Toyota GT 86 en Subaru BRZ
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
350<>400 is idd mooi voor zoiets en nog redelijk 'save' wellicht.
maar wat kost zoiets als je dat groot aanpakt en dus blok met goede materialen e.d., zal je ook zo 7<>10 k kwijt zijn?
maar wat kost zoiets als je dat groot aanpakt en dus blok met goede materialen e.d., zal je ook zo 7<>10 k kwijt zijn?
- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Die 530pk versie komt volgens commentaar van de bouwer himself, op ca 30k.
Dus.
Ik denk dat 330ish pk wel voor 7k moet lukken.
280pk met een compressor zit rond de 5k als ik me niet vergis
Motortje schijnt met weinig lucht snel en veel vermogen te maken, super efficient ding.
Hij druk koppel als de 2,5liter maar dan nog sneller.
Betere motor vergeleken met de 2.0DIT, die af fabriek komt met een turbo(tje) lijkt het op
En dat is dan weer redelijk vreemd.....
Dus.
Ik denk dat 330ish pk wel voor 7k moet lukken.
280pk met een compressor zit rond de 5k als ik me niet vergis
Motortje schijnt met weinig lucht snel en veel vermogen te maken, super efficient ding.
Hij druk koppel als de 2,5liter maar dan nog sneller.
Betere motor vergeleken met de 2.0DIT, die af fabriek komt met een turbo(tje) lijkt het op
En dat is dan weer redelijk vreemd.....
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 04 nov 2008, 00:05
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Toyota GT86 GRMN is los : Minder kilo's, meer pk's :










