Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Metchu

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Metchu » 23 dec 2010, 22:20

EG schreef:
Maus335i schreef:
Downforce Hans schreef:http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Binnenland/ ... film.dhtml

Moet niet gekker worden.....................
Lol wat een stel crybabies.
Turkse Nederlanders klagen in de reportage over discriminatie op de Nederlandse arbeidsmarkt. "Ze nemen liever een Nederlander, ook al ben je hoog opgeleid en beter dan die Nederlander," aldus de man.
Weer zo iemand die niet kan beseffen dat een WERKGEVER zélf zou moeten kunnen bepalen wie hij wel of niet wil aannemen. Waarom mag ik niet gewoon zelf bepalen wie ik betalen wil?
Vind die reacties ook bullshit, maar ik kan je vertellen dat de Turkse media nog erger is dan de Story of Prive. Sterker nog, ik durf zelfs te beweren dat je liever die tabloids serieus kan nemen dan de Turkse TV. Vraag maar aan Metin, ALLES word zwaar opgeblazen en overdreven. Zo ook die Wilders in de regering. Op dat gebied lijkt het net wel Amerika, eindeloos geouwehoer over een klein onderwerp (komt iemand op die zijn kind ofzo kwijt is, en dan heel gelul erbij zelfs met sentimentele muziek, zie jij je het al voor je? Nederlands nieuws met muziek erbij enzo?).

Op dat gebied mogen we blij zijn dat de Nederlandse TV niet zo is. Turkse nieuws kijken is gewoon strontvervelend. 1% is objectieve info de 99% is subjectieve onzin om maar kijkers mee te pakken. Elke keer verbaas ik me erover hoe lang een onderwerp over niets gemaakt kan worden.

Klein voorbeeld: Nederland 5 doden bij verkeersdrama, blabla toedracht onduidelijk 5 doden helaas pindakaas.

Turkije: 5 doden bij verkeersdrama, de gezinsleden in huilen laten zien op TV, begravenisje erbij om het lekker te maken, en daarna als toetje sentimentele muziek derbij. Om gek van te worden.
ik word ook schijtziek ervan idd! Het is gewoon FOX news, maar dan 10x erger! hahahaha Ik kijk het vanwege die reden ook gelukkig nooit, of sochtends die ontiegelijk trieste talkshows... Nee Turkse tv is echt slecht en ik kijk het dan ook nooit! Wat kunnen ze wel? Als een bezetene series uit de grond stampen enzo, maar goed zelfs dat kijk ik niet. Sterker nog, ik kijk ook nooit nederlandse tv, want ik word al schijtziek van sbs en rtl enzo... nee doe mij maar lekker downloaden :mrgreen:

een voorbeeld! eng muziekje, zware stem, zware intro...en wat beelden! hahaha

een voorbeeld naar EG

maar nou moeten we niet doen alsof er idd niet iets is veranderd in Nederland ;) Dat is het namelijk wel degelijk...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 dec 2010, 22:24

Dat Nederland veranderd mag wel duidelijk wezen, maar waarom gaat het zo mis?

Sommige dingen werken gewoon niet denk ik, na 30 jaar falende integratie moet je gewoon conclusies trekken en niet blijven doorbeuken en doen of er niks aan de hand is. De Turken (of allochtonen in het algemeen) zijn er niet bij gebaat, de autochtonen/Nederlanders ook niet.

Wat heeft het voor zin? Over 100 jaar zit je nog steeds met dezelfde problematiek.

EG

Bericht door EG » 23 dec 2010, 22:40

En dan helpt een blonde schreeuwlelijk ook niet beste Maus. Krijg je dingen zoals bepaalde bevolkingsgroepen in een hokje geduwd worden, maar dat word weer een hele discussie.

Oh ja mijn oplossing, gewoon iedereen aanpakken of ie nou wit, getint, zwart voor mijn part rood is. Zonder dat gelul over integratie etc. gewoon aanpakken.

