Winter 2025/2026
- WJ
Re: Winter 2025/2026
Ik ben net maar omgedraaid, onder het sneeuw is het gewoon ijs. Gleed een tegenligger bijna frontaal tegen mijn auto aan. Reden ook gewoon stapvoets, ben maar omgedraaid, vond het wel best voor vandaag. Je hoeft het ook niet altijd zelf te doen en ga het ook niet opzoeken.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Waar ergens is dat?
- Knot
LOL@Buurvrouw... manman, ik probeer die mensen ook maar te helpen hun auto open te maken
Allseasons zijn king nu... zou een volgende lease de meerprijs toch wel betalen, jammer dan van iets hogere verbruik en afrolgeluiden, al hoor je dat bij een EV/PHEV wel extra.
Mdv is met de Cuore onderweg, dat rijdt makkelijker op smalle bandjes dan de Golf op 18inch, kids lekker thuis achter de laptop al verbaas ik me erover dat 1vd2 scholen met oranje gewoon doodleuk mailt de school is open.
Allseasons zijn king nu... zou een volgende lease de meerprijs toch wel betalen, jammer dan van iets hogere verbruik en afrolgeluiden, al hoor je dat bij een EV/PHEV wel extra.
Mdv is met de Cuore onderweg, dat rijdt makkelijker op smalle bandjes dan de Golf op 18inch, kids lekker thuis achter de laptop al verbaas ik me erover dat 1vd2 scholen met oranje gewoon doodleuk mailt de school is open.
- WJ
Flakkee
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hier gewoon sneeuwstorm vlagen. Kén net zo goed dicht:)
Vanmiddag de winters onder de Mini, maandag onder de Messerschmitt

Vanmiddag de winters onder de Mini, maandag onder de Messerschmitt

- Martijn_bmw
Hier zijn de scholen ook gewoon open, ze geven aan pas dicht te gaan bij code rood. Ligt al zeker 20-25cm sneeuw maar moet toch gewoon naar school komenKnot schreef: 07 jan 2026, 09:13 LOL@Buurvrouw... manman, ik probeer die mensen ook maar te helpen hun auto open te maken![]()
- frankie
Die van ons zijn ook gewoon naar school. De oudste heeft geluk, zijn locatie is 15 minuutjes lopen, de jongste minder geluk, 15 minuten fietsen zonder sneeuw, heeft er nu 25 minuutjes over gedaan, dus eigenlijk pima. Krijgen we net wel een mail van school dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt, de lessen na het 3e uur vervallen en morgen en overmorgen online les gegeven wordt (wat natuurlijk op niks gaat uitlopen).
Eerlijk gezegd vind het allemaal wel een beetje overdreven hoor die paniek. Zijn niks meer gewend tegenwoordig.
Eerlijk gezegd vind het allemaal wel een beetje overdreven hoor die paniek. Zijn niks meer gewend tegenwoordig.
- Luco
ja gewoon naar school, het zijn allemaal watjes geworden.
- Knot
Bij mij moet een naar Gouda waar het laatste deel niet sneeuw vrij en spekglad is, 3km fietsen en 5km lopen, heeft er anderhalf uur over gedaan enkele reis dat vind ik niet nodig 2x per dag.
- JP
Lekker makkelijk van school. Moeten jullie maar zorgen dat iemand meteen vandaag de kinderen kan opvangen/halen, en de rest van de week thuis moet blijven zodat de kinders dan online les kunnen volgenfrankie schreef: 07 jan 2026, 10:50 Die van ons zijn ook gewoon naar school. De oudste heeft geluk, zijn locatie is 15 minuutjes lopen, de jongste minder geluk, 15 minuten fietsen zonder sneeuw, heeft er nu 25 minuutjes over gedaan, dus eigenlijk pima. Krijgen we net wel een mail van school dat ze een verkeerde inschatting hebben gemaakt, de lessen na het 3e uur vervallen en morgen en overmorgen online les gegeven wordt (wat natuurlijk op niks gaat uitlopen).
(...)
- frankie
Zulke afwegingen snap ik ook best hoor en in dat geval denk je wel wat langer na of je ze naar school stuurt of niet. En ik begrijp ook dat het voor docenten mogelijk erg lastig is om op school te komen en een school daarmee geen risico wil nemen. Maar in ons geval, beiden gewoon in de plaats maximaal 3 a 4 km van huis, ga het maar gewoon proberen hoor. Ergste dat er kan gebeuren is dat je er wat langer over doet maar alles binnen 45 minuten is acceptabel. Blijkbaar zijn we wel in de minderheid met onze mening, want in de klas van de oudste waren er 4 aanwezig en bij de jongste waren ze met zijn 3en 
@JP, het is middelbaar onderwijs (13 en 17 jaar). Die redden zich zelf wel
@JP, het is middelbaar onderwijs (13 en 17 jaar). Die redden zich zelf wel
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Hier in Breda is de onderste laag ook opgevroren, in de wijk levens gevaarlijk. daar buiten niks aan de hand.
-
Martin*
Ook hier bepaalde straten, waar het heeft gesneeuwd en niet gestrooid wordt, spiegelglad.
Platgereden sneeuwlaag op klinkerweg wat uiteindelijk een ijslaag wordt.
Platgereden sneeuwlaag op klinkerweg wat uiteindelijk een ijslaag wordt.
- Elise
Vroeger. Toen was het pas keiglad.
https://www.dumpert.nl/zoek/keiglad?sel ... 4_6dd8b0fb
Oh ja, vroeger toen hadden we geen code oranje.....gewoon naar school
https://www.dumpert.nl/zoek/keiglad?sel ... 4_6dd8b0fb
Oh ja, vroeger toen hadden we geen code oranje.....gewoon naar school
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Hier gisterenavond bericht van de school: we kijken de situatie aan en laten zsm weten of er morgen (vandaag dus) wel/geen school is.
Vanochtend geen bericht, tot 20 min voordat de school begint: We zijn gewoon open! Iedereen kan komen.
Lekker handig als beide ouders werken en dus halsoverkop alsnog iets van oppas/opvang moeten regelen. Hier gelukkig niet het geval.
As we speak, terwijl ik dit typ, wederom bericht. U kunt uw kind komen halen gezien de slechte weersomstandigheden.
Morgen zijn ze, vooralsnog, gewoon geopend.
Man man man, het is een basisschool. Maak een keuze, dan kunnen de ouders tenminste ook tijdig wat regelen.
Vanochtend geen bericht, tot 20 min voordat de school begint: We zijn gewoon open! Iedereen kan komen.
Lekker handig als beide ouders werken en dus halsoverkop alsnog iets van oppas/opvang moeten regelen. Hier gelukkig niet het geval.
As we speak, terwijl ik dit typ, wederom bericht. U kunt uw kind komen halen gezien de slechte weersomstandigheden.
Man man man, het is een basisschool. Maak een keuze, dan kunnen de ouders tenminste ook tijdig wat regelen.
-
Richardt.
Als ze wat ouder zijn is dit toch lachen?Ergste dat er kan gebeuren is dat je er wat langer over doet maar alles binnen 45 minuten is acceptabel. Blijkbaar zijn we wel in de minderheid met onze mening, want in de klas van de oudste waren er 4 aanwezig en bij de jongste waren ze met zijn 3en
Mijn neefje stuurde vorige week ook al een filmpje. Geen doorkomen aan met de fiets, gevloek en getier. Mooi man, zijn toch de momenten waar je jaren later op terug kijkt?
Het was ook altijd wonderbaarlijk, de klasgenoten die het verste moesten fietsen waren er wel gewoon en nog op tijd ook met dit soort weer. De mensen die het dichtste bij woonden klaagden het meest en waren er het laatste.
In de grote mensen wereld niet anders overigens. Vaak genoeg 2,5u naar een kantoor moeten rijden, prima op tijd maar de collega uit de stad zelf was een half uur of meer te laat want "druk op de weg".
- JP
Dat is waar ik eerder op doelde. We hadden vaak na 22u nog berichten in Magister over lesuitval of spullen die ze halsoverkop mee moesten nemen oid.Richardt. schreef: 07 jan 2026, 11:39 Hier gisterenavond bericht van de school: we kijken de situatie aan en laten zsm weten of er morgen (vandaag dus) wel/geen school is.
- Luco
^^
Dit dus, ik was maandag ook de enige van ons team die aanwezig was, terwijl ik het verste van kantoor woon.
Allemaal watjes tegenwoordig.
Dit dus, ik was maandag ook de enige van ons team die aanwezig was, terwijl ik het verste van kantoor woon.
Allemaal watjes tegenwoordig.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Die watjes besturen dit land Luco....
Dit is morgen niet over. En overmorgen ook niet hoor..... Schiphol/KLM is een totaal drama. Nederland gokt weer eens verkeerd. Maarja ons eigen landje is blijkbaar niet belangrijk tov wat de watjes willen/doen.....
Dit is morgen niet over. En overmorgen ook niet hoor..... Schiphol/KLM is een totaal drama. Nederland gokt weer eens verkeerd. Maarja ons eigen landje is blijkbaar niet belangrijk tov wat de watjes willen/doen.....
- Knot
Goed voor het milieu toch al die vluchten die aan de grond blijven.
- JP
Hebben vliegtuigen geen winterbanden dan ?
Trouwens, die sneeuwschuivers op de vliegvelden die ze nu uit de mottenballen halen, dat is geen Euro 6 hè......
https://www.nu.nl/322907/video/zo-worde ... maakt.html

