VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Haha dat zoeken naar de opvolger kan nooit snel genoeg beginnen !
-
- Berichten: 18934
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Heb je al een Golf R variant naar het zin gevonden? 

- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
LOL! Nee, nog niet... Maar hoe bevalt ie? Nu een 1000km gereden waarvan een fiks aantal in slecht weer, sneeuw, ijs, etc. Dan is adaptieve CC gewoon helemaal niets. Radar viel steeds uit en de CC was onbruikbaar. Tenminste, ik heb niet gevonden dat je zonder het adaptieve op de CC kunt rijden. Dan de adaptieve LED plus verlichting. Had ik ook op de bmw (xenon) en kreeg ik regelmatig een seintje en dan pas schenen ze de andere kant op. Dacht dat dit bij VW beter voor elkaar zou zijn. Nieuwere technieken, LED, camera's etc. Maar nee hoor, nog steeds zo nu en dan een seintje dat ik te fel ben
. Collega met een V60XC zegt dat ie er nooit last van heeft... zal wel. LED geeft wel een fijne bak licht, dat wel. Nu ik toch bezig ben; verkeersbordenherkenning doet het niet. Schijnt bekend te zijn dat dit in NL niet werkt voor de Tiguan. Men is bezig met een oplossing... tja. Ook mis ik toch hier en daar wat instellingen in kleur en/of contrast in de diverse meters. Het is allemaal erg zwart en wit, geen warme kleuren. Maar ook hier, nog niet kunnen vinden dus wie weet. Verder zijn er nog wat zaken die ik niet goed uitgezocht heb of die me niet verteld zijn en onder de categorie "jammer maar helaas" vallen. Ik heb de navi Discover Media genomen ipv Pro. Kun je dus niet gelijktijdig je navi in het Active info display en het scherm zetten. Het is of. Wist ik niet
En ik moet de auto met de sleutel starten, ik dacht met een knop... Bewust keyless access niet genomen maar dat betekent dus ook starten met de sleutel, wist ik ook niet
Maar ach, kniesoor die daar op let.
Dan de auto zelf, het rijden. Dit gaat allemaal zoals je van zo'n auto verwacht. Zonder drama en zonder echte fun. De DSG is snel en soepel, ik mis de ZF8 van BMW niet. De motor loopt ook mooi, wel wat meer lawaai in het interieur maar zal ook aan de prijsklasse liggen. Niet storend maar je merkt het als je van de ene in de andere stapt, meer niet. Auto staat nu op 18" winterwielen (van een Audi Q3) en dan is de "wauw" factor al een heel stuk minder. Ding moet echt op die bredere en grotere 19" staan wil het wat lijken
Verbruik op de eerste tank was 1:13,8, hoop toch wel dat dat wat beter wordt. Van de week weer tanken dus ff zien. Ik dwaal weer af. Maar de auto rijdt verder prima, zit goed, mooie stoelen en materialen, niet veel mis mee maar dat is gewoon WW verkeer met max een 110km/u. Volgende maand wintersport, dan nog eens weer oordelen.
Dus staat de configurator al aan? Ja, altijd! Maar ik heb nog niet de behoefte om naar wat anders te kijken al zal dat ongetwijfeld binnen afzienbare tijd gebeuren, dat weet ik toch wel van mezelf. Ik zou best eens een auto willen kiezen wat een blijvertje zou zijn, nog steeds niet gelukt. Ook niet met de F11 5-serie... mss toch maar eens een MB CLS overwegen
Maar zoals zo vaak, bezit vd zaak, einde vermaak... Zal ook wel voor een CLS opgaan. We zullen het zien! Voorlopig is het toch eigenlijk wel een prima ding hoor, die Tiguan 



Dan de auto zelf, het rijden. Dit gaat allemaal zoals je van zo'n auto verwacht. Zonder drama en zonder echte fun. De DSG is snel en soepel, ik mis de ZF8 van BMW niet. De motor loopt ook mooi, wel wat meer lawaai in het interieur maar zal ook aan de prijsklasse liggen. Niet storend maar je merkt het als je van de ene in de andere stapt, meer niet. Auto staat nu op 18" winterwielen (van een Audi Q3) en dan is de "wauw" factor al een heel stuk minder. Ding moet echt op die bredere en grotere 19" staan wil het wat lijken

Dus staat de configurator al aan? Ja, altijd! Maar ik heb nog niet de behoefte om naar wat anders te kijken al zal dat ongetwijfeld binnen afzienbare tijd gebeuren, dat weet ik toch wel van mezelf. Ik zou best eens een auto willen kiezen wat een blijvertje zou zijn, nog steeds niet gelukt. Ook niet met de F11 5-serie... mss toch maar eens een MB CLS overwegen