http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ker__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Toyota 86 Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN)
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ker__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota GT86 GRMN: alleen voor Japanners :
http://www.carros.nl/nieuws/toyota-gt86 ... -japanners" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoweek.nl/nieuws/35546/toy ... rmn-is-los" onclick="window.open(this.href);return false;De 2,0-liter viercilinder in deze coupé levert normaal gesproken 200 pk, maar is in deze versie goed voor 216 pk.
Schakelen gaat middels een nieuwe zesbak met kortere verhoudingen.
De pk-toename is niet erg indrukwekkend, maar de extra spierkracht gaat samen met een gewichtsreductie van 45 kilo.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ker__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota 86 Gazoo Racing Masters of Nürburgring (GRMN)
Koolstofvezel motorkap
Bescheiden is de 86 GRMN niet, want Toyota installeert een forse achterspoiler, een grote frontsplitter, een centraal gepositioneerde uitlaat en een koolstofvezel motorkap. Andere ingrediënten van deze limited edition zijn plexiglasramen, sportievere ophanging, 17 inch lichtmetaal, betere remmerij, heel veel alcantara en felrode kuipstoelen. De 86 GRMN beleeft zijn debuut tijdens de Tokyo Auto Salon die in januari zijn deuren opent.
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... ker__.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Toyota GT86 GRMN: alleen voor Japanners :
http://www.carros.nl/nieuws/toyota-gt86 ... -japanners" onclick="window.open(this.href);return false;
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Leuk allemaal maar gooi er nou gewoon de bekende Japanse 280pk in ...
Tuurlijk is lichtgewicht belangrijk maar om nou bij elk stoplicht door iedere gechipte diesel ingehaald te worden is toch ook niet wat ?
Tuurlijk is lichtgewicht belangrijk maar om nou bij elk stoplicht door iedere gechipte diesel ingehaald te worden is toch ook niet wat ?
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik denk dat Toyota een beetje geschrokken is van de tegenvallende verkopen tot nu toe. Zowel de BRZ als de GT86 hebben in 2015 respectievelijk 30 en 42% (EU) minder verkopen gerealiseerd tov 2014.
Gezien grote motorwijzigingen weer emissietests en zelfs crashtests vereisen is dat geen investering die je dan als fabrikant ziet zitten.
Gezien grote motorwijzigingen weer emissietests en zelfs crashtests vereisen is dat geen investering die je dan als fabrikant ziet zitten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Voor mij persoonlijk speelt het gewicht een grotere rol dan het hebben van de meeste pk's. Zoekgereden worden door de eerste de beste VAG diesel bij het stoplicht zal me een rotzorg wezen. Een lichtvoetig aanvoelende wagen als je vlot (en nog een soort van verantwoord) over de bochtige binnenwegen rijdt is leuker imho.
Dat er maar weinig zijn die zo denken zie je helaas wel terug in de verkoopcijfers.
Blijf de BRZ een erg mooi ding vinden.
Dat er maar weinig zijn die zo denken zie je helaas wel terug in de verkoopcijfers.
Blijf de BRZ een erg mooi ding vinden.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Want ik stel voor om er 280pk in te doen en 400kilo erbij nietwaar ?
Iedereen heeft liever minder gewicht. Lekkere open deur weer. Daar gaat het niet echt om. Feit is dat de auto gewoon ondergemotoriseerd is tov concurrentie. Een Polo GTI die €17.000 minder kost heeft al meer pk.
Vanaf dag 1 roepen mensen al dat het onderstel veel meer aan kan. Doe dat dan ook als fabrikant en niet na 2 jaar nog meer gewicht eruit halen alsof dat het probleem was ...
Iedereen heeft liever minder gewicht. Lekkere open deur weer. Daar gaat het niet echt om. Feit is dat de auto gewoon ondergemotoriseerd is tov concurrentie. Een Polo GTI die €17.000 minder kost heeft al meer pk.
Vanaf dag 1 roepen mensen al dat het onderstel veel meer aan kan. Doe dat dan ook als fabrikant en niet na 2 jaar nog meer gewicht eruit halen alsof dat het probleem was ...
-
- Berichten: 22279
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Vermogen en gewicht zijn beide prima. Het gaat bij zo'n auto niet om stoplichtsprints.
Grootste probleem met die auto is de prijs. Die is hier in Nederland 15K te hoog.
Grootste probleem met die auto is de prijs. Die is hier in Nederland 15K te hoog.
-
- Berichten: 4205
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Inderdaad de prijs. Prachtige daily naast de Lotus maar niet voor deze bedragen. Gekeken deze te leasen en na lease tijd over te nemen maar prijs ....
- mrbbs
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
In België kost deze 30k en dat vind ik een correcte prijs.
Ik heb hem met een kortere eindoverbrenging en OS Giken LSD, tevens heb ik de auto 55kg lichter gemaakt. Voor mij de ideale fun-auto. Enige puntje van kritiek is de dip aan 4000rpm...
Ik heb hem met een kortere eindoverbrenging en OS Giken LSD, tevens heb ik de auto 55kg lichter gemaakt. Voor mij de ideale fun-auto. Enige puntje van kritiek is de dip aan 4000rpm...
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
De dealers in NL weten zelf ook dat ze kansloos zijn met deze prijzen. Ik heb nog maar weinig reclames gezien en al helemaal niet van Subaru. Veel auto's staan ook nog steeds bij dealers. Vaak rijdt een van de verkopers of eigenaren van het bedrijf erin waardoor de kilometers oplopen maar de auto feitelijk nog nooit is verkocht.
NL is wat dat betreft waarschijnlijk totaal niet interessant dus ik snap ook wel dat er verder geen moeite in gestoken wordt.
NL is wat dat betreft waarschijnlijk totaal niet interessant dus ik snap ook wel dat er verder geen moeite in gestoken wordt.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Slechte dag gehad Ilija?
Het is maar een mening van me. Hoef je echt niet voor in de stres te schieten hoor.
Heel veel keuze in uitvoeringen heb je bij Subaru overigens nooit, dus moest ik er nu een willen hebben zocht ik gewoon een dealer met een demo. Even onderhandelen en zo'n ding voor 35-36 meenemen.
Was toevallig van het weekend nog bij de Subaru dealer. WRX STI verkopen ze in Nederland ook. Of beter gezegd, zou je kunnen bestellen. 86k. Voor dat geld had je minimaal het dubbele vermogen gewild, maar in Belgie kosten die wagens de helft. Dan klopt het plaatje ook weer wat beter.


Het is maar een mening van me. Hoef je echt niet voor in de stres te schieten hoor.
Heel veel keuze in uitvoeringen heb je bij Subaru overigens nooit, dus moest ik er nu een willen hebben zocht ik gewoon een dealer met een demo. Even onderhandelen en zo'n ding voor 35-36 meenemen.
Was toevallig van het weekend nog bij de Subaru dealer. WRX STI verkopen ze in Nederland ook. Of beter gezegd, zou je kunnen bestellen. 86k. Voor dat geld had je minimaal het dubbele vermogen gewild, maar in Belgie kosten die wagens de helft. Dan klopt het plaatje ook weer wat beter.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
zow, dat scheelt dan veels te veel ivht belgie, lang leve de EU .....not
- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ja goed, België heeft weer attesten waarbij je vrijwel niets aan de auto mag aanpassen en een fiscale tax op uitstoot en vermogen waar je niet goed van wordt. Zo er is er overal wel iets. 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
dat is ook weer zo, daar zou ik ook helemaal
van worden en wellicht van de slechte wegen daar 