Trouwens, die sneeuwschuivers op de vliegvelden die ze nu uit de mottenballen halen, dat is geen Euro 6 hè......
https://www.nu.nl/322907/video/zo-worde ... maakt.html

-
Bombadil
Heerlijk 7km gewandeld vanmorgen. Dus waarom men niet naar school zou kunnen?
Leek wel Corona zo rustig was het op straat.
Leek wel Corona zo rustig was het op straat.
- JP
Zelfs hier in het zuiden waar het net pas 2 uur redelijk sneeuwt gaan scholen de kinderen naar huis sturen, lees ik. Waarom? Ze zijn er al, bussen rijden even niet, ouders kunnen niet altijd meteen (naar huis) komen, en na 15/16u zou het weer opklaren hier. Kinderen mogen ook niet op school blijven, ze zetten de kinderen dus letterlijk in de kou...... 
- Tristan
Onze school is ook dicht vandaag, keurig een melding gisteren einde middag. Reden is niet zozeer de kinderen maar juist de leerkrachten die vanuit diverse plaatsen naar school moeten komen, waarbij kans is dat deze veel te laat komen door omstandigheden op de weg en/of OV die problematisch is. Dus liever dit dan een kind naar school sturen en dan achter komen dat de leerkracht nog niet aanwezig is. Lekker dagje in de sneeuw spelen, helemaal prima.
-
Richardt.
Hier vanuit school om 11.50 een berichtje, kom de kinderen maar halen gezien het weer gaan we eerder dicht.
Normaal zijn ze om 12.30 uit...
Wederom alle begrip, maar dat is toch eerder te bedenken?
Het sneeuwt hier wel gestaag door, is een flink pak bijgevallen vandaag. Heerlijk!
Normaal zijn ze om 12.30 uit...
Wederom alle begrip, maar dat is toch eerder te bedenken?
Het sneeuwt hier wel gestaag door, is een flink pak bijgevallen vandaag. Heerlijk!