Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
Het vaccin zorgt ervoor dat COVID zich minder muteert, bedoel je dat? Geen idee of dat zo is, heb die kennis niet in huis.
Zoals gezegd, ik hoop gewoon op wederzijds respect in dit hele verhaal. Het vaccin helpt op bepaalde vlakken en op andere vlakken faalt het, dus laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat ze goed vinden. Mag toch hopen dat we de fase van eerste en tweederangs burgers op basis van covid vaccinatie achter ons gelaten hebben.
Zoals gezegd, ik hoop gewoon op wederzijds respect in dit hele verhaal. Het vaccin helpt op bepaalde vlakken en op andere vlakken faalt het, dus laat iedereen lekker voor zichzelf bepalen wat ze goed vinden. Mag toch hopen dat we de fase van eerste en tweederangs burgers op basis van covid vaccinatie achter ons gelaten hebben.
- jos_br
Dit geloof ik juist niet aangezien normaal gesproken niemand die mutaties kent. Of het moet door mensen "gemaakt", dus expres verspreid is. Ook hebben wij beiden hier twee keer griepachtige verschijnselen gehad (vriendin een tijd reuk en smaak weg), dus vermoedelijk corona, niet getest.WJ schreef: 28 mei 2022, 22:13Een vaccin helpt ook tegen mutaties. Het is niet alleen dat je resistenter bent of dat het ziekteverloop minder hevig is.k33z schreef: 28 mei 2022, 21:57 Ik hoef die prikken voor mijzelf ook niet. 2x COVID gehad, twee keer een week echt goed ziek van geweest maar daarna weer snel hersteld. Voor mij dus gewoon een griep, daar heb ik geen 5 spuiten voor nodig. En dat het anderen beschermt, die fase zijn we wel voorbij denk ik.
Heb ik er moeite mee dat anderen die prikken wel nemen? Nee, totaal niet dat moet iedereen lekker zelf weten.
Zolang wij elkaar lekker respecteren, en dus die COVID pass nooit meer gebruiken (ik kan nu bijvoorbeeld niet naar de USA waar ik eigenlijk voor werk heen moet deze maand) dan ben ik een gelukkig mens.
Jos.
- Martijn_bmw
jos_br schreef: 28 mei 2022, 23:03Dit geloof ik juist niet aangezien normaal gesproken niemand die mutaties kent. Of het moet door mensen "gemaakt", dus expres verspreid is. Ook hebben wij beiden hier twee keer griepachtige verschijnselen gehad (vriendin een tijd reuk en smaak weg), dus vermoedelijk corona, niet getest.WJ schreef: 28 mei 2022, 22:13Een vaccin helpt ook tegen mutaties. Het is niet alleen dat je resistenter bent of dat het ziekteverloop minder hevig is.k33z schreef: 28 mei 2022, 21:57 Ik hoef die prikken voor mijzelf ook niet. 2x COVID gehad, twee keer een week echt goed ziek van geweest maar daarna weer snel hersteld. Voor mij dus gewoon een griep, daar heb ik geen 5 spuiten voor nodig. En dat het anderen beschermt, die fase zijn we wel voorbij denk ik.
Heb ik er moeite mee dat anderen die prikken wel nemen? Nee, totaal niet dat moet iedereen lekker zelf weten.
Zolang wij elkaar lekker respecteren, en dus die COVID pass nooit meer gebruiken (ik kan nu bijvoorbeeld niet naar de USA waar ik eigenlijk voor werk heen moet deze maand) dan ben ik een gelukkig mens.
Jos.
Mutaties kent men juist wel, is de normaalste zaak van de wereld dat virussen muteren daarom kan je ook vaker griep krijgen en verkouden worden omdat zo’n virus gemuteerd is en weer langs je immuunsysteem kan komen na de laatste besmetting
- Arthur
- Auto: Nr.51
Niet iedereen heeft 5 spuiten gehad hoor. Dit zijn alleen de ouderen en kwetsbaren. Normale (k33z schreef: 28 mei 2022, 21:57 Ik hoef die prikken voor mijzelf ook niet. 2x COVID gehad, twee keer een week echt goed ziek van geweest maar daarna weer snel hersteld. Voor mij dus gewoon een griep, daar heb ik geen 5 spuiten voor nodig. En dat het anderen beschermt, die fase zijn we wel voorbij denk ik.

