Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie

Wat gaat DF stemmen?

CDA
4
2%
PvdA
8
4%
D66
21
11%
PVV
53
27%
Groen Links
2
1%
SP
2
1%
CU
2
1%
VVD
87
44%
SGP
2
1%
PVDD
1
1%
Verdonk
0
Geen stemmen
Blanco
14
7%

Totaal aantal stemmen: 196

Luco

Re: Wat gaat DF stemmen komende Tweede Kamer verkiezingen?

Bericht door Luco » 26 jul 2010, 12:42

Robertdj schreef:Emigreren is 1 ding, maar vervolgens moeten werken voor je geld :?
Moet je kijken hoe snel ze dan weer terug willen komen, hopelijk heeft GEERT dan de grens lekker dichtgetimmerd :mrgreen: :shithappens:

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jul 2010, 13:41

Wouter81 schreef:
Twaalf procent van de Nederlanders overweegt te emigreren als PVV-voorman Geert Wilders aan de macht komt. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het opinieblad Maarten!.

De enquete werd gehouden onder 511 respondenten. De stelling was: 'Als Geert Wilders aan de macht komt in Nederland, overweeg ik te emigreren.' Veertien procent van de mannen en tien procent van de vrouwen is het daarmee eens.

Emigranten onder SP en PvdA kiezers
De meeste potentiële emigranten bevonden zich onder SP (21 procent) en PvdA (27 procent) stemmers. Een kleine minderheid wil, als Wilders aan de macht komt, hem vanuit Nederland bestrijden.

Het nieuwe nummer van Maarten!, met daarin de resultaten van de enquete, verschijnt op 26 november. (EBO)
Vaarwel, waar en wanneer kunnen we komen uitzwaaien? :)

Zal toch wel niet gebeuren, de gemiddelde steuntrekkende SP stemmer kan een emigratie niet eens betalen waarschijnlijk. :bag: Of generaliseer ik nu heel erg? :angel:
Ik sta vooraan om ze uit te zwaaien! Als x% overweegt te emigreren als de SP en PvdA aan de macht komen om hogere inkomens aan te pakken "zal dat allemaal wel meevallen" en zo'n bericht als dit zouden we serieus moeten nemen zeker. (was het maar zo :mrgreen:)

Luco

Bericht door Luco » 26 jul 2010, 13:49

Maus335i schreef:
Wouter81 schreef:
Twaalf procent van de Nederlanders overweegt te emigreren als PVV-voorman Geert Wilders aan de macht komt. Dat blijkt uit onderzoek in opdracht van het opinieblad Maarten!.

De enquete werd gehouden onder 511 respondenten. De stelling was: 'Als Geert Wilders aan de macht komt in Nederland, overweeg ik te emigreren.' Veertien procent van de mannen en tien procent van de vrouwen is het daarmee eens.

Emigranten onder SP en PvdA kiezers
De meeste potentiële emigranten bevonden zich onder SP (21 procent) en PvdA (27 procent) stemmers. Een kleine minderheid wil, als Wilders aan de macht komt, hem vanuit Nederland bestrijden.

Het nieuwe nummer van Maarten!, met daarin de resultaten van de enquete, verschijnt op 26 november. (EBO)
Vaarwel, waar en wanneer kunnen we komen uitzwaaien? :)

Zal toch wel niet gebeuren, de gemiddelde steuntrekkende SP stemmer kan een emigratie niet eens betalen waarschijnlijk. :bag: Of generaliseer ik nu heel erg? :angel:
Ik sta vooraan om ze uit te zwaaien! Als x% overweegt te emigreren als de SP en PvdA aan de macht komen om hogere inkomens aan te pakken "zal dat allemaal wel meevallen" en zo'n bericht als dit zouden we serieus moeten nemen zeker. (was het maar zo :mrgreen:)
Zou wel goed zijn eigenlijk, de pluspunten:

Woningnood omlaag
Werkloosheid omlaag
Uitgaven aan uitkeringen omlaag
Criminaliteit omlaag
Files omlaag
Geen celtekort meer

poepoe, wanneer vertrekken ze :clap: :clap:

GTRene

Bericht door GTRene » 26 jul 2010, 13:55

:roflol: :thumbup:

HansD

Bericht door HansD » 26 jul 2010, 15:08

Knappe extrapolatie, 511 mensen vragen en daaruit de conclusie trekken dat 12% van de bevolking wil emigreren als wilders in een coalitie komt. Ik heb geen statistiek gestudeerd maar het lijkt me dat je dit niet zo kunt stellen.