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Nee Allen sorry bedoelde het niet aanvallend. Tom begint nu ook al 
Minder gewicht is altijd goed en laag gewicht is altijd effectiever dan meer vermogen vanuit rijdersperspectief. Maar daar gaat het niet om als je om meer vermogen vraagt bij gelijkblijvend gewicht toch ?
Met andere woorden: sinds wanneer is 200pk op 1200 kilo leuker dan 280pk op 1200 kilo ??
Daarbij vallen de gehele EU verkopen tegen en dat heeft toch echt niks te maken met de Nederlandse prijs of het gewicht van de auto. 200pk is gewoon een beetje weinig als je voor €10k minder ook 280pk kunt krijgen (Seat Cupra R). Daarbij kan je in Belgie gewoon niet tunen dus moet het wel af fabriek ?
En dat iets nu al leuk is en erg goed, kan toch ook geen reden zijn om hem niet nóg leuker te krijgen ? Het gewicht gaat immers niet omhoog enkel het vermogen naar 280pk.

Minder gewicht is altijd goed en laag gewicht is altijd effectiever dan meer vermogen vanuit rijdersperspectief. Maar daar gaat het niet om als je om meer vermogen vraagt bij gelijkblijvend gewicht toch ?
Met andere woorden: sinds wanneer is 200pk op 1200 kilo leuker dan 280pk op 1200 kilo ??
Daarbij vallen de gehele EU verkopen tegen en dat heeft toch echt niks te maken met de Nederlandse prijs of het gewicht van de auto. 200pk is gewoon een beetje weinig als je voor €10k minder ook 280pk kunt krijgen (Seat Cupra R). Daarbij kan je in Belgie gewoon niet tunen dus moet het wel af fabriek ?
En dat iets nu al leuk is en erg goed, kan toch ook geen reden zijn om hem niet nóg leuker te krijgen ? Het gewicht gaat immers niet omhoog enkel het vermogen naar 280pk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Ik had eigenlijk het idee dat jij je aangevallen voelde door mijn mening.
Heb sinds kort weer een redelijk werkende Caterham waarbij het gewicht zo goed als gelijk is gebleven. Het vermogen is fors omhoog en een ander onderstel.
Laat er geen misverstand over bestaan dat ik de wagen nogsteeds prachtig vind, maar ik begin me toch ergens af te vragen of ik de wagen 'leuker' vind dan voor de conversie.
Het gaat allemaal eigenlijk te makkelijk en je kunt op die mooie landwegen eigenlijk niet meer leuk doorhalen zonder 'te' asociaal te zijn.

Heb sinds kort weer een redelijk werkende Caterham waarbij het gewicht zo goed als gelijk is gebleven. Het vermogen is fors omhoog en een ander onderstel.
Laat er geen misverstand over bestaan dat ik de wagen nogsteeds prachtig vind, maar ik begin me toch ergens af te vragen of ik de wagen 'leuker' vind dan voor de conversie.
Het gaat allemaal eigenlijk te makkelijk en je kunt op die mooie landwegen eigenlijk niet meer leuk doorhalen zonder 'te' asociaal te zijn.
- RJK
- Berichten: 3645
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Grappig. Ik zit weleens te denken om wat meer vermogen in mijn 944 te knutselen. Maar de keren dat ik samen met een maatje van mij door de Eifel aan het knallen was (hij heeft een GT86) waren eigenlijk perfect. Lekker dwars in de haarspeldbochten, lekker doorhalen daar waar het kan, je bent heerlijk bezig en de snelheden blijven toch nog enigszins normaal.Het gaat allemaal eigenlijk te makkelijk en je kunt op die mooie landwegen eigenlijk niet meer leuk doorhalen zonder 'te' asociaal te zijn.
Stoplichtsprintje moet ik daarentegen inderdaad niet gaan proberen...

- Erik
- Berichten: 1977
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Een turbo setup weegt je maximaal 30kg dus het wordt 280pk op 1230kg Ilja
Anyway als je dat niet leuk vind als karakter, de cosworth compressor setup levert hetzelfde maar dan met een meer lineair karakter.
Ik kan je vertellen dat 280pk op 1230kg afgrijselijk snel van de kiet gaat.

Anyway als je dat niet leuk vind als karakter, de cosworth compressor setup levert hetzelfde maar dan met een meer lineair karakter.
Ik kan je vertellen dat 280pk op 1230kg afgrijselijk snel van de kiet gaat.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
280pk als indicatie vanwege Japanse belasting. 240pk zou ook al veel schelen !
Zou deze auto echt wel graag willen hebben. Prive 4-deurs ding en deze zakelijk inzetten.
Zou deze auto echt wel graag willen hebben. Prive 4-deurs ding en deze zakelijk inzetten.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Is dat niet verkeerd om? Zakelijk tokkel je van rechtbank naar rechtbank over snelwegen (aanname), privé maak je (meer) kilometers voor de lol. Zakelijk op een golf van koppel goed meters maken op de linker baan, privé the long way round, met zo veel mogelijk lekkere bochtjes, toeren jagen. In die verhouding lijkt me een GT86, of ie nou 200 of 240 pk heeft, leuker in privé dan zakelijk.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Zakelijk en privé een GT86/BRZ voor alle kilometers en een familiehok erbij voor die paar dagen dat je in de privé sfeer meer dan 1 passagier vervoerd. Ik snap het wel...
- tomgtr
- Berichten: 10889
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Dat is beetje afhankelijk van je werk/bedrijf denk ik. Kan me zo voorstellen dat niet in alle branches je in zo'n tupperware fast and the furious hok wil komen aankakken bij je klanten...
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Sorry FaF ik bedoelde het inderdaad zoals Allen het heeft begrepen. Zakelijk aanschaffen en dan uiteraard prive van genieten. Binnendoor naar mijn werk en weekenden lekker genieten. Dus zeker niet alleen zakelijke ritten.
Prive zou ik op dit moment niet zoveel geld aan een dergelijke auto kunnen uitgeven. Zakelijk wel. Japans hok maakt voor mijn werk gelukkig niks uit. En dan ernaast iets voor paar duizend prive kopen met 4 deuren voor de familie dingen. Oude Jaguar XJ of zo. Heb het plaatje al vaak gemaakt.
Maar met alleen 200pk is me dat vooralsnog niet waard. Als ik dan geld ga weggooien aan brandstof wil ik er ook vermogen voor terughebben zoals in mijn vorige BMW. Dat is ook de reden waarom ik het nu niet heb overwogen. Maar het concept spreekt me nog steeds zeer aan.
Prive zou ik op dit moment niet zoveel geld aan een dergelijke auto kunnen uitgeven. Zakelijk wel. Japans hok maakt voor mijn werk gelukkig niks uit. En dan ernaast iets voor paar duizend prive kopen met 4 deuren voor de familie dingen. Oude Jaguar XJ of zo. Heb het plaatje al vaak gemaakt.
Maar met alleen 200pk is me dat vooralsnog niet waard. Als ik dan geld ga weggooien aan brandstof wil ik er ook vermogen voor terughebben zoals in mijn vorige BMW. Dat is ook de reden waarom ik het nu niet heb overwogen. Maar het concept spreekt me nog steeds zeer aan.
- mrbbs
- Berichten: 1492
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
Re: Toyota GT 86 en Subaru BRZ
Jaar terug had ik mezelf een Audi A6 (2004) gekocht om zakelijk mee te rijden. Heel zuinig met een verbruik van 1 op 19. Comfortabel was ie wel maar ik kreeg er weinig voor terug.
Kocht ik mij een jaar later een BMW E90 320d M-sport.. en was ik na 2 weken alweer beu. Was eigenlijk een stap terug tov de Audi..
Dat brengt dat ik nu de GT86 rijdt zowel zakelijk als privé. Ik ben IT consultant dus kom daar net mee weg. Ik hoef echt geen diesel meer. Iedere keer in dat "turbo" gat terug vallen en die vervelende diesel-roffel. Nee, hoeft voor mij niet meer.
Kocht ik mij een jaar later een BMW E90 320d M-sport.. en was ik na 2 weken alweer beu. Was eigenlijk een stap terug tov de Audi..
Dat brengt dat ik nu de GT86 rijdt zowel zakelijk als privé. Ik ben IT consultant dus kom daar net mee weg. Ik hoef echt geen diesel meer. Iedere keer in dat "turbo" gat terug vallen en die vervelende diesel-roffel. Nee, hoeft voor mij niet meer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten