lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 14:39

:mrgreen:

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 24 nov 2010, 14:46

240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portemonnee trekken.

Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 14:57

smiley schreef:240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portomonee trekken.

Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.
is denk ook een VX220? of hoe heten die :mrgreen: wie weet werden de laatsten (dit is schijnbaar een late) met onderdelen opgevuld wat ze nog hadden liggen?
verder weinig verstand van deze auto's althans niet die details :D

zat al te denken, wellicht omgebouwd van RHD naar LHD en toen andere koplampen wellicht?
aan dat bouwnr kun je misschien zien waar ie geleverd is?
ik zit er niet zo in, heb er alleen ooit in gezeten :mrgreen: (speedster turbo dan)

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 15:03

GTRene schreef:
smiley schreef:240 is schijnbaar makkelijk met wat remapping.
Nog hoger word portomonee trekken.

Maar een setje NA koplampen en een vauxhall airbag schreewt naar schade aan de voorkant.
Die mag dus wel effe goed doorgelicht worden.
is denk ook een VX220? of hoe heten die :mrgreen: wie weet werden de laatsten (dit is schijnbaar een late) met onderdelen opgevuld wat ze nog hadden liggen?
verder weinig verstand van deze auto's althans niet die details :D

zat al te denken, wellicht omgebouwd van RHD naar LHD en toen andere koplampen wellicht?
aan dat bouwnr kun je misschien zien waar ie geleverd is?
ik zit er niet zo in, heb er alleen ooit in gezeten :mrgreen: (speedster turbo dan)
In de advertentietekst staat Speedster Turbo. Of de info klopt niet, of de onderdelen kloppen niet, twijfelachtig ding dan...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 15:19

moet ook wel voor het vaste land, daar kennen velen de VX220 niet en of je kan het dan niet onder Opel plaatsen.
Ik begrijp het wel als ie het zo doet, niet politiek correct :mrgreen: but what the heck...verder is zo'n ding nagenoeg hetzelfde, a lot bangs for the buck toch :D

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 24 nov 2010, 15:55

Het is een gewone duitse turbo die gepimpt is rene.
Geen vx220. Die airbag is idem aan onze speedster, alleen een ander logo.
Is een uitwisselbare unit, dus als hij ploft, effe ebay afstruinen.
Omdat vx220 airbags goedkoper zijn dan speedster airbags, is het wel een optie.

Nummer kun je op het duitse speedster forum opzoeken.
(als iemand daar behoefte aan heeft, wil ik hem wel checken)
Maar het blijft een dubieuze auto, opgelapt door een onkundige, gezien de keuze voor NA lampen en een vauxhall airbag.

Op het Uk forum wordt nu ook een turbo besproken. Helemaal aan gort geweest, met foute onderdelen hersteld, en voor de hoofdprijs te koop.
Als iemand ooit een speedster overweegt; aub eerst registreren op speedsterclub.nl en rustig uitzoeken hoe het met een auto zit.
Het is een klein wereldje, ook al zijn er 7996 verkocht wereldwijd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 16:47

wel handig dus om een beetje kenner mee te nemen... :D
het nadeel van bv een koopje is vaak tijd...soms moet je snel beslissen, maar via het Internet kun je vaak al wel wat achterhalen, dat scheelt wel.

ik zag net dat die Jan in Epse ook een Europa LHD heeft staan (wel mph)...kleur is wat minder, maar prijs weer redelijk zo lijkt.

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 24 nov 2010, 17:03

Lekker een goedkoop NA'tje scoren (12k uit DE of BE) en superchargen (met een GM SC van de plank, van de 2.0 LSJ)
In de Uk zijn er wat forumgasten die hem voor 3.2 k pond op 250pk zetten.
Als je je uitlaat al geupgrade hebt naar 2.5" wordt dat 265pk.
De 2.2 ecotec trekt standaard maar een maximum van 275, daarboven is binnewerk aanpassen.
Als je dat aanpast kan de GM SC 300pk aan (wel een 3" uitlaat nodig), en als je er een harrop SC opzet, kan het naar 360pk. :shocking:

NA is 845 kilo, en de turbo is 930. Scheelt ook weer een beetje.
Laatst gewijzigd door smiley op 20 dec 2010, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 17:23

aardig wat mogelijkheden dus met de 2.2

wat is het grote verschil in rijgedrag/ervaring die SC en de Turbo.
wellicht dat de 2.2 ook fijner uit het nulpunt stuurt (zonder weerstand) en of anders schakelt?

kan me nog herinneren dat de turbo (standaard) vlot reageert en niet echt als nadelig gezien behoeft te worden.
zo'n SC op de 2.2 bv van de 2.4 GM? zorgt dat voor veel bijgeluiden...zal ook wel een wat andere opbouw hebben.

hebben ze die wel eens tegen elkaar gezet op de strip met ongeveer zelfde pk's?

Gebruikersavatar
smiley
Berichten: 9599
Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
Auto: Opel Speedster Supercharged
Locatie: Etten-Leur

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door smiley » 24 nov 2010, 17:41

Ik heb alleen met een aftermarket turbo conversie meegereden (265pk), en de duw kwam pas los bij 2800 toeren (zo heftig, dat ik dat op de track niet prettig zou vinden).
Enkele weken geleden met een 265 pk SC speedster meegereden, en daar was het zo goed als direct volledig tot beschikking.
Hier de curve van een speedster die er die GM SC zelf heeft ingebouwd afgelopen winter:
Afbeelding
Nog een standaard uitlaat (2"), dus 250pk.
Hij wil toch naar de 300, dus is nu bezig een harrop te ritselen, en een 3" uitlaatlijn :hosanna:

Het gejank van een SC heeft met de luchtinlaat te maken.
Bovenstaande kerel heeft er een aangepaste (OEM) airbox van een turbo ingezet, en je hoort geen gejank.
Zet er een open filter op (K&N ofzo), en je krijgt dit:


Ik zou zeggen biets een keer een rondje bij hans zijn nieuwe exige, en je zult bovenstaand gejank niet horen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 18:11

dan zou ik inderdaad geen open filter kiezen :mrgreen:
dat gejank (al heb ik wel eens luider gehoord) vind ik "storend"
ben benieuwd dan naar de Exige S240 van Hans...zal eens een rondje bietsen als ie NL klaar is :mrgreen:


die curve ziet er zo te zien goed uit, leuk setje dan :D

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 20 dec 2010, 12:40

Ik lees net dat Radical met een nwe SR3 SL en RS uit komt...en een super uber snelle SR8 RX
en daar in een gewone (nou ja gewoon) 4 cill blok inlepelt met 300pk standaard op slechts 675kg :df:

http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/ ... enbare-weg" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet alleen Caterham komt op 13 januari met een nieuwe onthulling (waarvan het gerucht gaat dat het een vierzitter wordt) op de Autosport International Show in Birmingham, ook Radical heeft iets nieuws: mocht je voorheen met geen enkele Radical de openbare weg op, met de SR3 SL gaat dat veranderen. Dit wordt hun eerste ‘road legal’ sportauto.
De SR3 SL wordt aangedreven door een direct ingespoten, 2 liter grote Ford RPE (Radical Performance Engines) EcoBoost-motor, die er met behulp van een turbo 304 pk uitperst. Tel hierbij op dat het gewicht niet meer dan 675 kg zal bedragen, en je weet dat het ongetwijfeld hard gaat. Het motorblok is gekoppeld aan een sequentiële zesbak die met peddels aan het stuur bediend wordt. Daarnaast biedt Radical een optioneel Race Pack, waarin een specifieke motortuning (openbare weg, nat wegdek, circuit) wordt aangeboden, alsmede een FIA-brandstofcel, een grote achtervleugel en racebanden.
Naast de SR3 SL staan in Birmingham ook de 2011-SR3 RS en de nieuwe SR8 RX, die is uitgerust met een nieuwe 2.7 RPX V8-motor.
wat zal dat knallen :shocking:

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 17 jan 2011, 19:43

kreeg vorige week ofzo nog een mailtje van Komotec, (Lotus )

bv in Maart komen ze met een Exige RS met 400pk uit de audi 2.0 incl paddleshift :df:
fast ride.
KOMO-TEC
DEVELOPMENT CALENDAR 2011

Februar
Vorstellung unseres Evora S 400 mit über 400 PS

März
Vorstellung der revolutionären Exige RS 400 mit 400 PS Audi 2 Liter Turbo-Direkteinspritzer und 6-Gang Paddleshift-Doppelkupplungsgetriebe

April
Vorstellung Elise S (Modell 2011) mit Kompressor-Aufladung

Mai
Teilnahme am sport auto-Tuner Grand Prix Hockenheim mit neuem Komo-Tec Konzept-Fahrzeug
http://www.komo-tec.com/Newsletter/News ... ::664.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 17 jan 2011, 21:12

Als ik het geld had.. kocht ik er wel een Exige met 400 pk bij :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 17 jan 2011, 21:41

Ruben schreef:Als ik het geld had.. kocht ik er wel een Exige met 400 pk bij :mrgreen:
:mrgreen: me too...maja.
kijk er wel naar uit wanneer ze met dat ding komen in Maart,
vooral hoe die rijd qua gedrag en hoe die presteert...
met zo'n rap ding lijkt me die paddle shift ook wel prettig...zou dat dan een gerobotiseerde bak zijn of iets uit de motorsport oid?

