'Joran van der Sloot bekent moord Holloway'

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:21

Tom daar gaat het niet om. Joran werd afgeschilderd als moordenaar en Peter wist dit zeker. Hij zou hem pakken.

En nu blijkt ie toch NIET de moordenaar te zijn, alleen te maken hebben gehad met haar verdwijning. En nu noemen we hem maar een gewetenloze leugenaar die met de verdwijning te maken heeft gehad.

En dit was al lang geen verrassing ... anders heb je zelf liggen slapen.

Ja sorry, maar dat is het dus niet voor mij. Peter heeft goed werk geleverd, absoluut, de manier waarop ben ik op punten niet eens, dat maakt niet uit.

Maar de zaak is hier eigenlijk geen stap verder mee. En Joran zal dus zeker niet kunnen opdraaien voor haar dood op basis hiervan.

Kortom: geen stap verder zijn we

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2008, 00:26

Tom schreef:
Rico v Velzen schreef: Verder over de "show" dit is blijkbaar de manier waarop het vandaag de dag gaat, en is verder niet zo relevant..
Klopt maar wil er wel even aan toevoegen dat ik er vreemd van opkijk dat zoveel DFers er een hoop kritiek op hebben.

We zijn het er allemaal mee eens dat Peter goed werk heeft verricht? Justitie had de zaak gesloten en die eikel liep tenslotte vrij rond. Lijkt me geen wenselijke situatie. Over de manier waarop, tja, ik vind het vrij geniaal (en eigenlijk zo simpel!) maar het werkt wel.. resultaat is dat het op tape staat en die Joran van alle kanten stinkt. Met dit materiaal kunnen ze em wel aanpakken. En dat is hetgeen waarom het draait.

Daarom vind ik het z'n goed recht dat Peter hier serieus geld mee wil verdienen. Hij neemt ook het risico om er veel tijd in te steken en die Patrick een flinke hoeveelheid geld te betalen. Peter en SBS weten dat ze veel aandacht krijgen, dus niet zo gek dat ze dit ook pas in zijn eigen uitzendtijd uit de doeken wilden doen (en niet bij een of andere talkshow op een andere zender) en er flink wat reclames ingooide. Is half DF zo oncommercieel dat jullie daarvan staan te kijken? Neem het anders op en spoel de reclames door :roll:
Tom ik ben het eens met jou hoor :wink:

Wat betreft de werkwijze, heel simpel.. dit gaat niet om SBS, niet om Nederland of Aruba.. Dit gaat over de UNITED STATES OF DOLLARS.. Dat kun je Peter niet aanrekenen.. ABC , FOC, CNN en consorten stonden te springen toen ze dit hoorden.. deze show is voor de Amerikanen gemaakt.. DIE betalen het... Ik gok dat Peter wel een miljoentje aan royaltisch en rechten er uit snoept.. Groot gelijk heeft die... Hij steekt zijn nek uit voor hem is het payday.. Of werken alle DF'ers hiero in de liefdadigheid :twisted:

Tom

Bericht door Tom » 04 feb 2008, 00:28

Macboy schreef: Kortom: geen stap verder zijn we
Niet mee eens, de zaak was gesloten en met dit materiaal kan justitie hem toch verder de hoek induwen? Blijkbaar weet die Joran veel meer en zal er verder onderzoek volgen. Als die vriend met die boot, die tot dusver nog nooit naar voren was gekomen in het hele verhaal, achter tralies komt is dat toch ook goed? Er zijn nu tig dingen naar voren gekomen waardoor z'n eerdere verklaringen van geen kanten klopte.

Ben het verder grotendeels met je punten eens trouwens.

Mike R32
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.

Bericht door Mike R32 » 04 feb 2008, 00:28

Tom schreef:Dat die eikel maar lang achter de tralies komt te zitten en geen leven meer heeft.
En z'n pa erbij, nog nooit zo'n misselijke kop gezien!

Ze zijn wel opgeschoten met de zaak, Joran wist niet zeker dat ze dood was.
Laatst gewijzigd door Mike R32 op 04 feb 2008, 00:30, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:29

Wat commercie betreft eens met Tom natuurlijk.

Overigens wil ik nog even benadrukken dat het gedrag van Joran natuurlijk voor zichzelf spreekt, dat is vragen naar de bekende weg (dat mensen niet denken dat ik het goedkeur of de beelden niet boeiend zou vinden of zo).

