Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door dvh » 27 mei 2013, 08:57

Islam, Protostant.. Zolang het ouderwets conservatief is is het gewoon een ouderwets denken.
Maakt niet uit of je moslim bent, of je christen bent. Zolang je gereformeerd bent, of ( weet ik wat de term is bij de islam ) dan leef je gewoon in de middeleeuwen. Allemaal prima. Zolang je er andere maar niet mee lastig valt.
En vooral dat laatste wordt vaker dan eens overschreden.

Rupie

Bericht door Rupie » 27 mei 2013, 09:27

Uiteraard. Maar we doen in het Westen alsof we zo geëmancipeerd zijn. Valt dus bar tegen als je de opkomst en weerstand tegen dit onderwerp ziet, zelfs nadat de wet is aangenomen.

Emancipatie heeft veel tijd nodig, ook bij nieuwe Europeanen en dan wordt weleens vergeten dat bij ons blanken het ook niet zo snel gaat danwel zo snel is gegaan.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 27 mei 2013, 10:06

Och emancipatie. Christendom en islam etc... De meesten weten niet beter als het systeem waarin ze opgevoed zijn. Ook al ben je Atheist, de normen en waarden waarmee wij onze kinderen opvoeden en waar wij naar handelen komen nog steeds voor het grootste deel bij de kerk vandaan.

In Nederland mogen homo's dan trouwen, maar een groot deel van die scene is ondergronds en voor het grote publiek zijn homo's nog steeds taboe, met name buiten de grote steden. Hoe groot is het percentage wat er werkelijk openlijk voor uit komt dat ze homo zijn? Zeker op het platteland niet veel. En dan heb je het nog over de 'gewone' homo's. Travestieten, shemales, transgenders etc dat zit helemaal in een duistere hoek.

Als ik dan vergelijk met hier in Z-O azie, staan de ladybody's achter de kassa bij de 7-11, Tom & Dee stelletjes kom je hand in hand tegen in de winkelcentra. Ze kijken hier echt helemaal nergens van op, behalve die verdaalde Europeaan dan die zo geemancipeerd is, die vind het allemaal maar maf :lol:

Peric

Bericht door Peric » 27 mei 2013, 10:19

Bert ///M3 schreef:Och emancipatie. Christendom en islam etc... De meesten weten niet beter als het systeem waarin ze opgevoed zijn. Ook al ben je Atheist, de normen en waarden waarmee wij onze kinderen opvoeden en waar wij naar handelen komen nog steeds voor het grootste deel bij de kerk vandaan.
Ben ik niet met je eens Bert, dit komt voort uit goed fatsoen. Dat de gelovigen die voor het eerst aanhankelijk maakten staat hier volgens mij los van..
Dit komt voort uit het 'goede van de mens'.

In mijn boekje is 'heb je naaste lief' niet iets specifieks van het geloof. Dat dat door de jaren heen iets geworden is wat in veel boeken staat, de bijbel of de koran, is voor mij niet een gegeven dat dat alleen voor gelovigen geldt.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 27 mei 2013, 11:25

Bert ///M3 schreef:Tom & Dee stelletjes kom je hand in hand tegen in de winkelcentra.
Die moest ik effe googlelen. Afbeelding
Zo'n tom kom er maar slecht vanaf moet ik zeggen.
http://travel.cnn.com/bangkok/none/dont ... and-176517" onclick="window.open(this.href);return false;

Fernando

Bericht door Fernando » 31 mei 2013, 23:17

In Instanbul loopt het momenteel ook helemaal uit de klauwen met die protesten tegen een bomenkap en als dan zelfs de hoolies van Galatasaray, Fenerbahçe en Beşiktaş naast elkaar staan weet je dat de poep de ventilator heeft geraakt....

KLIK

GTRene

Bericht door GTRene » 31 mei 2013, 23:54

zo dan, dat gaat er knap hard aan toe daar... :shock:

Ahmed

Bericht door Ahmed » 01 jun 2013, 00:43

Wow, bij het zien van de foto's, krijg ik gelijk een deja vu. Revoluties Tunesië/Egypte.
Ben benieuwd waar dit naartoe gaat.

PD power

Bericht door PD power » 04 jun 2013, 08:27

Fernando schreef:In Instanbul loopt het momenteel ook helemaal uit de klauwen met die protesten tegen een bomenkap en als dan zelfs de hoolies van Galatasaray, Fenerbahçe en Beşiktaş naast elkaar staan weet je dat de poep de ventilator heeft geraakt....

KLIK

Denk dat het toerisme er ook niet bij gebaat is, of je moet al een voetbal hooligan zijn.....

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 13:50

de meesten weten al wel dat er vaak en veel geld aan de strijkstok ergens blijft hangen of bij andere zaken terecht komt waar het niet voor bestemd was, hier weer zo'n voorbeeld wat er wellicht ook tussen past.
Miljard tsunamigeld aan iets anders besteed
http://www.rtl.nl/components/actueel/rt ... omotie.xml" onclick="window.open(this.href);return false;
Geld, ingezameld na de tsunami in Japan, is besteed aan totaal andere zaken als promotie van Japanse wijn en kaas en ook een project om schildpadden te observeren. Dat meldt de Japanse krant Asahi. Het zou gaan om ruim 1 miljard 'alternatief' gespendeerde dollars (765 miljoen euro).

