F1 Seizoen 2021 MAX VERSTAPPEN WDC 2021

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie

Wie wordt er wereldkampioen?

Peiling eindigde op 11 dec 2021, 16:06

Lewis Hamilton
33
49%
Max Verstappen
35
51%

Totaal aantal stemmen: 68

Enrico

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door Enrico » 01 mei 2021, 16:48

Vettel lijkt wat van zijn Mojo terug te hebben. Russel ook klasse apart in zijn Williams op P11!! Norris en Ocon verrassend. Alonso... uuuyyyy en de RedBulls nog niet imponerend. En nu... wie pakt pole?

MParallel
Auto: BMW

Re: F1 Seizoen 2021 Data en tijden in openingspot inclusief toevoegen aan je kalender.

Bericht door MParallel » 01 mei 2021, 16:56

Betonnen muren ipv witte lijnen graag. Dat tracklimits begint idioot te worden.

Zed240

Bericht door Zed240 » 01 mei 2021, 17:03

Verstappen weer genaaid door de track limits, en dan nog niets eens met opzet maar door een tankslapper. Daar heb je toch geen tijdsvoordeel mee?

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 01 mei 2021, 17:04

Genaaid??

JP

Bericht door JP » 01 mei 2021, 17:08

Max blijft toch net een groot klein kind waarbij de wifi plots uitvalt...... :tooth:

Zed240

Bericht door Zed240 » 01 mei 2021, 17:10

In de zin van, de snelste tijd hebben maar door een tankslapper op te vangen buiten de lijnen te raken. Niet doordat hij zelf een te ruime lijn rijdt.

Enrico

Bericht door Enrico » 01 mei 2021, 17:10

Perez 4! Precies waar hij voor aangenomen is. We gaan het morgen mee maken, hopelijk geen saaie race met de twee MB’s op 1 en 2.

alt

Bericht door alt » 01 mei 2021, 18:42

Op alle F1 circuits overal sensoren plaatsen.
Een maal over de sensorlijn, een ronde achterstand.
De tweede maal over de sensorlijn, twee ronden achterstand.
Dat zal de coureurs dwingen om binnen de lijnen te rijden.
Curvestones vervangen door grind.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 01 mei 2021, 18:56

Gewoon zorgen voor (nog) iets minder grip buiten de lijnen en lekker hun gang laten gaan. Word gek van die TL meldingen en vind het irritant. En wagens die de muur inklappen(en niet aan te staren dwangbuisbanen) zijn al helemaal geen oplossing.

Of eventueel zorgen dat je de eerste keer dat je vol gas geeft 2 seconden(of langer) maar 95% vermogen(of iets minder) krijgt. Beide waarden zijn vanaf FP1 met gemak in te regelen zodat niemand er voordeel van heeft, maar iemand die gewoon een overstuur moment heeft en toch al wat tijd verliest niet zijn volledige tijd kwijt is. Zoals Verstappen vandaag.

Frank_Sch
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Bericht door Frank_Sch » 02 mei 2021, 00:18

Niet zeuren p3 en p4 is prima. Wordt weer een spannende battle :hungry: :hungry:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 02 mei 2021, 02:17

Zou Vettel weer "uit de dood herrezen zijn".....ik hoop van wel, ik mag 'm wel. :wink:

alt

Bericht door alt » 02 mei 2021, 08:47

Mar Oh Oh, dat is zeker een goede optie, 95 % of nog minder vermogen & een reset van de ecu's naar een standaard.
Al kan je in het bedrijfsleven of bij het invullen van je belastingaanslag ook geen fouten maken, die worden vaak duur betaald.
Een ander voorbeeld, als ik hier de berm inrij op de dijkjes in mijn omgeving, dan weet ik dat ik 4 meter naar beneden val & daarna in de sloot, elk jaar is hier wel iemand die daar aan overlijd.
Vandaar vind ik buiten baan, daar heb je niets te zoeken, gelijk een proportionele straf.

