Daar zit ik dan weer niet op te wachten moet ik zeggenSander schreef: 20 mar 2020, 09:06 Toespraak koning over coronacrisis
Koning Willem-Alexander spreekt vanavond om 19.00 uur het land toe over de coronacrisis. Dat maakte de Rijksvoorlichtingsdienst zojuist bekend. De toespraak van de koning is live te volgen op NPO 1, NPO Radio 1, NPO Nieuws, NOS.nl, de NOS-app en de social mediakanalen van de NOS. Wat hij zegt, wordt door een gebarentolk vertaald.
Het is zeldzaam dat de koning het land op zo'n manier toespreekt. Dat gebeurde voor het laatste tijdens de MH17-ramp in 2014. Maandag gaf premier Rutte al een televisietoespraak over het coronavirus. Rutte was de eerste premier sinds 1973 die zich op zo'n manier richtte tot de Nederlanders.
Corona in Nederland.....
-
Re: Corona in Nederland.....
-
Onlinesitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Timmermans lol. Om ons te herinneren dat we ook nog even 30k moeten reserveren voor een warmtepompje omdat we over 400 jaar mss geen gletsjers meer hebben 

- Downforce Hans
Precies....ik zie ze liever niet......Shakes schreef: 20 mar 2020, 09:09 Spannend. Komt vast met iets origineels. Nu nog iemand van de EU en ze hebben allemaal een plas gedaan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Belde net met m'n ouweheer die zei Willem Alexander wil helpen met centen uit z'n prive vermogen(?)
Stel 170 miljoen beschikbaar. Tientje voor elke NL burger.
Waar hebben we dat eerder meegemaakt:)
Stel 170 miljoen beschikbaar. Tientje voor elke NL burger.
Waar hebben we dat eerder meegemaakt:)
-
Timmerfrans. Charlatan/leugenaar/landverrader:)sitechris schreef: 20 mar 2020, 09:12 Timmermans lol. Om ons te herinneren dat we ook nog even 30k moeten reserveren voor een warmtepompje omdat we over 400 jaar mss geen gletsjers meer hebben![]()
Zie de smiley
-
Ha Robin,
prive vermogen? Ik denk dat er moeilijk is vast te stellen hoeveel vermogen dat is.
In ieder geval lukt het elke maand de hand ophouden hem tot nu toe aardig.
prive vermogen? Ik denk dat er moeilijk is vast te stellen hoeveel vermogen dat is.

- alt
Volgens een bioloog in ons dagblad is hamstergedrag een aangeboren gedrag, zeg maar het zit in de genen.
Dat komt volgens hem omdat de voorouders van deze groep mensen vroeger altijd in armoede hebben geleefd.
Dat komt volgens hem omdat de voorouders van deze groep mensen vroeger altijd in armoede hebben geleefd.
-
OnlineLuco
Volgende week eerst maar eens langs bij de gemeente, even kijken waar we wat binnen kunnen harken, die x5 loopt tenslotte niet op water!!!!!!
-
Er is nooit een slecht moment om wat subsidie te graaien!Luco schreef: 20 mar 2020, 09:23 Volgende week eerst maar eens langs bij de gemeente, even kijken waar we wat binnen kunnen harken, die x5 loopt tenslotte niet op water!!!!!!
-
OnlineLuco
Juist laat al die entrepeneurs die zat hebben de belasting maar spekken, het is nu ieder voor zich.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik mag het wellicht niet zeggen, maar mooi hoe dit thema nu ergens op plaats 1000 staat.sitechris schreef: 20 mar 2020, 09:12 Timmermans lol. Om ons te herinneren dat we ook nog even 30k moeten reserveren voor een warmtepompje omdat we over 400 jaar mss geen gletsjers meer hebben![]()
-
Inderdaad. Ik ben ook heel benieuwd hoe dat gaat lopen.romo schreef: 20 mar 2020, 09:49
Ik mag het wellicht niet zeggen, maar mooi hoe dit thema nu ergens op plaats 1000 staat.
Zo'n economische crisis (die er ongetwijfeld aan gaat komen) maakt maar weer duidelijk hoe het kan verkeren. Men zit ineens in onzekerheid, banenverlies, faillisementen etc.
Benieuwd of opvang van vluchtelingen en klimaat nog steeds zo belangrijk zijn. Je gaat ongetwijfeld hypocriete lui zien die voorheen hard riepen over die thema's en nu ineens stil zijn, zeker als ze zelf getroffen zijn.
Als het allemaal goed gaat is het makkelijk om je afkeur uit te spreken over onze kapitalistische consumptiemaatschappij... zit je zonder werk dan gaan die principes snel aan de kant.
Laat de regering straks maar weer vol gas geven aan de economie.
- tomgtr
Mee eens Rob. Helemaal mee eens. Denk dat Greta zich suf verveelt
-
Nandor inderdaad:)
Luco inderdaad!
En Romo inderdaad. Totaal irellevant waar we de laatste jaren mee bang gemaakt en geconfronteerd zijn. Als dit over is en we hebben de energie(nog) dan gaan we er voor om al die list bedrog en manipulatie te elimineren. Het is nu zo duidelijk.
Tom & Tom inderdaad.
Luco inderdaad!
En Romo inderdaad. Totaal irellevant waar we de laatste jaren mee bang gemaakt en geconfronteerd zijn. Als dit over is en we hebben de energie(nog) dan gaan we er voor om al die list bedrog en manipulatie te elimineren. Het is nu zo duidelijk.