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 jun 2013, 18:28

Fernando schreef:In Instanbul loopt het momenteel ook helemaal uit de klauwen met die protesten tegen een bomenkap en als dan zelfs de hoolies van Galatasaray, Fenerbahçe en Beşiktaş naast elkaar staan weet je dat de poep de ventilator heeft geraakt....

KLIK
Heel links Nederland viel over Wilders heen toen hij beweerde dat Erdogan een total freak is. Hoor ze nu ineens niet meer...

350 Z

Bericht door 350 Z » 04 jun 2013, 21:25

+1

GTRene

Bericht door GTRene » 04 jun 2013, 21:43

het zal me idd benieuwen hoe het gaat verlopen, het lijkt er soms op dat vele groepen nu naar buiten komen en zich aansluiten om lang sluimerende zaken te uiten.
en idd hoorde ook dat hij het meer Islam/streng incl meer beperkingen wilde maken ofzo?
dat terwijl ze daar 'redelijk' modern zijn en aardig in de digitale wereld zitten en je dus mensen ook niet zo snel wat wijs kan maken lijkt me?

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 04 jun 2013, 22:01

Het is niet zo groot als een aantal mensen denken dat het is. Feit is dat de Ak partij steeds met een meerderheid wordt gekozen en al driemaal. De oppositie kan geen vuist maken. Er is een stabiele regering (geen coalitie) en economisch gaat het goed. Daarvoor was in de jaren 90 net als Italië. Coalitiepartners die de rit niet konden uitzitten.

Als je bepaalde zaken liever anders ziet (lees andere politieke stroming/beleidsvorming) en de vooruitzichten zijn dat de oppositie voorlopig geen meerderheid zullen krijgen: is er een frustratie bij een deel van de bevolking, die niet op deze partij heeft gestemd.
De meerderheid vindt het prima zo en een ander deel niet.

350 Z

Bericht door 350 Z » 05 jun 2013, 10:19

Turkije heb je de moderne zeg maar de op het westerse gebaseerde groep die veelal in de grote steden wonen. En de Turken van het enorm grote platteland die vaak het verleden aanhangen en meer religieus zijn, (ik moet het voorzichtig omschrijven) juist die grote groep heeft helaas de meerderheid.
Ik weet wel dat Ataturk niet blij zou zijn geweest met Erdogan.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 jun 2013, 10:31

Hoezo voorzichtig omschrijven? Staphorst leeft in vergelijk met grote delen van Nederland ook veel meer volgens bepaalde religieuze normen en waarden, dat is zoals jij zegt ook op grote delen van meer Centraal en Oost Turkije van toepassing :)

Dat die enorme groep Turken minder op heeft met de Westerse normen en waarden is denk ik wel verklaarbaar. Ze krijgen er veel minder, of niks van mee, zijn arm en daardoor vaak wat meer afhankelijk van een religie en de gemeenschap. Toch lijkt Turkije eigenlijk best een mooi voorbeeld van hoe het dus ook kan met verschillende religies in één land. Er wonen natuurlijk veel moslimaanhanger, maar ook de kerk heeft daar, wel heel erg klein, een plek en volgens mij slaan ze elkaar daar nog steeds niet vanwege religie de tent uit.

Jammer alleen dat het leger nog steeds veel invloed op de regering heeft en ze een andere norm hanteren ten aanzien van de mensenrechten. Maakt een EU toetreding heel moeilijk.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 jun 2013, 11:59

350 Z schreef:Turkije heb je de moderne zeg maar de op het westerse gebaseerde groep die veelal in de grote steden wonen. En de Turken van het enorm grote platteland die vaak het verleden aanhangen en meer religieus zijn, (ik moet het voorzichtig omschrijven) juist die grote groep heeft helaas de meerderheid.
Ik weet wel dat Ataturk niet blij zou zijn geweest met Erdogan.
Van die plattelandsturken hebben wij hier helaas een klein overschot. Zij hebben een nostalgische hang naar het Turkije uit de jaren '70. Die wereld bestaat al lang niet meer.

Vind het wel mooi om te zien dat de Turken uit de grote steden weinig tot niets meer op hebben met beperkingen en onvrijheden uit de islam en dat ze de het islamitische revival van hun autoritaire leider Erdogan niet langer pikken. Erdogan draait eigenhandig de democratie de nek om en legt de kiem voor een verdeeld Turkije. Hij doet het tegengestelde wat Ataturk met een modern Turkije voor ogen stond.

