De foto's van Nauta zijn prachtig (ik reageer op de foto's en het bericht van Mark van een paar reacties terug: Ma Jan 21, 2008 18:55). Je ziet dat foto #2 de auto wat uit haar proporties trekt door het gebruik van een lens die het beeld sterk naar zich toe haalt (klopt dat Mark?). Dat geldt hetzelfde voor foto #3. Maar omdat de fotohoek van foto #3 (bijna recht) van achter is genomen, is dat effect ook te zien, maar minder storend. Over deze foto hoor je ook niemand. Andersom kan dit effect, objecten, beelden, etc, ook mooier maken, omdat de 2 dimensionale proporties veranderen. Met een verrekijker zou je dit niet hebben, omndat je dan een 3 dementioneel beeld hebt. Wanneer je foto #2 met een 'viewmaster' zou kunnen bekijken, zijn de proporties weer helemaal hersteld en is het een prachtige foto.
Foto #1 en foto #4 zijn voor mij de mooiste.
De Coupelijn van de 135i is de stijl van 'the American HotRod'. Dat is een klassieke, beter gezegd, eerder gebruikte, USA Coupelijn. Iedereen die dat niet mooi vindt, zegt dat de auto een bolhoedje heeft, of de lijnen lopen niet ver genoeg door naar achteren, of het achterwiel moet naar achteren. Er wordt dan van alles geprobeerd om het Coupe model, naar het gewenste beeld toe te trekken van de Coupe's van het bekende beeld (zoals audi A5, Passat WC, etc). Om deze reden is de Coupe lijn van de 1 serie controversieel en zijn er duidelijke voor- en tegenstanders. Je ziet dat ook in de de poll.
Ikzelf ben altijd erg gecharmeerd geweest van de US HotRod style en dat zie ik dus terug in de Coupe 1 serie. Het is een beetje een mustle style. Ontzettend leuk gedaan. Wanneer je naar de onderstaande foto kijkt, begrijp je met een beetje fanatsie je wat ik bedoel. Zeg nu niet, de lijn van de een, is niet de lijn van de ander, de wielen van de een, blabla, maar het gaat om de associatie, de inspiratie. Eigenlijk om het effect. Het zal mij niets verbazen dat Amerikanen de Coupe 1 serie een erg mooie auto vinden.
Volgens mij schuilt hierin ook het gevaar van het ontwerp. Het heeft sterke voor- en tegenstanders. Maar, de Coupe 1 serie zie je nog niet veel op straat en dan gaan de panelen zeker schuiven. Maar toch denk ik dat de kaarten voor wat de schoonheid betreft van de Coupe, snel geschut zullen zijn en dat de twee kampen blijven.
foto Old School USA HotRod en the 135i Coupe
[img:600:156]
http://img509.imageshack.us/img509/9074 ... 35ixp3.jpg[/img]