Pagina 74 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 14:34
door Gijzert
Robin schreef: 18 feb 2020, 12:58
///Joost schreef: 18 feb 2020, 12:53 Tuurlijk kun je dat wel in hetzelfde vehaal meenemen. Ooit gehoord van S-curves?

Afbeelding

OK dit is een plaatje van US huishoudens, maar het gaat om het principe van ontwikkeing.
It took 30 years for electricity and 25 years for telephones to reach 10% adoption but less than five years for tablet devices to achieve the 10% rate. It took an additional 39 years for telephones to reach 40% penetration and another 15 before they became ubiquitous. Smart phones, on the other hand, accomplished a 40% penetration rate in just 10 years, if we time the first smart phone’s introduction from the 2002 shipment of the first BlackBerry that could make phone calls and the first Palm-OS-powered Treo model.
Ik zou niet weten waarom EVs hier niet in passen. Niemand die kan voorspellen wanneer de curve steil omhoog gaat, maar geheid dat dat binnen niet al te lange tijd gaat gebeuren, als we de historie moeten geloven. Of we dat willen of niet is een andere discussie, maar overheden en tech bedrijven zijn (helaas) degenen die aan de touwtjes trekken.

Je hebt korte termijnvisie met jouw argumenten. Ik heb het dan ook over 8-10 jaar vanaf nu.
Ok dan lachen we nog 8-10 jaar.....

Nogmaals auto's bestaan al >110 jaar én nieuwe auto's zijn 'onbetaalbaar' voor >80% van de wereldbevolking.

En wat Arthur zegt. Batterijontwikkeling/oplaadmogelijkheden voor IEDEREEN gaat nog niet zo snel als we willen en zo kennen we nog wel 'n 'paar nadelen' van de EV vs ICE. :)
Welke stappen zijn er in de laatste 5 jaar gezet met reguliere accu's?
Nieuwe model S met een range van 630 EPA km is toch niet niks ondertussen.

Wie weet wat er voor nieuws er nog onder de zon is op dat gebied.
De belangrijkste factor voor het succes is de accu.
1 grote stap betekent dat overstappen voor iedereen mogelijk is.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 14:45
door Robin
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 14:34
Robin schreef: 18 feb 2020, 12:58
///Joost schreef: 18 feb 2020, 12:53 Tuurlijk kun je dat wel in hetzelfde vehaal meenemen. Ooit gehoord van S-curves?

Afbeelding

OK dit is een plaatje van US huishoudens, maar het gaat om het principe van ontwikkeing.



Ik zou niet weten waarom EVs hier niet in passen. Niemand die kan voorspellen wanneer de curve steil omhoog gaat, maar geheid dat dat binnen niet al te lange tijd gaat gebeuren, als we de historie moeten geloven. Of we dat willen of niet is een andere discussie, maar overheden en tech bedrijven zijn (helaas) degenen die aan de touwtjes trekken.

Je hebt korte termijnvisie met jouw argumenten. Ik heb het dan ook over 8-10 jaar vanaf nu.
Ok dan lachen we nog 8-10 jaar.....

Nogmaals auto's bestaan al >110 jaar én nieuwe auto's zijn 'onbetaalbaar' voor >80% van de wereldbevolking.

En wat Arthur zegt. Batterijontwikkeling/oplaadmogelijkheden voor IEDEREEN gaat nog niet zo snel als we willen en zo kennen we nog wel 'n 'paar nadelen' van de EV vs ICE. :)
Welke stappen zijn er in de laatste 5 jaar gezet met reguliere accu's?
Nieuwe model S met een range van 630 EPA km is toch niet niks ondertussen.

Wie weet wat er voor nieuws er nog onder de zon is op dat gebied.
De belangrijkste factor voor het succes is de accu.
1 grote stap betekent dat overstappen voor iedereen mogelijk is.
En wanneer komt die Grote Stap dan? Echt serieuze vraag. Want dit hoor en lees ik namelijk al een paar jaar. No offence ofzo. Ik volg vele EV dingen ook, net als jullie.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 14:51
door Gijzert
Ook eerlijk geen idee. Iemand die dat weet wordt heel rijk.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 15:45
door ///Joost
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 14:51 Ook eerlijk geen idee. Iemand die dat weet wordt heel rijk.
Exact dit. Toekomstperspectief kunnen we allemaal bepalen, de toekomst voorspellen niet. Hoe zeer we ook willen vasthouden aan ronkende 6 of 8 cilinders, er komt een keer een ommezwaai.
Aandelen TSLA vind ik interessant voor de lange termijn, maar niet voor de huidige koers. Dat dan weer wel.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 15:54
door Gijzert
///Joost schreef: 18 feb 2020, 15:45
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 14:51 Ook eerlijk geen idee. Iemand die dat weet wordt heel rijk.
Exact dit. Toekomstperspectief kunnen we allemaal bepalen, de toekomst voorspellen niet. Hoe zeer we ook willen vasthouden aan ronkende 6 of 8 cilinders, er komt een keer een ommezwaai.
Aandelen TSLA vind ik interessant voor de lange termijn, maar niet voor de huidige koers. Dat dan weer wel.
Tsja. Had je 20 jaar geleden maar toch wel die Microsoft gekocht voor die "te hoge" koers toen. 😉