Integratie is in mijn ogen altijd al mislukt, je kan een mens niet zomaar veranderen. Je kan wel ervoor kiezen dat iedereen zichzelf mag zijn zolang het maar binnen de kader van het wet is. En dat zijn die relschoppende mocro's bijv. niet voordat je je dat afvraagt ;)

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 dec 2010, 22:43

Ik probeerde mezelf net even het volgende voor te stellen. Ik heb namelijk ook plannen om te emigreren, maar naar Amerika zoals menigeen weet wellicht.

Waarom wil ik naar Amerika?

- Omdat de cultuur mij meer aanstaat
- Omdat ik vind (persoonlijke mening natuurlijk) dat Amerikanen over het algemeen vriendelijker zijn
- Omdat ik de mentaliteit van (veel) Amerikanen mij meer aanstaat

enz.

kortom: ik wil naar Amerika omdat ik Amerikaan wil worden. Zodra ik daar kom, wil ik Nederlands als taal direct achter me laten. Zo snel mogelijk praten, doen, eten... als een Amerikaan. Wat ik dus NIET wil, is als Nederlander me gaan gedragen in het land waar ik te gast ben en verwachten dat iedereen maar rekening met me houdt, omdat ik bij hen te gast kom. En daarnaast nog eens flink gaan schoppen tegen de mensen die me moeten accepteren.

En daar wringt bij mij de schoen af en toe een beetje. Er wordt verwacht dat een Nederlander zich aanpast en begrip toont etc. om integratie te bevorderen. Maar waarom eigenlijk?

Metchu

Bericht door Metchu » 23 dec 2010, 22:44

daarom werkt de salad bowl in amerika beter, dan de melting pot in Nederland... Je hebt chineze wijken, turkse wijken, zwarte wijken... tjah... iedereen doet zn eigen ding. Heel anders idd...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 dec 2010, 22:45

@EG, gebeurd niet vaak dat ik het met je eens ben maar deze keer wel :D Onze blonde troela gaat zeker geen oplossing bieden, maar vooralsnog zorgt hij wel voor een "frisse wind" in het kabinet. Dat zijn partij zelf ook ziek is met vervelende partijleden is dan maar zo, blijkbaar was een beetje opschudding nodig. Ik heb altijd gezegd dat ik PVV niet als grootste partij wil hebben, maar de alternatieven (PvdA, GL, SP, D66) staan me nóg minder aan.

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 dec 2010, 22:48

Metchu schreef:daarom werkt de salad bowl in amerika beter, dan de melting pot in Nederland... Je hebt chineze wijken, turkse wijken, zwarte wijken... tjah... iedereen doet zn eigen ding. Heel anders idd...
Nee maar dat bedoel ik juist. Integratie..... is dat niet gewoon een fabel? In Engeland werkt het óók niet, en zoals je zegt in Amerika niet en hier in Nederland eveneens niet. Moeten we dan maar niet gewoon ophouden met proberen?

Metchu

Bericht door Metchu » 23 dec 2010, 22:49

ach politiek jongens... breek me er de bek niet over open... Ik heb 4 jaar lang meegedraaid als raadslid, maar aan het eind van de avond nadat ze elkaar bijna de kop hadden ingeslagen ging "de top" even met zn allen de kroeg in duiken voor een borrel...

ik ben nog wel betrokken, maar ik ben wel echt afgeknapt op de politiek en ik had zoveel ambitie :mrgreen:

EG

Bericht door EG » 23 dec 2010, 22:53

Ik vind die gedachtengang van jou dus echt serieus verkeerd. Dus omdat jij naar Amerika verhuisd moet je maar lekker verAmerikaniseren? Wat een bullshit.

En noem mij 1 aspect van de Amerikaanse cultuur? Amerika is een land vol met naties en culturen, er is niet "een cultuur". De Zuidelijke staten zijn heel anders dan bijv. New York of Washington D.C. ofzo.

