Alles over de E90/E92/E93 M3 (part I)
- Francisco
-
- Francisco
jou vraag plaats jou automatisch in het hokje "nieuw dus goed ik neem'em"
in welk opzicht is deze nieuwe M3 een vooruitgang tov een CSL?
meer kicks?
sneller?
Puurder?
mooiere sound?
meer road precence?
mooier, klassieker over 10 jaar?
neen
makkelijker te rijden?
eenvoudiger mee te leven everyday?
ja
koop toch een mondeo voor de boodschappen jongens. of wacht nog even op de volgende M3, die rijd zelf driftjes (drift control) en een tijd van 8.00 op de Ring met alle stumperhulpjes aan.
BMW heeft in sportief opzicht bij de gepiekt bij de CSL, dit is een stap terug niet vooruit.
in welk opzicht is deze nieuwe M3 een vooruitgang tov een CSL?
meer kicks?
sneller?
Puurder?
mooiere sound?
meer road precence?
mooier, klassieker over 10 jaar?
neen
makkelijker te rijden?
eenvoudiger mee te leven everyday?
ja
koop toch een mondeo voor de boodschappen jongens. of wacht nog even op de volgende M3, die rijd zelf driftjes (drift control) en een tijd van 8.00 op de Ring met alle stumperhulpjes aan.
BMW heeft in sportief opzicht bij de gepiekt bij de CSL, dit is een stap terug niet vooruit.
- Sander S.
Het is toch logisch. Hoeveel E92 M3 eigenaren zullen dagelijks of ooit op het circuit te vinden zijn. Vrij weinig en heel veel niet. Zelfde geld voor eigenaren met een E46 M3.Francisco schreef:Ik mag het hopen. Zal wel lukken. De motor is al een juweel. Nu nog onnodige troep eruit.
BMW moet auto's verkopen, en dat gaan ze zeker doen met deze M3. Ding gaat echt knallen qua verkoopcijfers. Daar moeten ze het pakken.
Voor de race-fanaten komt er vanzelf weer een dikke CSL. En BMW kennende gaan ze echt wel zorgen dat dat ding hard over een circuit kan.
-
Ook BMW maakt massaproducten.
Een E92 M3 is geen speciale racer of zo, nee dat is ook een massaproduct.
Je moeder kan er mee naar de super en jij kan er gruwelijk hard mee.
Auto moet een grote groep mensen aanspreken en aan die grote groep verkocht worden.
Potentiele koper zwichten voor de ophemeling door de media en voor de dealer met zijn passende folder vol met prachtige cijfers en vooral prachtige foto's.
Een E92 M3 is geen speciale racer of zo, nee dat is ook een massaproduct.
Je moeder kan er mee naar de super en jij kan er gruwelijk hard mee.
Auto moet een grote groep mensen aanspreken en aan die grote groep verkocht worden.
Potentiele koper zwichten voor de ophemeling door de media en voor de dealer met zijn passende folder vol met prachtige cijfers en vooral prachtige foto's.
-
Sterker: als BMW 2 type M3 op de markt zou brengen met de zelfde motor en prestaties, 1 normale luxe (SMG3, elec. stoelen, leer, stoelverwarming, schuifdak, navi,etc) M3 en 1 soort van sport (handbak, zonder luxe en allerlei elec. dingen maar wat sportiever opgebouwd)
GEEN LICHTERE maar een sportievere uitvoering!
Voor de zelfde prijs.
Wat verkocht dan beter???
Ik en een paar andere gekken willen niets dan die "sport"
Maar over de hele wereld (en zo denken fabrikanten!) zal de "luxe" veel beter verkopen.
GEEN LICHTERE maar een sportievere uitvoering!
Voor de zelfde prijs.
Wat verkocht dan beter???
Ik en een paar andere gekken willen niets dan die "sport"
Maar over de hele wereld (en zo denken fabrikanten!) zal de "luxe" veel beter verkopen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Das het altijd, maar in deze categorie zijn er maar weinig concurenten, heeft allemaal niets met folders dan wel ophemeling van de media te maken. Als je er zo over denkt moet je nooit meer een auto of wat dan ook kopen ( zie draadje marketing enz enz)Robin schreef:Maar da's ook niet erg toch? Ik zag zojuist de fabrieks E92 M3 spec folder met daarin de tegenhangers 997, RS4, C63AMG.
En het is wel n dikke stoere technisch indrukwekkende kar. Achterkant en gestrektheid:Tja.
Ik denk dat voor velen het (hier ook) een geldkwestie is.
Voor mij wel iig.
Beleving, bezieling, een merk dat ergens voor staat, vul maar in, wat de rest vindt dan wel denkt ZMWW (zal me worst wezen)
Robin slaat de spijker op de kop; ierdereen heeft een mening, dat is prima, maar daadwerkelijk de daad bij het woord voegen en deze kar in je garage zetten is maar voor weinigen weggelegd, ik moet eerlijk zeggen dat dan bepaalde flauwe commentaren wel eens erg goedkoop aandoen..............................FWIW ( mischien is dat ook een vorm van afgunst)
-
-
Bij bmw zijn ze niet oerdom. Ze weten dat er meer te verdienen valt in de hogere luxe sector. Kijk bijv. naar AMG modellen.
En dan een CSL uitbrengen lichter en nog duurder. Wat moet zo n ding dan gaan kosten 140k euro. Dan is het voor een trackday en fun auto wel heel prijzig om met 140k te gaan stunten. Ook E46 CSL was qua verkoop ook een moeilijk verhaal. Less for more. Genoeg fans maar de meeste fans hebben geen geld. De fans met geld kozen die luxere. Tja zo zit het eenmaal inelkaar.
Je ziet toch ook dat er helemaal geen aanstalte wordt gemaakt voor een M versie van de 1 serie. Waarom niet, omdat ze dan ook 70 a 80k moeten gaan vragen. Wie wil dat betalen voor een kleine lichtere fun auto. Iemand die 80k ervoor over heeft koopt liever een m3 met een v8 en dat heeft bmw ook liever. Dat handje vol liefhebbers is geen knaak aan te verdienen.
Wij rijliefhebbers moeten uitwijken naar de non M modellen en dan maken we er zelf wat leuks van. En dat ook nog voor heel wat minder geld met betere spullen ook nog.
135i met sper en 380pk ben ik klaar. Haren recht op de kop. Tis geen M maar ook geen M geld. Doe mij maar hoge productie auto s aanschaf is veel lager. Ik maak er wel wat van.
En dan een CSL uitbrengen lichter en nog duurder. Wat moet zo n ding dan gaan kosten 140k euro. Dan is het voor een trackday en fun auto wel heel prijzig om met 140k te gaan stunten. Ook E46 CSL was qua verkoop ook een moeilijk verhaal. Less for more. Genoeg fans maar de meeste fans hebben geen geld. De fans met geld kozen die luxere. Tja zo zit het eenmaal inelkaar.
Je ziet toch ook dat er helemaal geen aanstalte wordt gemaakt voor een M versie van de 1 serie. Waarom niet, omdat ze dan ook 70 a 80k moeten gaan vragen. Wie wil dat betalen voor een kleine lichtere fun auto. Iemand die 80k ervoor over heeft koopt liever een m3 met een v8 en dat heeft bmw ook liever. Dat handje vol liefhebbers is geen knaak aan te verdienen.
Wij rijliefhebbers moeten uitwijken naar de non M modellen en dan maken we er zelf wat leuks van. En dat ook nog voor heel wat minder geld met betere spullen ook nog.
135i met sper en 380pk ben ik klaar. Haren recht op de kop. Tis geen M maar ook geen M geld. Doe mij maar hoge productie auto s aanschaf is veel lager. Ik maak er wel wat van.
- Brava
Ik draag een Blancpain en ik heb commentaar op Rolex.Robin schreef:Romo, tja.
Ik draag dus bijv ook zo'n Rolex duikhorloge. Daar heb ik van veel mensen vaak comentaar op, niet zo qua model, maar omdat 't een Rolex is.
8 van de 10 commentators dragen Prisma's en Casio's, nou dan weet ik wel hoe laat 't is. 8)
-
Ik draag (ook) een Audemars Piguet Royal Oak en rij een 335i.Brava schreef:Ik draag een Blancpain en ik heb commentaar op Rolex.Robin schreef:Romo, tja.
Ik draag dus bijv ook zo'n Rolex duikhorloge. Daar heb ik van veel mensen vaak comentaar op, niet zo qua model, maar omdat 't een Rolex is.
8 van de 10 commentators dragen Prisma's en Casio's, nou dan weet ik wel hoe laat 't is. 8)
Nog meer commentaar Brava?
:twisted:
Laatst gewijzigd door Robin op 22 aug 2007, 00:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Brava
Beetje overkill, Rolex en RO. Of draag je er maar één tegelijk?Robin schreef:Ik draag een Audemars Piguet Royal Oak en rij een 335i.Brava schreef:Ik draag een Blancpain en ik heb commentaar op Rolex.Robin schreef:Romo, tja.
Nog meer commentaar Brava?
:twisted:
Toch blijf ik commentaar hebben op Rolex.
-
1 tegelijk. Je commentaar op Rolex weet ik en is op jouw en mijn manier 'gegrond'. De rest weet van toeten noch blazen. Dat weet jij ook.
Op domme blondjes, Islam, BMW, Bush, Chavez, Mercedes, Breitling, McDonalds, Wouter Bos, Ikea, Opel, Lada en Katherine Keyl is ook genoeg commentaar, al dan niet gegrond.
Op domme blondjes, Islam, BMW, Bush, Chavez, Mercedes, Breitling, McDonalds, Wouter Bos, Ikea, Opel, Lada en Katherine Keyl is ook genoeg commentaar, al dan niet gegrond.
-
Robin schreef:Romo, tja.
Ik draag al van mijn 18e geen horloge meer...
Tot welke groep behoor ik dan Robin?
Ik vond het geluid van de M3 de grootste deceptie van afgelopen zondag.
Datgene dat bij de vorige M3 CSL juist voor kippenvel zorgde.
Verder moet ik toegeven dat nu ik hem in het echt heb gezien hij er niet zo indrukwekkend uitziet als op de foto's.
Dus hierin moet ik Rico weereens gelijk geven. ....Foto's zijn geduldig....
Rood is in ieder geval geen goede kleur voor de nieuwe M3.
Laatst gewijzigd door Rebel op 22 aug 2007, 00:10, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- RVV
Ik heb geen mening over de rijbeleving van de e92 M3, zoals velen moet ik het doen met de verhalen in de pers of op internet. De toonzetting is over het algemeen hetzelfde, meer comfort tov de e46 M3. Of dit een voor of nadeel is laat ik in het midden, maar als ik de lijn doortrek naar de e60 M5 en de e63 M6 waar ik wel ervaring mee heb, dan kan ik me voorstellen dat de nieuwe M3 de nodige scherpte mis.
Hoe je het went of keert, maar een e46 M3 is een vrij rauwe auto, het comfortgevoel/beleving tov bv een e90 335i of een andere e46 variant is aanzienlijk minder, de auto heeft nog echt ruwe kantjes, en dat is nou juist wat mij zo aanspreekt in de e46 M3.. het gevoel wat een sportwagen levert zonder het één te zijn in het extreme.
Comfortabel rijden in weelde en luxe is niet het werk wat je moet zoeken en willen met de e46 M3. Is denk ik ook 1 van de redenen dat iemand die wil kilometer wil vreten met een e46 M3 vaak van een koude kermis thuis komt, want er zijn echt zoveel auto's die dat beter kunnen zoals bv een 335i of 335d.
Ik denk ook dat op dat punt BMW de kritieken van kopers zich heeft aangetrokken, door van de e92 M3 een minder ruwe auto te maken. Minder herrie, minder bokken, meer comfort invering en demping met toch nog voldoende M genen.
De M5 is het bewijs dat BMW dat uitstekend kan.
Nu de vraag wil je een M als comfort auto of als herrieschopper ?
Ik ga voor het laatste omdat het een mijn een van de weinige redenen is om een excuus te hebben om een auto van dit caliber te kopen.
Zolang er een comfort auto naast is natuurlijk.
Hoe je het went of keert, maar een e46 M3 is een vrij rauwe auto, het comfortgevoel/beleving tov bv een e90 335i of een andere e46 variant is aanzienlijk minder, de auto heeft nog echt ruwe kantjes, en dat is nou juist wat mij zo aanspreekt in de e46 M3.. het gevoel wat een sportwagen levert zonder het één te zijn in het extreme.
Comfortabel rijden in weelde en luxe is niet het werk wat je moet zoeken en willen met de e46 M3. Is denk ik ook 1 van de redenen dat iemand die wil kilometer wil vreten met een e46 M3 vaak van een koude kermis thuis komt, want er zijn echt zoveel auto's die dat beter kunnen zoals bv een 335i of 335d.
Ik denk ook dat op dat punt BMW de kritieken van kopers zich heeft aangetrokken, door van de e92 M3 een minder ruwe auto te maken. Minder herrie, minder bokken, meer comfort invering en demping met toch nog voldoende M genen.
De M5 is het bewijs dat BMW dat uitstekend kan.
Nu de vraag wil je een M als comfort auto of als herrieschopper ?
Ik ga voor het laatste omdat het een mijn een van de weinige redenen is om een excuus te hebben om een auto van dit caliber te kopen.
Zolang er een comfort auto naast is natuurlijk.
-
Robin schreef:Over dat geluid. Dat kan.
Er rijden hier een paar auto's rond met een veel mooier geluid dan mijn auto. CRXen en VR6en al dan niet erg verfraaid. Kortom: Een Remus plak je er zo onder.
Er moet MEER zijn wat de CSL bijzonder(der)maakt. Ik vond 'm prima, maar niet dat ik in een F16 meevloog ofzo.![]()
CSL-geluid evenaren met een Remus?
Hahaha...you're a funny guy Robin

-
Klopt rico
Maar die herrieschoppers van M krijg je denk ik niet meer. Het verkoopt niet zo goed als luxe M. En bij bmw is 1 ding belangrijk verkoop. Die paar herrieschoppers maak je zelf maar of ga maar racen. Het is wel heel jammer voor liefhebbers zoals jij en nog wat anderen. Maar zo is het. Wil je laag gewicht en trackready koop je maar een lotus. Of je koopt een ouwe. Zoals je michel dat doet. Airboxje laag gewicht. Zoals M ooit onstaan is maar niet meer is.
Ik zat even op spyforum. Kom ik een a3 cabrio tegen. Tis net 1 cabrio. De merken zitten in elkaars vaarwater in alles. AMG trekt wat naar M en vice versa Audi S en RS doet nog wat mee. Ze kijken bijelkaar in de keuken. En uiteindelijk bouwen ze alle drie wat wij liefhebbers niet willen. Maar waar wel de duiten te verdienen zijn. Zo werkt het.
Jammer voor ons.
Maar die herrieschoppers van M krijg je denk ik niet meer. Het verkoopt niet zo goed als luxe M. En bij bmw is 1 ding belangrijk verkoop. Die paar herrieschoppers maak je zelf maar of ga maar racen. Het is wel heel jammer voor liefhebbers zoals jij en nog wat anderen. Maar zo is het. Wil je laag gewicht en trackready koop je maar een lotus. Of je koopt een ouwe. Zoals je michel dat doet. Airboxje laag gewicht. Zoals M ooit onstaan is maar niet meer is.
Ik zat even op spyforum. Kom ik een a3 cabrio tegen. Tis net 1 cabrio. De merken zitten in elkaars vaarwater in alles. AMG trekt wat naar M en vice versa Audi S en RS doet nog wat mee. Ze kijken bijelkaar in de keuken. En uiteindelijk bouwen ze alle drie wat wij liefhebbers niet willen. Maar waar wel de duiten te verdienen zijn. Zo werkt het.
Jammer voor ons.

- Daniel
Dat zie je al aan de verkopen van de Z4-M (coupe nog wat erger dan de roadster). 85-90k blijft erg veel geld voor een klein tweepersoons wagentje met vooral een hele grote motor. Gebruikt is er al helemaal niet vanaf te komen, afschrijvingen van 30 mille in een half jaar zijn normaal.Andre schreef: Je ziet toch ook dat er helemaal geen aanstalte wordt gemaakt voor een M versie van de 1 serie. Waarom niet, omdat ze dan ook 70 a 80k moeten gaan vragen. Wie wil dat betalen voor een kleine lichtere fun auto. Iemand die 80k ervoor over heeft koopt liever een m3 met een v8 en dat heeft bmw ook liever. Dat handje vol liefhebbers is geen knaak aan te verdienen.