BMW F30 320i HE Sportline [Verkocht x3]

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 17:43

Die jongens bij ons op kantoor zitten gewoon van 08:00 tot 16:00, ook op vrijdag. En dan zitten ze je buiten werktijden ook nog eens lastig te vallen met emails en telefoon :lol:

Kroeg valt ook wel mee, de meesten gaan eerst thuis voordrinken en dan pas naar de kroeg.

Sowieso is alles er niet te betalen. Wij gingen wel eens een avondje stappen met de hele crew zo rond de kerst, en je bent incluus nachtje hotel gewoon 400-500 euro kwijt, hapje eten en een beetje stappen. Zit ik er op het vliegveld te wachten, ze rekenen rustig 30 euro voor een broodje hamburger met een paar frietjes. Maar nu die olieprijzen zo zijn gekelderd is het aardig rustig geworden in plaatsen zoals Stavanger.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Joy » 21 jan 2016, 17:45

Hoe is dat nu met die lage olieprijzen? Is er al onrust te merken bij dat soort jongens? Bert, merk jij daar directe gevolgen van? Die daling lijkt namelijk nog lang niet over.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door tomgtr » 21 jan 2016, 17:46

Ja, geloof dat Noorwegen ongeveer 50 usd/bbl kosten heft voor productie? Dat gaat niet echt geweldig dan. Gelukkig hebbebn ze een appeltje voor de dorst. Nou nog even afrekenen met die absurd subsidies daar en ze kunnen ook een beetje normale economie worden.

Gebruikersavatar
dvh
Berichten: 17197
Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door dvh » 21 jan 2016, 17:47

ik had vorige week sinds ik me kan heugen, meer liters dan euro's bij de pomp :-)
Diesel 0,99 eurocent :*-)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 17:51

Joy schreef:Hoe is dat nu met die lage olieprijzen? Is er al onrust te merken bij dat soort jongens? Bert, merk jij daar directe gevolgen van? Die daling lijkt namelijk nog lang niet over.
Ja, je merkt het behoorlijk.

Sowieso in de hele Stavanger area is het qua economie een stuk rustiger geworden. Hotels hebben moeite hun kamers vol te krijgen. Mensen die er een koophuis hebben kijken tegen een enorme waardedaling aan. Een hoop mensen hebben er een 2e huis, die worden vaak weer verhuurd aan werknemers van oliemaatschappijen. Die konden voorheen haast vragen wat ze wilden als huur, dat ligt allemaal op zijn gat.

In de branche zelf zijn er ook een hoop ontslagen gevallen. Vooral bij de subcontractors.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 17:58

tomgtr schreef:Ja, geloof dat Noorwegen ongeveer 50 usd/bbl kosten heft voor productie? Dat gaat niet echt geweldig dan. Gelukkig hebbebn ze een appeltje voor de dorst. Nou nog even afrekenen met die absurd subsidies daar en ze kunnen ook een beetje normale economie worden.
Nee veel minder. Ik durf er geen getal op te zetten, maar ga gewoon even uit van wat ik over de jaren gezien heb. De grotere velden zoals Ekofisk etc zijn allemaal veel ouder en zijn nog rendabel bij prijzen onder de 20 USD. Wij managen oa ook een installatie voor Statoil, die staat er sinds 2007 en die maken bij 25 USD per barrel ook nog winst.

Ligt een beetje aan de operator. De gevestigde orde zoals Statoil hebben hun zaken wel voor elkaar maar er zijn wat operators die wel slecht draaien voornamelijk wat kleinere, of jongens die net op die markt komen kijken.

Maar ik zie het allemaal een beetje zo. In dit soort tijden gebruiken al die bedrijven gewoon de prijs als excuus om de bezem er eens goed doorheen te halen. In 2007 heeft de olie ook heel laag gestaan en was het wat dat betreft niet anders. Wij hadden 500 man op kantoor zitten, ze hebben er 400 de laan uit gestuurd, mensen die er zaten en van het ene lapzwanzenbaantje naar het andere gingen. De ene dag kwam je ze tegen als Performance Advisor en de andere dag stonden ze weer op de stoep als trainer voor een software pakket enz enz. Je komt er haast niet van af in Noorwegen. Vervolgens klommen de prijzen weer naar 100+ USD/barrel en hadden we weer vrolijk 500 man op kantoor rondlopen. Nu is het weer gedaald en is het spelletje weer overnieuw begonnen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Joy » 21 jan 2016, 18:06

En hoe kijken jullie tegen deze 'flooding' van de markt aan? Probeert de OPEC alle overige olieproducerende landen de nek om te draaien of alleen de upcoming Greensector?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 18:17

Daar zijn de meningen nogal over verdeeld.