Wat is een Amerikaan? Iemand die 100 kg weegt, iemand die 20 donuts per dag opvreet, iedere dag naar de Mac gaat ofzo? En wat is een Nederlander? Iemand die kaas eet, klompen draagt en met 121 per uur mij treitert op de linkerrijbaan?

Klein beetje gelul.com. En je doet alsof allochtonen hier van alles eisen maar dat is dus serieuze bullshit. Iedere allochtoon die een beetje succesvol wil zijn, past zich aan de regels aan. Als iemand iets eist krijgt ie niets want kinderen die vragen worden overgeslagen. En dat zie ik iedere dag met eigen ogen. Ik doe alles volgens de wetten hier, en ik verdien lekker veel geld. Binnenkort komt er dus ook een serieus motorvoertuig voor de deur waar ik keihard voor gewerkt heb.

Integratie is idd een fabel, omdat juist ieder mens anders is. Ik zeg toch wetten en regels respecteren voor de rest is niks belangrijk.

Metchu

Bericht door Metchu » 23 dec 2010, 22:56

true...

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2010, 23:03

wetten en regels zijn er vaak ter bescherming van...

helaas worden delen er van ook vaak gebruikt/misbruikt voor...

Maus335i

Bericht door Maus335i » 23 dec 2010, 23:13

EG schreef:Ik vind die gedachtengang van jou dus echt serieus verkeerd. Dus omdat jij naar Amerika verhuisd moet je maar lekker verAmerikaniseren? Wat een bullshit.
Ja en daar is helemaal niks mis mee. Het is onzin om te roepen dat als ik een Amerikaans paspoort wil en daar wil kunnen leven en wonen, dat ik mijn eigen gebruiken moet kunnen uitoefenen. Met zo'n instelling zul je nooit kunnen aarden in een ander land en kom je op hangende pootjes terug, daar zijn echt LEGIO voorbeelden van te noemen.

Het probleem met postings van jou is dat je jouw mening als een wetmatigheid verkondigd en dat slaat nergens op. Dat jij VINDT dat Amerika geen cultuur heeft, betekent niet dat het niet zo is.

Ik doe niet alsof allochtonen hier van alles eisen, want dat is dan gewoon wel weer een feit. Dat jij en bijv. Metchu voorbeelden zijn van hoe het wél moet vind ik prachtig, maar helaas zijn het aantal voorbeelden van mensen die het niet weten vele en vele malen groter. Als elke allochtoon zich als doorsnee Nederlander gedroeg, zou er hier helemaal geen probleem zou zijn. Als Nederlander en allochtoon perfect met elkaar door 1 deur gingen, had een partij als de PVV geen eens bestaansrecht.

Een Amerikaan, een Nederlander, een Turk.... iedereen heeft zijn eigen gewoonten, cultuur en gebruiken. Juist het feit dat er veel problemen wereldwijd rondom integratie bestaan is het bewijs van die verschillen. En het feit dat blijkbaar nog maar weinig landen (tot geen) na zóveel jaren een succesvolle multicultere samenleving hebben kunnen opbouwen, betekent volgens mij dat het gewoon niet werkt.

Je past je aan naar het land waar je heen gaat, niet andersom. Dus ja, ik MOET me als een Amerikaan gedragen wil ik daar succesvol kunnen integreren. Als je andere plannen hebt kan je zon onderneming beter uit je hoofd laten en lekker in het land blijven waar je bent opgegroeid.

GTRene

Bericht door GTRene » 23 dec 2010, 23:24

kan wel met die gedachte meegaan Maus.
jezelf verliezen doe je niet maar eigenwijs aan je cultuur (WTF is that) vasthouden in een land waar het heel anders gaat,
en dan ook nog opvallend als schreeuwende nichten op de boten door de grachten, is gewoon niet slim!

