@Tom, geniet er van. Mooi dat het kan én dat je het aandurft

Dit is helemaal waar hoor. Op werk was je “iemand” en nu ben je nobody. Dat is wel degelijk iets waar ik me van bewust ben en waar ik aan zal moeten wennen.alt schreef: 06 nov 2021, 11:17 Als je nog in de vijftig bent zal het wel meevallen, maar ik weet uit ervaring - mijnerzijds en van leeftijdgenoten - dat je , als je stopt met werken, je door je netwerk/collega's niet meer als volwaardig gaat worden gezien.
De frappandste anecdote vond ik van een kennis van mij in het vastgoed toen hij bij de Rabo een pand uit een faillissement van de Rabo zou kopen, de kamer bij de bank binnenstapte, de gezichten van de jonge bankiers zag verstarren en denkende - daar is weer zijn ouwe knar die het beter weet -.
Dat is de de down site van je pensioen.
Het leven af zeker twee gezichten of je nu jong of oud bent.
Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!Elise schreef: 06 nov 2021, 08:56 Ik ken wel een aantal personen die aan de 'grote vakantie' zijn begonnen en na enige tijd in een groot leeg gat vielen en de verveling om zich heen greep. Soms lijkt het leuker dan het daadwerkelijk is. Zo is mijn buurman van 77 nog steeds aan het werk, heeft geen vrienden of hobby's en vindt werken leuk. Tijdsbesteding is waar het om draait.
Meestal kom je er pas achter wie je echte vrienden zijn als het minder met je gaat, meestal blijven er dan weinig over.allen schreef: 06 nov 2021, 17:48Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!Elise schreef: 06 nov 2021, 08:56 Ik ken wel een aantal personen die aan de 'grote vakantie' zijn begonnen en na enige tijd in een groot leeg gat vielen en de verveling om zich heen greep. Soms lijkt het leuker dan het daadwerkelijk is. Zo is mijn buurman van 77 nog steeds aan het werk, heeft geen vrienden of hobby's en vindt werken leuk. Tijdsbesteding is waar het om draait.
Dat klopt absoluut idd!Luco schreef: 06 nov 2021, 17:55Meestal kom je er pas achter wie je echte vrienden zijn als het minder met je gaat, meestal blijven er dan weinig over.allen schreef: 06 nov 2021, 17:48Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!Elise schreef: 06 nov 2021, 08:56 Ik ken wel een aantal personen die aan de 'grote vakantie' zijn begonnen en na enige tijd in een groot leeg gat vielen en de verveling om zich heen greep. Soms lijkt het leuker dan het daadwerkelijk is. Zo is mijn buurman van 77 nog steeds aan het werk, heeft geen vrienden of hobby's en vindt werken leuk. Tijdsbesteding is waar het om draait.
Ach, er zijn vrienden en vrienden. Ook al blijven mensen niet eeuwig je vriend, zij en jij vervulden kennelijk een functie in een bepaalde fase van je leven. Ik ben vrienden kwijtgeraakt omdat ik ze verwaarloosd heb of zij mij. Kan je over kniezen maar het is wat het is.Martijn_bmw schreef: 06 nov 2021, 17:56Dat klopt absoluut idd!Luco schreef: 06 nov 2021, 17:55Meestal kom je er pas achter wie je echte vrienden zijn als het minder met je gaat, meestal blijven er dan weinig over.allen schreef: 06 nov 2021, 17:48
Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!
Zo zegt hij het zelf, geen vrienden en geen hobby's. Alles in en om het huis wordt gedaan en hij kan nog geen spijker in de muur slaan, ook zijn eigen woordenallen schreef: 06 nov 2021, 17:48Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!Elise schreef: 06 nov 2021, 08:56 Ik ken wel een aantal personen die aan de 'grote vakantie' zijn begonnen en na enige tijd in een groot leeg gat vielen en de verveling om zich heen greep. Soms lijkt het leuker dan het daadwerkelijk is. Zo is mijn buurman van 77 nog steeds aan het werk, heeft geen vrienden of hobby's en vindt werken leuk. Tijdsbesteding is waar het om draait.
Goede post! En eens, zo (probeer) ik werkdruk ook altijd te relativerenKarel schreef: 07 nov 2021, 12:34 Ook vooral inzien dat iedereen vervangbaar is…incl jijzelf.
Als je daar wat meer aan denkt en bij stilstaat is het ook makkelijker je werk te relativeren.
Want daardoor denk je ook soms dat jij het moet rechthouden en verlies je jezelf weer (als dat in je karakter zit).
Werk is werk en kan je nog altijd.
Tijd met je ouders is heel kostbaar want koop je nooit meer terug.
(Identiek kids en partner, alleen zijn die er hopelijk zolang jij er bent)
Of juist het niet met de gedachte hoe simpel je te vervangen bent...Karel schreef: 07 nov 2021, 12:34 Ook vooral inzien dat iedereen vervangbaar is…incl jijzelf.
Als je daar wat meer aan denkt en bij stilstaat is het ook makkelijker je werk te relativeren.
Thanks Ellie......allen schreef: 06 nov 2021, 17:48Geen vrienden... Ik dacht vroeger dat echte vrienden niet bestonden. Ik kwam erachter, misschien niet op de meest gelukkige manier, dat ze er zijn. Soms lijkt werken belangrijker dan het daadwerkelijk is!Elise schreef: 06 nov 2021, 08:56 Ik ken wel een aantal personen die aan de 'grote vakantie' zijn begonnen en na enige tijd in een groot leeg gat vielen en de verveling om zich heen greep. Soms lijkt het leuker dan het daadwerkelijk is. Zo is mijn buurman van 77 nog steeds aan het werk, heeft geen vrienden of hobby's en vindt werken leuk. Tijdsbesteding is waar het om draait.
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Darudevampire, erwin20vt, Gisae, Google [Bot], GRzep, Joost H., KoenM, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw, Semrush [Bot], sitechris en 2 gasten