Sowieso maakt de greensector ons niet eens zo heel veel uit. Alternatieve middelen zijn namelijk in een hoop toepassingen gewoon ongeschikt. Denk aan vliegtuigen en schepen. Electrische auto's ala. Er zijn maar een paar oliegestookte krachtcentrales in de wereld. Maar in een hoop landen gebruiken zo weer wel gascentrales. Dan verbruik je nog steeds fossiele brandstoffen alleen verleg je het naar de centrale.

Persoonlijk denk ik dat het de VS is die de arabische wereld, Rusland en OPEC een hak willen zetten. Anderen denken dat het de OPEC er om te doen is om de shale oil revolutie in de VS de nek om te draaien. Wat ze aardig lukt overigens.

Dat opkomende markten een beetje aan het crashen zijn helpt overigens niet, denk aan de scheepvaart die grotendeels op zijn gat ligt enz. Dus er is ook gewoon minder vraag naar olie/gas.

Als ze wereldwijd gewoon even de productie 10% terug zouden schroeven dan heeft iedereen er voordeel bij maar ze blijven hardnekkig tegen elkaar in gaan. Ik zei laatst tegen een collega, het zijn net visserlui die bedrijven. Visserlui vangen liever 10 ton vis voor 1 euro per kilo als 1 ton voor 10 euro per kilo zelfs als ze maar 1 dag hoeven werken :)

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door GTRene » 21 jan 2016, 18:39

Bert ///M3 schreef:
Als ze wereldwijd gewoon even de productie 10% terug zouden schroeven dan heeft iedereen er voordeel bij maar ze blijven hardnekkig tegen elkaar in gaan.
nouja iedereen? denk dat velen in Europa wat olie veelal moet importeren, er op vooruit gaan, zo ook de automobilisten en of bedrijven die veel brandstof gebruiken.

Nu komt Iran er ook nog bij wat wellicht een soort iets naar SA is vanuit de USA die de sancties heeft gelicht?
En der is al wat gedoe tussen Iran en SA straks komt men op het punt dat bv de USA meer met Iran gaat werken en SA wat begint te laten vallen, der is in elk geval wel een soort schaakspel bezig zo lijkt het :D

en hoe zit dat met NL de gasprijs zou gekoppeld zijn aan de olieprijs vandaar duur gas destijds, maar nu de olieprijs van zeg 100+ naar 20+ oid? gaat blijft het gas dacht ik redelijk gelijk? oftewel dan zijn het gewoon een stelletje 'oplichters' :eatpaper: ?

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 18:52

Jij kijkt vooral naar je eigen portemonee maar als je op een grotere schaal kijkt is een lage olieprijs helemaal niet zo goed voor de economie wereldwijd. Zowel de gevolgen die er uit voor komen, maar het is ook een indicator voor dingen die mogelijk nog komen.

Die transportbedrijven welke diesel en benzine gebruiken halen bijvoorbeeld hun klandizie voor een deel uit de oliesctor. Blijven die weg kost het die sector ook geld. Werknemers die in die sector werken en ontslagen worden die hadden meestal toch wel behoorlijke salarissen, waar de economie ook van profiteerde, kopen nieuwe auto's, geven meer uit in de horeca enz. Die geven ook niks meer uit aan online shopping of bouwen geen nieuw huis en dat zelfde transport bedrijf mist nu ook weer klandizie. Pensioenfondsen van mensen zitten ook vaak in olieaandelen en die zijn ook niet blij dat die koersen aan het kelderen zijn. Om zo maar eens wat dingen te noemen.

Er zijn bijvoorbeeld in de VS hele staten, zoals North Dakota waarvan een groot deel nu in spooksteden veranderd is. Een hoop mensen zijn naar North Dakota gegaan toen de industrie nog booming was, en de lokale bevolking verdiende daar een aardig centje aan mee. Ofwel door in die industrie te werken of wel als eigenaar van een restaurant, hotel, kroeg, toeleverancier etc etc. Dat is dus ook allemaal weg.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door GTRene » 21 jan 2016, 19:21

Bert ///M3 schreef:Jij kijkt vooral naar je eigen portemonee maar als je op een grotere schaal kijkt is een lage olieprijs helemaal niet zo goed voor de economie wereldwijd. Zowel de gevolgen die er uit voor komen, maar het is ook een indicator voor dingen die mogelijk nog komen.

