lightweight cars, talk and video's

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 11 okt 2010, 19:52

Youp schreef:Ik dacht al dat ik die een keer eerder voorbij had zien komen... :D

't zal de leeftijd zijn, niet? :mrgreen:
was het dat maar alleen :'(

wie weet in de toekomst kan men men kop laten chippen :mrgreen:
nieuw snel chippie erin met extra gigabites :idea: :wink:

lol@lightweight sneakers heel sneaky te spammen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 15:03

misschien wat voor Hans(wat is ie stil...heeft ie al een Exige gekocht :hmmm: ) deze zo op de foto's best interessante Lotus Exige S240 op ebay uit DLD en LHD en redelijk wat extra's

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... 5573377606" onclick="window.open(this.href);return false;
EZ 11.2007 / TÜV / ASU neu am 12.10.2012 bei LOTUS Ulmen

Km 10.500 / 3.Fahrzeug

unfall- / beschädigungsfrei

Garagenfahrzeug mit Saisonkennzeichen ( Apr.- bis Okt. )

keine Rennen, keine Trackdays o.Ä..

lückenloses LOTUS- Scheckheft / alle org. Lotus- Rechnungen vorhanden

LHD / deutsche Auslieferung

Long Nose Hardtop + Softtop
Neue Yoko`s A048 LTS => Einbau 07.2010
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wie bied :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 19 okt 2010, 21:13

das ook wel een koopje deze 2002 Lotus Elise met Honda en vele extra leuke dingen...16K :df:

http://www.pistonheads.com/sales/2176445.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Honda Install by Pheonix Motorsport (Nov 08)
Will be serviced by Sinclaires/Essex Autosport before sale.
12 months MOT, and 6 Months Tax


Omex 710 ECU
Pipercross filter
Link-up Manifold
8" 2bular Exige S exhaust
Front Splitter
Lotus 3 piece rear diffuser
2 way Ohlins
Uprated Solid Toelink Kit
Alloy Radiator
Uprated Driveshaft
Probax Seats
Removable MOMO mod88 steering wheel.
Elise parts harness bar
Safety Devices/schroth 4-point harnesses
AP ali belled discs
Goodridge Braided hoses
Baffled sump
S2 Exige wheels
Additional Nimbus heat protection
Pagid RS 42 (Front and Rear) and RSF fluid.
Carbon Side Pods
LED Rear lights
New Steering rack this year.

Also comes with a fitted outdoor cover, and shower cap.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 19 okt 2010, 22:13

Indien schadevrij is het een koopje!

Michel

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 20 okt 2010, 13:15

Zeker een plaatje die oranje Exige, maar een Exige op ebay kopen zal ik niet zo snel doen..
Waarom niet op de normale manier, eerst een proefritje etc.. wat is daar mis mee, als ik een bod doe zit ik er aan vast, misschien is die wel krom geweest..

Maarre.. Rene ik ben net vader geworden, dus Lotus staat even op plaats 3 :wink:

Lotus Exige S240 ( absolute Vollausstattung und unverbastelt )

Wer ein Exige in dieser Ausstattung und Zustand sucht, wird garantiert kein besseren finden.

EZ 11.2007 / TÜV / ASU neu am 12.10.2012 bei LOTUS Ulmen
Km 10.500 / 3.Fahrzeug
unfall- / beschädigungsfrei
Garagenfahrzeug mit Saisonkennzeichen ( Apr.- bis Okt. )
keine Rennen, keine Trackdays o.Ä..
lückenloses LOTUS- Scheckheft / alle org. Lotus- Rechnungen vorhanden
LHD / deutsche Auslieferung
Long Nose Hardtop + Softtop
Neue Yoko`s A048 LTS => Einbau 07.2010

