iracing van David kaemmer !!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Tom V

Bericht door Tom V » 07 aug 2008, 19:47

Rico v Velzen schreef:Wat een moeite allemaal ik zou het geduld er niet voor op kunnen brengen. Verder geen kritiek op het spel hoor, ken het verder niet. Maar opzet/concept.. word heel knap vermarkt dit product.. doe voorkomen dat je er niet meer zonder kan en iedereen denkt, ik kan niet zonder :wink: heel slim van de ontwikkelaars.
Fantastisch gedaan, zat ik ook nog te denken. Mensen krijgen het idee speciaal behandeld te worden door de invites en wanneer je die krijgt heb je het recht geld over te maken voor een beta, en als je iets verder wilt mag je nog meer betalen voor meer auto's. Piracy is daarnaast niet mogelijk omdat het allemaal online gebeurt.

Ik zeg niets over of het t waard is of niet, het is gewoon mooi bedacht.

Andre en Kees, heb jullie even als "vriend" toegevoegd, de rest kon ik snel niet vinden.

Wanneer mag je sturen in de Radical?? 8)

k33z

Bericht door k33z » 07 aug 2008, 22:51

Kijk, vrienden dat heb ik graag! :)

Met de radical wordt op dit moment nog niet gereden. Is nog geen kampioenschap voor. Wil je daar in mogen racen moet je eerst de Solstice, de Skip Barber en de Formule Mazda gehad hebben (met andere woorden, dat duurt nog wel even).

Vorige week was er een 'fun' week, toen waren er races met de Radical. Leuk om mee te rijden, maar niet niet zo leuk als de Skip Barber.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 11:30

Maar wat zijn nu de reacties van alle nieuwe DF iracers?

Tom V

Bericht door Tom V » 08 aug 2008, 11:33

k33z schreef:Maar wat zijn nu de reacties van alle nieuwe DF iracers?
Ik heb nog niet zo veel gereden maar het voelt leuk aan. Wel krijg ik door het puntensysteem het gevoel dat ik niets kan proberen. Wanneer je eens iets te ver over de curbs gaat ( zie laatste bocht Laguna Seca, het groen ) krijg je gelijk minpunten, wel jammer. Verder voelt het leuk aan alleen moet ik echte even meer rijden om er een goede mening over te vormen. Het eerste gevoel is iig prima, komt lekker over, echt een uitdaging om veel uit de wagens te halen. Al hoop ik snel een andere auto te kunnen proberen. De Solstice is een grappige auto alleen met een te lang verzet, de Legends sturen leuk maar ik houd helemaal niet van dat soort auto's.

Roy

Bericht door Roy » 08 aug 2008, 11:56

@K33z:

Het is sowieso een blijvertje. Moet eerlijk zeggen dat ik geen geweldige sim rijder ben zoals jij en Andre, maar ik vermaak me er kostelijk mee. Geen achterlijk geram meer e.d.

Wat ik wel al heb gehad, dat is dan wel weer een grappig iets van het voorzichtig rijden. Ik was bezig met de vrije training en zit vlak op iemand. Wou even lekker achter hem aan rijden omdat het een behoorlijk snelle jongen was. Gaat hij plots op het rempunt hard remmen en naar de buitenkant zodat ik er aan de binnenkant voorbij kon, echter zat ik er al dicht op en ram er vol in. Weer min punten :).

Je merkt gewoon dat de mensen (waaronder ik) soms TE voorzichtig zijn ivm het strafsysteem.

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 11:58

Het aanbod van auto's is natuurlijk ruk nog vergeleken met de rest. Zo ook de banen. Maar goed, je moet open staan voor de ontwikkeling en inzien dat het geen kant en klaar product is.

Wat de opzet en structuur betreft is dit gewoon goud. Kan niets anders zeggen. Heb eergister een race gedaan met die oldskool bak en heeft me enorm bevallen !

Mijn schakelmechanisme is alleen kapot en ik wacht op de komst van de G25. De force feedback voelt in elk geval goddelijk ! Beter dan wat dan ook op de markt.

Kees: zou je in een nutshell de "ervaring rating" uit de doeken kunnen doen? Rookie begint het, maar D en C ? Hoe kom je daar ? Moet je een bepaalde tijd halen op een baan ? Een bepaalde constance?

(ja sorry, ik lees het t.z.t. wel hoor, maar was gewoon even snel benieuwd)

Roy

Bericht door Roy » 08 aug 2008, 12:03

@Macboy:

Als je goed presteert in races en geen fouten maakt, gaat je rating omhoog. Je begint met een rating van 2.50 (Rookie). Bij 4.00 ga je weer omhoog naar D dacht ik. Ik ben nu 2.35, dus moet nog even oefenen. Neem nog teveel risico waardoor ik over het gras schiet.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 12:30

Je Irating is inderdaad een combinatie van twee factoren:

Het getal (je start met 2.5 geloof ik)
En de klasse (Rookie, D, C, enz)

Als je veilig rijdt gaat je safety rating gestaag omhoog. De snelste stijging krijg je door races te rijden (maar ook de snelste daling als je het verprutst), daarna Quali en daarna time trail. In online practice kan je safety rating niet dalen, maar wel iets stijgen. Dit is dus leuk om eens lekker close te racen met bekenden voor de fun.

Een goede race kan je ongeveer een stijging brengen van 0.10 / 0.13 punten.

Als je een heel getal doorbreekt met je safety rating, krijg je 0.4 cadeau. Bijvoorbeeld je staat op 2.95 en je krijgt na een goede race er 0.10 bij. Dan maak je een stap van 2.95 + 0.10 + 0.40 = 3.45. Dit is gedaan om te voorkomen dat na 1 race weer een klasse terug kan vallen.

Zodra je als rookie je safety rating boven de 4.00 hebt mag je mee rijden met de Skip Barbers.

Aan het einde van een seizoen (12 weken), dan kan je promoveren naar de volgende klasse. Ik heb nu bijvoorbeel van Rookie naar D-class gegaan, omdat mijn safety rating aan het einde van het seizoen boven de 4.00 was (als ik het goed zeg).

Zodra je promoveert kom je in de volgende klasse en daalt je safety rating met 1 punt. Dus bijvoorbeeld van Rookie 4.00 naar D-class 3.00.

Je kan dus pas promoveren aan het einde van de seizoenen (12 weken).

Hoop dat dit het een beetje verklaard. Een complete uitleg staan in de regelement.

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 12:37

Kees is er nog leven naast dit "spel "? :lol:

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 12:51

Jahoor, heb laatste twee weken erg (te) weinig gespeeld moet ik zeggen.

Maar het is wel iets waar je redelijk wat tijd in wilt steken als je het te pakken heeft :)

Kost denk ik minder tijd dan constant naar nieuwe auto's zoeken ;)

RVV

Bericht door RVV » 08 aug 2008, 12:56

k33z schreef:
Dat denk ik niet :wink:

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 13:25

Rico v Velzen schreef:
k33z schreef:
Dat denk ik niet :wink:
Aanbod van Ford KA's is groot, dus dat kost best veel tijd...

Macboy

Bericht door Macboy » 08 aug 2008, 13:44

:)

Kees bedankt voor de zeer bondige, krachtige en heldere uitleg.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 aug 2008, 15:06

D'r is ook al een AdV2 :-) . Won mijn vorige race.

Ik zie overigens het realisme van het rating-systeem in deze vorm niet, het had wel door één of andere console-developer bedacht kunnen worden.... How to introduce grinding to sim-racing 101. Vanuit mijn oogpunt een zeer nette race gereden en toch een -0.01 rating erbij. Met daarvoor 1.5 Inc/race kan je me best voorzichtig noemen. Ik wàs binnen 10 races al bijna bij een 4.0 rating. Nog een paar keer dit soort ellende en ik kap er voor het eind van de maand mee.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 15:20

Om achteruit te gaan in ranking moeten er toch dingen voorgevallen zijn?

Ben het met je eens dat het safety rating systeem niet altijd perfect is. Maar je oordeelt nu op 1 race. Zoals je al zei ben je bijna 4.00 na 10 races. Dit is waarschijnlijk een uitzondering. Kijk het over een aantal races het het klopt wel.

Maar belangrijkste is dat je nu puur bezig ben met je safety rating. Dat is de bedoeling van de makers. Zodra je die 4.00 bereikt hebt maak je je er niet meer zo druk om.

Safety rating zorgt er gewoon voor dat de echte slopers weg blijven en dat je iets minder snel kamikaze acties ziet. Het werkt dus!

Uiteindelijk brengt het niets dan goeds. Vorige week was een 'fun' week. Safety rating kon niet omhoog of omlaag, gewoon fun met andere auto's enzo.

Wat was het gevolg van deze week zonder safety rating:
Veel meer crashes in de races
Heel veel mensen die na een start crash de race verlieten (omdat er toch na 15 minuten een nieuwe race ging starten), met als gevolg een leeg veld na 4 ronden.
Veel minder, minder mooie en minder lange gevechten op de baan door meer do-or-die acties.

Kortom, het systeem werkt gewoon. Het zorgt ervoor dat de races netjes verlopen en dat de velden vol blijven.

Onthou gewoon dat het safety rating systeem hiervoor dient. Het is geen doel je safety rating zo hoog mogelijk te laten zijn, hij hoeft slechts 'hoog genoeg' te zijn.

WJ

Bericht door WJ » 08 aug 2008, 16:18

lf invite :(

René130i

Bericht door René130i » 08 aug 2008, 16:24

Grrr weekend en nog geen reactie op mijn "00ps i dEleTeD mY Inv1t3" e-mail :lol:

Roy

Bericht door Roy » 08 aug 2008, 20:53

@ Mari Oh Oh!:

Ik heb ook met Andre de Vries2 gereden in de kwalificatie, werd eerste. Ik lig nog een behoorlijk niveau lager haha. Het safetysysteem vind ik af en toe ook nog wel een beetje vaag. Had een hele goede race, gestart als 8e, 4e geeindigd, 1x van de baan en alsnog een - rating.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 21:00

@Energy,

Slechts 1x van de baan zou maar 1 strafpuntje zijn. Dan kan je nooit een - rating krijgen na de race.

Zojuist eindelijk weer eens een race kunnen rijden! Wilde het al de hele week, maar kwam er helemaal niet van. Maar dat gaat een ritme en de snelheid er snel uit zeg! Duurde flink lang om weer redelijk op tempo te komen.

Uiteindelijk een heerlijke race gereden waar ik eerste werd. Heerlijk gevoel.

Roy

Bericht door Roy » 08 aug 2008, 21:24

Maar wat ook een beetje mijn probleem is K33z, is het volgende:

Ik start nu elke keer nog rond de 6e positie, best in het midden dus. Wat ik regelmatig heb, nu 5 minuten terug ook weer... begint de race, zijn we lekker close bij de eerste bocht. Remt degene achter mij veel te laat, die ramt op mij.. ik op degene voor me en je race is weer over. Heb ik nu al zovaak gehad, elke keer in het middenveld. Dat vind ik echt zonde, want je rating daalt alleen maar.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 08 aug 2008, 22:01

@Energy: Komt me bekend voor. De enige race die zeer eventless(los van een zeer irritante achterblijver die mij even een plek kostte, safety first, maar dan verlies je wel een plek) was startte ik vanaf pole. Bij de start zit je normaal eigenlijk al met geknepen billen aangezien niet iedereen zo vlot weg is als jij en dan ben ik geen launchcontrol. Met een pole niet, dan kan je volle polle.

@K33z klopt, natuurlijk waren er dingen voorgevallen, ik had het hele verhaal getypt, maar ik denk ik wil jullie niet met de frustratie opzadelen. Nu dan toch maar.

Bij de start dook iemand in de eerste bocht in een gat dat ik had gelaten om botsingen te voorkomen, ik ben aan de buitenkant van de bocht blijven hangen alweer om botsingen te voorkomen, komt ie alsnog ter hoogte van de apex naar buiten gevlogen(bij die snelheid ècht onnodig). Toink car collision(een vier punter), en natuurlijk toink off track 1pnt (echt minimaal, was ook nodig om erger te voorkomen). Ook wat plaatsen kwijt, maar dat boeit niet.

Vervolgens zo'n tien ronden lang mooie strijd met een andere gast(om de derde plek), knalt er een achterblijver tussen de laatste 2 bochten eraf, om vervolgens doodleuk zo'n beetje op de racelijn te gaan rijden, mijn strijdmakker wil hem links voorbij(zoveel ruimte hàd ie toen hij de keuze maakte nog), maar hij knijpt hem net zo af dat ie hem in de vangrail parkeert(in een andere sim had hij er beter achterop kunnen rijden, zo groot was het snelheidsverschil nou ook weer niet). Nou dan ik aan de binnenkant erlangs in die bocht, mooi niet, want de ruimte die er eerst was verdween ook. Aangezien hij niet fullspeed reed kon hij nog naar binnensturen, wat hij deed op het moment dat ik al met de neus naast hem zat, ik probeerde nog te remmen, maar ja dan schuift de neus iets naar buiten ie dus tets, nèt het laatste stukje van de bumper geraakt met een kracht waar ik bijna mijn hand tussen had durven steken. Minor Car collsion 0pts en toen daarna Car collsion 4pts, waarvan ik verdenk dat de sim de relatie legt met de gast die de vangrail indook; immers, ik heb maar één keer iemand zeer licht geraakt. Al met al flink balen want ik was èn mijn leuke strijd kwijt en safety points. Met het verstand op nul maar gewoon doorgereden en derde geworden, maar eigenlijk had ik de G25 door de LCD willen gooien.

Echt normaal start ik net zo lief achteraan, als je in een incident belandt, so be it, meestal kun je het vermijden(voelt nog goed ook), maar nu is het gewoon dubbel zuur.

k33z

Bericht door k33z » 08 aug 2008, 23:37

Dit soort situaties zijn inderdaad heel erg hinderlijk.

Maar het is een fase die je door moet. Merk nu dat ik eigenlijk alleen nog maar met serieuze tegenstanders race, omdat de beukers / prutsers toch op een laag niveau blijven hangen.

Even volhouden en je krijgt een mooi veld met tegenstanders!

Roy

Bericht door Roy » 09 aug 2008, 01:32

Zo, heerlijke race gehad net. Geen toptijden gereden, maar wel heerlijk constant. Reed de hele tijd derde, verprutste het door een foutje. Uiteindelijk als 4e gefinisht en eindelijk de + punten.

René130i

Bericht door René130i » 09 aug 2008, 09:36

Ik ga Richard Burns zo proberen :oops: :roll: :lol:

Roy

Bericht door Roy » 09 aug 2008, 10:33

Nou, weer een toprace gereden. + 0.20 in 1 race. Geen foutje niks, 4e gefnisht. Word steeds leuker dit 8). Kwalificatie ook 0 fouten.

Wat houd trouwens de ttrating en irating in? Sommige krijgen daar ook + of -.

Plaats reactie