
lightweight cars, talk and video's
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
- smiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portemonnee trekken.
Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.
Nog hoger word portemonnee trekken.
Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
is denk ook een VX220? of hoe heten diesmiley schreef:240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portomonee trekken.
Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.

verder weinig verstand van deze auto's althans niet die details

zat al te denken, wellicht omgebouwd van RHD naar LHD en toen andere koplampen wellicht?
aan dat bouwnr kun je misschien zien waar ie geleverd is?
ik zit er niet zo in, heb er alleen ooit in gezeten

- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: lightweight cars, talk and video's
In de advertentietekst staat Speedster Turbo. Of de info klopt niet, of de onderdelen kloppen niet, twijfelachtig ding dan...GTRene schreef:is denk ook een VX220? of hoe heten diesmiley schreef:240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portomonee trekken.
Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.wie weet werden de laatsten (dit is schijnbaar een late) met onderdelen opgevuld wat ze nog hadden liggen?
verder weinig verstand van deze auto's althans niet die details
zat al te denken, wellicht omgebouwd van RHD naar LHD en toen andere koplampen wellicht?
aan dat bouwnr kun je misschien zien waar ie geleverd is?
ik zit er niet zo in, heb er alleen ooit in gezeten(speedster turbo dan)
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
moet ook wel voor het vaste land, daar kennen velen de VX220 niet en of je kan het dan niet onder Opel plaatsen.
Ik begrijp het wel als ie het zo doet, niet politiek correct
but what the heck...verder is zo'n ding nagenoeg hetzelfde, a lot bangs for the buck toch 
Ik begrijp het wel als ie het zo doet, niet politiek correct


- smiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Het is een gewone duitse turbo die gepimpt is rene.
Geen vx220. Die airbag is idem aan onze speedster, alleen een ander logo.
Is een uitwisselbare unit, dus als hij ploft, effe ebay afstruinen.
Omdat vx220 airbags goedkoper zijn dan speedster airbags, is het wel een optie.
Nummer kun je op het duitse speedster forum opzoeken.
(als iemand daar behoefte aan heeft, wil ik hem wel checken)
Maar het blijft een dubieuze auto, opgelapt door een onkundige, gezien de keuze voor NA lampen en een vauxhall airbag.
Op het Uk forum wordt nu ook een turbo besproken. Helemaal aan gort geweest, met foute onderdelen hersteld, en voor de hoofdprijs te koop.
Als iemand ooit een speedster overweegt; aub eerst registreren op speedsterclub.nl en rustig uitzoeken hoe het met een auto zit.
Het is een klein wereldje, ook al zijn er 7996 verkocht wereldwijd.
Geen vx220. Die airbag is idem aan onze speedster, alleen een ander logo.
Is een uitwisselbare unit, dus als hij ploft, effe ebay afstruinen.
Omdat vx220 airbags goedkoper zijn dan speedster airbags, is het wel een optie.
Nummer kun je op het duitse speedster forum opzoeken.
(als iemand daar behoefte aan heeft, wil ik hem wel checken)
Maar het blijft een dubieuze auto, opgelapt door een onkundige, gezien de keuze voor NA lampen en een vauxhall airbag.
Op het Uk forum wordt nu ook een turbo besproken. Helemaal aan gort geweest, met foute onderdelen hersteld, en voor de hoofdprijs te koop.
Als iemand ooit een speedster overweegt; aub eerst registreren op speedsterclub.nl en rustig uitzoeken hoe het met een auto zit.
Het is een klein wereldje, ook al zijn er 7996 verkocht wereldwijd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
wel handig dus om een beetje kenner mee te nemen...
het nadeel van bv een koopje is vaak tijd...soms moet je snel beslissen, maar via het Internet kun je vaak al wel wat achterhalen, dat scheelt wel.
ik zag net dat die Jan in Epse ook een Europa LHD heeft staan (wel mph)...kleur is wat minder, maar prijs weer redelijk zo lijkt.