Het wordt wel lekker rustig dan in NL want als ik de reacties op de Telegraafsite mag geloven gaat ook minimaal 12% emigreren als er een linkse coalitie komt. Zelfde soort redenatie :goodnight:
Wat een flutonderzoek maar wel wat aandacht voor je marginale blaadje.

Verder prima, vertrek maar maar maak die grote bek dan wel waar en stel ons niet teleur door uiteindelijk toch te blijven.

Michel P

Bericht door Michel P » 26 jul 2010, 15:11

SteV6 schreef:Hebben we het in dit onderzoekje trouwens over emigranten of remigranten die teruggaan naar land van herkomst?

Stephan
Goede vraag....

Peric

Bericht door Peric » 26 jul 2010, 15:28

511 respondenten, daarvan 12% is 61.32.
Ja, daar zal de woningnood van omlaag gaan.. :)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 26 jul 2010, 15:54

Peric schreef:511 respondenten, daarvan 12% is 61.32.
Ja, daar zal de woningnood van omlaag gaan.. :)
Hoeveel is 12% van 1022 dan? En van 10220? En van 1 miljoen of 18 miljoen "Nederlanders"?

Dan heb je ongeveer dezelfde beredenering die het onderzoek volgt. En ja, als 2,1 miljoen mensen (12% van 18 miljoen) vertrekt zal het de woningnood zeker helpen. Blijft natuurlijk voorop staan dat het een flutonderzoek is dat nauwelijks representatief is.

En ook al zou het kloppen, wat is precies het probleem als al die mensen vertrekken? Ik heb eigenlijk niet de indruk dat "rijk Nederland" (wanneer je dan ook maar rijk bent) zo anti PVV is...

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 27 jul 2010, 07:43

HansD schreef:Knappe extrapolatie, 511 mensen vragen en daaruit de conclusie trekken dat 12% van de bevolking wil emigreren als wilders in een coalitie komt. Ik heb geen statistiek gestudeerd maar het lijkt me dat je dit niet zo kunt stellen.
Ik heb wel statistiek gestudeerd en mits het een representatieve groep is kan je met 99% zekerheid stellen dat het percentage tussen de 8 en 16 % ligt.

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 08:08

Geelhoed schreef:
HansD schreef:Knappe extrapolatie, 511 mensen vragen en daaruit de conclusie trekken dat 12% van de bevolking wil emigreren als wilders in een coalitie komt. Ik heb geen statistiek gestudeerd maar het lijkt me dat je dit niet zo kunt stellen.
Ik heb wel statistiek gestudeerd en mits het een representatieve groep is kan je met 99% zekerheid stellen dat het percentage tussen de 8 en 16 % ligt.

Mooi zo, 8% uitvreters eruit, dan is de crisis ook gelijk over :mrgreen:
Geen werkloosheid meer.

WILDERS ALSJEBLIEFT KOM IN DE REGERING :roflol:

Wouter81
Auto: GR86|California|Hilux/CS35+

Bericht door Wouter81 » 27 jul 2010, 12:50

Of nog beter Luco, 16% d'r uit. :)

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 13:04

Je moet de verwachtingen niet te hoog hebben he
8% is voorlopig voldoende :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 27 jul 2010, 13:06

wat is de percentage van die percentage dat de hoogopgeleiden vertrekken? ;)

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 13:13

Metchu schreef:wat is de percentage van die percentage dat de hoogopgeleiden vertrekken? ;)
Metchu, dat maakt niet uit, als ze niet werken heb je er niks aan :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 27 jul 2010, 13:53

Hoeveel stemmen zou deze man krijgen :shocking: :shocking: :shocking:
'Verbrand Koran op 11 september'
Uitgegeven: 27 juli 2010 11:59
Laatst gewijzigd: 27 juli 2010 13:09

AMSTERDAM – Een Amerikaanse kerk is van plan een ‘Internationale Verbrand een Koran Dag’ te houden, precies negen jaar na de aanslagen in New York op 11 september 2001.
© AFPDit melden diverse Amerikaanse media.

