E89 Z4+E34 M5+C400X+Kodiaq

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 20:22

Dennis van der Schoot schreef:Heb niet de indruk dat Fabian vindt dat hij een probleem auto heeft.
Zijn gedachte:Er is in het verleden (vorige eigenaar) weinig stuk gegaan,dus dat is nog te verwachten.
Dus nu repareren in de garantie en dan zorgeloos rijden.
(denk ik he? kan nog net geen gedachtelezen :wink: )
Klopt, zo is het Dennis, bewuste keus geweest.

Is hetzelfde als een Laguna kopen met 100K op de teller en nog alles voor je kiezen krijgen of 180K op te teller en een top auto te hebben voor een spotprijs :wink: (u no what I mean Dennis :D )

(ff offtopic, had vandewweek een Espace 2.2 dci bij jullie staan, je kent hem vast wel denk ik....jullie al 5000Euries garantiereparaties uitgevoerd, wij al 7000Euro gespendeert...en nu was het weer foute boel :( )

Rene, hij is niet verwaarloosd, en al zeker geen grammetje schade gehad. De zaken die nu naar voren komen behoren allemaal tot standaard onderhoud /slijtage behorende bij de kmstand. Alleen het diff is wat snel te noemen, en de VANOS was dus niets mis mee en is voor niets vervangen. De rest is pea-nuts eigenlijk.

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 jun 2007, 20:28

Zat een paar dagen geleden thuis even r.o.b.-net (moet toch iets doen he?) en ik zag hem weer staan,67-NS-...

Fabian

Bericht door Fabian » 14 jun 2007, 22:18

Zou zomaar eens kunnen Dennis :wink:

net maar even de BMW gestart...en jawel, na 1 minuut stationair draaien RATEL RATEL RATEL :twisted: :twisted: :twisted:

Waarom luisteren ze niet naar me? kan toch niets anders zijn als dat het met de oliedruk te maken heeft....ik zeg nog steeds de hydraulische kettingspanner :twisted:

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=25

Wordt morgen weer een lekker telefoontje....waarom, waarom, is het dan echt zo moelijk :roll:

Ach ja, die spanrollen zijn overigens wel een verbetering, hij loopt wel met iets minder bijgeluiden. Dus daar ga ik maar niet over zeiken, maar de oplossing is er nog steeds niet. ZUCHT
Laatst gewijzigd door Fabian op 14 jun 2007, 22:47, 2 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 jun 2007, 22:26

dat geratel is inderdaad iritant, zo'n ding moet mooi soepel lopen zonder iritant geratel. die E36 M3 blokken konden dat ook zo, leek dan wel een diesel soms baalde daar erg van, of het lijkt of je lager eruit ligt haha, maar dat bij de M3 is dan de distribu ketting spanner, graag willen ze dan alles vervangen(erg duur) maar vaak is het alleen de spanner van paar honderd euro :lol: hup erin, goede olie erin en klaar 8)
Maar anders sta je ergens stationeer te draaien en schaam je je rot, wetende dat een goede M3 motor mooi draait, achja hoop dat jij het met jou motor ook goed krijgt! en goed te horen dat het in elk geval geen nalatigheid van onderhoud is aan je auto.
succes met bellen(weer) ze worden gek van je :lol: maar de volhouder wint(of wordt moe)

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 14 jun 2007, 22:29

Jammer dat we geen BMW-dealer zijn,anders had ik je graag geholpen :wink: .

Fabian

Bericht door Fabian » 15 jun 2007, 10:45

Dennis van der Schoot schreef:Jammer dat we geen BMW-dealer zijn,anders had ik je graag geholpen :wink: .
ja, dat zeiden de 2 andere ook, voorlopig is het nog niet opgelost :lol:

Zojuist uitsluitsel van Europlus, de reparatie van gisteren wordt geheel vergoed 8) (minus de 10% eigen risico)

De dealer aangesproken op het feit dat hij wat zaken niet opgelost heeft. Gaat een vervolgafspraak voor komen, waarvoor ik maar minimale kosten verwacht van ze.

Ook de ABS-regeleenheid is goedgekeurd, kost maar €1300. Dus die is voor volgende maand, als ik de centjes van de reparatie gisteren binnen heb.

Inmiddels zijn we wel al €5600 verder nu :shock:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 15 jun 2007, 12:43

Fabian schreef:
Ook de ABS-regeleenheid is goedgekeurd, kost maar €1300. Dus die is voor volgende maand, als ik de centjes van de reparatie gisteren binnen heb.