Ausstattung gemäß offizieller Lotus Preisliste

Exige S 48.595€
Ausstattungspaket „Touring“ 2.620€ ( gemäß Lotus Homepage )
Ausstattungspaket „Sport“ 1.577€ ( gemäß Lotus Homepage )
Ausstattungspaket „Performance“ 3.522€ ( gemäß Lotus Homepage )
Schmiedefelgen „Ultralight“ 1.388€
Black Package 560€
Klimaanlage 1.830€
Sperrdifferenzial 1.505€
Antischlupf + Lauch Control 669€
Lackierung „Burnt Orange“ 2.566€
Sonderausstattung Soft Top Umbau 2.000€
Lotus Stage III Abgasanlage mit TÜV 800€ ( Einbau inkl. TÜV- Eintragung 07.2010 )

Gesamtpreis „Lotus“ 67.632€

Zubehör KomoTech Kühler 600€ ( Thick Core / Einbau 07.2010 )
Zubehör TRD AIR Box inkl. K&N 150€ ( Einbau 07.2010 )
Zubehör Steinschlagschutzfolie 500€ ( Front und Seite )
Feuerlöscher 50€

Zubehörausstattung 1.300€
-----------
Summe Fahrzeugpreis 68.932€
======
Keine Nachverhandlungen, keine Garantie, keine Gewährleistung da Privatverkauf. Für evt. Rückfragen 0176 32015950

Bitte bedenken, dass eine Gebotsabgabe bindend ist; den Rest spar ich mir erstmal an dieser Stelle!

Schaut euch doch mal meine anderen Auktionen an: Belstaff, Porsche Design, DENON, YAMAHA

Evtl. Inzahlungnahme ( Cayman S oder 996/7 ) möglich

Am 18.10.10 hat der Verkäufer die folgenden Angaben hinzugefügt:
Bei einem entsprechenden Angebot für einem Sofortkauf behalte ich mir vor, die Auktion vorzeitig zu beenden, auch wenn dieser leicht unterhalb der Mindestpreisoption liegen sollte. Der Preis für dieses Fahrzeug liegt um einige tausend Euro unterhalb der akt. in Mobile inserierten Exige Modelle, wobei diese weitaus weniger Ausstattung / Zubehör haben. Ein Fahrzeug in dieser Konfiguration, Zustand und nachweisbarer Laufleistung ist sehr schwer zu finden. Das Fahrzeug ist bis einschließlich 30.10.2010 über Saisonkennzeichen angemeldet, steht z.Zt. in der Garage unter einem Car Cover und wird auch aufgrund der akt. Witterung nicht mehr bewegt. Die angegebene Laufleistung bleibt somit bis zum Auktionsende unverändert niedrig.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 20 okt 2010, 13:24

Hans R schreef:Zeker een plaatje die oranje Exige, maar een Exige op ebay kopen zal ik niet zo snel doen..
Waarom niet op de normale manier, eerst een proefritje etc.. wat is daar mis mee, als ik een bod doe zit ik er aan vast, misschien is die wel krom geweest..

Maarre.. Rene ik ben net vader geworden, dus Lotus staat even op plaats 3 :wink:
Wat?

een lightweight erbij?

samen gemaakt? hele klus zekers :wink: beide van harte gefeliciteert :clap:
papa Hans R :mrgreen:

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Michel P » 20 okt 2010, 13:27

Gefeliciteerd Hans en GF!!

Michel

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 34391
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Boomer Life Matters

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door JP » 20 okt 2010, 13:29

Congrats :thumbup: , dat wordt dus een Golf Variant.... :mrgreen:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Rupie » 20 okt 2010, 13:30

Gefeliciteerd Hans.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 20 okt 2010, 13:54

het beste voor je kind

Afbeelding

of de nwe familie wagen

Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels v D
Berichten: 1945
Lid geworden op: 31 mar 2008, 11:52
Locatie: Sønderborg(DK)

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Niels v D » 20 okt 2010, 14:26

René dit is het Lightweight topic, even ontopic blijven:

Afbeelding
Ow en gefeliciteerd Hans. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Hans R » 20 okt 2010, 14:36

Haha, thanks allemaal.. ik heb wel een autostoeltje van Recaro idd 8) precies in de kleuren van de bekleding van de Golf R

Gebruikersavatar
jaydee
Berichten: 784
Lid geworden op: 21 sep 2007, 11:42
Locatie: Zeewolde

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door jaydee » 20 okt 2010, 14:52

Kwam vandaag dit filmpje tegen. Leuk om te zien.