het nadeel van bv een koopje is vaak tijd...soms moet je snel beslissen, maar via het Internet kun je vaak al wel wat achterhalen, dat scheelt wel.
ik zag net dat die Jan in Epse ook een Europa LHD heeft staan (wel mph)...kleur is wat minder, maar prijs weer redelijk zo lijkt.
- smiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Lekker een goedkoop NA'tje scoren (12k uit DE of BE) en superchargen (met een GM SC van de plank, van de 2.0 LSJ)
In de Uk zijn er wat forumgasten die hem voor 3.2 k pond op 250pk zetten.
Als je je uitlaat al geupgrade hebt naar 2.5" wordt dat 265pk.
De 2.2 ecotec trekt standaard maar een maximum van 275, daarboven is binnewerk aanpassen.
Als je dat aanpast kan de GM SC 300pk aan (wel een 3" uitlaat nodig), en als je er een harrop SC opzet, kan het naar 360pk.
NA is 845 kilo, en de turbo is 930. Scheelt ook weer een beetje.
In de Uk zijn er wat forumgasten die hem voor 3.2 k pond op 250pk zetten.
Als je je uitlaat al geupgrade hebt naar 2.5" wordt dat 265pk.
De 2.2 ecotec trekt standaard maar een maximum van 275, daarboven is binnewerk aanpassen.
Als je dat aanpast kan de GM SC 300pk aan (wel een 3" uitlaat nodig), en als je er een harrop SC opzet, kan het naar 360pk.

NA is 845 kilo, en de turbo is 930. Scheelt ook weer een beetje.
Laatst gewijzigd door smiley op 20 dec 2010, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
aardig wat mogelijkheden dus met de 2.2
wat is het grote verschil in rijgedrag/ervaring die SC en de Turbo.
wellicht dat de 2.2 ook fijner uit het nulpunt stuurt (zonder weerstand) en of anders schakelt?
kan me nog herinneren dat de turbo (standaard) vlot reageert en niet echt als nadelig gezien behoeft te worden.
zo'n SC op de 2.2 bv van de 2.4 GM? zorgt dat voor veel bijgeluiden...zal ook wel een wat andere opbouw hebben.
hebben ze die wel eens tegen elkaar gezet op de strip met ongeveer zelfde pk's?
wat is het grote verschil in rijgedrag/ervaring die SC en de Turbo.
wellicht dat de 2.2 ook fijner uit het nulpunt stuurt (zonder weerstand) en of anders schakelt?
kan me nog herinneren dat de turbo (standaard) vlot reageert en niet echt als nadelig gezien behoeft te worden.
zo'n SC op de 2.2 bv van de 2.4 GM? zorgt dat voor veel bijgeluiden...zal ook wel een wat andere opbouw hebben.
hebben ze die wel eens tegen elkaar gezet op de strip met ongeveer zelfde pk's?
- smiley
- Berichten: 9599
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik heb alleen met een aftermarket turbo conversie meegereden (265pk), en de duw kwam pas los bij 2800 toeren (zo heftig, dat ik dat op de track niet prettig zou vinden).
Enkele weken geleden met een 265 pk SC speedster meegereden, en daar was het zo goed als direct volledig tot beschikking.
Hier de curve van een speedster die er die GM SC zelf heeft ingebouwd afgelopen winter:
Nog een standaard uitlaat (2"), dus 250pk.
Hij wil toch naar de 300, dus is nu bezig een harrop te ritselen, en een 3" uitlaatlijn
Het gejank van een SC heeft met de luchtinlaat te maken.
Bovenstaande kerel heeft er een aangepaste (OEM) airbox van een turbo ingezet, en je hoort geen gejank.
Zet er een open filter op (K&N ofzo), en je krijgt dit:
Ik zou zeggen biets een keer een rondje bij hans zijn nieuwe exige, en je zult bovenstaand gejank niet horen.
Enkele weken geleden met een 265 pk SC speedster meegereden, en daar was het zo goed als direct volledig tot beschikking.
Hier de curve van een speedster die er die GM SC zelf heeft ingebouwd afgelopen winter:
Nog een standaard uitlaat (2"), dus 250pk.
Hij wil toch naar de 300, dus is nu bezig een harrop te ritselen, en een 3" uitlaatlijn

Het gejank van een SC heeft met de luchtinlaat te maken.
Bovenstaande kerel heeft er een aangepaste (OEM) airbox van een turbo ingezet, en je hoort geen gejank.
Zet er een open filter op (K&N ofzo), en je krijgt dit:
Ik zou zeggen biets een keer een rondje bij hans zijn nieuwe exige, en je zult bovenstaand gejank niet horen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dan zou ik inderdaad geen open filter kiezen
dat gejank (al heb ik wel eens luider gehoord) vind ik "storend"
ben benieuwd dan naar de Exige S240 van Hans...zal eens een rondje bietsen als ie NL klaar is
die curve ziet er zo te zien goed uit, leuk setje dan

dat gejank (al heb ik wel eens luider gehoord) vind ik "storend"
ben benieuwd dan naar de Exige S240 van Hans...zal eens een rondje bietsen als ie NL klaar is

die curve ziet er zo te zien goed uit, leuk setje dan

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik lees net dat Radical met een nwe SR3 SL en RS uit komt...en een super uber snelle SR8 RX
en daar in een gewone (nou ja gewoon) 4 cill blok inlepelt met 300pk standaard op slechts 675kg
http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... enbare-weg" onclick="window.open(this.href);return false;

en daar in een gewone (nou ja gewoon) 4 cill blok inlepelt met 300pk standaard op slechts 675kg

http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... enbare-weg" onclick="window.open(this.href);return false;
wat zal dat knallenNiet alleen Caterham komt op 13 januari met een nieuwe onthulling (waarvan het gerucht gaat dat het een vierzitter wordt) op de Autosport International Show in Birmingham, ook Radical heeft iets nieuws: mocht je voorheen met geen enkele Radical de openbare weg op, met de SR3 SL gaat dat veranderen. Dit wordt hun eerste ‘road legal’ sportauto.
De SR3 SL wordt aangedreven door een direct ingespoten, 2 liter grote Ford RPE (Radical Performance Engines) EcoBoost-motor, die er met behulp van een turbo 304 pk uitperst. Tel hierbij op dat het gewicht niet meer dan 675 kg zal bedragen, en je weet dat het ongetwijfeld hard gaat. Het motorblok is gekoppeld aan een sequentiële zesbak die met peddels aan het stuur bediend wordt. Daarnaast biedt Radical een optioneel Race Pack, waarin een specifieke motortuning (openbare weg, nat wegdek, circuit) wordt aangeboden, alsmede een FIA-brandstofcel, een grote achtervleugel en racebanden.
Naast de SR3 SL staan in Birmingham ook de 2011-SR3 RS en de nieuwe SR8 RX, die is uitgerust met een nieuwe 2.7 RPX V8-motor.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
kreeg vorige week ofzo nog een mailtje van Komotec, (Lotus )
bv in Maart komen ze met een Exige RS met 400pk uit de audi 2.0 incl paddleshift
fast ride.
bv in Maart komen ze met een Exige RS met 400pk uit de audi 2.0 incl paddleshift

fast ride.
http://www.komo-tec.com/Newsletter/News ... ::664.html" onclick="window.open(this.href);return false;KOMO-TEC
DEVELOPMENT CALENDAR 2011
Februar
Vorstellung unseres Evora S 400 mit über 400 PS
März
Vorstellung der revolutionären Exige RS 400 mit 400 PS Audi 2 Liter Turbo-Direkteinspritzer und 6-Gang Paddleshift-Doppelkupplungsgetriebe
April
Vorstellung Elise S (Modell 2011) mit Kompressor-Aufladung
Mai
Teilnahme am sport auto-Tuner Grand Prix Hockenheim mit neuem Komo-Tec Konzept-Fahrzeug
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Als ik het geld had.. kocht ik er wel een Exige met 400 pk bij 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Ruben schreef:Als ik het geld had.. kocht ik er wel een Exige met 400 pk bij