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 17 jan 2011, 21:47

Ik ben meer hier benieuwd naar:
April
Presentation of the Elise S (2011 model) with supercharger
Compressor icm de 1,6ltr 8)

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 17 jan 2011, 21:52

Doppelkuplung nogwat staat er, dus ik verwacht dat ze een dsg bak of iets dergelijks hebben. Volgens mij werken ze nog niet echt met dubbele koppelingsystemen in de racerij. Althans ik heb het nog nooit gehoord. Maar ja, ben niet zo thuis in het wereldje :mrgreen:

Het nieuws van de 1.6 met sc had ik nog niet gelezen, ben benieuwd.

Edit: alhoewel, ik ben benieuwd waar Lotus zélf mee gaat komen naast de 1.6.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 17 jan 2011, 21:57

owja, das waar ook, dat zou kunnen, had wel eens van de gerobticeerde? bak voor de yota gehoord/gelezen, maar nu je het zegt, audi's eigen DSG achtige met die 2.0 TFSI zal best prettig zijn...en 400ps pff bommetje.

die basis 1.6 met SC is ook een goed idee...
standaard iets van 136pk?
straks 50 ofzo erbij? of zou die ala SC naar 220pk gaan :hmmm:

kosten van dat verhaal lijkt me ook niet onbelangrijk :D

Emiel
Berichten: 4209
Lid geworden op: 02 feb 2009, 20:44

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Emiel » 18 jan 2011, 09:56

Zal prijzig zijn dat is zeker.

SC is geweldig natuurlijk, rijd fijner als turbo vind ik persoonlijk. Daarom dat ik liever NA blijf dan de duratec van turbo voorzien.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 01 feb 2011, 22:05

dit lijkt me ook wel gaaf....misschien dat old BrGr mooier was, maar toch gaaf.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

met een lekker geluidje (v8)

http://www.pistonheads.com/sales/2190225.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Buick V8 3.5ltr. Well known stunning brute. Totally sorted over the last two years and professionally maintained by the last enthusiastic owner. Current HTP papers. Subject of an extensive article earlier this year by Classic & Sports Car magazine

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 01 feb 2011, 22:19

Kleur vind ik niks en de motor lijkt me ook niet super geschikt.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 01 feb 2011, 23:37

Petrolhead Tom schreef:Kleur vind ik niks en de motor lijkt me ook niet super geschikt.
is een superlichte Rover?buick motor, en 3.5 is niet veel vermogen, althans hoeft niet, kijk naar bv de eerste MGB-GT V8 hadden ook maar iets van 135pk ofzo? of iets meer, maar niet veul... :mrgreen:
magoed je kan der ook meer uit peuren, dat ding heeft wellicht iets van 190pk ofzo?
is een alu blok als het goed is.

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 01 feb 2011, 23:44

ooooh, bij een buick denk ik direct aan een trage logge torque volle Amerikaan ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 02 feb 2011, 00:47

Petrolhead Tom schreef:ooooh, bij een buick denk ik direct aan een trage logge torque volle Amerikaan ;)
:mrgreen: denk de meesten, denk ook dat je je verkijkt door de oude soort carburateurs en klepdeksels, op TVR e.d. zitten alu deksels, diezelfde basis zit bv ook in de TVR Chimeara en Griffith en TVR V8S modellen, en natuurlijk de Tasmin? V8 modellen de 350 en 390 en bv 420 en seac en 450 seac
die motor (oorspronkelijk door Buick? ontworpen) was best een hoogstandje destijds...
owja ook in vele Landrovers en Marcossen en Tiger V8? en Rover cars anyway heul veul 8)

het was de Chevy LS motor van toen lijkt wel :mrgreen:

ben eigenlijk best benieuwd in hoeveel merken en soorten die motor en afgeleide is terecht gekomen.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door SteV6 » 02 feb 2011, 09:08

Dat 3.5L Roverblok levert inderdaad met wat kleine aanpassingen een mooie 185-190pk bij een blokgewicht van ongeveer 160 kilogram. Ideaal voor een lightweight met V8. In ieder geval vele malen kostenvriendelijker dan een V8 geconstureerd uit 2 motorfietsblokken ...


Stephan

Droomprojectje!






Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BartMS, Joost H. en 4 gasten