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 21 okt 2010, 22:09

leuk :D

kwam ook nog de bijna vergeten Lotus 30 en type 40 tegen...beide met V8, ja der was ook 1 Lotus europa V8 gemaakt, maar kwam deze ook tegen dacht hey...die 40 lijkt wel wat op de Chevron V8

type 30 mk1

Afbeelding

gewoon een dikke ford V8 achter in die 30 en 40

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

350pk in slechts 1400lbs das 635kg....
Having won the 1963 Formula One Manufacturers' Championship, and having started a design revolution at Indianapolis, Lotus now is setting out to dominate large-capacity sports car racing. The means to this end is a long, low projectile which is fitted as standard with a 350-bhp version of the 289-cu-in Ford Fairlane V -8 engine. It should be a worthy successor to the Mark 19. Even with the cast-iron Fairlane engine, it weighs only about 1400 lbs, which gives it a power to weight ratio of around 4.0 lbs/bhp, or 5.1 lbs/bhp with driver and a full load of fuel. It is also extremely low: the height to the top of the windshield
rest type 30 story here>

http://www.sportscars.tv/Newfiles/lotus30.html" onclick="window.open(this.href);return false;

dan het verbeterde type 40...beetje GT40 achtig, ook dezelfde motor in de Lotus :shocking:

Afbeelding

Afbeelding

maar nu versterkt/verbetert en 450pk :shocking:
The Lotus 40 was an attempt to sort out some of the problems with the Lotus 30. It had a Ford 5295cc and then a Ford 5754cc V8 engine producing between 400 and 450bhp, with a Hewland LG500 transmission. The chassis was stiffened (from the 30) and a front and rear spoiler. However the car was still as difficult to drive as the Type 30, it was known as the "Lotus 30, with 10 more mistakes.". It best result was in the West Coast series in America. Jim Clark took the Type 40 to second place at Riverside in 1966, behind Hap Sharp's Chaparral.


story>

http://www.ultimatecarpage.com/car/985/ ... -Ford.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 00:03

volgens mij heel bijzonder...

althans ik heb er nog nooit zo 1 gezien...

een speciale Lotus Elan S3 SE zeer zeldzaam dan vind ik de prijs een soort koopje al is ie niet super klaar.

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... geNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

mooie heupen>

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bijzonder...nooit gezien, lijkt me meer waard als je in verhouding ziet met bv de Elan 26R replica's e.d.
Sehr seltenes Fahrzeug mit Spezialaufbau, Scheunenfund, jetzt wieder fahrbar, braucht noch Arbeit, ab Platz.
22.500 EUR
MwSt. nicht ausweisbar
Sportwagen/Coupé, Oldtimer
EZ 10/1967
82.000 km
Benzin
85 kW (116 PS)
Schaltgetriebe

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1175
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Jinx » 28 okt 2010, 22:56

http://auto-diversen.marktplaats.nl/kit ... -mojo.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 28 okt 2010, 23:20

dat zal ook wel als de brandweer gaan :D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Petrolhead Tom » 29 okt 2010, 00:15

Toch zijn die oudjes duizend keer mooier dan dat nieuwe spul!