Maar nogmaals, ik denk dat de setting er ook mee te maken heeft (de relatie Joran/Patrick zoals door Peter geschetst). Hij wilde bij hem gewoon stoer overkomen.

Peter heeft hier absoluut puik werk geleverd. Alleen is de uitkomst niet wat mensen hadden verwacht denk ik ... en ook niet wat hij had verwacht, vandaar dat hij een andere wending heeft genomen.
Laatst gewijzigd door Macboy op 04 feb 2008, 00:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 04 feb 2008, 00:32

PS Waarom Joran niet de politie heeft gebeld is jammer, maar het heeft mogelijk te maken met iets waar we helemaal niets van afweten en nooit zullen weten.
Zou ie ze zelf misschien iets toegediend hebben waardoor ze onwel is geworden en wilde ie daarom toen ie DACHT dat ze dood was zo snel mogelijk van 't lichaam af?! :roll:

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:34

Kan heel goed. Heb ik ook eerder al geroepen. Hij kan de drugs hebben aangeboden. Kan allemaal. Misschien was ie zelf zwaar onder verboden invloed etc.
Laatst gewijzigd door Macboy op 04 feb 2008, 00:34, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2008, 00:34

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2008, 00:36

Macboy ik begrijp goed dat jij het juridisch bekijkt en kan daarin volledig met mee gaan. Maar moreel naar de ouders toe, ook al kun je 10 boeken met shit over dat wicht volschrijven.. dit hadden ze niet verdient..

Er is nog 1 ding erger dan de dood van je kind.. en dat is dat ze spoorloos van de wereld verdwijnt..
met alleen maar knagende onzekerheid wat achterblijft...

Ik heb zulke mensen van nabij meegemaakt... Met het verdwijnen van hun dochter

http://www.vermist.nl/?url=vrm_detail_page?id=375

De hartverscheurende verhalen van die mensen heb ik een aantal keren mogen aanhoren... koud word je ervan..

De vader van Jolanda is het teveel geworden en is onlangs overleden.. nooit wetende wat er met zijn dochter is gebeurd.. dit maakt je als mens kapot..

En alleen onwille dit feit, het feit dat Joran altijd op de hoogte was, ook al had die geen schuld aan haar dood.. mag die van wegrotten in de maatschappij als een onbeduidende paria...

Andre

Bericht door Andre » 04 feb 2008, 00:39

1 ding weten we zeker.

Dat het een vreemde gast is die joran. Als ie het nou gedaan heeft of niet.

Ik zeg TBS en niet meer los laten. Zulke figuren zie ik liever niet in ons straatbeeld.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2008, 00:41

hier zo'n 50 foto's van Joran en z'n vrienden en vriendinnen, zitten wat lekkere meiden bij, hij wordt schijnbaar niet verliefd maar blijft cool? apart...scary...kijk en huiver op z'n webspace, kwam ik net tegen :lol:

http://joranvandersloot.spaces.live.com ... e.aspx?_c=

Mr Joran Andreas Petres van der Sloot

hij liegt zelfs daar over zijn geboortedatum :lol: kijk:

Naam: Mr Joran Andreas Petres van der Sloot
Huisadres: Arnhem Nederland
Geboortedatum: 6 augustus, 1997
Burgerlijke staat: In een relatie
Vroegere woonplaatsen: Aruba, Arnhem
Humor: Droog/sarcastisch
Huisdieren: Ja
Muziek: Hiphop & R&B

immers dan zou hij 10 zijn :wink:
Laatst gewijzigd door GTRene op 04 feb 2008, 00:44, 2 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:42

Rico met alle respect, maar dat is vragen naar de bekende weg en dus niet echt interessant. Ik postte het hierboven al.

Tuurlijk is het verschrikkelijk voor de ouders, maar moeten we DAT opschrijven ? Dat lijkt me toch duidelijk ?

Dat het verschrikkelijk is hoeven we op dit forum toch niet op te schrijven? Net zomin als ik nu moet opschrijven dat het buiten donker is terwijl ik dit type.

Dat wéét ik wel dat het buiten donker is en dat het voor de ouders verschrikkelijk is. En ik weet ook dat Joran dit nooit zo had mogen doen en dat hij daar zwaar voor gestraft moet worden (de hoogte van de straf zal nog wel meevallen).