-
Als je pijn in je kop hebt en je neemt daar een aspirientje voor werkt die maar beperkte tijd, dus op een dag slik je er al gauw 3 of 4.SlowCo schreef: 28 mei 2022, 12:48Waarschijnlijk mensen waarbij 1 t/m 4 niet of nauwelijks geholpen heeft en die nu hun hoop op nr. 5 vestigen? Op een vaccin wat gemaakt is voor de eerste versies van Covid en niet verder ontwikkeld of aangepast is sindsdien.Elise schreef: 28 mei 2022, 09:19 Verschil moet er zijn!
Wie denk je dat er een uitnodiging hebben gehad voor een 5e (herhaal)prik?
Hoop doet leven zeggen ze...
Datzelfde geldt voor vaccinaties, de een werkt wat langer dan de ander, ook daarvoor gelden herhaalprikken. Zo is een DTP prik 10 jaar geldig, daarna moet je een herhaling halen om voldoende bescherming te hebben.
En als je dan DTP-immunisatie hebt ben je dus beschermt voor 10 jaar. Maar volgens jouw redenatie hebben ze dan niet of nauwelijks geholpen omdat je geen DTP hebt gehad of er niet erg ziek van bent geweest.

-
Bedoel je nu te zeggen dat vaccinaties niet werken?k33z schreef: 28 mei 2022, 21:57 En dat het anderen beschermt, die fase zijn we wel voorbij denk ik.
Te simpel!
-
Exact Arthur.Arthur schreef: 29 mei 2022, 00:22 Niet iedereen heeft 5 spuiten gehad hoor. Dit zijn alleen de ouderen en kwetsbaren. Normale () mensen 2 of 3.
Alleen de mensen die in de hoek zitten waar de klappen vallen hebben een uitnodiging gehad voor een 5e herhaalprik.
-
Ik heb 2 prikken gehad en na half jaar corona opgelopen. 3 dagen wat minder fit en door. Ga verder niet meer prikken geloof het wel. Van wat ik begrepen heb was de effectiviteit van een prik na 6 maanden alweer nihil (afname anti lichamen) dus heb ik in feite voor 90% hetzelfde effect gehad als iemand zonder prik.
Heb welgeteld 1x de Qr code moeten gebruiken om ergens binnen te komen dus de app is er ook weer vanaf
Heb welgeteld 1x de Qr code moeten gebruiken om ergens binnen te komen dus de app is er ook weer vanaf

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Tja ik ben toch bang dat die Ernst Kuipers cs in het najaar weer flink aan de bel gaan trekken, weer totale paniek om niets.
Zwakkeren helpen logisch maar laat de (wereld) samenleving met rust en z'n gang gaan.
Corona bestaat. Maar dat waanzinnige beleid daar moeten we nog zwaarder tegen ageren als het weer de kop opsteekt. Niet te vertrouwen die lui. Niet te vertrouwen....

Zwakkeren helpen logisch maar laat de (wereld) samenleving met rust en z'n gang gaan.
Corona bestaat. Maar dat waanzinnige beleid daar moeten we nog zwaarder tegen ageren als het weer de kop opsteekt. Niet te vertrouwen die lui. Niet te vertrouwen....

- jos_br
Ik begin altijd te twijfelen bij dit soort berichtgevingen, hier iets dat ik niet kan rijmen,Martijn_bmw schreef: 28 mei 2022, 23:05
Mutaties kent men juist wel, is de normaalste zaak van de wereld dat virussen muteren daarom kan je ook vaker griep krijgen en verkouden worden omdat zo’n virus gemuteerd is en weer langs je immuunsysteem kan komen na de laatste besmetting
"In onderstaande tabel staan de resultaten uit de kiemsurveillance voor de VOC en VOI van de WHO en het ECDCEuropean Centre for Disease Prevention and Control. Het totaal aantal onderzochte monsters in de kiemsurveillance omvat naast de varianten in deze tabel alle andere varianten. Het gaat hierbij om de monsters die succesvol zijn geanalyseerd. De monsters die niet succesvol zijn geanalyseerd, staan niet in deze tabel. De onderliggende data zijn openbaar. Daarin staan ook de gegevens van de actuele VUM. "
Komt hier uit,
https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-1 ... verspreidt.
Jos.
- jos_br
Robin schreef: 29 mei 2022, 09:38 Tja ik ben toch bang dat die Ernst Kuipers cs in het najaar weer flink aan de bel gaan trekken, weer totale paniek om niets.
![]()
Dit dus, degene die bij mij probeert ergens tegen mijn wil te zetten heeft geen tandjes meer. Ik neem al geen pijnstillers bij hevige rugpijn (heb een hernia, best vervelend soms), en geen aspirines tegen hoofdpijn. Zal me dan met een niet volledig getest iets laten injecteren....
Jos.
-
Komop Jos, je eet ook wel eens een frikandel toch? Weet jij wat daar in zit dan?:)))

- jos_br
Sjit, val wéér door de mand.......ga me maar meer op vegan vlees toeleggen, weet je tenminste echt niet meer wat je eet.Robin schreef: 29 mei 2022, 09:45 Komop Jos, je eet ook wel eens een frikandel toch? Weet jij wat daar in zit dan?:)))
![]()
Jos.
Laatst gewijzigd door jos_br op 29 mei 2022, 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- JP
Alles voor een beter miljeu !
- MParallel
- Auto: BMW
Daar zeg je zowaar wat. Vegan vlees nog erger dan corona vaccins.
Er is altijd baas boven baas.
Er is altijd baas boven baas.
- JP
Vegan people nog erger dan wappies, of zit hier een link tussen. Zijn anti-vaxxers bewuster bezig met hun lichaam en geest omdat of doordat ze ook bewuster eten ? Als carnivoor stop ik er alles in wat maar dood is….frikandellen, vaccins en stukjes rundvlees….
- MParallel
- Auto: BMW
Ik eet anders ook heel bewust, bewust vlees.
-
Dit dan weer.
Van Meieren, ik vind die jongen altijd zeer onsympathiek overkomen, soms sterke punten, nu even niet. Alhoewel ik wel vind dat de politiek/overheid de wetenschap corrumpeert, in het algemeen.
https://nos.nl/artikel/2431130-honderde ... d-kamerlid
En dan hebben ze 't over dit soort wetenschappers:
Van Meieren, ik vind die jongen altijd zeer onsympathiek overkomen, soms sterke punten, nu even niet. Alhoewel ik wel vind dat de politiek/overheid de wetenschap corrumpeert, in het algemeen.
https://nos.nl/artikel/2431130-honderde ... d-kamerlid
En dan hebben ze 't over dit soort wetenschappers:
De dame die in China met die zo betrouwbare WHO om de tuin werd geleid bij d'r bezoek aan China.....Microbioloog Marc Bonten en viroloog Marion Koopmans schrijven nu in een ingezonden brief in de Volkskrant namens honderden wetenschappers dat dergelijke aantijgingen vaker voorkomen in het parlement en op sociale media aan de orde van de dag zijn. Dat ondermijnt het vertrouwen in de wetenschap, schrijven Bonten en Koopmans.
-
Daar hebben ze volledig gelijk in.Robin schreef: 02 jun 2022, 10:06Dat ondermijnt het vertrouwen in de wetenschap, schrijven Bonten en Koopmans.
-
- Fasteddie2
Gelukkig is dat hele schouwspel nu voorbij, dat was sooooo last years !
ja TOCH ??????????????????????????????

ja TOCH ??????????????????????????????

-
In de wetenschap is iets waar als het bewezen is totdat het tegendeel bewezen wordt. Dat is een prima uitgangspunt. Maar ook een gevaar, bij voor- en tegenstanders. Tegenstanders moeten zich erbij neer leggen dat ze op dat moment niet gelijk hebben en hun onderbuikgevoel niet meetellen. Voorstanders moeten indimmen omdat ze waarheid hen ook kan inhalen, zag je bij de effectiviteit van de vaccins (ja, ze waren effectief, nee ze waren niet zo effectief als wetenschappelijke resultaten vooraf aangaven). Dat is ook niet handig in een samenleving die tot op het bot verdeeld is.
Verder moet de wetenschap zelf meer afstand nemen. Enerzijds lonkt het geld van farmaceuten en anderzijds overheden/macht. Men laat zich ook voor politieke en financiele onderwerpen 'misbruiken'. Een echte wetenschapper heeft er natuurlijk geen probleem mee om z'n werk openbaar te maken. Maar de RIVM rekenmodellen werden nooit openbaar gemaakt. Het tripje van Koopmans naar China was ook een grap en had absoluut niets met wetenschap te maken, maar dat werd wel zo gebracht. Zo krijg je de schijn ook snel tegen. De klimaatverandering is gaande, maar aan alles merk je dat het ook of vooral politiek en geldgedreven is, met wetenschappers die zich voor een karretje laten spannen.
Verder moet de wetenschap zelf meer afstand nemen. Enerzijds lonkt het geld van farmaceuten en anderzijds overheden/macht. Men laat zich ook voor politieke en financiele onderwerpen 'misbruiken'. Een echte wetenschapper heeft er natuurlijk geen probleem mee om z'n werk openbaar te maken. Maar de RIVM rekenmodellen werden nooit openbaar gemaakt. Het tripje van Koopmans naar China was ook een grap en had absoluut niets met wetenschap te maken, maar dat werd wel zo gebracht. Zo krijg je de schijn ook snel tegen. De klimaatverandering is gaande, maar aan alles merk je dat het ook of vooral politiek en geldgedreven is, met wetenschappers die zich voor een karretje laten spannen.
-
Volgens mij beweer ik dat nergens. Heb het hier over het verhaal dat je je laat vaccineren om een ander te beschermen, dat is volgens mij wel redelijk duidelijk dat dit effect minimaal tot bijna niet bestaand is.
Dat een vaccin helpt om jezelf (dan wel kort) te beschermen, dat is waar het vaccin voor dient en waar het zijn werk doet. Dus je neemt die prik voor jezelf, niet voor een ander.
- JP
Moet je bij grieperige klachten nog steeds testen of kan het ook gewoon griep zijn ?
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Volgens mij wordt je geacht een zelftest te doen