Gebruikersavatar
Jinx
Berichten: 1175
Lid geworden op: 21 aug 2008, 16:20
Locatie: Den Haag

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Jinx » 30 okt 2010, 18:23

GTRene schreef:
dat zal ook wel als de brandweer gaan :D
Dat leek mij ook! :mrgreen:
Petrolhead Tom schreef:Toch zijn die oudjes duizend keer mooier dan dat nieuwe spul!
I respectfully disagree.. ;)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 14:17

ook erg leuk voor de prijs althans...

als het allemaal klopt, is dit ook een mooi koopje!
een 2005 Opel (VX220?) Speedster Turbo (200pk) LHD althans zo te zien...voor 16.900,-euro in DLD
wel een beetje veel rood, maar niet echt verkeerd...misschien is het beter om bv de bovenkant van het dash met zwart alcantara te bekleden,
dit in verband eventuele spiegeling in het uitkijkvenster :-)

en de adverteerder houd van caps lock day.

[quote=]
EINER DER LETZTEN SPEEDSTER TURBO WERKSAUSLIEFERUNG 06/2005.MIT DER SERIENNR.:4361 . ES WURDEN NUR 5000 GEBAUT!DAS FAHRZEUG IST IN EINEM EINWANDFREIEM ZUSTAND!KEINE KRATZER KEINE DELLEN! -FLÜGELTÜREN -GEWINDEFAHRWERK -LEDERAUSSTATTUNG ROT -ABS -ALARM -WEGFAHRSPERRE -LEICHTMETALLFELGEN -ZV -FAHRERAIRBAG -GERÄUSCHDÄMMUNGSPAKET -NICHTRAUCHER [/quote]

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

meer hier>>

http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showD ... abNumber=1" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 14:20

Sodeknetters, wat is dát stuur slecht bekleed zeg! :mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 14:24

Youp schreef:Sodeknetters, wat is dát stuur slecht bekleed zeg! :mrgreen:
:mrgreen: beetje bijwerken.

als ik zoiets zou kopen dan werd het stuur of heel zacht geperforeerd leer, of zwart alcantara.
en bovenste deel dash ook zwart alcantara ivm spiegeling.
dus die 2 zaken sowieso.

echter de prijs is goed voor een turbo lightweight :df:
daar verlies je weinig meer mee aan afschrijving en dus leuk te doen lijkt me.

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 14:27

Wat betreft afschrijving.... Ik denk dat die tjoenerdeuren voor de meeste afschrijving zorgen... :D

Ding kopen, netjes (lees zo origineel mogelijk) maken en ff rijden, volgensmij kan je dan inderdaad met redelijk weinig afschrijving een jaartje rijden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door GTRene » 24 nov 2010, 14:31

die deuren zijn ook niet mijn ding, maar zolang het werkt mooi laten zitten :mrgreen:
of in tussentijd die schanieren te koop zetten als je het tenminste nog goed terug kan bouwen in originele staat.

eneuh origineel houden? saaie piet ben jij :spam: der zijn er genoeg van.
dat blokje moet je minimaal ff wat kietelen tot 240pk en liever nog wat meer :D
alhoewel voor jou is 200 en RWD wel ff genoeg :wink: :wink:

Gebruikersavatar
Youp
Berichten: 2975
Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi

Re: lightweight cars, talk and video's

Bericht door Youp » 24 nov 2010, 14:37

GTRene schreef:die deuren zijn ook niet mijn ding, maar zolang het werkt mooi laten zitten :mrgreen:
of in tussentijd die schanieren te koop zetten als je het tenminste nog goed terug kan bouwen in originele staat.

eneuh origineel houden? saaie piet ben jij :spam: der zijn er genoeg van.
dat blokje moet je minimaal ff wat kietelen tot 240pk en liever nog wat meer :D
alhoewel voor jou is 200 en RWD wel ff genoeg :wink: :wink:
200 is veul te veul man, dat kan ik echt niet handlen! :mrgreen: Ik zou de turbo er af roppen, of beter nog een Corsa 1.4 blok er in lepelen! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Chaert-RS, D. Peters, Eeuwe, matthyssie, smiley en 6 gasten