Je rijbewijs is eigendom van de staat..smiley schreef: 18 feb 2022, 12:45 Het rijbewijs is een statisch middel, wat in jouw eigendom is, en gebruikt kan worden voor identificatie.
Een QR app is een dynamisch middel, waarvan het eigendom bij de staat ligt, en het gebruik makkelijk gewijzigd kan worden.
Nu alleen geldig binnen een vaccinatie geldigheidstermijn.
Morgen werkt ie misschien een week niet omdat je op facebook iets verkeerds gezegd hebt. Daar heb je met een rijbewijs geen last van.
Het ding heeft de potentie om volledig mee door te kunnen slaan in het beheersen van menselijk gedrag.
Corona in Nederland.....
-
OnlinePhilipoo
Re: Corona in Nederland.....
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De staat kan niet met 1 druk op de knop het ding ongeldig maken.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat lijkt me eigenlijk wel hoor, al weet ik het niet zeker.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Kom op.... jullie zien toch ook wel het verschil tussen een rijbewijs en een QR app op je telefoon die je toegang (of niet) geeft tot iets?
-
Onlinetomgtr
Niet echt. Ik vind het zelfs onhandig dat rijbewijs niet gewoon op telefoon staat. QR code geeft/ gaf toegang tijdens een pandemie als je gevaccineerd was of getest om de hoeveelheid besmettingen niet nog verder te laten escaleren. Effectief, nee niet echt. Kwade plannen? Ik zie ze niet.
Zonder rijbewijs mag je niet rijden. Het is het bewijs dat je getest bent (rijexamen) en niks hebt gedaan waardoor het ongeldig verklaard is.
Zonder rijbewijs mag je niet rijden. Het is het bewijs dat je getest bent (rijexamen) en niks hebt gedaan waardoor het ongeldig verklaard is.
-
OnlineMartijn_bmw
+1 en liever vandaag dan morgen rijbewijs in mijn Apple wallet dan is ook de laatste reden om een portemonnee (pasjes houder) bij je te hebben verleden tijdtomgtr schreef: 18 feb 2022, 21:37 Niet echt. Ik vind het zelfs onhandig dat rijbewijs niet gewoon op telefoon staat. QR code geeft/ gaf toegang tijdens een pandemie als je gevaccineerd was of getest om de hoeveelheid besmettingen niet nog verder te laten escaleren. Effectief, nee niet echt. Kwade plannen? Ik zie ze niet.

-
OnlinePhilipoo
same, ook nog even OV erbij als het kan voor die ene keer dat ik ooit de trein pak en klaar!Martijn_bmw schreef: 18 feb 2022, 21:39+1 en liever vandaag dan morgen rijbewijs in mijn Apple wallet dan is ook de laatste reden om een portemonnee (pasjes houder) bij je te hebben verleden tijdtomgtr schreef: 18 feb 2022, 21:37 Niet echt. Ik vind het zelfs onhandig dat rijbewijs niet gewoon op telefoon staat. QR code geeft/ gaf toegang tijdens een pandemie als je gevaccineerd was of getest om de hoeveelheid besmettingen niet nog verder te laten escaleren. Effectief, nee niet echt. Kwade plannen? Ik zie ze niet.
Zonder rijbewijs mag je niet rijden. Het is het bewijs dat je getest bent (rijexamen) en niks hebt gedaan waardoor het ongeldig verklaard is.![]()
-
Onlinetomgtr
Je kan binnenkort gewoon met apple pay betalen bij OV dacht ik. Ben geen kenner…
-
Pinpas met contactloos betalen is binnenkort te gebruiken in het OV.
Ben ehm...
Ben ehm...