Knot

Bericht door Knot » 02 mei 2021, 10:02

Niks mis met gewoon stuk grint of gras achter de randen van de baan.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mei 2021, 10:06

Waar ik eigenlijk het grootste probleem mee heb is dat het zo lang moet duren voordat de tijd verwijderd wordt. Die sensor registreert de overtreding meteen, en zelfs een onschuldig overstuurmoment(waar je eigenlijk tijd verliest) is geen excuus, zorg dan dat de ronde vanaf dat moment niet valid is én de coureur op de hoogte. Kan hij meteen de ronde afbreken(en evt banden sparen) en misschien nog wel belangrijker: zijn de tijden op het bord tenminste 'definitief'. Ik bedoel wat heeft het voor zin om Verstappen's tijd een halve minuut op het bord te hebben als ie toch niet binnen de lijntjes heeft gekleurd(in bocht één nog wel)?

Kijk als er discussie ontstaat of ie wel of niet van het gas is gegaan bij geel is het een ander verhaal. Al is het alleen maar omdat de ronde zelf binnen de lijntjes was(en dus eigenlijk ook de record boeken in zou mogen)

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2021, 10:10

Mari Oh Oh! schreef: 02 mei 2021, 10:06 Waar ik eigenlijk het grootste probleem mee heb is dat het zo lang moet duren voordat de tijd verwijderd wordt. Die sensor registreert de overtreding meteen, en zelfs een onschuldig overstuurmoment(waar je eigenlijk tijd verliest) is geen excuus, zorg dan dat de ronde vanaf dat moment niet valid is én de coureur op de hoogte. Kan hij meteen de ronde afbreken(en evt banden sparen) en misschien nog wel belangrijker: zijn de tijden op het bord tenminste 'definitief'. Ik bedoel wat heeft het voor zin om Verstappen's tijd een halve minuut op het bord te hebben als ie toch niet binnen de lijntjes heeft gekleurd(in bocht één nog wel)?

Kijk als er discussie ontstaat of ie wel of niet van het gas is gegaan bij geel is het een ander verhaal. Al is het alleen maar omdat de ronde zelf binnen de lijntjes was(en dus eigenlijk ook de record boeken in zou mogen)
Volgens mij omdat ze het zelf nog controleren (visueel via beelden) als ze een melding van een sensor krijgen, die kan namelijk ook een storing of een foutmelding geven, en dan pak je iemand zijn tijd onterecht af.
Dus dan kan het beter iets langer duren dan nog meer gezeik achteraf als het aan de sensor heeft gelegen.

Maar nu het Max is is er ineens iets "mis" met de regel, het is toch duidelijk, nergens staat dat het expres of per ongeluk moet zijn, limiet is limiet, klaar.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mei 2021, 10:14

Knot schreef: 02 mei 2021, 10:02 Niks mis met gewoon stuk grint of gras achter de randen van de baan.
Dat zie ik het liefst ja, of iets gladder asfalt. Wel grappig eigenlijk, want Paul Ricard heeft het tegenovergestelde. Die blauwe en rode lijnen zijn strips met iets meer grip(beide met een andere ruwheid) zodat je bij een uitstapje beter kan vertragen. Als je nou zorgt dat banen een rand met een groene zone hebben die juist minder grip heeft en iets daarbuiten een rand(liefst grijs en niet rood of zwart) die meer grip heeft zorg je dat je geen voordeel hebt van uitstapjes maar als het echt fout gaat niet de muur in glijdt.

IMHO is dat een analoge en veilige optie. Een muur neer zetten zorgt voor veel spektakel, maar daar heb ik(net als Ricciardo: https://wtf1.com/post/ricciardo-isnt-ha ... ial-media/) een broertje dood aan. Als ik crashes wil ga ik wel Nascar kijken. Al is het alleen maar omdat die wagens niet versplinteren bij een crash. ;)

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mei 2021, 10:17

Luco schreef: 02 mei 2021, 10:10
Mari Oh Oh! schreef: 02 mei 2021, 10:06 Waar ik eigenlijk het grootste probleem mee heb is dat het zo lang moet duren voordat de tijd verwijderd wordt. Die sensor registreert de overtreding meteen, en zelfs een onschuldig overstuurmoment(waar je eigenlijk tijd verliest) is geen excuus, zorg dan dat de ronde vanaf dat moment niet valid is én de coureur op de hoogte. Kan hij meteen de ronde afbreken(en evt banden sparen) en misschien nog wel belangrijker: zijn de tijden op het bord tenminste 'definitief'. Ik bedoel wat heeft het voor zin om Verstappen's tijd een halve minuut op het bord te hebben als ie toch niet binnen de lijntjes heeft gekleurd(in bocht één nog wel)?

