Pagina 76 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 09:51
door Arthur
Dat is dan ook een oude auto ;)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 10:11
door Luco
Daar krijg je dan ook geen gezeik mee met de bediening van je ruitenwissers😁

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 10:33
door matthyssie
Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:06
door JP
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)
Ik vond Luco de laatste tijd al wat gevoelig.....:tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:15
door Luco
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)
Klopt maar de autostand is toch het makkelijkste

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:16
door Luco
JP schreef: 04 aug 2020, 11:06
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)
Ik vond Luco de laatste tijd al wat gevoelig.....:tooth:
ja he ik ben erg gevoelig😁

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:20
door Philipoo
Ik vind de automatische stand bij vrijwel elke auto waarmee ik gereden heb altijd te snel..

..Behalve bij onze model 3, daar gaat die echt extreem traag voor hoe hard het regent!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:22
door tomgtr
Kan je aanpassen op het touchscreen heb ik pas gehoord :kikker:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 11:23
door Philipoo
tomgtr schreef: 04 aug 2020, 11:22 Kan je aanpassen op het touchscreen heb ik pas gehoord :kikker:
ja maar dat is levensgevaarlijk!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:17
door matthyssie
Luco schreef: 04 aug 2020, 11:15
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)
Klopt maar de autostand is toch het makkelijkste
Huh, je kunt hem in de autostand aanpassen qua gevoeligheid ;-)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:18
door Jan Terwolde

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:19
door Arthur
LOL!

Daar gaan de vorige posts over :rolling:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:20
door Luco
Jij loopt achter🤣🤣

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:21
door Luco
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 12:17
Luco schreef: 04 aug 2020, 11:15
matthyssie schreef: 04 aug 2020, 10:33 Bij je E70 zit er ook een wieltje op je hendeltje waarmee je de gevoeligheid kunt instellen Luco ;-)
Klopt maar de autostand is toch het makkelijkste
Huh, je kunt hem in de autostand aanpassen qua gevoeligheid ;-)
lol, nooit geprobeerd, stond goed, dus afblijven.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 12:26
door Jan Terwolde
Luco schreef: 04 aug 2020, 12:20
Jij loopt achter🤣🤣
Oeps niet alles gelezen :bag:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 13:13
door allen
sitechris schreef: 04 aug 2020, 07:34 Ging vooral over touchscreen. Dus dan hebben Golf rijders ook een probleem binnenkort. En heel vsel andere merken.
Verandert dat ineens de situatie?
Het is ook niet om het veiliger voor je te maken, maar om het verhogen van de winst. Minder knoppen en bij schade rijden nog een keer kassa. :angel:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 17:27
door sitechris
Vooral minder knoppen. Want dat kost geld. Echt jammer dat zulke keuzes gemaakt worden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 04 aug 2020, 23:09
door Spijkerhard
Knoppen zijn niet via de air te upgraden,

Wat idd echt nodig is bij de Tesla. De gevoeligheid is NIET in te stellen bij de Tesla, en zoals gezegd, ondanks honderden ontwikkelaars bij Tesla, kunnen ze die instelling niet fatsoenlijk krijgen, ook al staat regelmatig.bij de upgrades dat de ruiterwisserinstellingen verbeterd zijn.

Nou moet bij het berichtje wel gezegd worden, dat de boete is opgelegd omdat door het pielen op het scherm een aanrijding is veroorzaakt, dus die boete is volkomen terecht en eigenlijk nogal laag, IMHO. Je moet wel weten wanneer je op je scherm kunt pielen, of het nu een ander zender is, temparatuur instelling of whatever zoals ruitenwissers...

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 00:19
door Arthur
Okay, en wanneer is dat dan, dat je dat weet? Want als het nogal regent en je wilt die instelling veranderen lijkt me dat juist hét moment. Achteraf weet ik ook wanneer ik wel of niet het scherm kon bedienen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 00:32
door JP
Buienrader bekijken voor je gaat rijden. Dat moet met een cabrio ( of Engelse auto ) toch ook

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 09:22
door alt
Het scherm is een leuk hebbedingetje, maar in de praktijk onder het rijden, op zijn zacht gezegd niet je ware.
Ten eerste moet naar het scherm kijken om de gewenste instelling op te vragen.
Ten tweede druk je op een glasplaat, een knop kan je vastpakken, ook als je op de glasplaat drukt dan voel je niets of je nu op de ruitenwisserknop drukt of de lichtknop om een voorbeeld te geven.
Ik heb veel liever tastbare knoppen, maar niet op het stuurwiel, dat vind ik bijna net zo'n ramp.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 10:12
door romo
Ook hier weer het onderschatten van rijden als actief proces.

Daar hoort een bepaalde, simpele, nuttige, pragmatische, veilige infrastructuur bij om basale elementen die noodzakelijk zijn bij het rijproces, waarbij je jezelf en je medeweggebruiker niet nodeloos in gevaar brengt bij, direct aan te kunnen passen; een hendel voor de ruitenwisser dus.

Mensen, als je niet actief wil rijden, pak dan toch de bus/trein, en speel daar met je iPhone.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 11:36
door Philipoo
Ik heb totaal geen moeite met onder het rijden omgaan met het scherm van de model 3. Zal wellicht zijn omdat ik er al heel wat km's mee heb gemaakt, maar kan blind de meeste dingen vinden. Zeker de optie ruitenwissers is extreem simpel om bij te komen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 11:39
door Robin
+100 Romo.
Als ik dit lees gaan de nekharen me recht overeind staan dat 'Tesla' daar niet over heeft nagedacht. Ik zou me kapot ergeren aan dat soort onlogische dingen.

Tesla is tech ontwikkelaar en computerbouwer, maar een iPad op wielen is nog geen automobiel.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 05 aug 2020, 12:24
door Joop
Het was ooit de bedoeling dat alle essentiële hendels en knoppen weggelaten zouden worden om het interieur volledig opgeruimd te laten zijn. Ergens vind ik dat wel gaaf om bedieningselementen zoveel mogelijk naar de basis terug te brengen, zoals ik vond van de filosofie van de eerste 7-serie met iDrive dat ook opgeruimdheid propageerde...

...enige verschil is dat daar gekozen is om, los van noodzaak a.g.v. regelgeving, de meest essentiële knoppen wel gewoon aanwezig zijn en de bediening van de auto er niet nodeloos gecompliceerd op maakt. Waarom in het systeem duiken om de volume van de radio aan te passen als een simpel draaiknopje daar uitermate geschikt voor is. Touchscreens vind ik sowieso ondingen, al was het alleen al om die vette vingertjes op die oppervlakte, vaak te groot en te aanwezig in de auto en bovendien te veel afleiding tijdens het rijden door het gebrek aan gevoel van een te bedienen knop.