BMW 1 Serie M Coupé
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
@ Andre....
Er zullen vast "standaard" wat meer opties hier er op zitten, ergo €72K..........FWIW
Er zullen vast "standaard" wat meer opties hier er op zitten, ergo €72K..........FWIW
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
wat denk je wat die M cursussen wel niet kostenAndre schreef:1M coupe heeft 224 gram co2 uitstoot.
auto incl btw en bpm is 57.582,46 euro plus co2 tax 3640 plus 7612 dat zou op basis van de Duitse prijs de auto hier in Nederland moeten kosten een prijs van:
68.834,46
Waar die 72.500 dan vandaan komt maar misschien heb ik ergens een rekenfout.
http://auto-en-vervoer.infonu.nl/auto/3 ... -2013.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en die VIP M showroom en dat kopje koffie e.d.
wie slim is hale dus gewoon een 1 M in duitsland en doet zelf wat werk en zet thuis zelf een bakje koffie en luistert even naar de vrouw/vriendin ofzo(ipv de verkoper) en hup een paar duizend in je pocket :banaan:
natuurlijk ben je dan wel RDW kosten en vervoerskosten e.d. kwijt, maar je houd genoeg over
daarbij die Duitse is genoeg gevuld, meer is vaan minder DF
dat geld wat je bespaart hebt steek je vervolgens in finetuning...
motormanagement en onderstel afstelling ofzo? of zelfs in het netjes lichter maken.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Bert ///M3 schreef:IMHO is een CSL juist zo ontzettend goed door de balans tussen het vermogen en het chassis. V10 er in gooien daar maak je hem niet beter mee.Sebring NL schreef:Onderstuur? idd motor gewoon wat verder naar achteren plaatsen.Hielke schreef:Sebring,
met alle respect, maar wat wil jij met gasresponse in een E46 CSL met 10 cylinder motor? Of zie je die response als enige mogelijkheid om het mega onderstuur te counteren?
360pk is idd veel, maar gezien 500+ wat een 911 haalt ontkom je niet aan de V10 .
Denk dat onderstuur wel op te lossen is, natuurlijk is de V10 zwaar, maar de CSL heeft ook nog AC pomp etc. Smijt dat allemaal van de V10 af, dat scheelt weer.
En gezien de onderstuurproblemen die 911's hebben waar men kennelijk mee kan leven op het circuit, denk ik dat ik wel met een CSL met iets zwaardere neus kan leven.
360pk is niet genoeg.
de beste oplossing, waardoor je de balans dan wel gaat verstoren, is de V10.
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
Rene
Het is gewoon een berekening het wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Misschien zit er wel een rekenfout in of zitten er meer opties op de nederlandse versies. Het is allemaal even afwachten.
Het is gewoon een berekening het wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Misschien zit er wel een rekenfout in of zitten er meer opties op de nederlandse versies. Het is allemaal even afwachten.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
I know, maar denk dat je best in de buurt zit qua berekening...Andre schreef:Rene
Het is gewoon een berekening het wil niet zeggen dat ik gelijk heb. Misschien zit er wel een rekenfout in of zitten er meer opties op de nederlandse versies. Het is allemaal even afwachten.
de meesten halen hem toch via de dealer, misschien valt er nog wat te onderhandelen als de prijs 1x echt vast staat in de basis...denk van wel (zal een beetje van vraag/aabod afhankelijk zijn)
als je hem trouwens via de DLD route haalt kun je hem toch wel bij je dealer ter garantie brengen dacht ik?
maja mooiste is een redelijke prijs via je dealer, iedereen happy.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Rene
als je hem in D koopt geldt je fabrieksgarantie nog steeds , ook in NL
en met Eurogarantie , die duitse dealers zelfs op occasions geven, kan je in overleg zelfs Kwikfit iets laten repareren terwijl zij het gaan betalen.
Geen reden dus om idioten bij de BMW dealer te woord hoeven staan en onzin/leugens aan te horen tot die auto er eindelijk eens is. En dan zetten ze de platen er ook nog even scheef op en vragen of jij de nieuwe bumper voor de helft wil betalen. Enzovoort
als je hem in D koopt geldt je fabrieksgarantie nog steeds , ook in NL
en met Eurogarantie , die duitse dealers zelfs op occasions geven, kan je in overleg zelfs Kwikfit iets laten repareren terwijl zij het gaan betalen.