:shock: :shock: :shock: :shock:

Als mijn drie maanden garantie voorbij zijn moet ik maar weer afscheid nemen :lol:

Ik hoop dat zo'n ABS unit ook gewoon E36 is, dan kan ik gewoon op mp of op de sloop terecht als ie voorbij komt :wink:

Een auto met zo weinig kilometers koop ik nooit weer, veel te veel risico's :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 15 jun 2007, 14:20

Niels schreef:
Fabian schreef:

Ik hoop dat zo'n ABS unit ook gewoon E36 is, dan kan ik gewoon op mp of op de sloop terecht als ie voorbij komt :wink:

Een auto met zo weinig kilometers koop ik nooit weer, veel te veel risico's :lol:
tuurlijk, normaal zou ik dit ook voor minimaal de helft, of minder zelf maken/laten maken.

Maarja, garantie is garantie, dus ik moet naar de stelert :lol:

Niels

Bericht door Niels » 15 jun 2007, 14:52

Fabian schreef:
Niels schreef:
Fabian schreef:

tuurlijk, normaal zou ik dit ook voor minimaal de helft, of minder zelf maken/laten maken.

Maarja, garantie is garantie, dus ik moet naar de stelert :lol:
Ben ik weer gerust :D

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jun 2007, 22:49

Ah, heerlijk zon hok van een 205 voor erbij.

Want als je dan na 1 week weer even een rondje in je "eigen" auto doet, als het toevallig ook nog eens regent, komt er echt een huge SMILE op je gezicht zeg :D

Dan geniet je echt dubbel van je auto. Weet je meteen weer voor de volle 100% waarom je die auto gekocht hebt, waarom je er zo van houdt, wat driving-fun behoort te zijn, wat auto-emocion is, wat een genot.

ben zo blij met mn Coupe-tje :lol:

Fabian

Bericht door Fabian » 21 jun 2007, 22:58

Owja, inmiddels zitten eindelijk de spoorverbreders achter erop. Ziet er veel beter uit. Breder dan deze 12mm wil ik ook niet, ben blij dat ik voorzichtig ben geweest door niet te breed te gaan.

Luchtfilter is onderweg met de post, een carbon Simota airintake. Dat ding geeft toch wel zo'n gaaf geluid, gaat richting CSL-sounds (maar dan 40% daarvan ofzo :roll: ).

En binnenkort de bestelling naar Dick H er maar eens uitdoen voor de zwarte powerflexen rondom :)

EN toen was het budget weer even op. Rustig wat onderdelen verzamelen de komende maanden.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 21 jun 2007, 23:02

Ik neem aan dat je begrijpt dat ik binnenkort even wil meerijden. :)

Ik moet toch in Breda zijn binnenkort. :D

GTRene

Bericht door GTRene » 21 jun 2007, 23:05

Klinkt goed Fabiaan, en ja dat filter zag er goed uit, en dan dat geluidje erbij maakt het nog prettiger als je het gaspedaal vloert :lol:
Die 12mm achter per kant is ook mooi, als je het spul klaar hebt ff een foto update, van voor en na die tijd, altijd leuk zoiets.
en die flex dingen? bedoel je overal nwe rubbers in die stugger zijn? klinkt goed :idea:

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jun 2007, 08:12

GTRene schreef:Klinkt goed Fabiaan, en ja dat filter zag er goed uit, en dan dat geluidje erbij maakt het nog prettiger als je het gaspedaal vloert :lol:
Die 12mm achter per kant is ook mooi, als je het spul klaar hebt ff een foto update, van voor en na die tijd, altijd leuk zoiets.
en die flex dingen? bedoel je overal nwe rubbers in die stugger zijn? klinkt goed :idea:
klopt, alle rubbers van de wielophanging voor en achter worden dan vervangen door stijver exemplaren. Alles wat er nu inzit is toch al 8-9 jaar oud, dus kauwgum geworden. Auto moet er extreem strakker van worden.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 22 jun 2007, 08:18

Mooi man! Echt gaaf, kan me het plezier goed voorstellen. :P

Als ik je weer es tegenkom ergens, ff rondje meerijden. :wink:

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 08:52

Ben benieuwd naar dat luchtfilter!

Ga ik de auto zondag nog zien Fabian?

Fabian

Bericht door Fabian » 22 jun 2007, 09:08

Knot, ik kom zondag ff kijken op Papenburg inderdaad. :D Luchtfilter zal er dan alleen nog niet opzitten, die komt over een paar dagen pas.

