Pagina 8 van 81

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 14:41
door FreudeamFahren
Dat is te kort door de bocht. Zie onder marketing of product strategie “trading down”.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 15:54
door Wimo
Dit is de long range versie met dual motor. Na de P-versie de duurste versie die er is.

Voor het gepeupel komt er later nog een normale RWD versie en een 'normale' range versie. Die zullen wel rond de 40k kosten. Electrisch rijden is gewoon duur ongeacht het merk.. early adopters.

60k kost je nog maar 150 euro netto aan bijtelling. Gaat gewoon een leasetopper worden.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 15:59
door Mike R32
Zolang er benzine te koop is pas ik voor auto’s met een stekker.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 16:06
door Wimo
Mike R32 schreef: 07 dec 2018, 15:59 Zolang er benzine te koop is pas ik voor auto’s met een stekker.
Helemaal goed, iemand moet de wegenbelasting blijven betalen :hungry:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 07 dec 2018, 16:25
door Mike R32
Of je nu op benzine rijdt of elektrisch betalen moet je in Nederland toch wel. De centen die ik bespaar door geen elektrische auto aan te schaffen investeer ik wel in BP ultimate. Bovendien heb ik niet zoveel met nieuwe auto’s voor de hobby.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 dec 2018, 08:57
door ErikS
Wimo schreef: 07 dec 2018, 15:54 Dit is de long range versie met dual motor. Na de P-versie de duurste versie die er is.

Voor het gepeupel komt er later nog een normale RWD versie en een 'normale' range versie. Die zullen wel rond de 40k kosten. Electrisch rijden is gewoon duur ongeacht het merk.. early adopters.

60k kost je nog maar 150 euro netto aan bijtelling. Gaat gewoon een leasetopper worden.
+1, ik hoop dat er genoeg afhaken, koop ik er eind volgend jaar een. :tooth:

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 dec 2018, 21:19
door Sander-E46
Wimo schreef: 07 dec 2018, 16:06
Mike R32 schreef: 07 dec 2018, 15:59 Zolang er benzine te koop is pas ik voor auto’s met een stekker.
Helemaal goed, iemand moet de wegenbelasting blijven betalen :hungry:
Voor zolang dat nog duurt, zodra elektrisch rijden écht aan de orde begint te komen zal daar vast verandering in komen. 2020-2021.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 08 dec 2018, 21:22
door WJ
Ik vind het wel fijn zo clean. Die tablet had ook een stuk kleiner gemogen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 dec 2018, 00:13
door Wimo
Sander-E46 schreef: 08 dec 2018, 21:19
Wimo schreef: 07 dec 2018, 16:06
Mike R32 schreef: 07 dec 2018, 15:59 Zolang er benzine te koop is pas ik voor auto’s met een stekker.
Helemaal goed, iemand moet de wegenbelasting blijven betalen :hungry:
Voor zolang dat nog duurt, zodra elektrisch rijden écht aan de orde begint te komen zal daar vast verandering in komen. 2020-2021.
Tenzij dit echt gaat gebeuren ;)

https://www.autobahn.eu/11391/gelekt-to ... rticulier/

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 dec 2018, 09:44
door KoenM
Ik ben heel benieuwd wat hij in de lease gaat doen.

Weet iemand van de leasemaatschappijen rond welke periode hij configureerbaar wordt?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 dec 2018, 11:35
door RS-Ron
Ik ben blij dat ik nog een stuk lichtblauw cultureel erfgoed in de garage heb staan. Kan ik mooi in het voorjaar/zomer/najaar de weg mee op. Vind het helemaal best om een EV te gaan rijden als daily, kan hem hier voor de garage opladen en met een acceradius van 450km kom ik overal waar ik moet zijn. Gooi ik er ook nog 4/8 zonnepanelen bij dan blijft het financieel aantrekkelijk. De maar........... is de overheid. Die moet inkomsten hebben en gooit aan alle kanten geld over de balk. Die redeneren heel simpel: wie kunnen we, zo lang mogelijk, in het pak naaien. Dat zijn de mensen die naar hun werk moeten en om andere redenen afhankelijk zijn van eigen vervoer. Dus dat maakt me een beetje huiverig voor het electrisch rijden. En ja mobiel zijn kost geld, geen probleem, maar ik wil geen nog grotere melkkoe worden.