EG

Bericht door EG » 23 dec 2010, 23:38

Maus335i schreef:
EG schreef:Ik vind die gedachtengang van jou dus echt serieus verkeerd. Dus omdat jij naar Amerika verhuisd moet je maar lekker verAmerikaniseren? Wat een bullshit.
Ja en daar is helemaal niks mis mee. Het is onzin om te roepen dat als ik een Amerikaans paspoort wil en daar wil kunnen leven en wonen, dat ik mijn eigen gebruiken moet kunnen uitoefenen. Met zo'n instelling zul je nooit kunnen aarden in een ander land en kom je op hangende pootjes terug, daar zijn echt LEGIO voorbeelden van te noemen.

Het probleem met postings van jou is dat je jouw mening als een wetmatigheid verkondigd en dat slaat nergens op. Dat jij VINDT dat Amerika geen cultuur heeft, betekent niet dat het niet zo is.

Ik doe niet alsof allochtonen hier van alles eisen, want dat is dan gewoon wel weer een feit. Dat jij en bijv. Metchu voorbeelden zijn van hoe het wél moet vind ik prachtig, maar helaas zijn het aantal voorbeelden van mensen die het niet weten vele en vele malen groter. Als elke allochtoon zich als doorsnee Nederlander gedroeg, zou er hier helemaal geen probleem zou zijn. Als Nederlander en allochtoon perfect met elkaar door 1 deur gingen, had een partij als de PVV geen eens bestaansrecht.

Een Amerikaan, een Nederlander, een Turk.... iedereen heeft zijn eigen gewoonten, cultuur en gebruiken. Juist het feit dat er veel problemen wereldwijd rondom integratie bestaan is het bewijs van die verschillen. En het feit dat blijkbaar nog maar weinig landen (tot geen) na zóveel jaren een succesvolle multicultere samenleving hebben kunnen opbouwen, betekent volgens mij dat het gewoon niet werkt.

Je past je aan naar het land waar je heen gaat, niet andersom. Dus ja, ik MOET me als een Amerikaan gedragen wil ik daar succesvol kunnen integreren. Als je andere plannen hebt kan je zon onderneming beter uit je hoofd laten en lekker in het land blijven waar je bent opgegroeid.
De enige reden dat er een partij als de PVV is omdat die de onderbuikgevoel van de Nederlander aanspreekt. Discussie gaat weer een zijsprong maken maar de ENIGE reden dat de PVV bestaat is omdat er Marokkaanse reljongeren zijn die overal het voor de rest verpesten, en daardoor mogen alle moslims het vergelden. Uiteraard is er een probleem met deze hang/probleemjongeren. Maar de media vergroot dingen ook. Want bij Wilders gaat het woord moslim hand in hand met crimineel. Grappig.

Net zoals wat jij hier verteld, heb jij cijfers van dat allochtonen "problemen zorgen". Welke problemen precies? Allemaal onderbuikgevoelens. Want zoals gezegd: het is gewoon een groot groep criminele raddraaiers wat in Nederland voor problemen zorgt. De rest "doet zijn ding" (werken, studeren whatever). Laat ik het omdraaien, als het echt zo erg was gesteld met de allochtonen probleem zou in Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht de PVV op 1 moeten staan, maar dat is de grap, juist in kleine dorpen / gehuchten met lelieblanke Nederlanders met blauwe ogen staat de PVV op 1, ga maar zelf googlen op uitslagen verkiezingen 2010. Leg maar eens uit hoe dat kan?

En wat jij vertelt over aanpassing, wat jij wilt. Dat is jou mening. Ik blijf bij mijn mening, er is geen Amerikaans cultuur, en weet jij waarom dat zo is? Omdat het land misschien richting de 300 miljoen inwoners heeft. Als je echt denkt dat er EEN cultuur is dan moet je echt een fact update doen. Net zoals een Turk in Istanbul TOTAAL andere cultuur, denkwijze, gedrag heeft dan eentje die in het Zuid-Oosten woont. Of denk je dat alle Turken hetzelfde zijn? Zelfs in Nederland onder Turkse Nederlanders onder elkaar heb je ZEER grote verschillen. En in mijn optiek zou je van niemand mogen verwachten dat ie moet veranderen. Ik ben wie ik ben en hoe ik ben opgegroeid, en ik woon waar ik wil. Als ik naar Amerika wil dan leef ik precies hoe ik wil. Niemand gaat mij vertellen hoe ik mij moet gedragen en wat ik moet doen. Dat ik dan Engels moet leren lijkt mij vrij logisch, anders kom je nergens. Ook dat je je moet aanpassen naar de wetten en regels van het land lijkt me ook logisch.

Laat ik ook het omgekeerde vertellen, Nederlanders in het buitenland: in Turkije zijn genoeg Nederlanders die er bijna 20 jaar wonen (er wonen zowiezo meer dan 300.000 als ik het goed heb). Toch spreken ze zeer gebrekkig Turks. Ik reken het ze niet aan. Maar als het omgekeerde is in Nederland is het een schande. Raar he. En ik heb gevraagd hoe ze worden behandeld, nou ondanks hun spraakgebrek erg goed. Nooit slechte ervaringen gehad. Raar he?

Tom

Bericht door Tom » 23 dec 2010, 23:57

Niemand gaat mij vertellen hoe ik mij moet gedragen en wat ik moet doen.
Er is gewoon een cultuurverschil tussen groepen. Je zou voor de reacties eens een Nederlandse moskee in moeten lopen met je schoenen aan en zeggen dat dat onderdeel is van jouw Nederlandse cultuur (schoenen aanhouden). En als ze er problemen mee hebben roepen dat ze jou als Nederlander discrimineren. Niemand gaat mij tenslotte vertellen hoe ik mij moet gedragen, toch?
Want bij Wilders gaat het woord moslim hand in hand met crimineel. Grappig.
Ik weet niet of het alleen onderbuikgevoelens zijn. Werk nu tien jaar bij hetzelfde bedrijf, ook best wat personeel zien komen en gaan (man of 10) waaronder één moslim. Als ruimdenkend bedrijf natuurlijk aangenomen en een kans gegeven, hij leek te voldoen aan onze eisen. Na een jaar ontslagen en zaten we met een gigantische schadepost dankzij die klootzak. Uiteraard net die ene rotte appel (de rest is op goede voet vertrokken)... maar ik geloof dat een directielid ook zo'n vervelende Wilders stemmer is, vanwege 'onderbuikgevoelens' (of gewoon de realiteit?) dat z'n bedrijf bijna naar de klote was inclusief elf gezinnen die daardoor ook een slechte ervaring hebben.

GTRene

Bericht door GTRene » 24 dec 2010, 00:14

daarbij denk ik dat Nederlanders over het algemeen ook geld meenemen naar het land waar ze werken/wonen...veelal is het daar minder goed of anders geregeld.
magoed dat denk ik :mrgreen: verder weinig kaas van gegeten :bag:

hoe het ook zij, ergens gaat het niet meer goed...der is te lang getolereerd en te slap opgetreden immers de geldkraan stond open en bleef open...tot er problemen daarmee kwamen en het drukker werd en meer problemen kwamen enz...en niet veel mensen dat durfden zeggen/aanpakken en voor zich uit schoven.

het kind van de rekening zijn :hmmm:

hoe dieper het ingenesteld is hoe groter de schade wordt en des te moeilijker/zwaarder de oplossing lijkt me....pappen en nathouden lukt niet goed meer, het werd dweilen met de kranen open...
maar zal nog lang duren voor het beter wordt, de hele mentaliteit, en dan doel ik niet alleen op de allochtonen, ook de graaicultuur e.d. de kloof tussen arm en rijk is niet geslonken in elk geval.

(en dan heb ik het niet over alle echte mensen en harde werkers of wat en spreek niemand persoonlijk aan hier :mrgreen: ) anders krijgen we weer dat gezeur hier.

EG

Bericht door EG » 24 dec 2010, 01:43

Tom schreef:
Niemand gaat mij vertellen hoe ik mij moet gedragen en wat ik moet doen.
Er is gewoon een cultuurverschil tussen groepen. Je zou voor de reacties eens een Nederlandse moskee in moeten lopen met je schoenen aan en zeggen dat dat onderdeel is van jouw Nederlandse cultuur (schoenen aanhouden). En als ze er problemen mee hebben roepen dat ze jou als Nederlander discrimineren. Niemand gaat mij tenslotte vertellen hoe ik mij moet gedragen, toch?
Want bij Wilders gaat het woord moslim hand in hand met crimineel. Grappig.
Ik weet niet of het alleen onderbuikgevoelens zijn. Werk nu tien jaar bij hetzelfde bedrijf, ook best wat personeel zien komen en gaan (man of 10) waaronder één moslim. Als ruimdenkend bedrijf natuurlijk aangenomen en een kans gegeven, hij leek te voldoen aan onze eisen. Na een jaar ontslagen en zaten we met een gigantische schadepost dankzij die klootzak. Uiteraard net die ene rotte appel (de rest is op goede voet vertrokken)... maar ik geloof dat een directielid ook zo'n vervelende Wilders stemmer is, vanwege 'onderbuikgevoelens' (of gewoon de realiteit?) dat z'n bedrijf bijna naar de klote was inclusief elf gezinnen die daardoor ook een slechte ervaring hebben.
Een moskee is een openbare ruimte, alleen in de gebedsruimte mag je geen schoenen aan ivm schoonhouden van het tapijt. Met een regenachtige dag is alles vies en nat. Begrijpen u. Zoals ik zei: met de wetten en regels in acht houdend. Bij mij in huis komen er weleens monteurs etc, ik vraag die mensen niet eens om hun schoenen uit te doen, ik heb namelijk geen tapijt. Als ze weg zijn pleur ik de swiffer deroverheen en binnen 1 minuut is alles weer schoon.

Ten tweede, vind je het realistisch om een heel bevolkingsgroep verantwoordelijk te houden voor de daden van een man? Trigger of niet dat vind ik serieus sneu gedrag. Ik heb ook weleens slechte ervaringen met Nederlanders gehad (en dat was echt wel iets groots). Laat ik maar alle autochtonen over een kam scheren, "ze zijn allemaal hetzelfde". Ik koppel iemands daden niet aan geloof/cultuur whatever. Iemand kan daadwerkelijk een slechte jeugd of vrienden gehad hebben. Maar goed dat is ook een ander (lang) verhaal.

WJ

Bericht door WJ » 28 dec 2010, 17:35

LEEUWARDEN – De rechtbank in Leeuwarden heeft dinsdag een 35-jarige man veroordeeld tot een celstraf van twee jaar voor seks met twee minderjarige meisjes.
© ANP

De meisjes wilden afgelopen zomer als stagiaire aan de slag in de hoerenbuurt van Leeuwarden.

De scholieren van 14 en 15 jaar hadden in juni voor de grap bedacht om een maatschappelijke stage te lopen op de Weaze, de Leeuwarder hoerenbuurt. Hun school wist daar niets van.

Daar kwamen ze in contact met de verdachte, die na een testvrijpartij zou bepalen of de twee voor hem konden werken.

Initiatief

De meisjes hadden daarop enkele keren seks bij de man thuis. Dat de meisjes zelf het initiatief tot de stage hadden genomen, speelt volgens de rechter niet mee.

De verdachte had moeten weten dat ze zeer naïef waren. De scholieren krijgen elk een schadevergoeding van 750 euro.
Dusch... succesvolle stage lijkt mij.

GTRene

Bericht door GTRene » 28 dec 2010, 17:44

zow...die meiden kregen nog geld ook?
naief oke, maar ook wat eigen schuld... (gelukkig geen dikke bult...)

kunnen meiden van 13/14/15 lering uit trekken....

A= je zoekt een kerel op doet wat gekke voorstellen en laat je wippen...
B= ga naar de rechter en vertel dat die man je heeft gewipt en vraag schade vergoeding en stuur die kerel in de cel... :hmmm:

TurboClouseau

Bericht door TurboClouseau » 28 dec 2010, 18:03

Schadevergoeding? Toen ik op school zat heette dat stagevergoeding :mrgreen:
Domme wijven.....

