lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 02 feb 2011, 09:11

SteV6 schreef:Dat 3.5L Roverblok levert inderdaad met wat kleine aanpassingen een mooie 185-190pk bij een blokgewicht van ongeveer 160 kilogram. Ideaal voor een lightweight met V8. In ieder geval vele malen kostenvriendelijker dan een V8 geconstureerd uit 2 motorfietsblokken ...


Stephan
Is niet alles kostenvriendelijker dan een V8 geconstrueerd uit twee motorfietsblokken? :mrgreen:

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 02 feb 2011, 09:13

Petrolhead Tom schreef:Is niet alles kostenvriendelijker dan een V8 geconstrueerd uit twee motorfietsblokken? :mrgreen:
Een Honda Type-R conversie voor een Speedster is ook een € 20K projectje :whistle:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 02 feb 2011, 09:18

Dat is ook serieus geld, al denk ik dat je twee motorfietsblokken zeker niet voor minder achterin hebt liggen.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 02 feb 2011, 10:07

Petrolhead Tom schreef:
SteV6 schreef:Dat 3.5L Roverblok levert inderdaad met wat kleine aanpassingen een mooie 185-190pk bij een blokgewicht van ongeveer 160 kilogram. Ideaal voor een lightweight met V8. In ieder geval vele malen kostenvriendelijker dan een V8 geconstureerd uit 2 motorfietsblokken ...


Stephan
Is niet alles kostenvriendelijker dan een V8 geconstrueerd uit twee motorfietsblokken? :mrgreen:
Zou het...
Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 10:54

SteV6 schreef:Dat 3.5L Roverblok levert inderdaad met wat kleine aanpassingen een mooie 185-190pk bij een blokgewicht van ongeveer 160 kilogram. Ideaal voor een lightweight met V8. In ieder geval vele malen kostenvriendelijker dan een V8 geconstureerd uit 2 motorfietsblokken ...


Stephan

Droomprojectje!


:clap: geweldig dit, super post Steve :thumbup:
wat een heerlijk geluid als ie hem start...porno :df:
als ik het goed begrijp zot hier dus een Rover(buick) V8 in?
Inderdaad destijds had je bv de Rover Vitesse met 190pk 3.5
en de Costello's met 190pk
TVR gaat weer een stuk verder met dat blokje, die halen er 340pk uit. (5.0)
blokken als 4.5 e.d. zijn geloof ik nog goedkoop ook :mrgreen:

wel mooi hoor, als dat past kun je al die types erin knutselen. :df:

en dat kenteken :mrgreen: M3(3) HEL :lol:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Beck Porsche 904

Bericht door GTRene » 10 feb 2011, 17:01

ook prachtig, deze eerste productie Beck 904 (die in NL zal ouder zijn denk voorproductie met nder chassis)

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayI ... 3AIT#v4-36" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

gewoon gaaf zo'n ding, weegt niks (1725lbs) 782kg 8) en kan een dikke porsche motor in :df:

Afbeelding

Afbeelding

mooi met 1964 kenteken dus geen bpm oid en slechts 6% belasting toch?

wil ook ooit graag zo'n ding, dan een iets latere en met 300+ motor :df: en met spoiler achter, maar die krijg je geloof bij deze ook zie deze andere link van die man met veel foto's>>

http://vactek.tripod.com/beck904/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 00:30

dit is ook wel mooi, zou dit een originele Motorsport zijn?
ja ik weet die waren eerst met het stuur en zitplaats in het midden...maar later werd dat weer verbouwd (meesten)

anyway, ziet er wel geinig uit en weegt maar 745kg

MotorSport Elise for sale or trade

Afbeelding

Afbeelding
I have a fully race/rally prepared Elise with lighweight MotorSport bodywork for trade. I've done the modern motorsport thing for 27 years, I'm now old enough for Historic Racing/Rallying :) Spec includes:

Harry Hockley T45 fully welded/bonded rollcage
Heated windshield
Motorsport seats and belts
Proflex suspension (perfect for bumpy tarmac and VERY forgiving to drive).
Modified wishbones
Hubs converted to 100mm
17x7 Kit car front wheels, 17x8 GpA rear wheels
Kuhmo molded slicks (rally tyres)
All front lights converted to HIDs (I rallied it without a lamp pod).
Large radiator
Extra fan
Hydraulic h.brake
High-ratio steering rack
Rear bump steer correction
Lightweight motorsport bodywork
Car weight 745Kgs ready to go.

Trade sought for S3 Elan or 911SC Porsche to build Historic rally car.
Afbeelding

mooi ding zo, wel prijzig voor een s1, maar als het echt motorsport is oid dan gaat het wel denk ik?

http://www.pistonheads.com/sales/2515679.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 19 feb 2011, 00:37

20.000 pond en geen verdere specificatie van vermogens. Ik ga maar slapen. Kleurstelling vind ik ook niks. Gewicht is ook niet om over naar huis te schrijven. Elise Sport 190 zou op 710 kg zitten als S2. Sorry Rene, next!

Emiel
Berichten: 4208
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 19 feb 2011, 15:29

Lijkt zelf bouw. Elise met motorsport bodywork, zo staat het er ook.

Alu bodem zal er wel goed uit zien met al die opvliegen stenen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 15:47

zijn ook niet de standaard lampen...(kaarsen)
neem aan dat die wel aardig zicht geven?

Emiel
Berichten: 4208
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 19 feb 2011, 20:58

Zijn double headlights van elise parts. Zaten ook op de Elise toen ik hem kocht, verwijderd toen ik motorsport conversie ging doen.

Geven beter licht als de originele lampen. Maar kwaliteit van hele setje is redelijk bedenkelijk.

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 19 feb 2011, 21:37

zijn het wel die? ah ja nu zie ik het...doordat alles zwart is lijkt het net ff anders...thx :D
die ken ik wel, maar ik dacht dat het nog een ander soort was, meer zo'n zaklamp achtige koplampen zeg maar, dat moderne spul... :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Irmscher 7 Selectra

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 18:10

das ook wel apart/leuke spielerei op EV gebied dan, en nog lightweight ook :D

Afbeelding
Irmscher enthüllt auf dem Genfer Automobilsalon eine ganz besondere Premiere: Der Irmscher 7 Selectra verfügt über einen Elektroantrieb mit 175 kW und 800 Nm und soll eine Reichweite von 200 Kilometern ermöglichen

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: Irmscher 7 Selectra

Bericht door smiley » 21 feb 2011, 19:48

GTRene schreef:und soll eine Reichweite von 200 Kilometern ermöglichen
[/quote]

In mijn geval zou dat een ritje naar cpz en terug zijn.
Blijft er alleen nog genoeg "charge" over om als toeschouwer daar te zijn :bag:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 20:06

leuk karretje voor rondje limburg (binnen die limiet rondje dan)
circuit zul je hem inderdaad achterop de aanhanger moeten brengen :hmmm:
of smorgens naar circuit, daar aan lader en smiddags rijden, dan weer aan lader en ondertussen eten ofzo :mrgreen: en dan pas kun je weer terug :idea:

inderdaad wel omslachtig...
zonde, met bv een range extender wordt ie weer zwaar.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 21 feb 2011, 20:31

Compleet onzinnig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 20:35

allen schreef:Compleet onzinnig.
aren't they all :mrgreen:
maar toch bieden dat soort karretjes (7 models) veel DF hoorde ik wel eens van een die hard :wink:

het heeft ook voordelen...geen motor (brandstof) die stuk kan gaan, geen koelwater problemen e.d. :mrgreen: :wink:

maareuh, hoe staat het met Lewinsky? al bijna beter of...