Geen reden dus om idioten bij de BMW dealer te woord hoeven staan en onzin/leugens aan te horen tot die auto er eindelijk eens is. En dan zetten ze de platen er ook nog even scheef op en vragen of jij de nieuwe bumper voor de helft wil betalen. Enzovoort
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupé
waha, jij hebt dus ook al leuke ervaringen...
je kunt inderdaad pech hebben welke monteur aan je auto gaat "prutsen"
ze zijn niet allemaal even kundig of met liefde voor zeg maar...
je kunt inderdaad pech hebben welke monteur aan je auto gaat "prutsen"
ze zijn niet allemaal even kundig of met liefde voor zeg maar...
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Meld je nog maar eens als je er echt een beetje verstand van hebt SebringSebring NL schreef:
360pk is niet genoeg.
de beste oplossing, waardoor je de balans dan wel gaat verstoren, is de V10.
- Fernando
- Berichten: 5149
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Re: 1 ///M Coupé
+10Hielke schreef:Meld je nog maar eens als je er echt een beetje verstand van hebt SebringSebring NL schreef:
360pk is niet genoeg.
de beste oplossing, waardoor je de balans dan wel gaat verstoren, is de V10.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Ha. Weet niet wat jij doet voor je geld, maar denk dat het lekker makkelijk is om overal op te schieten.Hielke schreef:Meld je nog maar eens als je er echt een beetje verstand van hebt SebringSebring NL schreef:
360pk is niet genoeg.
de beste oplossing, waardoor je de balans dan wel gaat verstoren, is de V10.
360pk is echt te weinig. Vraag dat maar aan hh Ring gangers met CSL's als de 997's op het rechte stuk met 60km verschil voorbij knallen. M3 E30 is ook beste in balans met S14, toch is Johann's E30 V10 niet te kloppen door vrijwel alle auto's waar je hem tegenover zet. Ik zou graag 140pk (of 170 zonder kats etc) erbij nemen voor een mindere balans. Bij Porsche offeren ze al jaren balans op, en kijk hoe die gaan op Le Mans, VLN etc. Balans is belangrijk maar power ook, en meer dan 360pk haal je niet reliable uit de 3.2 ( LOaded CSL kon na afloop op schroothoop)
CSL is een geweldige wagen, maar met 500pk is het pas echt een alleskunner.
Zal je voor deze keer vergeven, je kan ook op M5board.com wat van mijn posts opzoeken voordat je allerlei vooroordelen uit de kast trekt.
W
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Ok Sebring,
misschien zit ik er wel helemaal naast.
Post aub eens een youtube linkje naar een rondje Ring van Johann met z'n E30 V10. Of een rondje van hem op een ander circuit. Bekijk ik dat goed en praten we dan weer.
misschien zit ik er wel helemaal naast.
Post aub eens een youtube linkje naar een rondje Ring van Johann met z'n E30 V10. Of een rondje van hem op een ander circuit. Bekijk ik dat goed en praten we dan weer.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
ik weet wel hoe een std M3, een CSL en een 911 rijdt.Tristan schreef:Denk dat een standaard M3 dat niet heeft. De meeste sportwagens zijn onderstuurd afgesteld, niks nieuws.En gezien de onderstuurproblemen die 911's
Was alleen even om aan te geven dat Porsches, hoewel al jaren slecht in balans, wel hard kunnen gaan op circuits.
De CSL is misschien 10% langzamer vanwege de slechtere balans van de V10 montage, maar wel 30% sneller. Blijft toch netto een mooie winst over. CSL heeft heel erg veel grip op de vooras, vooral als je hem wat camber en de brede voorwielen geeft. Ben op de Ring meegereden met de 'Calder' replica CSL, die had de brede wielen en heftig camber. Daar kan je de V10 wel in smijten, zou ik me geen zorgen maken over dat onderstuur. Rij zelf al jaren M met een gietijzeren klomp voorin, ook geen last van onderstuur met aanpassingen die minder dan 2000 euro kosten.
@ Hielke.
Dat is misschien het verschil. Ring-Youtube filmpjes zeggen me niet zoveel. Omstandigheden zijn altijd verschillend en er is vrijwel altijd veel verkeer. Bovendien weet ik niet of Johann een circuitridder is.
Maar als je ziet hoe ontzettend hard die V10 gaat , zelfs in een M5 of M6, (of zelfs M5 Touring van 2000 kilo) dan snap je dat de CSL, hoe bruut en geweldig ook, hiervan vooruit gaat. Ik snap ook wel dat de std S54 lichter is. Maar die heeft ook een AC pomp en andere onzin die je niet nodig hebt, denk dat het verschil met de V10, die maar 5cyl lang is ipv 6 dus niet veel verder naar voor hoeft te liggen, uiteindelijk minder dan 20 kilo is. V10 is alu, elke BMW M-6cyl in van gietijzer
EDIT heb t even snel opgezocht, lijkt erop dat de S54 148 kilo weegt en de V10 163. Smijt de AC pomp eraf en ze wegen hetzelfde.
W
Laatst gewijzigd door Sebring NL op 27 dec 2010, 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Hielke
- Berichten: 11650
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: 1 ///M Coupé
Johan is geen circuit-man Sebring. Ben wat rechtelijn dingen van hem tegengekomen en dan heeft ie al moeite genoeg om in rechte lijn het vermogen op de weg te brengen.
Maar laten we er geen halszaak van maken. Als rechtelijn acceleratie je ding is dan heb je gelijk. Iedereen aan de V10.
Maar laten we er geen halszaak van maken. Als rechtelijn acceleratie je ding is dan heb je gelijk. Iedereen aan de V10.
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Nee, zeker geen halszaak of onenigheid, wil alleen uitleggen dat ik niet zomaar wat roep.Hielke schreef:Johan is geen circuit-man Sebring. Ben wat rechtelijn dingen van hem tegengekomen en dan heeft ie al moeite genoeg om in rechte lijn het vermogen op de weg te brengen.
Maar laten we er geen halszaak van maken. Als rechtelijn acceleratie je ding is dan heb je gelijk. Iedereen aan de V10.
In de E46 CSL heb je veel meer grip, weleens een E30 met 360pk gezien? Die gaat ook alle kanten op.
Johann heeft idd tractieproblemen, daarom ook een zak zand achterin .
Maar ik denk dat in een E46 , zeker met het beste onderstel dat BMW ooit maakte, de V10 wel te doen is. Zeker als je VANOS eraf zou halen en je dus piekvermogen kan laten stijgen naar 520+ pk ten koste van wat koppel
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
360pk is voor alleen rechtuit niet bijster veel meer tegenwoordig, maar voor op het circuit kan de CSL zich er heel aardig mee redden. Pak b.v. een Porsche 911GT3 uit de tijd van de CSL, die ging rechtuit ook sneller dan de CSL, maar op een rondje ring deed/doet de CSL er niets voor onder.
Zelfs een Murcielago met 580pk rijd niet sneller rond de Ring dan de CSL. Is wel een ander kaliber auto natuurlijk.
De M3 van Johann(met alle respect) zal op het circuit niet veel doen tegen een CSL. Er ligt een zak cement/zand op de plek van het reserve wiel om de auto bij flink acceleren op de weg de houden
Het totaalplaatje van de CSL is gewoon goed.
Zelfs een Murcielago met 580pk rijd niet sneller rond de Ring dan de CSL. Is wel een ander kaliber auto natuurlijk.
De M3 van Johann(met alle respect) zal op het circuit niet veel doen tegen een CSL. Er ligt een zak cement/zand op de plek van het reserve wiel om de auto bij flink acceleren op de weg de houden
Het totaalplaatje van de CSL is gewoon goed.
Laatst gewijzigd door Erik K. op 27 dec 2010, 21:02, 1 keer totaal gewijzigd.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupé
+1GTRene schreef:dan is 72.500 niet duur! das 17.500,-duurder dan de basis 135i je krijgt daarvoor een veel specialere auto qua looks qua breedte en onderdelen en meer vermogen e.d. nee, sommige kunnen zeuren wat ze willen, in verhouding gezien is ie niet duur, tel daarbij op dat een nwe basis M3 112.500,-euro kost dan ist een koopje voor zoiets "zeldzaams" (korte productie) daarbij heeft deze 1 M als enige een speciale carros met die uitbouw ala E30 M3...
- Sebring NL
- Berichten: 416
- Lid geworden op: 31 aug 2010, 13:09
Re: 1 ///M Coupé
Erik K. schreef:360pk is voor alleen rechtuit niet bijster veel meer tegenwoordig, maar voor op het circuit kan de CSL zich er heel aardig mee redden. Pak b.v. een Porsche 911GT3 uit de tijd van de CSL, die ging rechtuit ook sneller dan de CSL, maar op een rondje ring deed/doet de CSL er niets voor onder.
Zelfs een Murcielago met 580pk rijd niet sneller rond de Ring dan de CSL. Is wel een ander kaliber auto natuurlijk.
De M3 van Johann(met alle respect) zal op het circuit niet veel doen tegen een CSL. Er ligt een zak cement op de plek van het reserve wiel om de auto bij flink acceleren op de weg de houden![]()
Het totaalplaatje van de CSL is gewoon goed.
ok laatste Off Topic dan
Ben het met je eens Eric maar:
1) 996 was destijds tegen CSL, is heel ander verhaal dan 997
2) Murcielago is, zoals Ferrucio al eerder maakte, een landbouwvoertuig vergeleken met E46
3) E30 is idd geen trackbeest met V10, maar ik bedoelde een E46 met V10. Dat chassis is net zo goed als E90, zie GTS.CSL tests
De CSL is top, met V10, onverslaanbaar.
- Erik K.
- Berichten: 7220
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupé
CSL met V10 moet het met de juiste afstelling van onderstel inderdaad ook zeker goed doen,
Koppel er een 7-traps DCT bak aan en het feest is compleet
Koppel er een 7-traps DCT bak aan en het feest is compleet
-
Andre
- Berichten: 11444
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupé
360pk is meer als zat om plezier te hebben. V10 in een CSL is voor mij dik overkill. Een orginele E46 CSL is de beste bmw ooit gemaakt. Niks aan veranderen behalve remmen en wat uitlijn settings.
- Tristan
- Berichten: 13441
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupé
Eens met Andre, niet het recept veranderen. Sowieso zonde om daarvoor een CSL te pakken, kan je ook een 'normale' M3 pakken en deze aanpassen. Hetzelfde wat er vaak gedaan wordt met een E30 M3. Trekken de S14 eruit en leggen er een S38 of S50 in. Ja, je bent sneller rechtdoor maar de algehele balans is verstoord.
- romo
- Berichten: 27164
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupé
Origineel nooit aanpassen...................buitendat; BMW=6 cilinder.......................en niet een V8 of en V10.....IMHO
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
Re: 1 ///M Coupé
Andre schreef:360pk is meer als zat om plezier te hebben. V10 in een CSL is voor mij dik overkill. Een orginele E46 CSL is de beste bmw ooit gemaakt. Niks aan veranderen behalve remmen en wat uitlijn settings.
+1
Een CSL lekker standaard laten..
Wie zei dat 360pk niet meer genoeg is tegenwoordig? Ooit wel eens een 300pk+ super seven gereden?
- PD power
- Berichten: 1967
- Lid geworden op: 03 sep 2006, 19:53
- Locatie: Coevorden
Re: 1 ///M Coupé
Dat wil ik zien, misschien iets voor de volgende trackday op de NS.....Sebring NL schreef:360pk is echt te weinig. Vraag dat maar aan hh Ring gangers met CSL's als de 997's op het rechte stuk met 60km verschil voorbij
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupé
e46 M3 cs gehad e60 M5 gehad, beide prima concepten, alleen de combi V10 in een e46 lijkt me een heel slecht huwelijk.
-
indobesar
- Berichten: 9986
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
Re: 1 ///M Coupé
Voor geile sex heb je ook geen goed huwelijknnodig 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, mark123 en 3 gasten