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 16:02
door Robin
///Joost schreef: 18 feb 2020, 15:45
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 14:51 Ook eerlijk geen idee. Iemand die dat weet wordt heel rijk.
Exact dit. Toekomstperspectief kunnen we allemaal bepalen, de toekomst voorspellen niet. Hoe zeer we ook willen vasthouden aan ronkende 6 of 8 cilinders, er komt een keer een ommezwaai.
Aandelen TSLA vind ik interessant voor de lange termijn, maar niet voor de huidige koers. Dat dan weer wel.
Ja de 6 of 8 cylinders zijn Tsaar Nicolaas II, en Tesla is Lenin:)

Ik blijf het zeggen. Veranderen om te veranderen is totale onzin. Veranderen om te verbeteren, ja daar heb je wat aan.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 16:08
door ///Joost
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 15:54 Tsja. Had je 20 jaar geleden maar toch wel die Microsoft gekocht voor die "te hoge" koers toen. 😉
Nu zeg je dat, maar ik zat effe terug te kijken, maar dan had je pas in 2017 (na 17 jaar!) weer break even gestaan. ;) Dus dat was niet zo'n slimme zet geweest. Gewoon een S&P fonds, dan had je een beter rendement gehad. De huidige tech bubbel is exact dat, een bubbel.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 16:19
door Gijzert
///Joost schreef: 18 feb 2020, 16:08
Gijzert schreef: 18 feb 2020, 15:54 Tsja. Had je 20 jaar geleden maar toch wel die Microsoft gekocht voor die "te hoge" koers toen. 😉
Nu zeg je dat, maar ik zat effe terug te kijken, maar dan had je pas in 2017 (na 17 jaar!) weer break even gestaan. ;) Dus dat was niet zo'n slimme zet geweest. Gewoon een S&P fonds, dan had je een beter rendement gehad. De huidige tech bubbel is exact dat, een bubbel.
Haha. Touche. 👍🏻

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 18:22
door Will F.
Shorten die hap, ookal zijn ze mijlen ver vooruit op ev vlak, winst maken met auto's bouwen blijft wat anders. Dat hebben ze nog lang niet onder de knie. Denk dat ie in de loop vd zomer zo weer ~600 staat. Supplychain uit china en nwe fabriek daar zal ook tegenwind ondervinden door corona misère.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 19:37
door alt
Ik vond het een slap stukje Japanse journalistiek.

De model 3 zit vol met aparte ecu's, voor de koplampen, ruitenwissers, achterlichten, stoelen, dashboard, zo kan ik nog een paar A4'tjes vol kalken.
De Japanner liet slechts de ecu zien van de auto pilot.

Luister eens naar de man die alle voertuigen, zoals auto's, vliegtuigen, boten, militair materieel sloopt en catalogiseert, Sandy Munro over de Tesla's zegt.
https://www.youtube.com/watch?v=i93VJ1PEp6o

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 18 feb 2020, 19:51
door Wimo
Will F. schreef: 18 feb 2020, 18:22 Shorten die hap, ookal zijn ze mijlen ver vooruit op ev vlak, winst maken met auto's bouwen blijft wat anders. Dat hebben ze nog lang niet onder de knie. Denk dat ie in de loop vd zomer zo weer ~600 staat. Supplychain uit china en nwe fabriek daar zal ook tegenwind ondervinden door corona misère.
Sla je slag

https://www.nu.nl/economie/6031753/jagu ... ieken.html

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 mar 2020, 19:06
door Wimo
Dit gaat leuk worden:)

https://youtu.be/d22nlFwIJZY

Komt ook naar de bestaande performance modellen :swinging:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 03 mar 2020, 22:43
door Booooh
Leuk met je auto-pilot over het circuit :wink:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 jun 2020, 22:50
door smiley
Was een kwestie van tijd natuurlijk, maar een performance hack is nu een optie.
https://shop.electrifiedgarage.com/products/eg-stage-2

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 jun 2020, 22:54
door PeterB
Staat ook op het YouTube kanaal van Rich Rebuilds maar da's logisch ;)

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 jun 2020, 23:23
door smiley
Als je een advertentie van 15 min wilt bekijken is het wel leuk ja :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 jun 2020, 21:24
door Wimo
Ben benieuwd hoe lang dat goed gaat. Als er een fabrikant is die binnen no-time dit soort shit kan ontdekken is het Tesla.. Simpele update en het is voorbij. Of ze blokkeren je auto voor service.. zal niet de eerste keer zijn. Ik zou het nooit doen voor die paar 100 dollar verschil.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 jun 2020, 21:35
door smiley
Hier is een performance model 3 toch 15k extra boven de normale?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 12 jun 2020, 00:35
door Wimo
Die 50pk meer kost 1100 VS 2k dollar en de volledige hack kost 2.5k maar ook meteen je connectie met Tesla.. lijkt me niet zo verstandig. Garantie is dan ook meteen exit.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 21 jun 2020, 20:12
door indobesar
Na half jaar wat opvallende + en -.