-
Onlinetomgtr
Kenner?
wel pinpas maar niet met telefoon?
-
-
- Auto: Dikke Bmw
Rijbewijs is bewijs van vaardigheid in een specifieke situatie.tomgtr schreef: 18 feb 2022, 21:37 Niet echt. Ik vind het zelfs onhandig dat rijbewijs niet gewoon op telefoon staat. QR code geeft/ gaf toegang tijdens een pandemie als je gevaccineerd was of getest om de hoeveelheid besmettingen niet nog verder te laten escaleren. Effectief, nee niet echt. Kwade plannen? Ik zie ze niet.
Vaccinatie bewijs (QR-code) is al omvattend voor het dagelijkse leven als dat zou worden doorgevoerd op de langere termijn.
-
Niet?
Je rijbewijs is, naast een mooie QR code, voorzien van je BSN. Alles is al aan elkaar gekoppeld.
Hoe lastig denk je dat het is om dat rijbewijs ongeldig te maken?
-
Onlinetomgtr
Crookie schreef: 18 feb 2022, 22:57Rijbewijs is bewijs van vaardigheid in een specifieke situatie.tomgtr schreef: 18 feb 2022, 21:37 Niet echt. Ik vind het zelfs onhandig dat rijbewijs niet gewoon op telefoon staat. QR code geeft/ gaf toegang tijdens een pandemie als je gevaccineerd was of getest om de hoeveelheid besmettingen niet nog verder te laten escaleren. Effectief, nee niet echt. Kwade plannen? Ik zie ze niet.
Vaccinatie bewijs (QR-code) is al omvattend voor het dagelijkse leven als dat zou worden doorgevoerd op de langere termijn.
Inderdaad als. Als de hemel naar benden komt hebben we allemaal een blauw petje leerde ik vroeger.
Of als m’n tante een piemel had was het mijn oom.
Geldt niet voor iedereen, hier zijn ook mensen die wel gevaccineerd zijn maar zich openlijk zorgen maken over privacy en overheids bemoeienis. Maar het zijn toch vooral degenen die niet gevaccineerd zijn die ook zeer uitgesproken tegen QR code zijn. Dat wordt dan mooi gegoten in een privacy en big brother watch you jasje, maar meestal is het gewoon balen van meer moeite doen om toegang te krijgen.
Prima, dat punt is duidelijk gemaakt.
Over een goede week is dat niet relevant meer, let’s move on. Eddie? Heb je hem alleen nog nodig om naar een technofeestje met meer dan 500 man te gaan. De autorai is er niet meer en ik kreeg niet de indruk dat veel van de andersdenkenden hier naar medische congressen gingen.
Next!
-
Als ik de vergelijking even doortrek, heel vroeger kon/mocht iedereen rondcrossen in een T-ford, geen haan die er naar kraaide, tot het rijbewijs werd ingevoerd. Was destijds ook uitsluiting van deelname aan (de maatschappij) ...Tom schreef: 18 feb 2022, 19:49Prima dat je voor vaccineren bent. Dat ben ik ook. Maar ik zou toch even verder kijken dan alleen dat. Een groep aanwijzen en die uitsluiten in de maatschappij, bankrekeningen blokkeren, mensen oppakken n.a.v. de politieke voorkeur. Dat was twee jaar terug nog ondenkbaar in vrije en tolerante westerse landen. En de keren dat het is voorgekomen in de geschiedenis liep het slecht af. Maar het is bekend dat Trudeau openlijk sympathisant is van Fidel Castro (zijn familie was bevriend). Hij heeft ook een obsessie met het communisme en dictators. Overgenomen van z'n ouders die de Soviet Unie en Castro wel zagen zitten). Ik keur het wel af. De haat richting ongevaccineerden moet wel heel diep zitten.Elise schreef: 18 feb 2022, 15:35 Blijkbaar is de wil van de meerderheid van het volk dat ongevaccineerden bepaalde dingen niet kunnen. Ik heb daar geen problemen mee.
Verder heeft ook het communisme zeker goede punten, kijk alleen even naar de vrije marktwerking in de gezondheidszorg en de (voormalige) nutsbedrijven hier in NL en het wordt verdomd lastig om het tegendeel te beweren...
-
