Het grote: waar luister je nu naar - topic.
- tomgtr
Re: Het grote: waar luister je nu naar - topic.
The perfect girl is een cure cover dus goed bezig Elise
- tomgtr
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Was altijd al into Joy Division'/ New Order. Maar toendertijd nooit zo New Wave zwart gekleed als m'n vriendenkring toen.tomgtr schreef: 27 dec 2021, 19:47 Niks zware kost, prachtig. Mijn kids hebben aardig mijn smaak op gepikt en dochter van 14 komt nu zelf met dit soort muziek aandragen die ik niet ken. Robin, zoek maar op the perfect girl va van mareux. Of Molchat Doma (wit russische post punk)
The Cure heb ik nu veel meer beleving bij dan toen. U2 vond ik 'niks', want die new wave semi punk ish goth achtige meiden in de klas waren allemaal op Bono en ik wilde een keurig meisje qua kleding.

-
Maar ik ben gek op Alison Moyet topper:
-
Talk Talk heeft mij en een oud maar niet vergeten maatje er rond 1985-1990 wel doorheen gesleept:)
- tomgtr
Yazoo zelfde Origin als Depeche Mode, Erasure. Vince Clark. Mannelijk maar niet heel fanatiek. Erg goede muziek allemaal.
- jos_br
Behalve The Stranglers e.d was dit ook een favo band van mij!! Onwijs.
Jos.
-
Paar nummers Joy Division en New Order is wel aardig, maar dan houd het voor mij wel op.
Groot fan van Marillion en Joe Jackson hier, en dan met name de wat onbekendere nummers.
Deze is lekker actueel naar mijn mening
Groot fan van Marillion en Joe Jackson hier, en dan met name de wat onbekendere nummers.
Deze is lekker actueel naar mijn mening

- tomgtr
Joe Jackson vroeger veel naar geluisterd maar dat was meer look sharp tijdperk
- Opa
- Auto: Ford Fiesta ST
Ik ben juist weer meer van de oude U2 dan van The Cure, Joy Division en New Order....een paar nummers van die bands gaan nog wel, maar wegen niet op tegen bijv. Gloria en I will follow live van U2, maar ik ben zeker ook geen U2 fan.Robin schreef: 27 dec 2021, 20:24 U2 vond ik 'niks', want die new wave semi punk ish goth achtige meiden in de klas waren allemaal op Bono en ik wilde een keurig meisje qua kleding.![]()
Marillion vind ik wel helemaal super, maar dan wel het oude Marillion met Fish erbij, toevallig pas nog een paar van die cd-boxen met boekje en 4 cd's/dvd's en een blu ray erin gekocht, o.a. deze:

- Martijn_bmw
Hier al dagen de top2000 aan, altijd vaste waarde einde van het jaar 
Meer top2000 luisteraars hier?

Meer top2000 luisteraars hier?
-
-
Top 10 hoe 'mooi' ook komt me de strot uit:)
- Martijn_bmw
Scheelt, dat duurt nog ff tot die er is

- tomgtr
Dit. En hoef ook geen 180 liedjes van blof te horen

-
Ja Blöf.....hou op man:)
https://cms-assets.nporadio.nl/npoRadio ... 1639653148
10 Avond Boudewijn de Groot
9 Black Pearl Jam
8 Nothing Else Matters Metallica
7 Stairway To Heaven Led Zeppelin
6 Radar Love Golden Earring
5 Piano Man Billy Joel
4 Hotel California Eagles
3 A Whiter Shade Of Pale Procol Harum
2 Roller Coaster Danny Vera
1 Bohemian Rhapsody Queen
Tja....alles relatief:
Ik vind Jimmy van Boudewijn beter , ik vind Jeremy of Alive of Even flow van PJ beter, doe mij maar Enter Sandman, Ramble on en When the Levee brakes van LedZep, Radar Love keur ik goed, maar Back home ook leuk, When the Lady Smiles ook.
Piano Man leuk, maar Goodbye(Goodnight?) Saigon of Uptown Girl ook leuk(met Claudia Schiffer toch?)
Whiter Shade of Pale= Top. Alleen het feit dat die er bij zit vanwege Peter R de Vries weer niet:)
Roller Coaster uitmuntend eenvoudig, maar laat nu maar.
Bohemian Rhapsody, klassieker maar komt me m'n strot uit. Another One Bites The Dust. Bicycle.
Ik mis dus iets van de Beatles, Cream/Derek Dominos /Clapton , Deep Purple, Jimi en The Who in deze zeer mainstream Top 10 of iets van Fleetwood Mac
Bij mijzelf staat op 1 in deze zeer mainstream Top 2000(niks mis mee) More Than A Feeling van Boston en dan deze versie...
https://cms-assets.nporadio.nl/npoRadio ... 1639653148
10 Avond Boudewijn de Groot
9 Black Pearl Jam
8 Nothing Else Matters Metallica
7 Stairway To Heaven Led Zeppelin
6 Radar Love Golden Earring
5 Piano Man Billy Joel
4 Hotel California Eagles
3 A Whiter Shade Of Pale Procol Harum
2 Roller Coaster Danny Vera
1 Bohemian Rhapsody Queen
Tja....alles relatief:
Ik vind Jimmy van Boudewijn beter , ik vind Jeremy of Alive of Even flow van PJ beter, doe mij maar Enter Sandman, Ramble on en When the Levee brakes van LedZep, Radar Love keur ik goed, maar Back home ook leuk, When the Lady Smiles ook.
Piano Man leuk, maar Goodbye(Goodnight?) Saigon of Uptown Girl ook leuk(met Claudia Schiffer toch?)
Whiter Shade of Pale= Top. Alleen het feit dat die er bij zit vanwege Peter R de Vries weer niet:)
Roller Coaster uitmuntend eenvoudig, maar laat nu maar.
Bohemian Rhapsody, klassieker maar komt me m'n strot uit. Another One Bites The Dust. Bicycle.
Ik mis dus iets van de Beatles, Cream/Derek Dominos /Clapton , Deep Purple, Jimi en The Who in deze zeer mainstream Top 10 of iets van Fleetwood Mac

Bij mijzelf staat op 1 in deze zeer mainstream Top 2000(niks mis mee) More Than A Feeling van Boston en dan deze versie...
- Arthur
- Auto: Nr.51

- Bijlagen
-
- 48581FAC-CB6F-4FFB-82B6-56A8236C84EA.jpeg (40.84 KiB) 1157 keer bekeken
- Opa
Ach, iedereen heeft weer een andere smaak Robin, bij mij zou het er weer heel anders uitzien...ik heb zelf ook 35 nummers ingezonden die ik goed vind en expres wat nummers gekozen die in hun voorkeuze lijst voorkomen, maar ook een heel aantal nummers die daar niet in voorkomen en al die laatste nummers staan er dus natuurlijk ook niet in.
Om maar een voorbeeld te noemen vind ik wel Black 1 van de betere nummers van Pearl Jam en juist Alive wat minder, omdat je die laatste veel te vaak op de radio hoort....Jeremy en Even Flow ook erg goed trouwens.
Bij Metallica ga ik bijvoorbeeld weer voor One En Roller Coaster hoort wat mij betreft helemaal niet thuis in de Top 2000, zoals gezegd smaken verschillen.
Dit is mijn lijstje https://stem.nporadio2.nl/top2000-2021/ ... e834ad9f05 , waarbij ik wel een aantal nummers erin heb gezet uit hun voorkeuze lijstje, omdat er anders waarschijnlijk geen enkel nummer in de Top 2000 zou komen.
Om maar een voorbeeld te noemen vind ik wel Black 1 van de betere nummers van Pearl Jam en juist Alive wat minder, omdat je die laatste veel te vaak op de radio hoort....Jeremy en Even Flow ook erg goed trouwens.