Maar dat is vragen naar de bekende weg. IEDEREEN is het daarover eens en lullen over dat soort punten is niet interessant, want dan zijn we gauw uitgepraat want iedereen steekt de koppen dezelfde kant op.

Veel interessanter zijn alle andere punten: klopt dit verhaal nu bijvoorbeeld? Wie zegt dat dit verhaal nu helemaal klopt ?

Kan het niet zo zijn dat Joran (slimme jongen) dit verhaal heeft "verzonnen" om bij een (in zijn ogen) onderwereldfiguur een goed slaatje te kunnen slaan ?

Je weet het niet. Kijk maar naar zijn antwoord over het in het water gooien in de boot, wel of geen zware stenen gebruikt, eerst niet weten, later wel weten van wel. Was er wel/geen vriend, deed ie het alleen of klopt het hele verhaal niet ?

En een lijk spoelt volgens mij wel aan zo dicht bij de kust, ondanks de stroming.

Al die andere punten zijn interessanter denk ik Rico dan praten over iets waar we het allemaal over eens zijn.

En in mijn post zeg ik ook dat de ouders nu eindelijk "rust" kunnen vinden hopelijk wetende dat ze dood is en niet weggelopen ...

PS Hoe ik het verhaal bekijk is NUL KOMMA NUL juridisch Rico

RVV

Bericht door RVV » 04 feb 2008, 00:45

MAcboy point taken, maar voor mij is eigenlijk dit gegeven het allerbelangrijkste geweest...

Hoe die jongen nu verder word aangepakt door justitie boeit mij al weer een stuk minder.. (jou des te meer :wink: )

Macboy

Bericht door Macboy » 04 feb 2008, 00:47

Oh ja nog 1 belangrijk punt. Herhaaldelijk heeft Peter erop gewezen dat Joran meerdere keren heeft bekend en tot in detail.

En hier begaat hij de grootste fout: het vertellen in detail zegt namelijk heel weinig. Hij kan het hele verhaal zo verteld hebben, conform de waarheid in detail, maar op één cruciaal punt de waarheid verzwegen hebben.

Stel nu dat het HELE verhaal is zoals hij gezegd heeft, behalve het trillen. In plaats van het trillen heeft hij haar bij haar nek geknepen totdat ze geen lucht kon krijgen en dood is gegaan.

MAAR AL HET ANDERE KLOPT VERDER VAN ZIJN VERHAAL.

Zie je dan met mij in dat het argument van Peter dat het zo gedetailleerd is en DUS wel moet kloppen nergens op slaat ?

Zoals de plek, het strand, de palmboom, de boten met banaantjes, de telefooncel etc etc.

Dit zegt gewoon helemaal niks :) want tuurlijk kloppen al die details, maar er hoeft maar één cruciaal detail te zijn verzwegen of verdraaid en je hebt niks.

(dit was niet juridisch, maar wel met mijn ervaring opgeschreven).

Dit is maar een klein voorbeeld van hoe Peter R. de Vries werkt: een leek kijkt ernaar en denkt, verdomd, goed argument van die Peter, maar in feite is het dus een onzinargument.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 feb 2008, 00:56

everything you say or do can and will be used against you...

wanneer vertellen ze wel echt alles, dat zal altijd zo blijven lijkt me, maar wat ie heeft verklaart daar kunnen ze hem op pakken of in elk geval op vasthouden tot het tegendeel bewezen is :roll: maarja het zit soms krom in elkaar...maar zet 10 hulpen op en rij zoals ze wel eens in Amerika doen en hij wordt schuldig verklaart lijkt me...en voor mij mag ie hangen!!

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 04 feb 2008, 00:56

Andre schreef:1 ding weten we zeker.

Dat het een vreemde gast is die joran. Als ie het nou gedaan heeft of niet.

Ik zeg TBS en niet meer los laten. Zulke figuren zie ik liever niet in ons straatbeeld.
En daar ben ik het helemaal mee eens.

Verder vind ik het heel triest wat er met dat meisje is gebeurd. Het zal je kind maar zijn waarbij zoiets plaatsvind, da's niet best. :(
Rico v Velzen schreef:Macboy ik begrijp goed dat jij het juridisch bekijkt en kan daarin volledig met mee gaan. Maar moreel naar de ouders toe, ook al kun je 10 boeken met shit over dat wicht volschrijven.. dit hadden ze niet verdient..

