Fiat 500
- Macboy
Ik vind het geweldig. Vroeger had je de nieuwste C55 AMG, de nieuwe BMW M5, levertijden van hier tot China...Kia Sorento toestanden ...
en nu de Fiat 500
Auto uit compactklasse die niet aan te slepen is (let wel, voor een groot gedeelte is dit marketing, reken er maar op dat Fiat hier minder winstgevend zal zijn dan het lijkt, creatief met boekhouding
).
en nu de Fiat 500

Auto uit compactklasse die niet aan te slepen is (let wel, voor een groot gedeelte is dit marketing, reken er maar op dat Fiat hier minder winstgevend zal zijn dan het lijkt, creatief met boekhouding

- Sjaak Langendoen
- Niki
Gereden: Fiat 500 1.4 16v Lounge
Ik heb zojuist een uurtje met een rode Fiat 500 1.4 16v Lounge gereden en dat viel me echt niet tegen. Stuurt licht onderstuurd, maar toch met het nodige gevoel. Rond de middenstand voelt het allemaal een beetje kunstmatig aan, maar op zich wel ok.
De 1.4 16v lijkt in de Panda 100HP beter bij de les te zijn, en de sportknop die ook op de 500 zit heeft helaas niet hetzelfde effect als in de Panda. Onder de 2000 toeren is er echt weinig actie, en daarboven valt het ook enigszins tegen. De auto is vlot, maar niet echt supersnel te noemen. Voor rijden op de snelweg is de 6e versnelling een must, aangezien de motor behoorlijk rumoerig is.
Qua interieur ziet het er allemaal wel ok en net afgewerkt uit. De plasticdelen zijn soms erg hard, maar het zit redelijk in elkaar en kraakjes en rammeltjes heb ik niet gehoord. Over de stoel was ik niet echt te spreken, ik zat maar redelijk. Weinig zijdelingse steun, rugleuning te kort waardoor ik onder mijn schouders totaal geen steun meer voelde, en de vlakke en korte zitting maakt de zitpositie niet optimaal. Ook zat ik met mijn lengte van 1.85 m. met mijn rechterbeen klem tegen de middenconsole.
Het rijden an sich is verder prima. De interieurhoogte is ok, ik zat niet met mijn hoofd tegen het dak. De auto is wel erg smal waardoor je al snel met je armen tegen de deur aan zit. Op de snelweg en ook op de binnenwegen houdt de auto zich goed! Je hoeft nauwelijks te corrigeren, en de stabiliteit is prima in orde. Een kruissnelheid van 140 km/u is zonder problemen en moeite aan te houden. Door de 16 inch lichtmetalen wielen met relatief platte banden, en de stugge vering is het wel enigszins een stuiterbak geworden. Iedere dwarsrichel op de snelweg is goed voor een klap, en bij een hobbelig wegdek stuiter je door de auto op en neer.
Concluderend: een erg geinige auto met geweldige looks, maar of hij de bijna 20.000 euro die de door mij gereden auto moet opbrengen ook echt waard is, is maar de vraag. Op het gebied van ruimte heeft de auto niks te bieden, het rijdt best aardig en het ziet er zeker goed uit!
Groet,
Niki
De 1.4 16v lijkt in de Panda 100HP beter bij de les te zijn, en de sportknop die ook op de 500 zit heeft helaas niet hetzelfde effect als in de Panda. Onder de 2000 toeren is er echt weinig actie, en daarboven valt het ook enigszins tegen. De auto is vlot, maar niet echt supersnel te noemen. Voor rijden op de snelweg is de 6e versnelling een must, aangezien de motor behoorlijk rumoerig is.
Qua interieur ziet het er allemaal wel ok en net afgewerkt uit. De plasticdelen zijn soms erg hard, maar het zit redelijk in elkaar en kraakjes en rammeltjes heb ik niet gehoord. Over de stoel was ik niet echt te spreken, ik zat maar redelijk. Weinig zijdelingse steun, rugleuning te kort waardoor ik onder mijn schouders totaal geen steun meer voelde, en de vlakke en korte zitting maakt de zitpositie niet optimaal. Ook zat ik met mijn lengte van 1.85 m. met mijn rechterbeen klem tegen de middenconsole.
Het rijden an sich is verder prima. De interieurhoogte is ok, ik zat niet met mijn hoofd tegen het dak. De auto is wel erg smal waardoor je al snel met je armen tegen de deur aan zit. Op de snelweg en ook op de binnenwegen houdt de auto zich goed! Je hoeft nauwelijks te corrigeren, en de stabiliteit is prima in orde. Een kruissnelheid van 140 km/u is zonder problemen en moeite aan te houden. Door de 16 inch lichtmetalen wielen met relatief platte banden, en de stugge vering is het wel enigszins een stuiterbak geworden. Iedere dwarsrichel op de snelweg is goed voor een klap, en bij een hobbelig wegdek stuiter je door de auto op en neer.
Concluderend: een erg geinige auto met geweldige looks, maar of hij de bijna 20.000 euro die de door mij gereden auto moet opbrengen ook echt waard is, is maar de vraag. Op het gebied van ruimte heeft de auto niks te bieden, het rijdt best aardig en het ziet er zeker goed uit!
Groet,
Niki
- Joy
Vorige week een praatje gemaakt met een Fiat-verkoper over de 500. De verkoop van de 500 loopt slecht. Dat had ik niet verwacht na de hype erom heen. De auto is bedoeld voor jongeren maar die vinden 'm vaak te duur. Er stond een 100 pk versie buiten die 21950 moest kosten...
Dat zou dus betekenen dat Fiat zich in zijn vingers snijdt ? De koers van het aandeel is ook niet best te noemen.