Die transportbedrijven welke diesel en benzine gebruiken halen bijvoorbeeld hun klandizie voor een deel uit de oliesctor. Blijven die weg kost het die sector ook geld. Werknemers die in die sector werken en ontslagen worden die hadden meestal toch wel behoorlijke salarissen, waar de economie ook van profiteerde, kopen nieuwe auto's, geven meer uit in de horeca enz. Die geven ook niks meer uit aan online shopping of bouwen geen nieuw huis en dat zelfde transport bedrijf mist nu ook weer klandizie. Pensioenfondsen van mensen zitten ook vaak in olieaandelen en die zijn ook niet blij dat die koersen aan het kelderen zijn. Om zo maar eens wat dingen te noemen.

Er zijn bijvoorbeeld in de VS hele staten, zoals North Dakota waarvan een groot deel nu in spooksteden veranderd is. Een hoop mensen zijn naar North Dakota gegaan toen de industrie nog booming was, en de lokale bevolking verdiende daar een aardig centje aan mee. Ofwel door in die industrie te werken of wel als eigenaar van een restaurant, hotel, kroeg, toeleverancier etc etc. Dat is dus ook allemaal weg.
Staat er in dat wat ik schreef dat het mij goed uitkomt? hm, ben ik vast vergeten ;-)

Natuurlijk is niet iedereen blij, maar wat ik zei 'velen in Europa'
bv zoals te lezen in dit artikel, mede door die lage olieprijs schijnbaar, nu heb ik daar geen verstand van, maar ga er vanuit deze lieden redelijk wat? en de prijs is nu nog lager dan sinds dat artikel uitkwam.
Hoorde zoiets laatst ook nog in het nieuws.
Nederlandse economie groeit vooral dankzij lage olieprijs, eurokoers en rente
http://www.politalk.nl/2015/09/15/neder ... -en-rente/" onclick="window.open(this.href);return false;

daarbij als die olie weer zeg boven de 100 komt, moet dat weer betaald worden door 'velen' en dus het leven
voor velen duurder.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9418
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Bert ///M3 » 21 jan 2016, 19:37

Dacht dat je de prijs aan de pomp voor automobilisten bedoelde :mrgreen:

Persoonlijk weet ik niet of het groei brengt ja of nee. Ik denk op een wereldwijde schaal niet maar mogelijk zou het in Nederland lokaal groei kunnen geven ja of nee.

Zie het zo, die mensen die elke dag naar hun werk reizen zijn minder geld kwijt aan benzine. Maar je buurman die consultant was bij een firma in die industrie is zijn baan kwijt en brengt dus geen geld meer richting de economie.

Als je het mij vraagt is het dus hooguit een wisselwerking / verschuiving.

Ze zijn in dat soort artikelen ook nooit echt goed in het overzien van de volledige effecten van bepaalde veranderingen, het is slechts een 'educated guess'.

Wouter81
Berichten: 9435
Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
Auto: GR86|California|Grand Vitara
Locatie: Curaçao

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Wouter81 » 21 jan 2016, 20:09

Direct merkbaar effect is in ieder geval dat TS een 4 cilinder verkoopt en een 6 cilinder terugkoopt. :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40201
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Knot » 21 jan 2016, 20:16

Dat was meer om een ruime 20.000 euro terug op de ABN te storten hoor ;)

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Tristan » 21 jan 2016, 21:35

tomgtr schreef:Hou op, als we deals met Statoil hebben word ik daar altijd knettergek van!
Leverancier van Statoil? Wij hebben zo'n 15 jaar geleden een project gedaan voor Statoil, en idd was het toen al lastig om ze vrijdag aan de lijn te krijgen.