Er is nog 1 ding erger dan de dood van je kind.. en dat is dat ze spoorloos van de wereld verdwijnt..
met alleen maar knagende onzekerheid wat achterblijft...

Ik heb zulke mensen van nabij meegemaakt... Met het verdwijnen van hun dochter

http://www.vermist.nl/?url=vrm_detail_page?id=375

De hartverscheurende verhalen van die mensen heb ik een aantal keren mogen aanhoren... koud word je ervan..

De vader van Jolanda is het teveel geworden en is onlangs overleden.. nooit wetende wat er met zijn dochter is gebeurd.. dit maakt je als mens kapot..

En alleen onwille dit feit, het feit dat Joran altijd op de hoogte was, ook al had die geen schuld aan haar dood.. mag die van wegrotten in de maatschappij als een onbeduidende paria...
Goeie post Rico, helemaal mee eens. Het ergste wat er is.

Hans

Bericht door Hans » 04 feb 2008, 07:46

Volgens het NOS journaal van 7:30 kan je met die telefoon bij het strand alleen maar met een creditcard bellen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 feb 2008, 07:46

Mark de Jager schreef:Tsja... Had hij nadat ze "dood" ging een ambu gebeld,
was er nix aan de hand geweest voor hem.............. :roll:

En dat je in paniek raakt kan ik wel begrijpen...
Alleen waarom dan gelijk iemand (laten) dumpen?????
Dat vind ik toch wel bizar...
Exact, dit is wat je "abnormaal" gedrag zou kunnen noemen..........................
Als iemand onwel wordt, wat doe je dan..............................................je zorgt dat er hulp komt, je schreeuw de boel bij elkaar, je belt, je onderneemt mischien zelf een poging................................of je bent apatisch en mensen treffen je de volgende ochtend bij haar aan.......................

Maar iets op deze wijze verdoezelen/dumpen? Dan is toch meteen de vraag; wat heb je te verbergen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 feb 2008, 07:50

Ik heb jullie betogen nog niet gelezen, we gingen gisteravond slapen met de vraag:
ALS Natalee in z'n armen is gestorven door overdosis/epileptische aanval, whatever, DAN belt je in 't algemeen toch een dokter/ambulance? Joran was misschien wel dronken/gedrogeerd, maar ook niet zo erg dat ie de dingen die hij zegt dat ie heeft gedaan, heeft gedaan/laten doen.

Die gek belt Daury en 'ze'dumpen de body in de oceaan...
ALS het meisje op die manier is gestorven hoeft Joran z'n reactie niet ZO te zijn, reanimatie/dokter bellen etc.

Dus weten we nog niks als je 't mij vraagt...

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2008, 07:58

Ik zie dus dat ik op 1 lijn zit met Macboy, en dat komt wel vaker voor :lol:

En over het stemmingmaak aspect in Peter's programma is ook al wat gezegd inderdaad. De huilende moeder, koren op de molen van Peter, dat snap ik, Gosh dit Gosh dat, en toen riep iets van:For our daughter and for our nation....ofzo. :?

Toen werd ik een beetje flauw van mens, eigenlijk.

En het volgens Peter respectloos spreken van Joran over Natalee en de politie/justitie, daar staat toch geen straf op, hoe knullig 't ook is? We spreken in privesfeer allemaal toch wel 'ns 'kwaad' over een iemand/instantie?

Michel P

Bericht door Michel P » 04 feb 2008, 08:23

Mooi iedereen voor de TV lekker genieten van Peter de toppert! Dat Joran niet echt op sypathie kan rekenen is duidelijk. De paniek en het daardoor niet helder handelen staat voor mij in schril contrast met de behoorlijke slimheid dat niet geheel toevallig valt de koppelen aan het beroep van paps van der Sloot. Ook die schoenen die zijn verdwenen roepen vraagtekens op, zouden daar moeilijk te wissen DNA sporen opzitten (bloed). Ik heb het gevoel na de Pauw en Witteman aflevering dat pa en ma strategisch alle straatjes aan het schoonvegen zijn, zoals zoonlief al jaren van pa en ma gewend is. Let wel een model zoon is het niet echt.......

En wat echt zwaar kut was aan de uitzendingen waren die hufterig lange TV reclames :twisted:

Mooi inhoudelijke bespiegelingen Macboy, jammer dat Peter R. de Vries het programma niet wat evenwichtiger heeft samengesteld.