Valt mij wel op dat gevaccineerd hier gelijk staat aan drammers.
Het wordt er niet gezelliger op met het herhalen.
-
En wat was jouw mening Peter, ik had hem even gemist tussen alle andere postings.
-
Zonder rijbewijs mag je alles, behalve in een auto rijden.Elise schreef: 18 feb 2022, 23:46 Als ik de vergelijking even doortrek, heel vroeger kon/mocht iedereen rondcrossen in een T-ford, geen haan die er naar kraaide, tot het rijbewijs werd ingevoerd. Was destijds ook uitsluiting van deelname aan (de maatschappij) ...
Verder heeft ook het communisme zeker goede punten, kijk alleen even naar de vrije marktwerking in de gezondheidszorg en de (voormalige) nutsbedrijven hier in NL en het wordt verdomd lastig om het tegendeel te beweren...
Zonder coronapas mag je niks. Niet naar een cafe, restaurant, bioscoop, feest, voetbalwedstrijd, op vakantie en als het aan sommige extremistische mensen ligt verlies je ook je baan en toegang tot je bankrekening. Wel even een verschil.
Ik snap dat jij in de risicogroep valt en er daarom wellicht iets anders tegenaan kijkt, maar dat soort extreme consequenties staan wat mij betreft totaal niet in verhouding. We hebben hier een vaccinatiegraad van 86% bereikt op basis van voornamelijk voorlichting en gezond verstand. Moet dat per se 100% worden? Dan vraag ik mij af waarom? Ik denk dat het ook weinig had uitgemaakt voor het verloop. Misschien waren we dan twee/drie weken verder in de tijd om het virus te verdringen. Effectief is de coronapas ook niet gebleken want gevaccineerden geven het virus ook door. Het is dus grijpen naar extreme middelen zonder er een goede reden voor te hebben. Dat terwijl ik geen enkel maatschappelijk onderwerp ken dat geen compromis is tussen voor- en tegenstanders (meer/minder AOW, meer/minder belasting voor bedrijven, meer/minder asielzoekers, etc.). Alleen bij corona moet iedereen in één kamp zitten, waarbij middelen zoals het uitsluiting in de maatschappij, afnemen van werk en blokkeren van rekeningnummer niet meer geschuwd worden. Dat is pure haat richting andersdenkenden, anders kan ik het niet omschrijven.
-
Onlinetomgtr
Maar Tom, dat is toch een gepasseerd station. Toen de ic’s vol liepen was dat wellicht het geval. Nu niet meer. Kan je blijven roepen hoe oneerlijk het is maar blijkt dat het nu bewezen overdreven is het eraf gaat?
- MarkS
-
Onlinetomgtr
Apart, ik ervaar nogal het tegenovergestelde. Perceptie.PeterB schreef: 18 feb 2022, 23:56 Valt mij wel op dat gevaccineerd hier gelijk staat aan drammers.
-
Ik ben gevaccineerd en corona gehad. Zal mij aan mijn achterste roesten of iemand wel of niet gevaccineerd is
Als het corona/vaccinatie onderwerp ter sprake komt in een gesprek kap ik het meestal snel af. Want je hebt of dezelfde mening of niet, en dan kan je wel door blijven praten erover. Ieder moet het voor zichzelf weten en weer over naar een leuker onderwerp 

- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
+1, hier ook volle spaarkaart(gevaccineerd,booster en het gehad) Het is ieder z’n eigen keuze maar het gesprek erover heb ik nooit zo’n behoefte aan, persoonlijke ervaring is nog steeds zoals mijn laatste reactie in dit topic dat ongevaccineerd vs gevaccineerd sneller een verhitte discussie oplevert dan andersom.
Disclaimer: met nadruk op mijn persoonlijke ervaring/beleving dus
Disclaimer: met nadruk op mijn persoonlijke ervaring/beleving dus

- MarkS
Ook geen enkele behoefte aan gesprek of discussie over dit onderwerp.
Daarom zit ik ook in dit topic.
(of is het andersom)
Daarom zit ik ook in dit topic.

(of is het andersom)