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 21 feb 2011, 20:43

Met de huidige EV techniek is die dingen voor niks anders goed dan boodschappenwagentjes, en gelimiteerd woon-werk verkeer.
Daar moet nog eens een goede doorbraak voor komen, en de kitjes moeten geen 20k instap kosten.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 20:54

smiley schreef:Met de huidige EV techniek is die dingen voor niks anders goed dan boodschappenwagentjes, en gelimiteerd woon-werk verkeer.
Daar moet nog eens een goede doorbraak voor komen, en de kitjes moeten geen 20k instap kosten.
batterijen is geloof ik nog het duurste dacht ik?
neem aan dat ze binnen 5 jaar wel met iets revolutionairs komen...de flux huppeldepup :nerd:
of iets van een soort mini atoom iets maar dan "veilig"
zal mij benieuwen waar ze me ekomen, echter zal het nog lang duren denk ik voor het echt goedkoop wordt.
de landen die de grondstoffen hebben voor accu's waren er wel bij :mrgreen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 21 feb 2011, 21:11

GTRene schreef:batterijen is geloof ik nog het duurste dacht ik?
Ja, 20k met de huidige technology dacht ik.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 21 feb 2011, 21:35

Dit kan je er ook mee :shocking:


allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door allen » 21 feb 2011, 21:36

Met lewinsky werkt momenteel alles, tot aan de startmotor, waarbij op de een of andere vage manier de motor zelf even geen brul wil geven. Misschien hadden we dat eerst op moeten lossen, maar het kriebelde om gelijk die emerald erin te douwen. We zien wel hoe het loopt.

200 Kilometer is geen fun, tenzij je niet ver van huis durft. Dit soort wagentjes zijn het leukste met lange roadtrips. Dan werkt dit gewoon niet. Kun je er bijna nog beter een 1.2 turboblokje ofzo inbouwen. Zuinig, relatief schoon en je komt nog ergens.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 21 feb 2011, 21:44

Betrouwbaar. :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 feb 2011, 22:40

lol @video, close race, en wat gaaf hoe de Exige dat oploste, opjagen zodat die ander ook het gas erop houd en een foutje maakt en hup de Lotus binnendoor, zag je die 4 baanmarchals? ineens juichen? :mrgreen:

@Allen, dus alles wel opgebouwd and running behalve dat de motor niet aanslaat nog?
je mag toch hopen dat ie met een maand gereed is, het mooiere weer laat niet lang meer op zich wachten. vandaag was ook mooi weer, maar verrekte koud :mrgreen:

voor de diehard als jij is 200km inderdaad te kort, maar zouden al de 7 rijders zulke die hards zijn?
ja ze zitten er bij, dat las ik wel eens, maar van de zeg 100 denk dat de helft (schatting) hem niet zo veel/vaak zullen gebruiken, neemt niet weg dat het lastig is dat je niet in 10min je batt weer vol hebt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 feb 2011, 18:08

nwe info omtrent die best fraaie 7

Afbeelding

Afbeelding
Het zal geen verrassing zijn dat de basis van de Irmscher 7 wordt gevonden bij de klassieke Lotus Seven. Zo’n lichte sportauto leent zich bij uitstek voor elektrificering. Op de Autosalon van Genève debuteert de Irmscher Selectra concept. Dat is een voorbode van een elektrische Irmscher.

Irmscher claimt dat de gewichtsverdeling door de elektromotor het en het batterijenpakket sterk lijkt op die van een auto met middenmotor. De krachtbron heeft een vermogen van 238 pk en een maximale trekkracht van 800 Nm. De actieradius is tweehonderd kilometer.

De techniek is geschikt gemaakt voor het gebruik op het circuit. Daarvoor worden batterijen en elektronica door vloeistof gekoeld. Die accu’s zijn van het type Lithium IJzer Fosfaat en van het nieuwste generatie. De fabrikant claimt dat die enkele duizenden keren kan worden opgeladen.

Irmscher maakt er geen geheim van om deze technologiedrager in serie te gaan produceren. Wanneer de Irmscher Selectra op de markt verschijnt, zal die rond de 90.000 euro kosten.


http://www.autoweek.nl/autonieuws/16090 ... elektrisch" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Eric Z, sebas16v en 6 gasten