Wit zeker niet, wel een grijze haar al valt dat grijze nog bijzonder mee voor mijn 60+CRZ schreef: 07 jan 2026, 16:47Pfoe, dit is wel echt een grijze mannen wijsheid topic op deze manier. Het is makkelijk roepen van een afstandje.
Volgens mij leven we inmiddels in een tijd waarin de mogelijkheden er zijn om het anders te doen, dat maakt dat het nu wel kan en daarmee ook anders gaat. Nog even los van dat het af en toe wel erg gemakkelijk gaat, daar kan ik me ook in vinden.
En deze boomer heeft, bewust, geen kinderen maar makkelijk roepen van een afstandje is net even te kort door de bocht, alsof je niet weet wat er in de maatschappij gebeurd als je geen kinderen hebt?
Leesvaardigheid, rekenen en ga zo maar door, het is het allemaal niet beter op geworden de afgelopen jaren. Een dag niet naar school is een dag geen onderwijs en het is ook niet zo dat de kinderen van tegenwoordig minder lesdagen nodig hebben i.v.m. vroeger toch?
Tegenwoordig doen we het inderdaad anders omdat het anders kan, dus dat betekent dat een afspraak boeken bij mijn kapper alleen kan als je een aanbetaling van €15 doet, dit om no-shows te voorkomen. Nu knipt mijn kapper mij al 30+ jaar en is het meer een vriend dan kapper, dus ik weet ondertussen de ins&outs wel een beetje, het loopt de spuigaten uit.
Mijn vrouw kreeg vorige maand een e-mailing van de huisarts, maak je een afspraak voor een consult en kom je niet opdagen dan wordt het in rekening gebracht en kun je dat niet bij je zorgverzekeraar declareren. Dat ze tot die maatregel gekomen zijn zal vast niet het gevolg zijn van 1 gemiste afspraak denk ik dan maar
Tot zover het plichtsbesef heden ten dage.