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 dec 2010, 19:21

Tja, de ene van van 14 wil graag "Kapitein Iglo" uithangen en de grote plas over...............en de ander van 14 wil graag voor "straatmadeliefje" spelen en er een grote plasser in hebben................... :roflol:

Peric

Bericht door Peric » 28 dec 2010, 20:10

Dan zijn ze goed geslaagd voor de stage. Ze zijn er zelfs voor betaald.. :)

HSR

Bericht door HSR » 28 dec 2010, 23:59

Maus335i schreef:Ik probeerde mezelf net even het volgende voor te stellen. Ik heb namelijk ook plannen om te emigreren, maar naar Amerika zoals menigeen weet wellicht.

Waarom wil ik naar Amerika?

- Omdat de cultuur mij meer aanstaat
- Omdat ik vind (persoonlijke mening natuurlijk) dat Amerikanen over het algemeen vriendelijker zijn
- Omdat ik de mentaliteit van (veel) Amerikanen mij meer aanstaat

enz.

kortom: ik wil naar Amerika omdat ik Amerikaan wil worden. Zodra ik daar kom, wil ik Nederlands als taal direct achter me laten. Zo snel mogelijk praten, doen, eten... als een Amerikaan. Wat ik dus NIET wil, is als Nederlander me gaan gedragen in het land waar ik te gast ben en verwachten dat iedereen maar rekening met me houdt, omdat ik bij hen te gast kom. En daarnaast nog eens flink gaan schoppen tegen de mensen die me moeten accepteren.

En daar wringt bij mij de schoen af en toe een beetje. Er wordt verwacht dat een Nederlander zich aanpast en begrip toont etc. om integratie te bevorderen. Maar waarom eigenlijk?

Zoveel negativiteit omtrent Nederland en haar beleid. Ik had verwacht dat je inmiddels al naar het beloofde land was afgereisd!

Problemen omtrent immigratie zijn ook bepaald door het gemis van nuance tussen integratie en assimilatie.

GTRene

Bericht door GTRene » 31 dec 2010, 15:45

Nederlandse Turk bekent 4 moorden
best triest, gelukkig hebben ze hem daar opgepakt :police:
Een Turk die al jaren in Nederland woont, heeft bekend dat hij zijn broer, schoonzus en hun twee dochters van 11 en 18 jaar heeft vermoord.

De man, Yakup Y., werd donderdagavond op een vliegveld in Istanbul gearresteerd, twintig minuten voor zijn vlucht naar Nederland zou vertrekken. De vier lijken werden donderdagochtend gevonden in een dorp in de provincie Sakarya, even ten oosten van Istanbul. De broers Yakup en Erol erfden tien jaar geleden een hazelnotenboomgaard van hun vader. Erol wilde zijn deel verkopen. Dat was niet naar de zin van Yakup, die naar verluidt in verscheidene brieven al bedreigingen aan zijn broer had geuit.

Bron: ANP

Maus335i

Bericht door Maus335i » 02 jan 2011, 16:33

HSR schreef:Zoveel negativiteit omtrent Nederland en haar beleid. Ik had verwacht dat je inmiddels al naar het beloofde land was afgereisd!
Oh regelmatig hoor, alleen (nog) niet permanent. Ik heb hier een bedrijf met 10 mensen personeel, die verplaatsen niet mee en dat maakt het lastig. Maar zodra de kans zich voordoet om uit te kunnen breiden naar de USA sta ik vooraan.
Problemen omtrent immigratie zijn ook bepaald door het gemis van nuance tussen integratie en assimilatie.
Je hoeft alleen maar om je heen te kijken om te constateren dat het "samensmelten" van verschillende bevolkingsgroepen domweg niet gaat. Ruzie, oorlog, geweld... Uitzonderingen daargelaten.

Plaats reactie