Zo, deze rascist gaat vanmiddag maar eens lekker met z'n Hatsan 6.35 plinken denk ik. Het is niet allemaal kommer en kwel wat uit Turkije komt.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2013, 17:21

hadden wij in NL onlangs een scheidsrechter die doodgeschopt werd...

in Brazilie gingen ze nog een stapje verder, maar dat kwam omdat die scheidsrechter eerst een
speler neerstak :shock:
daarna werden fans? woest en ging die scheidsrechter er ook aan op een wel heel lugubere manier, kan me
nog verhalen herinneren van eeuwen geleden oid op school over dat ze zoiets deden, afijn lees hier>

Fans onthoofden scheidsrechter na dood speler...
Gastland Brazilië is een jaar voor het WK opgeschrikt door de gruwelijke afloop van een amateurwedstrijd. Volgens berichten uit het Zuid-Amerikaanse land werd de dienstdoende scheidsrechter gelyncht door op hol geslagen toeschouwers. Zijn hoofd werd uiteindelijk op een stok gespiest.

Leidsman Otávio Jordão da Silva (20) kreeg tijdens het duel in de Braziliaanse deelstaat Maranhão ruzie met voetballer Josenir dos Santos Abreu (30). De arbiter haalde daarbij een mes tevoorschijn en stak de speler neer. De verwondingen bleken fataal, wat enkele toeschouwers aanzette om wraak te nemen op de dader. De scheidsrechter werd vervolgens op gruwelijke wijze om het leven gebracht, waarbij zijn lichaam onder meer werd gevierendeeld. Zijn hoofd belandde op een stok, die op het veld werd geplaatst.

De politie arresteerde inmiddels een 27-jarige man, die heeft toegegeven de arbiter te hebben aangevallen. Hij spreekt echter tegen verantwoordelijk te zijn voor de dodelijke afloop van het voorval. De politie zoekt verder naar andere betrokkenen.
http://www.fcupdate.nl/voetbalnieuws/23 ... od-speler/" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 06 jul 2013, 18:43

I lol'd

Moet niet gekker worden..

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 06 jul 2013, 22:01

M'n vrouw en ik willen in 2014 naar een van de WK wedstrijden in Brazilië. Maar ik moet 't hoofd der goed bij houden en m'n kop staat er nu ook niet echt naar.

We kijken hier veel TV España en daar ging het over dat Spaanse werkeloze jongeren 'massaal' uitwijken naar Zuid Amerika(zij waren mede met Portugal daar eeuwen lang de baas natuurlijk) voor 'n betere toekomst. In Brazilïe op de airport wordt ze gevraagd waarvoor hun verblijf is en waar ze verblijven/werk en hun financiele gegoedheid.

Is die niet overtuigend en voldoende:Zonder pardon op 't vliegtuig naar huis.

Net zoals gebeurt en gebeurde met buitenlanders die EU proberen in te komen. Ik moest er wel om lachen eigenlijk, met gelijke munt terug betaald worden.

Even 'n leuk intermezzo van weleer , internasjonaal hun tijd ver vooruit, ut Fryslân:

tomgtr

Bericht door tomgtr » 06 jul 2013, 22:18

Robin schreef:M'n vrouw en ik willen in 2014 naar een van de WK wedstrijden in Brazilië. Maar ik moet 't hoofd der goed bij houden en m'n kop staat er nu ook niet echt naar.
Aardige woordspeling gezien het laatste onderwerp.

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2013, 22:58

idd :clap:

echt Robin :thumbup:

dacht ook nog even Popma te zien staan maar dat is Popwerk, een mix van zijn onderwerp (werk zoeken en popma ;-)

Joy

Bericht door Joy » 07 jul 2013, 11:21

Die gasten in Egypte zijn ook hartstikke gek. Schieten hun eigen mensen dood in een poging om het leger in kwaad daglicht te zetten.

Youtube link

GTRene

Bericht door GTRene » 07 jul 2013, 11:50

:shock: moslim extremisten...

en der gaat nog heel wat meer gebeuren...zoals meerdere delen op de wereld waar ze een Islamistische staat willen en dat met geweld/onderdrukking e.d. willen afdwingen zoals ze bv ook doen tegen over vrouwen en scholen voor vrouwen/kids enz...scary people.

Geloof en geloofs-zaken moeten ze wereldwijd verbieden om mee te kunnen regeren of zelfs te regeren of maar zelfs invloed in een regering/staat oid te kunnen hebben.

Als er een geloof bij komt kijken en al helemaal een streng/extremistisch e.d. geloof, dan is het vaak eigen volk/geloof eerst of zelfs alleen eigen volk/geloof met alle gevolgen van dien.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 jul 2013, 12:13

Ach man dat valt best mee. In Staphorst en de bible belt kunnen ze ivm ' Gods wil' hun kinderen niet inenten, maar ze doen 't stiekum wel, blijkt.

Dát is pas erg. Kranten staan er bol van. Dus dan is 't écht wel wat hoor.

We hebben 't altijd over die moslims dit en dat en zus en zo, maar 't gevaar zit toch écht in Staphorst even voor de duidelijkheid!

Plaats reactie