Overigens was ik vorig jaar Mei nog in Bergen en schrok toen al van het aantal supply schepen dat voor de kant lag. En al helemaal wat de dagprijs was in de slechte markt. Momenteel erg stil in Noorwegen. Wij zien iig weinig activiteiten al heb ik wel weer een klus begin Feb in Noorwegen, maar niet olie & gas gerelateerd.
Laatst gewijzigd door Tristan op 21 jan 2016, 21:49, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10871
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Joy » 21 jan 2016, 21:46

De Dry Baltic Index ligt ook flink op z'n gat. Er zit waarschijnlijk ook een stuk overcapaciteit in die markt dus ik weet niet in hoeverre het representatief is voor een stilvallende economie.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10889
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door tomgtr » 21 jan 2016, 22:39

Tristan schreef:
tomgtr schreef:Hou op, als we deals met Statoil hebben word ik daar altijd knettergek van!
Leverancier van Statoil? Wij hebben zo'n 15 jaar geleden een project gedaan voor Statoil, en idd was het toen al lastig om ze vrijdag aan de lijn te krijgen.

Overigens was ik vorig jaar Mei nog in Bergen en schrok toen al van het aantal supply schepen dat voor de kant lag. En al helemaal wat de dagprijs was in de slechte markt. Momenteel erg stil in Noorwegen. Wij zien iig weinig activiteiten al heb ik wel weer een klus begin Feb in Noorwegen, maar niet olie & gas gerelateerd.

Nee, werk voor oliehandelaar. Snelle business waar iedereen 24/7 te bereikbaar is. Nou ja, bijna iedereen......

Online
Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door WJ » 21 jan 2016, 23:23

Waarschijnlijk het meest interessant topic op DF ooit.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43128
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Arthur » 22 jan 2016, 07:47

"Undercover" topic.
Je denkt een saaie grijze BMW te koop en je klikt verder. Stiekem discussiëren we hier over de financiële handel en wandel :mrgreen:

Gebruikersavatar
veejay
Berichten: 2024
Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door veejay » 22 jan 2016, 10:59

Wie weet wat Firezone Competition 102 nu kost per liter? Kan het niet vinden op internet.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Riceaux » 22 jan 2016, 11:39

veejay schreef:Wie weet wat Firezone Competition 102 nu kost per liter? Kan het niet vinden op internet.
1,79 per liter.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door GTRene » 22 jan 2016, 13:22

Riceaux schreef:
veejay schreef:Wie weet wat Firezone Competition 102 nu kost per liter? Kan het niet vinden op internet.
1,79 per liter.
en gewone ron 98 iets van 1.52 oid zie ik net online van Tinq
en bij Firezonde ron95 iets van 1.41

helaas hebben ze vaak geen ron98 (of hoger Ron) prijzen online staan, lastig.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Luca » 22 jan 2016, 13:50

http://www.marchuisman.nl/voorraad/occa ... rie.html#0" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Macboy » 22 jan 2016, 13:54

Mooi draadje :thumbup:

Cekic
Berichten: 24
Lid geworden op: 22 apr 2015, 00:31

Re: BMW F30 320i High Executive Sportline 2012 48.850km

Bericht door Cekic » 22 jan 2016, 14:14

tomgtr schreef:Wonen mag geld kosten. Huren kost geld, huren in vrije sector kost veel geld. Een huis kopen en met verlies verkopen + rente betalen kost geld. Als je heel veel mazzel hebt verkoop je je huis met winst en kost het geen geld. Maar daar moet en kan je niet vanuit gaan. Ik kan m'n huis morgen afbetalen en gezien de rendementen die ik het afgelopen jaar op beleggingen heb behaald (of start dit jaar) was dat een stuk verstandiger geweest. Had me ook nog eens 1.2 pct belasting gescheeld. Maar ja, wie kan in de toekomst kijken...
Leg is uit? 1.2% belasting gescheeld?

Ervan uitgaande dat je de beleggingen (effecten of andersoortige beleggingen) houdt in privé, vormt dat een vermogensbestanddeel in BOX-III, waardoor je, zoals je zelf ook aanstipt, 'aan het einde van de rekensom (30% inkomenstenbelasting over een forfaitair rendement van 4%)' 1.2% belasting moet betalen over de waarde van diezelfde beleggingen in BOX-III op de peildatum (01-01 van elk kalenderjaar met ingang van 2011). Het voorgaande na saldering van je schulden in BOX-III uiteraard. Ddus bezitting - schuld = positieve (of negatieve) inkomsten uit sparen en beleggen x 1.2% is de reken exercitie die je maakt.

Groet,

Yasar
Laatst gewijzigd door Cekic op 22 jan 2016, 14:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, Google [Bot], RobinM en 6 gasten