Tom, moet ik die rally-lichtbak meenemen naar Papenburg? Ik weet alleen niet of ie wel in de koffer past trouwens, het is nogal een ding :shock:

En meerijden mag altijd heren :D

Knot

Bericht door Knot » 22 jun 2007, 09:19

Oke gezellig!

Fabian

Bericht door Fabian » 25 jun 2007, 10:48

Gisteren op Papenburg een klein probleempje. Er zat ineens een serieuze tik in het blok. Maar snel uitgezet. Na een tijdje afkoelen was het weg.

De geleerde vertelden me dat het een hydraulische klepstoter was die niet mee deed in het spelletje. Kan wel eens gebeuren kennelijk.

Ik ga iniedergeval de olie vervangen. De dealer heeft hem afgevuld met Castrol 0W-40. Er gaat nu TWS 10W-60 inkomen. Hopelijk gaat dat wat schelen. Wie weet is dan de ratel van de hydraulische kettingspanner ook verholpen omdat er dan door de dikkere olie wat makkelijker oliedruk wordt opgebouwd.

achja, toch fijn die garantie :wink:

Knot

Bericht door Knot » 25 jun 2007, 10:51

Wel opschieten he Fabian, straks is de garantie over en je hebt nog lang niet alles laten vervangen ;)

Aernoudt

Bericht door Aernoudt » 25 jun 2007, 13:29

Zag er goed uit: de Z3 in aktie gisteren :D

Niels

Bericht door Niels » 25 jun 2007, 15:31

Fabian schreef:Ik ga iniedergeval de olie vervangen. De dealer heeft hem afgevuld met Castrol 0W-40. Er gaat nu TWS 10W-60 inkomen. Hopelijk gaat dat wat schelen. Wie weet is dan de ratel van de hydraulische kettingspanner ook verholpen omdat er dan door de dikkere olie wat makkelijker oliedruk wordt opgebouwd.

achja, toch fijn die garantie :wink:
Een klepstoter is wel te herkennen qua tik maar meestal komt de tik voorbij tijdens een koude motor en dus iets dikkere olie. Vervuilde olie helpt wel mee aan het tikken btw.

Fabian

Bericht door Fabian » 04 jul 2007, 14:25

Zo, auto staat inmiddels 2 dagen bij de dealer. ABS-unit is al vervangen. Raammechaninsme lag helemaal uitelkaar en zou vervangen moeten worden.

vanmorgen even langs geweest om samen met de monteur de ratel uit de motor te laten horen, want ze hoorden zelf niets. :roll: Ik had nog zo uitgelegd hoe/wanneer het ontstaat, maar goed. Dus vanmorgen even samen de koude start aangehoord. Na 2 minuten schrikt de monteur zich echt wezenloos en springt zelfs weg toen de ratel begon :lol: :lol: :lol: Dat was dus duidelijk, ze hebben het nu gehoord :wink: Geen idee wat het was, de monteur snapte er niets van. Eerste reactie was VANOS, dus maar gezegd dat die net nieuw was, netzoals de waterpomp, de thermostaat, de multiriem met alle spanners en rollen, dus dat hij daar niet hoefde te gaan zoeken.....

heb hem maar succes gewenst :wink:

Nog maar even gezegd dat ik nog steeds denk aan de hydraulische kettingspanner. We zullen zien :roll:

Dennis van der Schoot

Bericht door Dennis van der Schoot » 04 jul 2007, 15:00

Het goede nieuws is dat "ze" eindelijk de ratel hebben gehoord.
Nu maar weer hopen dat het goed gaat komen.

Fabian

Bericht door Fabian » 05 jul 2007, 18:25

Vanmiddag na mn werk maar even langsgereden, want had niets meer gehoord van de dealer:?:

Auto was niets meer aan gedaan.

Ze dachten aan de VANOS :roll: Ik had al 10x aangegeven dat die al vervangen was en dat dat geen verschil maakte. Ze dachten toch dat het dat was....nouja, ik heb op die vorige reparatie gewoon garantie, dus als ze die nog een keer willen vervangen: ze doen maar :lol: Lijkt mij alleen sterk dat beide VANOS-units hetzelfde (bij BMW onbekende) probleem hebben...

Ze gaan nu morgen toch nog een keer luisteren, en dan hebben we verder contact....

Zat zelf nog even te denken aan de aansturing van de VANOS. Wie weet hoe die aangestuurd word? Zou natuurlijk kunnen zijn dat daar een probleem mee is waardoor de verstelling foutief verloopt tijdens het opwarmen? Het gekke blijkt dat hij koud en warm niet ratelt namelijk.

Plaats reactie