+ Goed onderstel. Zowel korte, scherpe bochten als 200+ autobahn. Demping is prettiger dan 130i Msport.
+ 100% RWD in track modus is bruut. Ding heeft wel veel ruimte nodig. Komt door de Michelin PSS waarschijnlijk.
+ audio is top. Draadloos laden en Apple Music streamen top.
- kofferbak opening is te krap. Racefiets kan niet erin. Twee wielen eruit en zadel pen zakken. 323ti en 130i zijn breder, praktischer.
- Carbon spoiler is bijna eraf gewaaid. Gelijmd onder garantie.
- Cruise control werkt niet >150km/u 🤷🏻‍♂️

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 22 jun 2020, 13:18
door Philipoo
indobesar schreef: 21 jun 2020, 20:12 Na half jaar wat opvallende + en -.

+ Goed onderstel. Zowel korte, scherpe bochten als 200+ autobahn. Demping is prettiger dan 130i Msport.
+ 100% RWD in track modus is bruut. Ding heeft wel veel ruimte nodig. Komt door de Michelin PSS waarschijnlijk.
+ audio is top. Draadloos laden en Apple Music streamen top.
- kofferbak opening is te krap. Racefiets kan niet erin. Twee wielen eruit en zadel pen zakken. 323ti en 130i zijn breder, praktischer.
- Carbon spoiler is bijna eraf gewaaid. Gelijmd onder garantie.
- Cruise control werkt niet >150km/u 🤷🏻‍♂️
Last van gekraak? Bij ons kraakt de linker achterdeur en de rechter voordeur soms bij rijden over oneffenheden. Weet niet of het onderstel van de 3 performance anders is dan die van de awd lr, maar ik vind de auto wel tricky bij lastwisselingen, voel je ineens het gewicht wel heel erg meewerken.

Voor de rest doet die perfect waarvoor die gemaakt is; comfortabel en vlot van A naar B brengen :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 22 jun 2020, 13:19
door Knot
Waarom die cruise op 150 snap ik niet, omdat de accu's anders te snel leeg gaan?

VW zet m op 210 dat is nog acceptabel, kon ik altijd het laatste stukje nog handmatig doortrappen als het te traag ging.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 22 jun 2020, 13:20
door daNpy
Bij Citroen (DS3) kun je de cruisecontrol vér boven de 200 instellen, ook haalt ie met pijn en moeite 180 :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 22 jun 2020, 13:23
door Philipoo
Knot schreef: 22 jun 2020, 13:19 Waarom die cruise op 150 snap ik niet, omdat de accu's anders te snel leeg gaan?

VW zet m op 210 dat is nog acceptabel, kon ik altijd het laatste stukje nog handmatig doortrappen als het te traag ging.
Omdat die anders bang is niet op tijd te kunnen reageren op overig verkeer. Cruise control is altijd volautomatisch en adaptief dus zal wel een verzekeringskwestie zijn.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 22 jun 2020, 19:04
door indobesar
Philipoo schreef: 22 jun 2020, 13:18
indobesar schreef: 21 jun 2020, 20:12 Na half jaar wat opvallende + en -.

+ Goed onderstel. Zowel korte, scherpe bochten als 200+ autobahn. Demping is prettiger dan 130i Msport.
+ 100% RWD in track modus is bruut. Ding heeft wel veel ruimte nodig. Komt door de Michelin PSS waarschijnlijk.
+ audio is top. Draadloos laden en Apple Music streamen top.
- kofferbak opening is te krap. Racefiets kan niet erin. Twee wielen eruit en zadel pen zakken. 323ti en 130i zijn breder, praktischer.
- Carbon spoiler is bijna eraf gewaaid. Gelijmd onder garantie.
- Cruise control werkt niet >150km/u 🤷🏻‍♂️
Last van gekraak? Bij ons kraakt de linker achterdeur en de rechter voordeur soms bij rijden over oneffenheden. Weet niet of het onderstel van de 3 performance anders is dan die van de awd lr, maar ik vind de auto wel tricky bij lastwisselingen, voel je ineens het gewicht wel heel erg meewerken.

Voor de rest doet die perfect waarvoor die gemaakt is; comfortabel en vlot van A naar B brengen :tooth:
Gelukkig niet. Een keer kuren met raam bestuurders deur en Bluetooth connectie. Reset van boordcomputer via de scroll wielen op stuur en opgelost.
Verder uitstekende gezinsauto. Alleen jammer dat de achterklep opening klein is en die plaat boven de achterruit “raar” gevormd is.
Een hatchback of touring hebben dat uiteraard niet.