-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Ik zie nergens een vermelding dat de Tiguan een stuk ruimer is? Verbazingwekkend, want vanwege de buitenafmetingen van de F11 ben ik nu al een week op zoek naar binnenruimte. Net alsof de heren van BMW kunnen toveren. Was dat de reden waarom je de VAG configurator had aangeslingerd?
- Bram
- Berichten: 16622
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Ik lees op het Skoda forum hetzelfde over de ACC, eigenaren van de Superb hebben dat ook en kunnen niet kiezen voor CC en geen ACC. Het is of aan, of alles uit. Knap irritant lijkt me.
- JP
- Berichten: 34427
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Ik zou eens langs gaan bij iemand die wel raad weet met een computer en VCDS/Vagcom, bijvoorbeeld Mark van Lowering
- Bram
- Berichten: 16622
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Daar ga ik zaterdag langs voor een setje hulpveren, update van het navigatiesysteem en aanpassingen in m'n maxidot.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Wil je dan eens voor me vragen, Bram?
En Allen, ik wilde weer wat anders en vond de Tiguan een mooie auto. Overigens heeft deze, op papier een ruimere kofferbak dan de F11
Zit en beenruimte, achter, is ook goed voor elkaar. Achterbank is instelbaar, zowel rug als zitting. Handig. Ik kan ruimschoots achter mezelf zitten en dan kan ik zelfs de achterbank nog wat naar voren schuiven. Of de bestuurdersstoel naar achteren 
En Allen, ik wilde weer wat anders en vond de Tiguan een mooie auto. Overigens heeft deze, op papier een ruimere kofferbak dan de F11


- Bram
- Berichten: 16622
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Dit is wat hij erover zegt op het Skoda forum:
"De cc werkt in dit geval niet zonder de sensor. Dit omdat de sensor er onderdeel van is. Het kan uitgevinkt worden maar dan heb je geen acc meer en vermoed dan ook geen cc maar dat zal de bedoeling wel niet zijn".
Een ander geeft deze oplossing:
"Ik had het laatst ook en heb toen de ACC omgeschakeld in limiter en op de gewenste snelheid ingesteld, werkt praktisch hetzelfde als een ouderwetse CC".
"De cc werkt in dit geval niet zonder de sensor. Dit omdat de sensor er onderdeel van is. Het kan uitgevinkt worden maar dan heb je geen acc meer en vermoed dan ook geen cc maar dat zal de bedoeling wel niet zijn".
Een ander geeft deze oplossing:
"Ik had het laatst ook en heb toen de ACC omgeschakeld in limiter en op de gewenste snelheid ingesteld, werkt praktisch hetzelfde als een ouderwetse CC".
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Okay, thnx. Dat heb ik ook en zal ik eens proberen!
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
En dat werkt niet. Tenminste, niet als CC. Wel om een max ingestelde snelheid te rijden met je voet op het pedaal.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Leuk verslag ! Nu nog wat meer fotos erbij graag 
En waarom wilde je geen keyless go ??

En waarom wilde je geen keyless go ??
-
- Berichten: 9440
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Apart, heb ook ACC op mijn Golf 7 en het werkt perfect. Heb werkelijk nog nooit gehad dat het niet functioneerde, gebruik het toch bijna elke dag.
- JP
- Berichten: 34427
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Goeie kerel die Mark. Heeft mijn Golf rondom verlaagd met een Eibach prokit. Door zijn kunde was hij binnen 1uur klaar ! Voor Vagcom aanpassingen wil ik nog eens terug.Bram schreef:Daar ga ik zaterdag langs voor een setje hulpveren, update van het navigatiesysteem en aanpassingen in m'n maxidot.
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Wouter, dat was tijdens sneeuw en mist. Ik denk sneeuw en ijsvorming op het embleem (radar). Verder werkt het systeem, an sich, prima. Alhoewel, ik bedenk me net dat ik ook al een keer aan het afremmen was terwijl m'n voorganger op de uitvoegstrook reed... Leuk dat het erop zit maar voor het mooie had zou het uit te schakelen moeten zijn naar gewone CC.
Macboy, omdat men blijkbaar makkelijker signalen opvangt van die keyless systemen en dat de verzekeringsmaatschappijen daar soms extra eisen aan stellen. Dus dacht, dan druk ik gewoon op het knopje vd sleutel
Dat ie daarna in het contact moet... Niet zo'n probleem hoor, maar geeft wel weer dat je niet zo maar iets moet aannemen. Geldt ook voor de "driving profiles" bij het samenstellen een mooie foto gezien met een draaiknop naast de DSG. Geldt alleen voor 4-motion, ik heb een "mode" drukknop naast de pook. Ik heb niet verder gevraagd, verkoper(s) niet verteld.
Macboy, omdat men blijkbaar makkelijker signalen opvangt van die keyless systemen en dat de verzekeringsmaatschappijen daar soms extra eisen aan stellen. Dus dacht, dan druk ik gewoon op het knopje vd sleutel

-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Denk dat het verder bijna onmogelijk is voor een verkoper om echt 'alles' te vertellen?
Starten met sluitel is niets mis mee. Heeft het gelijk een mooie plekje in de auto.
Starten met sluitel is niets mis mee. Heeft het gelijk een mooie plekje in de auto.

-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Haha idd met dat keyles moet je alleen maar elke keer denken waar je je sleutel neerlegt 
1 van de moderne dingen die ik nooit zo goed begrepen heb... of je nou op een knop drukt of de sleutel omdraait allebei 1 handeling. Maar met die knop moet je een electronisch stuurslot maken en een extra regel apparaat etc onnodig complex en duurder te maken dan een mechanisch slot...

1 van de moderne dingen die ik nooit zo goed begrepen heb... of je nou op een knop drukt of de sleutel omdraait allebei 1 handeling. Maar met die knop moet je een electronisch stuurslot maken en een extra regel apparaat etc onnodig complex en duurder te maken dan een mechanisch slot...
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Is ook geen probleem, was alleen ff verrast.
En net nog ff de ACC getest bij op- en afritten, werkte nu feilloos. Logt er mss net aan hoe de bocht/afrit erin ligt en wat de radar ziet. Vind alleen jammer dat met sneeuw en opvriezende mist de radar het niet doet en daarmee de gehele CC. Dat de radar dan "vervuild" is en niks ziet snap ik wel maar laat me dan op de gewone CC verder rijden. Of ben ik dan onveilig bezig?
En net nog ff de ACC getest bij op- en afritten, werkte nu feilloos. Logt er mss net aan hoe de bocht/afrit erin ligt en wat de radar ziet. Vind alleen jammer dat met sneeuw en opvriezende mist de radar het niet doet en daarmee de gehele CC. Dat de radar dan "vervuild" is en niks ziet snap ik wel maar laat me dan op de gewone CC verder rijden. Of ben ik dan onveilig bezig?
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Tja onveilig is misschien een groot woord. Nou ben ik soweiso geen cc rijder maar bij mist en gladheid etc heb ik liever zelf de controle over het gaspedaal zodat je sneller kan reageren bij eventuele slip
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Zal eens kijken of er ook iemand meer Noordelijker zit
Achterlichten aan bij DRL heb ik al. Nu start/stop nog uit, dat zijn de belangrijkste items, voor mij.

JP schreef:Ik zou eens langs gaan bij iemand die wel raad weet met een computer en VCDS/Vagcom, bijvoorbeeld Mark van Lowering
- Arthur
- Berichten: 43227
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Kan ik inkomen. Blijft jammer dat je, in andere situaties, niet kunt schakelen tussen ACC en CC.
Martijn_bmw schreef:Tja onveilig is misschien een groot woord. Nou ben ik soweiso geen cc rijder maar bij mist en gladheid etc heb ik liever zelf de controle over het gaspedaal zodat je sneller kan reageren bij eventuele slip
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 28657
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Dat is inderdaad wel jammer! Ook in andere situaties kan het soms handig zijn zonder de acc optie te rijden
-
- Berichten: 89
- Lid geworden op: 30 nov 2011, 16:49
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Hele gave bak!
Voor wat betreft de CC bij sneeuw en ijs.. zou ik niet doen. Sneeuwhopen kunnen je auto plots een beetje afremmen. De CC zal dan gas bij willen geven om op snelheid te blijven. Is dat stukje wrijving daarna weg en komt er toevallig een stukje ijs kun je in combinatie met plots wat meer gas geven de controle over je auto verliezen. De hulpsystemen zullen je dan vast wel uit de slip proberen te houden, maar voorkomen is beter dan genezen in mijn optiek. (correct me if im wrong)
Voor wat betreft de CC bij sneeuw en ijs.. zou ik niet doen. Sneeuwhopen kunnen je auto plots een beetje afremmen. De CC zal dan gas bij willen geven om op snelheid te blijven. Is dat stukje wrijving daarna weg en komt er toevallig een stukje ijs kun je in combinatie met plots wat meer gas geven de controle over je auto verliezen. De hulpsystemen zullen je dan vast wel uit de slip proberen te houden, maar voorkomen is beter dan genezen in mijn optiek. (correct me if im wrong)
- EvdP
- Berichten: 6754
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Mijn CC schakelt uit bij gladheid kwam ik achter.
-
- Berichten: 9440
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: VW Tiguan Highline, 2.0TDI 150pk DSG, R-line
Ja, je hebt gelijk. Dat laatste is mij in totaal ook een keer of 2/3 gebeurd, dat de auto afremde voor een auto op de uitvoegstrook. Dus helemaal feilloos is het inderdaad niet. Verder geen last gehad van regen of mist. Juist in de mist vind ik het ook ideaal, gewoon de ACC met z'n radar aan, die ziet verder dan ik.Arthur schreef:Wouter, dat was tijdens sneeuw en mist. Ik denk sneeuw en ijsvorming op het embleem (radar). Verder werkt het systeem, an sich, prima. Alhoewel, ik bedenk me net dat ik ook al een keer aan het afremmen was terwijl m'n voorganger op de uitvoegstrook reed... Leuk dat het erop zit maar voor het mooie had zou het uit te schakelen moeten zijn naar gewone CC.

Maar het is idd. wel apart dat het systeem zonder het 'adaptieve' deel helemaal niet kan functioneren, ook niet als ouderwetse CC. Zal wel voor de Marco Bakkers van deze wereld zijn.

Laatst gewijzigd door Wouter81 op 18 jan 2017, 13:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Bing [Bot], Google [Bot] en 12 gasten