kijk er wel naar uit wanneer ze met dat ding komen in Maart,
vooral hoe die rijd qua gedrag en hoe die presteert...
met zo'n rap ding lijkt me die paddle shift ook wel prettig...zou dat dan een gerobotiseerde bak zijn of iets uit de motorsport oid?
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: lightweight cars, talk and video's
Ik ben meer hier benieuwd naar:
Compressor icm de 1,6ltr 8)April
Presentation of the Elise S (2011 model) with supercharger
-
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Re: lightweight cars, talk and video's
Doppelkuplung nogwat staat er, dus ik verwacht dat ze een dsg bak of iets dergelijks hebben. Volgens mij werken ze nog niet echt met dubbele koppelingsystemen in de racerij. Althans ik heb het nog nooit gehoord. Maar ja, ben niet zo thuis in het wereldje 
Het nieuws van de 1.6 met sc had ik nog niet gelezen, ben benieuwd.
Edit: alhoewel, ik ben benieuwd waar Lotus zélf mee gaat komen naast de 1.6.

Het nieuws van de 1.6 met sc had ik nog niet gelezen, ben benieuwd.
Edit: alhoewel, ik ben benieuwd waar Lotus zélf mee gaat komen naast de 1.6.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
owja, das waar ook, dat zou kunnen, had wel eens van de gerobticeerde? bak voor de yota gehoord/gelezen, maar nu je het zegt, audi's eigen DSG achtige met die 2.0 TFSI zal best prettig zijn...en 400ps pff bommetje.
die basis 1.6 met SC is ook een goed idee...
standaard iets van 136pk?
straks 50 ofzo erbij? of zou die ala SC naar 220pk gaan
kosten van dat verhaal lijkt me ook niet onbelangrijk
die basis 1.6 met SC is ook een goed idee...
standaard iets van 136pk?
straks 50 ofzo erbij? of zou die ala SC naar 220pk gaan

kosten van dat verhaal lijkt me ook niet onbelangrijk

-
- Berichten: 4209
- Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44
Re: lightweight cars, talk and video's
Zal prijzig zijn dat is zeker.
SC is geweldig natuurlijk, rijd fijner als turbo vind ik persoonlijk. Daarom dat ik liever NA blijf dan de duratec van turbo voorzien.
SC is geweldig natuurlijk, rijd fijner als turbo vind ik persoonlijk. Daarom dat ik liever NA blijf dan de duratec van turbo voorzien.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
dit lijkt me ook wel gaaf....misschien dat old BrGr mooier was, maar toch gaaf.





met een lekker geluidje (v8)
http://www.pistonheads.com/sales/2190225.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
met een lekker geluidje (v8)
http://www.pistonheads.com/sales/2190225.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Buick V8 3.5ltr. Well known stunning brute. Totally sorted over the last two years and professionally maintained by the last enthusiastic owner. Current HTP papers. Subject of an extensive article earlier this year by Classic & Sports Car magazine
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
Kleur vind ik niks en de motor lijkt me ook niet super geschikt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
is een superlichte Rover?buick motor, en 3.5 is niet veel vermogen, althans hoeft niet, kijk naar bv de eerste MGB-GT V8 hadden ook maar iets van 135pk ofzo? of iets meer, maar niet veul...Petrolhead Tom schreef:Kleur vind ik niks en de motor lijkt me ook niet super geschikt.

magoed je kan der ook meer uit peuren, dat ding heeft wellicht iets van 190pk ofzo?
is een alu blok als het goed is.
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: lightweight cars, talk and video's
ooooh, bij een buick denk ik direct aan een trage logge torque volle Amerikaan 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: lightweight cars, talk and video's
Petrolhead Tom schreef:ooooh, bij een buick denk ik direct aan een trage logge torque volle Amerikaan

die motor (oorspronkelijk door Buick? ontworpen) was best een hoogstandje destijds...
owja ook in vele Landrovers en Marcossen en Tiger V8? en Rover cars anyway heul veul 8)
het was de Chevy LS motor van toen lijkt wel

ben eigenlijk best benieuwd in hoeveel merken en soorten die motor en afgeleide is terecht gekomen.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: lightweight cars, talk and video's
Dat 3.5L Roverblok levert inderdaad met wat kleine aanpassingen een mooie 185-190pk bij een blokgewicht van ongeveer 160 kilogram. Ideaal voor een lightweight met V8. In ieder geval vele malen kostenvriendelijker dan een V8 geconstureerd uit 2 motorfietsblokken ...
Stephan
Droomprojectje!
Stephan
Droomprojectje!