Onze medicus...Kuipers kocht software bij bedrijf eigen medewerkers
Ernst Kuipers heeft, toen hij nog voorzitter van het Landelijk Netwerk Acute Zorg (LNAZ) was, een falend softwaresysteem aangekocht, ondanks twijfel over de werkzaamheid en de schijn van belangenverstrengeling.
In november 2020 gaf Kuipers toestemming voor de aankoop van een systeem dat bijna realtime de beddencapaciteit inzichtelijk moet maken. Ruim een jaar na aanschaf geeft het systeem, waar in totaal al 1,2 miljoen euro aan is uitgegeven, voor een meerderheid van ziekenhuizen nog steeds geen bruikbare data door. Dit blijkt uit een onderzoek van de Volkskrant.
In de beginperiode van de coronapandemie zocht het Landelijk Coördinatiecentrum Patiënten Spreiding (LCPS), waarvan Kuipers ook voorzitter was, naar manieren om Covidpatiënten zo goed mogelijk te spreiden. Daarvoor was inzicht in de beddencapaciteit van de ziekenhuizen cruciaal. Het LCPS wenste een beter en geautomatiseerd systeem. Daarop werd het bedrijf 2TWNTY4 - later omgedoopt tot LPZ (Landelijk Platform Zorgcoördinatie) - ingeschakeld. Opmerkelijk daarbij was dat twee mede-oprichters van het bedrijf, Marcel de Jong en Ton van Werkhoven, als adviseur verbonden waren aan Kuipers' LCPS. De Jong deed afstand van zijn belangen, Van Werkhoven niet.
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
- MParallel
- Auto: BMW
Hij bedoelde witte rijst.
- Knot
Ik dacht zal wel loslopen, dochter positief, denk via school, kind van 9 ga je niet apart zetten thuis.
Als ik dit vooraf wist was ik op blote voeten naar die booster gerend.... 3 dagen doodziek op bed al, puur overleven en ademhalen...
Als ik dit vooraf wist was ik op blote voeten naar die booster gerend.... 3 dagen doodziek op bed al, puur overleven en ademhalen...
- Martijn_bmw
Oh dat klinkt niet bestKnot schreef: 12 feb 2022, 15:23 Ik dacht zal wel loslopen, dochter positief, denk via school, kind van 9 ga je niet apart zetten thuis.

Ben zelf idd wel blij dat ik toch direct die booster heb gehaald, kleine moeite en nu minder kans op ernstig ziek worden.
Beterschap, hopelijk snel weer de oude!

- tomgtr
Beterschap Rodi
- JP
Sterkte samen ! Omikron wordt vaak afgedaan als mild, maar helaas niet bij iedereen, gevaccineerd of niet.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Is daar inmiddels al meer over bekend, waarom het bij de een een verkoudheidje is, terwijl een ander een paar weken plat moet?
- Martijn_bmw
Volgens mij hebben ze daar de vinger nog niet achter.
Maakt ook de bestrijding en regelgeving lastig, als je exact weet welke groep risico loopt kan je ook veel gerichter vaccineren en regelgeving opstellen.
Maakt ook de bestrijding en regelgeving lastig, als je exact weet welke groep risico loopt kan je ook veel gerichter vaccineren en regelgeving opstellen.
- Knot
Mn dochter hoest alleen wat. Ik lag wo ineens tegelijk met de kids op bed, do hele dag plat, koppijn, spierpijn in de rug en kuiten, ademhalen beperkt door de keel, veel vies slijm. Vr even op geweest voor ggd test en daarna weer plat. Je kijkt uren naar de kast of gordijnen en luistert naar je ademhaling maar hebt de kracht niet eens om op te staan. Bezoek aan de badkamer 5m verder kost je zoveel energie dat je daarna 2 uur moet liggen weer. Vannacht ging het van ene uur ijskoud met thermo kleding aan onder 2 dekens tot alles uit en 3x schoon shirt per uur. Vandaag paar uur op geweest maar herstel gaat traag. Als je iets doet meteen hartslag 130 ook.
Ik dacht zit wel goed met 2x pfizer, alcoholvrij, gezond eten en 2 tot 3x per week hardlopen
Ik dacht zit wel goed met 2x pfizer, alcoholvrij, gezond eten en 2 tot 3x per week hardlopen
- Rogerb
- Auto: Bmw Z3 Coupe
Hier 3 weken geleden aan de beurt geweest, gelukkig in een keer hele gezin tegelijk. M’n zoontje had 2 dagen 40 graden koorts en was daarna weer fris en fruitig. M’n vrouw en ik beide eigenlijk een zware verkoudheid met nog een weekje vermoeid erachteraan.
Beterschap knot!
Beterschap knot!
- Martijn_bmw
Idd ben ook zwaar verbaasd dat jij het zo zwaar krijgt met gezonde levensstijl, goede bmi + conditie en de vaccinaties gehad.Knot schreef: 12 feb 2022, 17:35 Mn dochter hoest alleen wat. Ik lag wo ineens tegelijk met de kids op bed, do hele dag plat, koppijn, spierpijn in de rug en kuiten, ademhalen beperkt door de keel, veel vies slijm. Vr even op geweest voor ggd test en daarna weer plat. Je kijkt uren naar de kast of gordijnen en luistert naar je ademhaling maar hebt de kracht niet eens om op te staan. Bezoek aan de badkamer 5m verder kost je zoveel energie dat je daarna 2 uur moet liggen weer. Vannacht ging het van ene uur ijskoud met thermo kleding aan onder 2 dekens tot alles uit en 3x schoon shirt per uur. Vandaag paar uur op geweest maar herstel gaat traag. Als je iets doet meteen hartslag 130 ook.
Ik dacht zit wel goed met 2x pfizer, alcoholvrij, gezond eten en 2 tot 3x per week hardlopen![]()
Nogmaals beterschap hopelijk ben je er snel weer bovenop

-
Beterschap.
- JP
Is het daarom dat de vaccinaties gratis zijn, omdat ze anders garantie zouden moeten bieden ?
-
Beterschap... hier het 4 weken terug opgelopen. Afgezien van een langdurig aanhoudend hoestje geen last gehad. Ja ik voelde wel dat er iets in mijn lichaam gaande was maar gewoon door gaan 
De dag dat ik postieve melding kreeg, had ik eigenlijk de booster moeten krijgen.

De dag dat ik postieve melding kreeg, had ik eigenlijk de booster moeten krijgen.
-
Jeetje zeg,Knot schreef: 12 feb 2022, 15:23 Ik dacht zal wel loslopen, dochter positief, denk via school, kind van 9 ga je niet apart zetten thuis.
Ik heb het net gehad, 1e dag lichte hoofdpijn en 1 dag temperatuursverschillen met een compleet nat gezweet bed tot gevolg en dat was het dan na anderhalve dag…
Wel daarna spierpijn, mijn benen voelden alsof ik de mount everest beklommen had en mijn spieren aan de ribbenkast deden zeer. Maar dat was dan ook alles.
Niet gevaccineerd, niet sporten, wel een slank lichaam zonder vet en of overgewicht..
- Knot
Goed om ook van anderen te lezen. Ik of mijn dna hebben net pech gehad vrees ik.
-
Beterschap
- RS-Ron
Beterschap !
Gr Ron
Gr Ron
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Genetische predispositie idd.Knot schreef: 12 feb 2022, 18:30 Goed om ook van anderen te lezen. Ik of mijn dna hebben net pech gehad vrees ik.
Probleem; je kan dat vooraf niet inschatten, alleen achteraf, na doorgemaakte ziekte met betreffende heftigheid, constateren.
- MarkS
-
Welkom terug!romo schreef: 12 feb 2022, 19:04Genetische predispositie idd.Knot schreef: 12 feb 2022, 18:30 Goed om ook van anderen te lezen. Ik of mijn dna hebben net pech gehad vrees ik.
Probleem; je kan dat vooraf niet inschatten, alleen achteraf, na doorgemaakte ziekte met betreffende heftigheid, constateren.
Als ik zo alle klachten lees bij iedereen, had ik het ook maandag / dinsdag. Alleen alle testen negatief, maar je kan de klachten exact vergelijken. Extreme koortspieken gehad, tshirt, trui, winter dekbed, kleed... Nog niet warm krijgen.
Woensdag alweer zo goed als weg. Nog steeds negatief, ga nu ook niet meer testen ook.
-
Zonder gekheid Rodi, als je het echt benauwd krijgt denk dan aan Ivermectine. Onder het mom van baat het niet dan schaad het niet, de mensen die ik ken die het echt zwaar te pakken krijgen (op de longen) waren daar snel weer mee op te been.
-
- Auto: Dikke Bmw
Waar kan ik dat halen?k33z schreef: 12 feb 2022, 20:03 Zonder gekheid Rodi, als je het echt benauwd krijgt denk dan aan Ivermectine. Onder het mom van baat het niet dan schaad het niet, de mensen die ik ken die het echt zwaar te pakken krijgen (op de longen) waren daar snel weer mee op te been.

- Fabian
Klote Rody! Beterschap!! Wellicht geen Omikron maar nog een verdwaald Delta’tje?
Ik en vrouwlief sinds vandaag weer toegetreden tot het buitenleven. Uiterst milde klachten gehad. Een gemiddels koutje op zn zwaarst, of een uiterst milde griep. Gewoon door kunnen werken, geen energie verlies. Blij dat het zo gegaan is. Allebei geboosterd. We hebben het gekregen van zoontje van vrienden waar we even een pastten….
Ik en vrouwlief sinds vandaag weer toegetreden tot het buitenleven. Uiterst milde klachten gehad. Een gemiddels koutje op zn zwaarst, of een uiterst milde griep. Gewoon door kunnen werken, geen energie verlies. Blij dat het zo gegaan is. Allebei geboosterd. We hebben het gekregen van zoontje van vrienden waar we even een pastten….
- RJK
Joh Rodi, niet best man. Hopelijk knap je snel weer op!