De christelijke kerk in Florida heeft een bord met de tekst ‘Islam is van de Duivel’ in de voortuin staan. Hier kreeg de kerk veel woedende reacties over.

De pastor, Terry Jones, heeft nu opgeroepen massaal de Koran, het heilige boek van de islam, te verbranden. Hij beweert dat de Bijbelse teksten hem hiertoe gebieden.

Feestdag

De datum waarop de verbranding gepland staat is naast de herdenkingsdag voor de aanslagen voor de islam ook een heilige dag. Dit jaar vindt op 11 september de islamitische feestdag ter afsluiting van de Ramadan plaats.

Jones zegt dat het niet gaat om haat, maar om de waarheid van het christendom, en om moslims bekeren. “We houden van de moslims en hopen dat ze tot de ware verlossing komen. We vallen de islam aan, het geloof, en de islamitische wet, de sharia.”

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2010, 16:06

In naam van de Bijbel de Koran verbranden :roflol: :bag:

Michel P

Bericht door Michel P » 27 jul 2010, 16:14

Niels schreef:In naam van de Bijbel de Koran verbranden :roflol: :bag:
Beter alle bijbels er ook maar gelijk bij verbranden......... geloofswaaninigen zijn gewoon compleet de weg kwijt......... hoe meer geloof in hun sprookjesboek, hoe dwazer men is......

Michel
Laatst gewijzigd door Michel P op 27 jul 2010, 18:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 27 jul 2010, 18:30

Metchu schreef:wat is de percentage van die percentage dat de hoogopgeleiden vertrekken? ;)
Aangezien hoger opgeleiden voornamelijk D66, CDA en PVV stemmen zal dat wel meevallen :d

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 27 jul 2010, 22:18

Staaf dat nog ff met zo'n onderzoekje van je Maurice, ik geloof er geen r€€d van namelijk :P Beter bedeeld en hoger opgeleid op PVV stemmen nou niet in mijn omgeving...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 28 jul 2010, 08:19

Niels schreef:Staaf dat nog ff met zo'n onderzoekje van je Maurice, ik geloof er geen r€€d van namelijk :P Beter bedeeld en hoger opgeleid op PVV stemmen nou niet in mijn omgeving...
Niels, bij mij dus wel waaronder veel studenten tot mijn verbazing. Zover ik weet stemmen studenten over het algemeen links en zodra ze afgestudeerd zijn rechts. Google anders even :)

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 08:36

Het maakt niet uit of ze nu laag of hoog opgeleid zijn, we hadden het over 8% uitvreters, of die nou laag of hoog opgeleid zijn doet niet ter zake, het zou prima zijn als er 8% uitvreters opdonderen :mrgreen: :mrgreen:

M@rcel

Bericht door M@rcel » 28 jul 2010, 09:00

Er is een groot verschil tussen "willen" en "kunnen" vertrekken.

En volgens mij wil standaard iedereen uit NL vertrekken...

Luco

Bericht door Luco » 28 jul 2010, 09:02

Die niet "kunnen" die "willen" we wel "helpen" :thumbup:

Snipe

Bericht door Snipe » 28 jul 2010, 09:52

Maus335i schreef:Zover ik weet stemmen studenten over het algemeen links en zodra ze afgestudeerd zijn rechts. Google anders even :)
Antwoord van Google: "Als je jong bent en niet links stemt, dan heb je geen hart, maar als je oud bent en nog steeds links stemt dan heb je geen verstand."

RutgerK

Bericht door RutgerK » 28 jul 2010, 11:12

Ik heb hier eens een kaartje gelinkt met een overzicht van Nederland waar welke partij het grootst is bij de TK verkiezingen. Die gebieden vertonen geen overlap met de gebieden waar de intelligentia woont of wordt gekenmerkt door een jonge bevolkingsopbouw.

Over het algemeen is jeugd rechtser omdat ze geloof hebben dat je master of your own destiny bent. Naarmate men ouder wordt wordt men over het algemeen wat meer centrum of links. De oudste bevolkingsgroep zal wel weer wat rechtser worden omdat ze zekerheden hebben die vanuit de linkse politiek zijn bedacht en zich nu 100% kunnen concentreren op dat wat hen angstig maakt.

Plaats reactie