Maar nu het Max is is er ineens iets "mis" met de regel, het is toch duidelijk, nergens staat dat het expres of per ongeluk moet zijn, limiet is limiet, klaar.
Integendeel ik stoor me er normaal ook dood aan. Het is mij om het even of Max, Lewis of Bottas(of wie dan ook) vooraan staat/wint. Alleen is het hier veiliger om er wat over te zeggen als het Max treft. ;)
Luco schreef: 02 mei 2021, 10:10
Volgens mij omdat ze het zelf nog controleren (visueel via beelden) als ze een melding van een sensor krijgen, die kan namelijk ook een storing of een foutmelding geven, en dan pak je iemand zijn tijd onterecht af.
Dus dan kan het beter iets langer duren dan nog meer gezeik achteraf als het aan de sensor heeft gelegen.
Daar heb je een punt, maar zou toch fijn zijn als dan in elk geval een sterretje achter de tijd kwam en nog niet bovenaan knalt totdat er geverifieerd is dat de sensor zijn werk wel/niet goed gedaan heeft.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2021, 10:21

Lol, in de moto gp hebben ze het beter voor elkaar, op het groene is tijd weg in training en kwali, in de wedstrijd drie keer, waarschuwing, 4e keer long lap.
En dat geldt voor elke bocht, lekker duidelijk.

Maar alles gaat om de duidelijkheid, ik vind dat je op het grijze moet blijven, met twee wielen over de witte lijn is tever, klaar, tijd weg, maar dat moet voor elke bocht gelden, en niet jaaaaaaa in bocht 1,6, en 9 zijn tracklimits en de overige bochten niet, nee, gewoon elke bocht klaar.

daNpy

Bericht door daNpy » 02 mei 2021, 10:27

Luco schreef: 02 mei 2021, 10:21 Maar alles gaat om de duidelijkheid, ik vind dat je op het grijze moet blijven, met twee wielen over de witte lijn is tever, klaar, tijd weg, maar dat moet voor elke bocht gelden, en niet jaaaaaaa in bocht 1,6, en 9 zijn tracklimits en de overige bochten niet, nee, gewoon elke bocht klaar.
Of dat het halverwege de race ineens niet meer mag :bag:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mei 2021, 15:11

Luco schreef: 02 mei 2021, 10:21 Lol, in de moto gp hebben ze het beter voor elkaar, op het groene is tijd weg in training en kwali, in de wedstrijd drie keer, waarschuwing, 4e keer long lap.

Maar alles gaat om de duidelijkheid, ik vind dat je op het grijze moet blijven, met twee wielen over de witte lijn is tever, klaar, tijd weg, maar dat moet voor elke bocht gelden, en niet jaaaaaaa in bocht 1,6, en 9 zijn tracklimits en de overige bochten niet, nee, gewoon elke bocht klaar.
Jaaa, heerlijk: een scheidrechters- of accountantssport(budget kut gaat nog een heleboel ellende opleveren). Ik wil zoals vroeger gewoon lekker raggedy laps kijken. Als we tennis gaan nabootsen kan dat voor mij nog wel eens de druppel zijn. Vroeger had je dat gedoe niet, ook al had iemand er wellicht voordeel van.

Luco

Bericht door Luco » 02 mei 2021, 15:13

Mari Oh Oh! schreef: 02 mei 2021, 15:11
Luco schreef: 02 mei 2021, 10:21 Lol, in de moto gp hebben ze het beter voor elkaar, op het groene is tijd weg in training en kwali, in de wedstrijd drie keer, waarschuwing, 4e keer long lap.

Jaaa, heerlijk: een scheidrechters- of accountantssport(budget kut gaat nog een heleboel ellende opleveren). Ik wil zoals vroeger gewoon lekker raggedy laps kijken. Als we tennis gaan nabootsen kan dat voor mij nog wel eens de druppel zijn. Vroeger had je dat gedoe niet, ook al had iemand er wellicht voordeel van.
Vroeger had je geen uitloopstroken, maar gelijk gras of grind achter de curbs, ook goed.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 02 mei 2021, 15:15

I know, maar ja die fietsrijders ook altijd, he? ;)

Hielke

Bericht door Hielke » 02 mei 2021, 16:07

Kimi die een middagdutje doet bij 300 km/h

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 02 mei 2021, 16:13

Kimmi Kimmi Kimmi, can’t you see...

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 02 mei 2021, 16:16

Lewis keek nog net even op z'n klokje...

Plaats reactie