Ondertussen heeft de Terrano een grote beurt gehad en zijn de vacuümslangen vervangen.
Heb het idee dat het allemaal net dat kleine beetje doet dat er in de loop van de jaren in was geslopen.
Voor de extra pk's zit er nu een K&N luchtfilter in
De solenoid kwam vandaag ook, maar die heb ik nog niet vervangen.
Heb vorige week ook een setje nieuwe vertralers besteld, begon me steeds meer te irriteren aan de slechte licht opbrengst van de Hella's en nu de donkere dagen er weer aan komen vond ik het tijd om ze maar eens te vervangen.
Van de week kwamen de lampen dan ook binnen. 60 watt led per stuk.
Had ze even vluchtig bekeken en daarna in de schuur neer gelegd met het idee dat ik ze vandaag wel weer terug zou vinden.
Kwaliteit is erg goed, geheel van aluminium gemaakt en de bedrading is dikker dan die van de Hella's en zit gelijk netjes in een hulsje samen gevoegd zodat je geen losse draden bij elkaar hoeft te binden zoals bij de oude lampen wel het geval was.
Prijs kwaliteit is wat mij betreft een behoorlijke trap hoger dan mijn oude lampen ondanks dat die het dubbele hebben gekost...
Fotootje oud en nieuw naast elkaar:
Nieuwe lamp voorzien van schoentjes en op de plek van een van de Hella's, ja de rechter lamp staat ook aan....telefoon had duidelijk voorkeur voor de led maar het verschil in licht is echt enorm:
Beide lampen erop en testen:
En uit met de motorkap dicht voor het totaalplaatje:
Goed, om te zien misschien net iets minder fraai dan de Hella lampen.
Die vond ik gewoon goed staan en na enige twijfel over een ledbar toch weer voor losse lampen gegaan omdat ik dit beter bij de auto vind passen.
De nieuwe lampen zijn iets dikker, qua diameter zijn ze zo goed als gelijk.
Verschil in licht is enorm, waar je bij de Hella's overdag nauwelijks een lichtbeeld tegen het huis zag als ik ze aanzette is de muur nu flink verlicht dus ben heel benieuwd hoe dat in het donker is.
Merk overigens na de laatste beurt met de nieuwe vacuümslangen en het voorgaande werk aan de turbo/egr dat de Nissan tegenwoordig geen pluimpje roet meer geeft.
Is de egr dicht zetten niet de liefste optie voor het milieu, maar in plaats van een stevige pluim bij stevig gasgeven en een kleinere pluim bij wegrijden is er in de spiegels niets meer waarneembaar dus is de missie aardig geslaagd
Maak voor Mammoet nu ook aardig wat meer kilometers dan de laatste tijd, verbruik varieert een beetje tussen de 1 op 9,5 en 1 op 11.
Met veel 100 km/h weg, een stukje "stadsverkeer" en een stukje 130 km/h weg wat mij betreft prima voor het type auto.