Bij Metallica ga ik bijvoorbeeld weer voor One En Roller Coaster hoort wat mij betreft helemaal niet thuis in de Top 2000, zoals gezegd smaken verschillen.
Dit is mijn lijstje https://stem.nporadio2.nl/top2000-2021/ ... e834ad9f05 , waarbij ik wel een aantal nummers erin heb gezet uit hun voorkeuze lijstje, omdat er anders waarschijnlijk geen enkel nummer in de Top 2000 zou komen.

-
@Opa, met jouw lijstje kan ik prima leven alleen de mainstream NL luisteraar misschien minder:)
Bijv Muse, Knight of Cydonia Live in Rome. Die gooide ik vorige week of twee weken geleden nog op FB. Skitterend gewoon.
In het begin denk je: School van Supertramp.
Deep Purple Highway Star: Excellent. Idem de Chickenfoot cover live uitvoering die ik vorige week nog op FB gooide.
The real deal met nog Jon Lord. RIP.
Bijv Muse, Knight of Cydonia Live in Rome. Die gooide ik vorige week of twee weken geleden nog op FB. Skitterend gewoon.
In het begin denk je: School van Supertramp.
Deep Purple Highway Star: Excellent. Idem de Chickenfoot cover live uitvoering die ik vorige week nog op FB gooide.
The real deal met nog Jon Lord. RIP.
-
Leuke set

Tja, Marillion is niks zonder Fish en Fish is niks zonder Marillion.
Heb alle albums van het oude Marillion, meerdere concerten geweest, ook eenmaal met Steve Hogarth maar dat was het net niet zal ik maar zeggen.
Vigil in a wilderness of mirrors is ook het enige album wat ik van Fish heb.
- Opa
Daar ben ik ook bang voor.Robin schreef: 28 dec 2021, 14:07 @Opa, met jouw lijstje kan ik prima leven alleen de mainstream NL luisteraar misschien minder:)

2 leuke YT filmpjes, bij die van Muse moest ik in het begin eerder denken aan Once upon a time.......

Deep Purple ook mooi en inderdaad jammer dat Jon Lord niet meer onder ons is, maar bij deze versie is ook Blackmore nog van de partij en die vind ik zelf meer z'n stempel drukken dan Jon Lord.

Laatst gewijzigd door Opa op 29 dec 2021, 12:34, 1 keer totaal gewijzigd.
- Opa
Ben het met je eens hoor, ik heb ook alleen de albums van Marillion met Fish erbij en inderdaad "Vigil" van Fish solo.Elise schreef: 28 dec 2021, 18:52 Tja, Marillion is niks zonder Fish en Fish is niks zonder Marillion.
In dat filmpje van jou is ie trouwens al knap oud geworden, maar als je dan filmpjes van 2020 ziet, dan herken je helemaal Fish van rond het jaar 1985 niet meer.........als je die filmpjes niet gezien zou hebben dan zou je 'm zo voorbij lopen op straat.

-
Ook dat. Blackmore is groots....Opa schreef: 29 dec 2021, 01:16Daar ben ik ook bang voor.Robin schreef: 28 dec 2021, 14:07 @Opa, met jouw lijstje kan ik prima leven alleen de mainstream NL luisteraar misschien minder:)![]()
2 leuke YT filmpjes, bij die van Muse moest ik in het begin eerder denken aan Once a time.......![]()
Deep Purple ook mooi en inderdaad jammer dat Jon Lord niet meer onder ons is, maar bij deze versie is ook Blackmore nog van de partij en die vind ik zelf meer z'n stempel drukken dan Jon Lord.![]()
- jos_br
Bijzondere combi.
Jos.
Jos.
- jos_br
Een rustig zaterdagavondmuziekje,
Jos.
Jos.