Gr Ron

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 09 dec 2018, 21:15
door Twist
Heb er gisteren een besteld! Levering in feb/mrt

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 19:17
door Robin
Pek & veren plus BAN:)

Feli!

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 21:16
door Twist
Jongens wel een beetje bekrompen hier. 350pk of 450pk met zelfs RWD als optie in een sportief chassis, dat is toch DF!!

Ik kan ook genieten van een flat 6 of v8 maar als daily is dit toch top

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 21:20
door WJ
En als de bijtelling niet zo interessant zou zijn geweest? Had je er dan nog voor gegaan? (ik neem heel brutaal even aan dat je zakelijk/leased)
Lekker oudbolling misschien maar "Duitse degelijkheid/kwaliteit" trekt mij (vooral)als daily toch wat meer. Dan maar 250 pk ipv 350~450.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 21:33
door ///Joost
Ieder z’n meug. De Model S vond ik nog aardig, maar de Model 3 vind ik gewoon écht niet mooi.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 22:12
door Twist
Ik ga niet volle bak bijtelling betalen, alternatief is KM declareren.

Als de model 3 er niet kwam had ik na de M140i waarschijnlijk een 340i gekocht touring gekocht. Maar omdat de model 3 er al snel komt nog even doorrijden in de X1 / 545i

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 22:13
door Twist
KoenM schreef: 09 dec 2018, 09:44 Ik ben heel benieuwd wat hij in de lease gaat doen.

Weet iemand van de leasemaatschappijen rond welke periode hij configureerbaar wordt?
Multilease kan hem al calculeren

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 22:20
door Joy
Stond je al ingeschreven voor de Tesla 3? Het verrast me dat je er al zo snel over één kan beschikken.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 10 dec 2018, 22:23
door Twist
Aangemeld op 1 april 2016

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 dec 2018, 00:36
door hagen111
Vorige week eens even de showroom op de PC Hooft binnengelopen. Wat een fantastische auto dit...uiterlijk, wel ok, lekker compact. Interieur, echt heel fijn om in te zitten, prachtig glazen dak, te bestellen met zwarte hemel, fraaie houten afwerking (als in de 992). Ding kan 400+km ver komen en doet 4 sec naar de honderd, 4-wiel aandrijving.

Maar besloten dat er een model 3 naast komt. Rij bijv ca. 20k km in een van mijn benzine auto's (een e61 525i touring) en als ik eens reken wat die auto me minimaal kost :

1000 wegenbelasting
2000 onderhoud (ding heeft 220k op teller)
2000 afschrijving
3000 benzine (20k kms - 1:10 = 2000liter = ruim 3000 euro benzine)

Is minimaal 8000 euro per jaar, waar ik met een nieuwe Model 3 bijna geen kosten heb, anders dan aanschaf. En die is daarmee redelijk snel terugverdient. Ding is snel en ideaal om op autopilot de A2 af te zoeven.

Ik wil hem wel hebben.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 dec 2018, 11:44
door Wimo
Twist schreef: 09 dec 2018, 21:15 Heb er gisteren een besteld! Levering in feb/mrt
Welke versie heb je genomen?

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 dec 2018, 12:53
door Hielke
Twist schreef: 10 dec 2018, 21:16 Jongens wel een beetje bekrompen hier. 350pk of 450pk met zelfs RWD als optie in een sportief chassis, dat is toch DF!!

Ik kan ook genieten van een flat 6 of v8 maar als daily is dit toch top
Klopt. Kan er weinig tegen in brengen.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 dec 2018, 13:02
door ///Joost
DF is voor iedereen persoonlijk. Een Model 3 begint bij 1600 kg voor het basismodel, met de performance ultimate long range dual extension AWD flux capacitor versie op een schamele 1850 kg. Da's best zwaar. Dus wat bedoel je exact met DF?

Niet direct op je tenen getrapt zijn als men niet compleet enthousiast wordt van EV's. Overigens vind ik het wel leuk om dit topic te volgen en ik ben uitermate benieuwd hoe de wagen je bevalt. Dat doet daar niets aan af.

Re: Tesla Model 3

Geplaatst: 11 dec 2018, 16:59
door Robin
Model 3 is blijkbaar erg en erg goed qua chassis en feel. Mooie techniek of hoe je 't noemt.
Maar ik vind 'm buiten z'n originele 'look'(want meteen herkenbaar als Model 3) totaal nietszeggend qua vormgeving, alsof er geen ziel in zit: