Martijn_bmw schreef: 07 dec 2020, 20:28
Bizar wat dasty toch schoon kan maken

En bizar hoe ver je gaat maar wel echt super gaaf!
Durf je straks nog wel te rijden
Ja hoor, hij wordt gebouwd voor het circuit en niet om daar op de paddock te staan
Djessey schreef: 07 dec 2020, 20:36
PeterM schreef: 07 dec 2020, 20:05

Zo de knetters, dat is de beste reclame voor een schoonmaakmiddel die ik tot nu toe heb gezien. Heb zonet ook maar ff wat Dasty besteld
Ik zag toen ik van de week wat flessen bij de Wibra ging halen, dat ze ook 5 liter cans hebben, ideaal
Erminio schreef: 07 dec 2020, 20:45
Martijn_bmw schreef: 07 dec 2020, 20:28
Durf je straks nog wel te rijden
Das precies wat ik ook dacht
Je moet er niet aan denken als er iemand van achter naar binnen klapt
Respect voor hoe grondig je het allemaal beetpakt
Schade is altijd zuur, maar daar ga ik niet over nadenken zolang het nog niet aan de orde is
Bram schreef: 07 dec 2020, 20:46
Is daar nog iets tegen te doen, dat roesten van die wielkasten voor en achter? Even die binnenbekleding/modderkuipen verwijderen is af te raden begreep ik laatst, maar dan ben je toch altijd te laat?
Ik ben geen roest expert. Maar het probleem is de U-vormige rand waar viezigheid en dus vocht in blijft zitten. Die randen goed schoonhouden is de basis denk ik. Maar zou eerst kijken wat de staat van de wielkasten nu is. Dus aan de voorzijde de modderkuipen en de wielen er af en achter de wielen en dan met Dasty aan de gang
Als je alles goed schoon hebt, kun je kijken of er al sprake is van roest. Mocht dat het geval zijn dan de roest aanpakken. Als het niet zo is dan zijn er wel wat middeltjes om de rand aan de binnenzijde preventief te behandelen. En daarna de boel vol kitten zodat er geen viezigheid en vocht in kan blijven staan. Maar dan moet je wel zeker weten dat alles echt 100 % roestvrij is. Dat is wat ik zou doen. Maar er is online vast wel meer info over te vinden. De modderkuipen laten zitten lijkt mij je kop in het zand steken...
Nurdt schreef: 08 dec 2020, 00:10
Peter, je pakt het super netjes aan!
Klaagt de vrouw al dat je steeds haar schoonmaakmiddel jat?
Nee, dat niet. Wel dat ik te weinig tijd voor haar heb
Jan Terwolde schreef: 08 dec 2020, 06:49
Toch stiekem wel wat roest puntjes met de e46, ze zijn natuurlijk ook zo alweer 17 jaar oud.
Echt geweldig dat je dit allemaal aanpakt.
Bedankt! De leeftijd zie je er inderdaad wel aan af als je de boel gaat demonteren.
e30touring1990 schreef: 08 dec 2020, 10:30
je pakt het grondig aan, netjes!
Thanks!
Vanreijmersdal schreef: 08 dec 2020, 11:23
Nou idd, dit is geen halfwerk. Wel echt lekker gevoel dat je weet dat de minder zichtbare zijde helemaal op orde is.
Zo denk ik er ook over!
JurT schreef: 08 dec 2020, 13:00
Wat een gaaf project en geweldig hoe grondig je alles aanpakt!
Thanks!
mark323ti schreef: 08 dec 2020, 14:34
Dit is een serieuze scheur.....
De foto vertekent een beetje, maar dat is geen scheur, die zit rechts naast het bout gat.
Vanreijmersdal schreef: 08 dec 2020, 14:38
volgens mij is dat schaduw van 2 overlappende delen en geen scheur.
Klopt helemaal.
mark323ti schreef: 08 dec 2020, 14:42
Vanreijmersdal schreef: 08 dec 2020, 14:38
volgens mij is dat schaduw van 2 overlappende delen en geen scheur.
Ik vroeg het me ook af. Kon het niet goed zien. Peter kan het ons vast vertellen.
Wel maniakaal hoe je dit aanpakt! Maar volgens mij geldt voor trackdays rijden dat het niet de vraag is of maar wanneer je schade rijdt. Ben je daar niet bang voor straks?
Dit zijn de scheuren die ik heb gevonden:
Ik ga er zelf ook vanuit dat de auto niet schade vrij zal blijven, maar dat is voor mij geen reden om minder netjes/grondig te werk te gaan. Ik wil gewoon een nette race auto bouwen en daar van gaan genieten als hij straks klaar is. Als er schade ontstaat, gaan we dat gewoon weer netjes herstellen en weer verder rijden.
jessedehaan schreef: 08 dec 2020, 16:39
Wat een mooi en grondig project!
Leuk om al die beelden uit de video's van Reddish en DriftWorks etc. nu ook gewoon hier in Nederland te zien. Van de roest weet ik helaas wel eea af, maar die scheurtjes denk ik liever weg bij m'n eigen E46. Al heeft en krijgt die ook geen circuit ervaring.
Ik wil het niet gekker maken, maar misschien wil je nog controleren of de ophangbussen van het subframe tussen het plaatwerk vastzitten.
https://www.youtube.com/watch?v=ZR5mn5i ... eu&index=7
Scheuren zie je bij veel modellen e46 voorbij komen, niet alleen bij de m3. Ook bij de andere modellen en auto's die nooit het circuit hebben gezien.
De Redisch kit die ik heb, bevat ook onderdelen om de binnenzijde aan te passen. Maar dat is denk ik niet nodig. De kooi bouwer heeft de boel open geslepen en de kooi aan alle vier de ophang punten vast gelast. Ik ga nog wel even met een inspectiecamera kijken hoe het er verder uit ziet, maar ga er vanuit dat ik daar verder niets aan hoef te doen. Behalve het vol spuiten met wax...
Mark 320iS schreef: 08 dec 2020, 17:19
Heel mooi hoe je alles aanpakt, leuk om te lezen allemaal. Die scheuren (maar dat wist je zelf ook al..) zijn niet bijzonders bij een M3, dat hebben ze denk ik allemaal. Bij die van mij ook laten herstellen een paar jaar geleden. Die scheur die Mark omcirkelt lijkt me idd gewoon schaduw.
Klopt helemaal, ik denk dat als je gaat zoeken je altijd wel wat kapotte puntlassen en/of scheuren vindt.