Tom & Tom inderdaad.
- Riceaux
Iets eerder dan gepland. https://www.google.nl/amp/s/amp.nos.nl ... unnen.htmlJP schreef: 19 mar 2020, 21:11Ah.... en dan richting UMCG ? Het is wachten tot daar de pleuris ook uit breekt. Vandaag is de regio Nijmegen al "ontploft".
Uitstel, dan mag je het later alsnog betalen. Net zoals sommige gemeentelijke belastingen ook al uitstel geven aan ondernemers. De gewone mens mag blijven betalen.dvh schreef: 19 mar 2020, 21:076 maanden geen hypotheek is wel lekker11. Wat voor maatregelen treffen de banken?
Ook de banken dragen hun steentje bij: gezonde bedrijven krijgen van een aantal banken 6 maanden uitstel op hun leningen tot 2,5 miljoen euro. Het gaat om klanten van ABN AMRO, ING, Rabobank, de Volksbank en Triodos Bank. Met de maatregel willen ze vooral kleine ondernemers wat lucht bieden. De banken melden via de Nederlandse Vereniging van Banken dat ze voldoende gezonde buffers hebben opgebouwd om deze maatregel te nemen. Voor bedrijven met hogere financiering geldt de maatregel niet. Wel houden ze de ontwikkelingen voor die groep in de gaten.
Ow alleen zakelijk.. Jammer
Maar wel handig voor sommige.
-
Heb ik dit weer gemist.
https://nos.nl/artikel/2327714-you-ll-n ... -ogen.html
https://nos.nl/artikel/2327714-you-ll-n ... -ogen.html
-
OnlineLuco
Fantastisch land toch, er heerst een griepje en je mag gratis geld halen, heerlijk.
Gelijk even kijken of de EV,s nog in de aanbieding zijn, warmtwpompje bestellen, allemaal op kosten van de belastingbetaler, leuker kunnen ze het inderdaad niet maken
Gelijk even kijken of de EV,s nog in de aanbieding zijn, warmtwpompje bestellen, allemaal op kosten van de belastingbetaler, leuker kunnen ze het inderdaad niet maken
-
Wat mij vooral opvalt is dat er een stront eigenwijze groep ouderen is hier in Putten.
Geen afstand houden, voordringen, geen zin om te wachten... Nog erger dan dat ze normaal zijn.
Staan er mensen netjes buiten te wachten, hoppa, zo er voorbij & schijt aan iedereen.
Geen afstand houden, voordringen, geen zin om te wachten... Nog erger dan dat ze normaal zijn.
Staan er mensen netjes buiten te wachten, hoppa, zo er voorbij & schijt aan iedereen.
- JP
Even tanken in België kost €500, maar je krijgt geen druppel. Zij komen wel hier boodschappen doen......
https://grenslandactueel.com/2020/03/19 ... zU5buGn59E
https://grenslandactueel.com/2020/03/19 ... zU5buGn59E
- Vliet
Goede stukken en ook helemaal waar denk ik. Zijn nu al zo veel meer Nederlanders "besmet" dan we in het nieuws horen. Misschien heb ik het onbewust ook wel. Ben met 3 collega's direct in contact geweest die corona hadden. Zat met een groep van 13 mensen in een monitoring van 14 dagen. Uit die groep zijn er 4 ziek geworden, ik niet. Maar voor hetzelfde geldt heb ik het ook alleen zonder symptomen. RIVM weigert om te testen....dvh schreef: 20 mar 2020, 07:52 Elders schreef ik het volgende:
En nu lees ik dit.Na de eerste wereldoorlog vielen er wereldwijd 150 miljoen doden door de griep. Dus het is wel wat afgenomen door vaccinaties
Maar.
Nu hebben we corona. Een onbehandelbare griepsoort. En we hebben influenza. De griep.
Als jij met Influenza op de ic terrecht komt lig je er hetzelfde bij als met corona. Op je buik aan het zuurstof. Daar lig je dan 2 a 3 weken tot je herstelt, of sterft.
De behandeling op de ic is nagenoeg gelijk. Alleen slaan medicaties niet goed aan op corona patiënten.
Daar wordt aan gewerkt.
Desondanks vallen er in Nederland door corona op dit moment samen met de gewone influenza niet meer doden dan vorig jaar zonder de corona. In totaal zeg maar…
Mijn simpele punt is dat corona de total deathrate niet omhoog schroeft. Zelfs dus niet als we influenza & corona slachtoffers samen voegen…
En dat vind ik vreemd. Gezien alle paniek zou je verwachten dat er een flinke piek in totaal sterfte zit. We zitten namelijk naast corona ook in een influenza epidemie.
https://www.volkskrant.nl/cs-b51a843c
- JP
Nieuws uit Rusland: sinds vandaag mogen er van Putin niet meer dan 3 Russen bij elkaar in een auto zitten, anders krijg je vierrussen.
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Badaboem pats.....
-
OnlineLuco
JEZUS WAT SLECHTJP schreef: 20 mar 2020, 11:34 Nieuws uit Rusland: sinds vandaag mogen er van Putin niet meer dan 3 Russen bij elkaar in een auto zitten, anders krijg je vierrussen.
- JP
Te vroeg voor grappen ?
“Douane vind illegaal toiletpapier verstopt tussen cocaïne. Toiletpapier wordt vernietigd...” sheisse !
-
OnlineLuco