Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

De nieuwe M3 vind ik:

Een fantastische wagen, een waardige M en echte opvolger van de e46 M3
93
62%
Een M maar niet meer mijn M. Styling is overdone, te zwaar en te groot
37
25%
Wat een lelijk rothok
19
13%

Totaal aantal stemmen: 149

RVV

Bericht door RVV » 22 aug 2007, 12:22

Klopt Daniel, dat zit die auto's ook flink in de weg. Een M1 is allemaal prachtig op papier, maar in NL 80000 euro voor een auto in de golf klasse :?

M is ook prestige, en dat zou zo'n auto helemaal missen en dus zit het de verkoop zwaar in de weg. Een 1 serie voor 80000 euro zou ik never nooit kopen. al flikkeren ze er 48 M badges op.

De Z4 M coupes hebben inderdaad een dramatische afschrijving, had het elders als vermeld.. Als nieuwkoper van zo'n auto krab je wel eens heel goed achter de oren om er nog een keer in te trappen.

Maar ook de nieuwe M3 gaat hetzelfde traject volgen hoor.. straks allemaal voor 110000 a 115000 euro afgeleverd en na een jaar mag je blij zijn dat je er 75000 a 80000 euro voor weer krijgt als je hem inruilt.

De weg van steeds luxere M's en daardoor duurdere M's heeft ook een flinke keerzijde van de medaille. En dat is de exhorbitante afschrijving.

Ik heb een keer 70000 euro voor een praktische nieuwe M3 betaald (1 jaar oud 10k gereden) meer heb ik echt niet over voor een M, om de doodsimpele reden dat ik ze niet meer geld waard vind.

Martijn

Bericht door Martijn » 22 aug 2007, 13:10

Ben het wel met je eens Rico, je moet die knaken wel erg makkelijk kunnen missen wil je de extra pieken uit de knip trekken voor een E92M3 t.o.v. een 335i Coupe met M-sport en wat spullen. Zit toch een fors prijsverschil in en de prestaties van zo'n 335i zijn nu ook niet echt mager.

Heb je de knaken pak je de M3, moet je er ook maar iets voor laten zou ik altijd de 335i Met M-pakket kiezen.

Michel P

Bericht door Michel P » 22 aug 2007, 13:50

Martijn schreef:Ben het wel met je eens Rico, je moet die knaken wel erg makkelijk kunnen missen wil je de extra pieken uit de knip trekken voor een E92M3 t.o.v. een 335i Coupe met M-sport en wat spullen. Zit toch een fors prijsverschil in en de prestaties van zo'n 335i zijn nu ook niet echt mager.

Heb je de knaken pak je de M3, moet je er ook maar iets voor laten zou ik altijd de 335i Met M-pakket kiezen.
Mensen die in de markt zijn voor een nieuwe M3 denken geen seconde zo, die zullen hooguit kijken wat er bij de concurentie aan vergelijkbaar spul te koop is. Maar dat betwijvel ik. Want is zie een potentiele M3 koper deze niet vergelijken met een Z06 bijvoorbeeld. Zie foto's van de ring van afgelopen weekend, er reden er al weer genoeg.

Alleen mensen die de knaken niet hebben voor een M3 kijken naar een prijstechnisch alternatief, en proberen dat dan van een motivatie waarom die i.p.v. de M3.

Michel

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 aug 2007, 14:37

Ik vergelijk een M3 ook niet met een Z06, is een heel andere auto, zeer goede prestaties, waarvoor alle lof en hulde. Maar ook een magneet, opvallend, een negatiever "aura", verder heb ik er niets mee. Dus vergelijken, nee dus.
Dus eens met bovenstaande opmerking..............................

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 22 aug 2007, 14:41

Martijn schreef:Ben het wel met je eens Rico, je moet die knaken wel erg makkelijk kunnen missen wil je de extra pieken uit de knip trekken voor een E92M3 t.o.v. een 335i Coupe met M-sport en wat spullen. Zit toch een fors prijsverschil in en de prestaties van zo'n 335i zijn nu ook niet echt mager.

Dit vind ik dan wel een passende vergelijking; maw is een M3 €30-35K meer waard dan een 335i met een M pakket?
Ik kan beide keuzes realiseren, maar is het dan wel verstandig om zoveel meer voor een M3 te dokken terwijl de 335i toch ook fantastisch presteert en er dito uitziet?
Daar denk ik al wat langer over na, ben er nog (steeds) niet uit...............

Francisco

Bericht door Francisco » 22 aug 2007, 16:32

mooie foto's. vanuit sommige hoeken echt een mooie bak. maar vanuit andere hoeken zie ik echt lelijke details. zoals de spiegels, wanhoopig overdesigned, de uitlaten, rommelig. voor de rest is de stance wel dik oke.

Macboy

Bericht door Macboy » 22 aug 2007, 18:33

sublieme foto's. deze M3 heb ik op de ring gezien.

absoluut NIET de kleur voor de M3 in mijn ogen

Rebel

Bericht door Rebel » 22 aug 2007, 19:05

Michel Pol schreef:
Mensen die in de markt zijn voor een nieuwe M3 denken geen seconde zo, die zullen hooguit kijken wat er bij de concurentie aan vergelijkbaar spul te koop is. Maar dat betwijvel ik. Want is zie een potentiele M3 koper deze niet vergelijken met een Z06 bijvoorbeeld. Zie foto's van de ring van afgelopen weekend, er reden er al weer genoeg.

Alleen mensen die de knaken niet hebben voor een M3 kijken naar een prijstechnisch alternatief, en proberen dat dan van een motivatie waarom die i.p.v. de M3.

Michel

Helemaal mee eens

romo

Bericht door romo » 22 aug 2007, 19:28

Francisco schreef:mooie foto's. vanuit sommige hoeken echt een mooie bak. maar vanuit andere hoeken zie ik echt lelijke details. zoals de spiegels, wanhoopig overdesigned, de uitlaten, rommelig. voor de rest is de stance wel dik oke.
Spiegels zijn IRL veel beter dan op de foto, dat geldt overigens voor de gehele auto...............................

romo

Bericht door romo » 22 aug 2007, 19:29

Macboy schreef:sublieme foto's. deze M3 heb ik op de ring gezien.

absoluut NIET de kleur voor de M3 in mijn ogen

Ik heb vele M3 kleuren IRL gezien, geloof me, deze springt er zeer positief uit!

Rebel

Bericht door Rebel » 22 aug 2007, 19:34

Zoals ik al zei, op de foto's ziet hij er anders uit dan in het echt, heb ik zondag mogen constateren. daarnaast speelt de kleur een hele grote rol inderdaad.

romo

Bericht door romo » 22 aug 2007, 19:36

Precies, de beste foto`s op het net zijn die foto`s waarbij mensen bij de auto staan, geeft perfect de verhouding weer.
Dan is het echt geen boot hoor, dan is het een superkanon, met mooie lijnen.
Deze kar MOET je echt IRL zien, alle mooie foto`s ten spijt, doet hem tekort.....................................

romo

Bericht door romo » 22 aug 2007, 19:54

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 22 aug 2007, 20:09

Als je een M3 koopt met zeer weinig of liever nog geen opties, of een hele dikke 335i met M-pakket, leer, 18", en de hele handel erop is het prijsverschil in aanschaf al kleiner.

Dan schrijft een 335i van meer dan 75k ook MEGA af.
Mischien niet minder dan een M3.

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 00:31

Rebel schreef:Zoals ik al zei, op de foto's ziet hij er anders uit dan in het echt, heb ik zondag mogen constateren. daarnaast speelt de kleur een hele grote rol inderdaad.

Vertel nou eens uitgebreid wat je er van vind ?

Joop

Bericht door Joop » 23 aug 2007, 00:36

Op die Engelse persfoto's is die Silverstone M3 toch echt heel fraai.

Enige juiste kleur voor een E92-M3 IMO.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 aug 2007, 00:49

Rico v Velzen schreef:
Vertel nou eens uitgebreid wat je er van vind ?

Nou ik zie het zo...na zondag. Hij stond er in twee kleuren. En ik ben erom heen gelopen. Ik heb hem vanaf een afstandje bekeken, maar ook van zeer dichtbij. En mijn conclussie is als volgt....
Ik vergelijk het een beetje met dit voorval...
Het blijkt dat gisteren er iemand is gek geworden na het eten van een kalkoen.
De gekte openbaarde zich circa 10 uur na het consumeren van de kalkoen. De kalkoen werd om circa 12 uur 's middags gegeten. De man die de symptomen van gekte kreeg is gisteravond om 10 uur naar zijn huisarts gegaan, die hem onmiddellijk doorverwees naar het dichtstbijzijnde ziekenhuis....

In het ziekenhuis werd vastgesteld dat niet uitgesloten kan worden dat de gekte veroorzaakt is door het eten van gekke kalkoen....uiteraard niet...

In reactie hierop heeft het ministerie van Landbouw, Natuurbeheer en Visserij de herkomst van de kalkoen onderzocht. De kalkoen bleek afkomstig te zijn van een bedrijf in het Noord Brabantse Deurne....Deurne , in all places..!?
Hedenochtend heeft de Algemene Inspectie Dienst het bedrijf afgezet en morgen zullen alle nog op het bedrijf aanwezige kalkoenen op last van het ministerie worden vergast en vervolgens naar de afval-verwerking Rijnmond worden gebracht alwaar ze zullen worden verbrand.....
Dit alles om ervoor te zorgen dat de angst voor gekke kalkoen bij de consument wordt weggenomen.

Aangezien geen van de kalkoenen die reeds bij de slager of in de supermarkt liggen zijn onderzocht op de gekke kalkoenenziekte, heeft het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport een persverklaring de wereld ingebracht waarin uiteengezet wordt hoe te handelen met nog in de diepvries aanwezige kalkoen.....

De persverklaring is als volgt:.....

"Wanneer u in uw diepvries nog kalkoen, kalkoenenvlees of daarvan afgeleide produkten bewaart, dan dient u die in te leveren bij uw slager of supermarkt. U krijgt dan uw geld terug. De slagers en de supermarkten hebben tot nader order opdracht gekregen alle kalkoenen, kalkoenenvlees en afgeleide produkten uit de schappen te halen en niet meer te verkopen.
De Keuringsdienst van Waren zal hier zeer streng op toezien.
In het geval u in de laatste dagen reeds kalkoen gegeten heeft, wordt u aangeraden deze op te braken, dit kunt u doen door een vinger achter in uw keel te duwen......
Het braaksel kunt u het beste opvangen in een plastic boterhamzakje en opsturen naar de Keuringsdienst van Waren die zal onderzoeken of het sporen van de gekke kalkoenenziekte bevat. Wanneer u uit oogpunt van hygiëne liever geen vinger achter in uw keel wilt duwen, kunt u ook naar uw huisarts gaan.

Hij zal u een spuit geven waarna er een paar hevige samentrekkingen in de maag en verstoring van de normale darmperistaltiek zullen plaatsvinden.
Het ministerie voelt zich genoodzaakt deze zeer vergaande maatregelen te nemen aangezien niet uitgesloten is dat het eten van gekke kalkoen de oorzaak is van gekte bij mensen.
Indien tussen nu en een paar dagen mocht blijken dat er sprake is van een epidemie, zal het Ministerie van VWS zorgdragen voor het aanmaken van wachtlijsten waar de gek geworden mensen op geplaatst zullen worden."
En zo zie ik dat eigenlijk ook met de M3....

Uitgebreid genoeg Rico? :wink:

Joop

Bericht door Joop » 23 aug 2007, 01:00

:? :?:

Sander S.

Bericht door Sander S. » 23 aug 2007, 01:06

haha rubberen robbie weer hoor.

na het lezen van dit:

''Nou ik zie het zo...na zondag. Hij stond er in twee kleuren. En ik ben erom heen gelopen. Ik heb hem vanaf een afstandje bekeken, maar ook van zeer dichtbij. En mijn conclussie is als volgt....
Ik vergelijk het een beetje met dit voorval...
Het blijkt dat gisteren er iemand is gek geworden na het eten van een kalkoen.''

Ben ik ermee opgehouden :P

RVV

Bericht door RVV » 23 aug 2007, 01:31

jaja :roll:

romo

Bericht door romo » 23 aug 2007, 07:44

Soms is het moelijk om emoties onder woorden te brengen :lol:

Maar dat ie zoveel indruk gemaakt heeft Rebel................................

Zal contact opnemen met spoedeisende hulp voor geestelijke bijstand, wat denk je, zullen we er maar een gedwongen opname van maken.....................nee niet tegen sputteren hoor, kom maar, rustig maar....................................

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 23 aug 2007, 08:25

Rebel heb je kalkoen gegeten???

Andre

Bericht door Andre » 23 aug 2007, 10:49

De mannen met witte jassen komen je halen rebel.

de 135i en e92 m3 discussies doen sommige mensen niet goed. Ze zijn volledig het pad kwijt.

:)

Marcelvv

Bericht door Marcelvv » 23 aug 2007, 11:37

U herkent de patienten aan 4 ringen aan de voor- en achterkant van hun auto, en ze zijn onderweg naar de dichtsbijzijnde BMW dealer.

Haal niet in, volg onopvallend en waarschuw de hulpdiensten.

Let op: onderneem zelf GEEN aktie

Gesloten