Dat zou dus betekenen dat Fiat zich in zijn vingers snijdt ? De koers van het aandeel is ook niet best te noemen.
- Macboy
-
Deal, tof karretje.. Doe hem mij maar in de Abarth uitvoering!
Ik kwam hem laatst nog tegen
[img:335:500]http://farm4.static.flickr.com/3239/230 ... f6307a.jpg[/img]
Ik kwam hem laatst nog tegen

[img:335:500]http://farm4.static.flickr.com/3239/230 ... f6307a.jpg[/img]
- Jurriaan
- stefan740
- Jurriaan
Net even bij de dealer gekeken, wat een leuk ding zeg. 
Jammer dat de dealer niet even een setje kentekenplaten met dikke letters heeft gemonteerd, maar dat boeit m'n moeder toch niet... Nu gaan ze het hele weekend aan het poetsen en dan vanaf maandagmiddag maar eens op gepaste wijze inrijden dat Italiaantje

Jammer dat de dealer niet even een setje kentekenplaten met dikke letters heeft gemonteerd, maar dat boeit m'n moeder toch niet... Nu gaan ze het hele weekend aan het poetsen en dan vanaf maandagmiddag maar eens op gepaste wijze inrijden dat Italiaantje

-
Welke heb je gereden? Lounge of sport?stefan740 schreef:No deal, overgewaardeerde auto mijn inziens.
Zitpositie te hoog, stoelen slecht, koppeling en schakelen te licht, 1.4 voldoet maar net, te duur.
Maar het ergste, het motorgeluid gaat richting aygo 3 cilinder herrie........
Pluspunt is de 6bak maar echt zuinig werd hij er niet van zei de eigenaar.
-
Ze kosten niet de wereld. Gewoon even omwisselen of je dealer vertellen dat je de auto weigert in ontvangst te nemen met die lelijke platte platen! :twisted:Jurriaan schreef:Net even bij de dealer gekeken, wat een leuk ding zeg.
- Hendrik Kinderman
- stefan740
De lounge geloof ik. Het was geen proefrit maar even een boodschap doen in een vriend zijn nieuwe 500. Wat ik schreef is natuurlijk niet helemaal objectief, als je een dikke MINI gewend bent is veel slechter uiteraard.CRZ schreef:Welke heb je gereden? Lounge of sport?stefan740 schreef:No deal, overgewaardeerde auto mijn inziens.
Zitpositie te hoog, stoelen slecht, koppeling en schakelen te licht, 1.4 voldoet maar net, te duur.
Maar het ergste, het motorgeluid gaat richting aygo 3 cilinder herrie........
Pluspunt is de 6bak maar echt zuinig werd hij er niet van zei de eigenaar.
Maargoed we zijn hier allemaal verwend op autogebied

- Daniel
Ik vind hem nog steeds wel gaaf, maar tutti lampioni is 20k toch echt wel wat veel voor maar 100 pk. Ik kom er aardig wat tegen op de weg, maar er zijn zoveel alternatieven in deze klasse...ik heb het idee dat een relatief eenvoudige 1.2 nog de beste deal biedt. Dan heb je echt een stadsauto, traag maar dat weet je dan natuurlijk ook. Die 1.4 belooft iets meer dan hij waar kan maken.
De Abarth wordt natuurlijk wel wat leuker, maar die zal helemaal aardig prijzig zijn.
De Abarth wordt natuurlijk wel wat leuker, maar die zal helemaal aardig prijzig zijn.
-
Zo denk ik er ook over. Ik vind het geweldige auto's, maar zo'n 1.2 is eigenlijk de betere deal. Voor 20k heb je ook een full-option Grande Punto met 120pk.Daniel schreef:Ik vind hem nog steeds wel gaaf, maar tutti lampioni is 20k toch echt wel wat veel voor maar 100 pk. Ik kom er aardig wat tegen op de weg, maar er zijn zoveel alternatieven in deze klasse...ik heb het idee dat een relatief eenvoudige 1.2 nog de beste deal biedt. Dan heb je echt een stadsauto, traag maar dat weet je dan natuurlijk ook. Die 1.4 belooft iets meer dan hij waar kan maken.
-
Voor iemand die 'the one and only real thing' heeft en geilt op een exige met 12 compressoren komt deze uitspraak uiteraard erg geloofwaardig over. Rene ontdekt het nieuwe rijden?GTRene schreef:ik hoef hem ook niet meer, werd echt een hype van gemaakt, of ze moeten met een special komen...maar anders nope, zelfs m'n moeder wil hem al ni meer