Michel

Wim te Riet
Auto: Saab 9-3

Bericht door Wim te Riet » 04 feb 2008, 08:26

Mwah, ik heb niks gemist als ik e.e.a. hier zo lees...

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 04 feb 2008, 08:40

Ook opvallend; de NON beleving van wat er gebeurd is bij JvdS, geen enkele emotie, ook de arrogantie van "wie maakt me wat" al dan niet veroorzaakt door opvoeding/misbruik van middelen

Mogelijke conclusies;

1 Hij is/was zwaar aan de pillen wat elk besef in tijd en norm heeft doen vervagen

2 Er is iets grondig mis in de bovenkamer, enfin een leuke job voor het Pieter Baan centrum lijkt me

3 Een combinatie van 1+2; waardoor een ongeleid projectiel met grote kans op herhaling

Robin

Bericht door Robin » 04 feb 2008, 08:46

Hier CNN reportage over Joren Fendersloet waar je ook niks wijzer van wordt:

http://edition.cnn.com/2008/CRIME/02/03 ... nnSTCVideo

Romo, deze Joran is een enorme addict dat het idd lijkt dat ie alle besef van tijd/plaats/emotie op veel momenten kwijt is...vermoed ik...

Dexter

Bericht door Dexter » 04 feb 2008, 08:55

Even op een rijtje wat voor mij nu duidelijk is:

- Natalee is dood en Joran was erbij toen ze doodging
- Ze is overleden aan een overdosis of een combinatie van alcohol en drugs
- Joran heeft in paniek iemand gebeld die haar heeft 'opgeruimd'. Niet slim maar wel begrijpelijk (hij was toen 17 jaar) Waarom hij geen hulpdienst heeft gealarmeerd is niet belangrijk juist omdat hij in totale paniek was. Als er al iemand iets te verwijten valt is het de persoon die toen heeft gezorgd dat Natalee is 'opgeruimd' want die zal zeker niet in paniek geweest zijn.
- Die persoon was niet Daury want die was toen in Nederland. Die naam heeft ie alleen maar laten vallen om interessant te doen naar die Patrick van der Eem, maar hij weet wel wie er écht geweest is die nacht.
- Patrick van der Eem heeft een labiele jongen die 3 jaar lang is doorgezaagd over de verdwijning van Natalee en nu dus een bloedhekel heeft aan alles wat maar naar politie of justitie ruikt, laten geloven dat hij hem in zijn criminele wereld van drugs wilde introduceren
- Joran is daarvoor gevallen want hij wilde snel geld verdienen (een normale baan kan hij te allen tijde vergeten, dat weet hij zelf ook wel) en hij is anno 2008 lang niet de enige die zoiets wil in ons land waar de politie geen respect meer heeft en Justitie en de rechterlijke macht als soft wordt gezien
- Joran heeft om indruk te maken het 'verhaal' over Natalee verteld op een manier die hem respect van een geharde crimineel op zou moeten leveren. Dat doe je niet door je respectvol uit te laten over de persoon Natalee, maar door 'tough' te doen alsof het je geen zak kan én kon schelen.
- Peter R heeft de moordenaar niet gevonden maar wel een labiele jongen willens en wetens op het verkeerde pad willen zetten (ook al was het niet echt) om hem te ontmaskeren als koelbloedige moordenaar, of om hem af te kunnen schilderen als een gewetenloze leugenaar die de bak in moet omdat hij niet deugt
-Peter R heeft, net als Joran dat deed met zijn boek, ook de kans gegrepen die je soms maar één keer in je leven krijgt om de rest van je leven ergens wereldwijde bekendheid te genieten én er geld mee te verdienen. Dat hij dat over Joran's rug doet maakt hem blijkbaar niet uit omdat hij hem al heeft berecht en veroordeeld.

Concluderend denk ik dat er nu wel weer getracht zal worden om Joran te laten vertellen wie hem toen heeft geholpen en als hij dat niet doet dan komt er nooit een oplossing voor deze zaak.
Het enige pluspunt is dat we nu weten dat Natalee dood is en hoe dat gegaan is.
De uitkomst tot nu toe is uitermate triest voor alle betrokkenen te weten Natalee, Joran, de gebroeders Kalpoe en de ouders van alle vier.
Laatst gewijzigd door Dexter op 07 feb 2008, 15:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie