMW echter echt goed hun best gaat doen op de E92 M3 CSL, dan gaat het nog heel spannend worden.

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 16610
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Bericht door Bram » 01 sep 2007, 16:44

romo schreef:
Rebel schreef:Ik blijf me wel storen aan de uitlaat.....terwijl andere merken dit prachtig wegwerken cq inbouwen lijken deze potten er als allerlaatste ondergemonteerd, omdat ze ze vergeten waren. Jammer, maakt de achterkant onnodig rommelig.


[img:1024:768]http://s2.desktopmachine.com/pics/BMW_M ... 24x768.jpg[/img]
Ik ken al deze platen natuurlijk via E90post. Ook daar de opmerking over de laaghangende en in het oog springende einddemper. Commentaar van BMW; noodzakelijk om een goed airflow te creëren en daarmee ook een goede werking van de diffusor te garanderen. FWIW

Ik vind het wel de mooiste kleur voor deze auto.
Een goede werking van de diffusor garanderen? Ik vind dat allemaal van die stoere marketingpraat. Zelfs een Clio Sport heeft tegenwoordig zo'n ding, zegt genoeg lijkt me...
Alle Japanse hokken zoals de EVO (tot de acht) en STI hebben geen diffusor en lopen getuned zoals de mijne 280+ Geen last van instabiliteit of andere narigheid hoor, gewoon een goed onderstel kopen, fatsoenlijke banden eronder en klaar.

Ben heel benieuwd naar de CSL variant, dat moet echt wat worden!
Laatst gewijzigd door Bram op 01 sep 2007, 16:51, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jvb en 3 gasten